Wiedźmin 2: Teoria spisku
Aktualizacja:
Teoria spisku
Zleceniodawca: Automatycznie po wykonaniu zadania Preludium do wojny: Kaedwen.
Krok 1: Porozmawiaj z Detmoldem

Tuż po opuszczeniu namiotu, po pierwszym spotkaniu z Henseltem, zostaniesz zaproszony przez maga do jego namiotu. Wypytaj go bardzo dokładnie o klątwę, postanowisz odwrócić przebieg wojny, a do tego będziesz potrzebował kilku symboli wojny: nienawiści, śmierci, odwagi i wiary. Nie zapomnij też wypytać o kwadratowe monety spiskowców.
Zostaje odblokowane zadanie Wieczna bitwa.
Zostaje odblokowane zadanie Klątwa krwi.
Krok 2: Porozmawiaj z żołnierzami o spisku przeciw Henseltowi
Aby dowiedzieć się nieco więcej o spisku musisz porozglądać się po obozie i popytać żołnierzy. Masz dwie możliwe do podążenia ścieżki:
- W obozie znajdziesz trzech pijanych żołnierzy (M25, 10), każdy z nich aktywuje zadanie W piwie prawda.
- Gdy tylko podejdziesz do kantyny (M25, 3) usłyszysz niewielką kłótnię między starym żołnierzem, a jego synem, automatycznie rozpocznie się zadanie Rzeźnik z Cidaris.
Aby kontynuować musisz wykonać jedno z powyższych zadań.
Uwaga! Nic nie stoi na przeszkodzie, byś wykonał oba zadania. Jednak do pchnięcia fabuły dalej wystarczy wykonać tylko jedno. |
Krok 3: Zanieś kwadratową monetę do burdelu i poproś o Świszczącą Zośkę
Uwaga! Nim udasz się do burdelu, możesz odwiedzić Detmolda (M25, 7) i powiedzieć, ze znalazłeś dziuplę spiskowców. Dzięki temu otrzymasz czterech żołnierzy, którzy wspomogą Cię w walce w odpowiednim momencie. |

Opuść obóz i udaj się do pobliskiego burdelu (M25, 12), gdzie rozmówisz się z burdelmamą, Madame Karoll. Powiedz, że przyszedłeś się zabawić, po czym pokaż jej kwadratową monetę. Z listy dostępnych kobiet wybierz Świszczącą Zośkę, gdy ta zapyta się czego chcesz - poza standardowymi zachciankami - możesz powiedzieć jej, że "chcę, by twój uśmiech rozwarł dla mnie bramy raju". Wskaże Ci ona wejście do podziemi starej wieży.
Uwaga! Jeśli nim udałeś się do burdelu odwiedziłeś Detmolda, do podziemi wieży wbiegnie czterech żołnierzy z pomocą. |

Wewnątrz natkniesz się na Visona - niestety rozmowa zakończy się w jeden sposób, będziesz musiał walczyć. Jeśli walczysz w pojedynkę, może być znacznie trudniej, pamiętaj wtedy o używaniu znaku Quen i Aard oraz o blokowaniu - co jest najważniejsze. Jeśli zaś wspomogą Cię żołnierze, skup się tylko na Visonie.
Krok 4: Przeszukaj pomieszczenie.
Przy ciele Vinsona znajdziesz: Zbroję Seltkirka (związaną z zadaniem Symbol odwagi), list Henselt albo kokota oraz klucz do kryjówki konspiratorów. Za pomocą klucza otwórz drzwi (M26, 3), którymi wyjdziesz na zewnątrz.
Krok 5: Porozmawiaj z Jaskrem i Detmoldem.

Jaskra znajdziesz przy ognisku między namiotami (M25, 20), możesz zamienić z nim kilka słów o jego marnych wierszach, za które może zostać zabity. Następnie skieruj się do maga (M25, 7) i pochwal się, że rozprawiłeś się ze spiskowcami. W nagrodę otrzymasz 300 orenów (po 50 za głowę).
Aby kontynuować musisz ukończyć zadania Klątwa krwi, Zabójcy królów, Wieczna bitwa.
Krok 6: Udaj się na spotkanie spiskowców w chacie na klifie

Przebudzisz się po trzech dniach, przeprowadzisz krótką rozmowę z Jaskrem, od którego dowiesz się o tajnym spotkaniu spiskowców w domku na klifie (M23, 2). Warto się tam wybrać i dokładniej zbadać sytuację. Na miejscu spotkasz Roche'a - głównego konspiratora przeciw Henseltowi.
Krok 7: Udaj się do obozu Kaedwen

Po ostatnich aresztowaniach, los spiskowców wisi na włosku, należy czym prędzej wszystkich ostrzec, biegnij razem z Roche'em do jego obozowiska (M25, 15) przestrzec Ves i pozostałych. Niestety na miejscu zastaniesz już tylko kaedwańskich żołnierzy - wybij ich co do jednego. Od jednej z prostytutek dowiesz się, że wszyscy zostali zaproszeni na ucztę do obozu.
Krok 8: Udaj się do obozowej kantyny

