Wiedźmin 2: Atak na Vergen
Aktualizacja:
Atak na Vergen
Zleceniodawca: Automatycznie po wykonaniu zadania Teoria spisku.
Krok 1: Przedostań się do Vergen przez leśne wąwozy

Do Vergen udaj się zachodnimi wąwozami. Na drodze natrafisz kilkakrotnie na niewielkie oddziały żołnierzy. Tuż przy wraku statku spotkasz też trollicę (M23, 16), w zależności jak postąpisz, dalej możesz liczyć na małe ułatwienie:
- Postanowisz ją zabić
- Wypytasz o Letho
Nieco dalej zaś znajdziesz trolla (M23, 17). Pozbądź się kaedweńskich żołnierzy i porozmawiaj z potworem:
- Jeśli trollica przeżyła, możesz napomnić o oddziałach kaedweńskich, troll się wścieknie i pobiegnie w stronę Vergen skutecznie odciągając spore oddziały żołnierzy. Druga opcja nic nie wnosi
- Jeśli zabiłeś trollicę, możesz się do tego przyznać - troll Cię zaatakuje, bądź też skłamać - wybór nic nie wnosi
Kieruj się dalej w stronę Tuneli założycieli (M23, 12)
Krok 2: Pokonaj żołnierzy Detmolda

Gdy znajdziesz się wewnątrz, prócz stworów czeka Cię walka z najemnikami Detmolda, a więc będziesz musiał używać zarówno miecza stalowego jak i srebrnego. Natrafisz również na Adama Pangratta (niestety nie będziesz jeszcze z nim walczył, tylko z samymi najemnikami) (M29, 4).

Po dotarciu do największej jaskini spotkasz Detmolda i Adama Pangratta (M23, 5). Przede wszystkim nie skupiaj się na walce z Detmoldem, gdyż jeszcze nie możesz go dorwać. Skup się na Adamie, bądź na jego żołnierzach. Najważniejsze, by rycerz padł. Dopiero wtedy atakuj maga. Uważaj na sporadycznie rzucane przez Detmolda czary. Ponadto lubi się on teleportować i używać znaku Quen do ochrony - wtedy najlepiej odczekaj, aż teleportuje się ponownie. Gdy niemal zabijesz maga, przeniesie się ona za barierę, po czym ucieknie teleporterem. Porozmawiaj z Adamem Pangrattem, będziesz musiał zadecydować o jego losie (nie ma on wpływu na dalszą fabułę): możesz go puścić wolno bądź zabić. Którąkolwiek opcję wybierzesz, zdobędziesz jego miecz, Zębate ostrze.
Krok 3: Biegnij na odsiecz Iorwethowi

Możesz opuścić tunel założycieli, tym razem wyjściem prowadzącym do Vergen (M29, 6). Na zewnątrz spotkasz Zoltana, który zapozna Cię z sytuacją. Etap pomocy Iorwethowi jest opcjonalny i nic nie wnosi do fabuły. Jeśli postanowisz mu pomóc, wejdź drzwiami po lewej (M27, 3), następnie schodami na górę i udaj się na most linowy, który się jednak zawali. Wybiegniesz jeszcze wyżej. Skieruj się na południe, do Kasztelu Trzech Ojców (M27, 4), w pomieszczeniu, gdzie przeprowadzane są obrady znajdziesz Iorwetha walczącego z kaedweńskimi żołnierzami - pozbądź się ich, po czym porozmawiaj z elfem.
Krok 4: Udaj się do kwatery Filippy Eilhart

Wybiegnij z powrotem do miasta i udaj się do kwatery Filippy Eilhart (M27, 6), tuż przed domem zastaniesz golema (M27, 5). Uważaj na jego ataki szarżą - z uwagi na niewielką przestrzeń możesz mieć problemy z unikami, dlatego pamiętaj o aktywnym znaku Quen na sobie. Jeżeli posiadasz miecz Negocjator i uda Ci się zamrozić potwora, nieco zwolni, dzięki czemu będziesz mógł bezproblemowo wykonać na nim sporą serię ataków. Po zakończeniu jego żywota wbiegnij do kwatery Filippy. Niestety będzie za późno, Sheala zdąży uciec przy pomocy teleportertu.

Przybędzie Henselt, po chwili rozmowy niestety wyda na Ciebie wyrok. Uważaj na niewielkie pomieszczenie - masz bardzo małą przestrzeń do uników. Wpierw zostaniesz zaatakowany przez dwóch gwardzistów, dopiero gdy ich pokonasz - staniesz przeciwko dwóm kolejnym oraz Henseltowi.

Gdy wszyscy będą martwi, a sam król ledwo ujdzie z życiem, do kwatery wejdzie Roche. Staniesz teraz przed wyborem moralnym, który ma niewielki (lecz jednak jakiś ma) wpływ w trzecim akcie:
- Pozwolisz Roche'owi zabić Henselta.
- Przekonasz Roche'a aby go nie zabijał.
Koniec Aktu 2. Kontynuacja w Akt 3 - Roche.
0
- Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - poradnik do gry
- Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - poradnik, opis przejścia, questy
- Wiedźmin 2: Akt 2 - Roche - zadania główne
- Wiedźmin 2: Preludium do wojny- Kaedwen
- Wiedźmin 2: Zabójcy królów
- Wiedźmin 2: Teoria spisku
- Wiedźmin 2: W piwie prawda
- Wiedźmin 2: Rzeźnik z Cidaris
- Wiedźmin 2: Klątwa krwi (kroki 1 - 7)
- Wiedźmin 2: Klątwa krwi (kroki 8 - 17)
- Wiedźmin 2: Droga ku natchnieniu
- Wiedźmin 2: Wieczna bitwa; Symbol odwagi
- Wiedźmin 2: Symbole - śmierci, nienawiści i wiary
- Wiedźmin 2: Włócznia przeznaczenia
- Wiedźmin 2: Atak na Vergen
- Wiedźmin 2: Akt 2 - Roche - zadania główne
- Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - poradnik, opis przejścia, questy
Komentarze czytelników
DanteVer Centurion
W misji Gdzie jest Triss... uciekam przed żołnierzami nad jezioro/morze ale i tak mam scenkę jak w środku obozu geralt zostaje zabity xD widać że Redzi wtedy nie umieli jeszcze tak dobrze w gry
abbaddonna Junior
poprawcie akt 3 zadanie na gargulce Długi cień sarny
Księżyc zawodzi cicho
Że to już jesień. powinno być Zwierzę -> Niebo -> Śmierć -> Czas
Vivienn Legionista
Loghos ja tam od razu wzięłam sen Letho i miałam królową z głowy, ale szczerze nie była za trudna. Wystarczyło porozstawiać dużo pułapek i rzucać bomby w harpie . :) No i rzucać Quen na Geralta :) O wiele bardziej mnie męczyły te harpie mocniejsze niż ta królowa, serio. Tylko ja przechodzę Wiedźmina na normalnym poziomie trudności i może to tego kwestia :)
natisiab Junior
jeżeli posiadam mody do wiedźmina 1 (powrót białego wilka i inne typu scabbard) to moge te sejwy z ukończenie gry zaimportować do 2 ?
Fan11 Legionista
Dzień dobry,
mam problem ze składnikiem "Język zgnilca lub jajo harpii" harpie są przy ruinach jak się idzie górą, a zgnilce w kanałach obok mocarnego ale nie ważne ile bym ich zabił to mi te fanty nie wypadają, nie pierwszy raz gram w W2 nie pamiętam czy i jak to obszedłem poprzednio ale dlaczego nie wypada mi potrzebny składnik?
superallah782 Junior
pamiętam jak nasz prezydent dał kopie tej gry Barackowi Obamie
blackcat18 Junior
Hejka! Mam pewien problem i będę wdzięczna za pomoc. Mianowicie przy misji "Śmierć zdrajcy" ( po wybraniu strony Roche), gdy wchodzę po drabinie wyskakuje mi komunikat " zadanie zapach kadzideł się nie powiodło" i mam czerwony krzyżyk. Jak to możliwe skoro przed tą misją miałam zieloną fajkę, czyli ukończyłam to zadanie (tj. Dostarczyłam prawdziwą recepture i dostałam pieniądze)? Czy to jakiś błąd w grze?
Nicety13 Junior
Witam mam problem w zadaniu zabójcy królów wchodząc do kryjówki zabojców geral wychodzi ze snu pomimo że nie wchodze w żadna pułapke czy to bug?
Refael72 Junior
W poradniku brakuje questa pobocznego, wspólnego dla obu ścieżek. Chodzi o "Wór pełen piór".
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