Po dotarciu do obozu ponownie będziesz musiał rozprawić się z kilkoma żołnierzami. Po wyeliminowaniu wszystkich skieruj się do kantyny (M25, 3), niestety w środku zobaczysz jak naprawdę uczta wyglądała - wszyscy spiskowcy zostali powieszeni. Jedyną, która uszła z życiem była Ves, jednak Henselt ją zgwałcił.
Zostaje odblokowane zadanie Atak na Vergen.
Nagroda: 500 XP
- Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - poradnik do gry
- Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - poradnik, opis przejścia, questy
- Wiedźmin 2: Akt 2 - Roche - zadania główne
- Wiedźmin 2: Preludium do wojny- Kaedwen
- Wiedźmin 2: Zabójcy królów
- Wiedźmin 2: Teoria spisku
- Wiedźmin 2: W piwie prawda
- Wiedźmin 2: Rzeźnik z Cidaris
- Wiedźmin 2: Klątwa krwi (kroki 1 - 7)
- Wiedźmin 2: Klątwa krwi (kroki 8 - 17)
- Wiedźmin 2: Droga ku natchnieniu
- Wiedźmin 2: Wieczna bitwa; Symbol odwagi
- Wiedźmin 2: Symbole - śmierci, nienawiści i wiary
- Wiedźmin 2: Włócznia przeznaczenia
- Wiedźmin 2: Atak na Vergen
- Wiedźmin 2: Akt 2 - Roche - zadania główne
- Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - poradnik, opis przejścia, questy
Komentarze czytelników
W poradniku brakuje questa pobocznego, wspólnego dla obu ścieżek. Chodzi o "Wór pełen piór".
Witam mam problem w zadaniu zabójcy królów wchodząc do kryjówki zabojców geral wychodzi ze snu pomimo że nie wchodze w żadna pułapke czy to bug?
Cześć.po wejściu stań z tym drugim zabójca,dokonczcie dialogi.jak już nic nie będziecie mówić możecie przejść do letho,tam jest kolejny dialog tyle że z wyborami.
Hejka! Mam pewien problem i będę wdzięczna za pomoc. Mianowicie przy misji "Śmierć zdrajcy" ( po wybraniu strony Roche), gdy wchodzę po drabinie wyskakuje mi komunikat " zadanie zapach kadzideł się nie powiodło" i mam czerwony krzyżyk. Jak to możliwe skoro przed tą misją miałam zieloną fajkę, czyli ukończyłam to zadanie (tj. Dostarczyłam prawdziwą recepture i dostałam pieniądze)? Czy to jakiś błąd w grze?
pamiętam jak nasz prezydent dał kopie tej gry Barackowi Obamie
Dzień dobry,
mam problem ze składnikiem "Język zgnilca lub jajo harpii" harpie są przy ruinach jak się idzie górą, a zgnilce w kanałach obok mocarnego ale nie ważne ile bym ich zabił to mi te fanty nie wypadają, nie pierwszy raz gram w W2 nie pamiętam czy i jak to obszedłem poprzednio ale dlaczego nie wypada mi potrzebny składnik?
jeżeli posiadam mody do wiedźmina 1 (powrót białego wilka i inne typu scabbard) to moge te sejwy z ukończenie gry zaimportować do 2 ?
Loghos ja tam od razu wzięłam sen Letho i miałam królową z głowy, ale szczerze nie była za trudna. Wystarczyło porozstawiać dużo pułapek i rzucać bomby w harpie . :) No i rzucać Quen na Geralta :) O wiele bardziej mnie męczyły te harpie mocniejsze niż ta królowa, serio. Tylko ja przechodzę Wiedźmina na normalnym poziomie trudności i może to tego kwestia :)
poprawcie akt 3 zadanie na gargulce Długi cień sarny
Księżyc zawodzi cicho
Że to już jesień. powinno być Zwierzę -> Niebo -> Śmierć -> Czas
W misji Gdzie jest Triss... uciekam przed żołnierzami nad jezioro/morze ale i tak mam scenkę jak w środku obozu geralt zostaje zabity xD widać że Redzi wtedy nie umieli jeszcze tak dobrze w gry
Ten kto wymyślił questa ,, Drżące Serce,, powinien się zastanowić nad sobą xD po cholerę idziemy najpierw do mordercy a dopiero potem do Iorwetha . No kto by pomyślał że po oskarżeniu Elyasa on postanowi uciec z miasta . Przecież logicznym było by pójść odrazu do Iorwetha ale się nie da bo twórcy zakładają że wiedźmin to idiota . Jak ktoś widzi złodzieja to najpierw idzie mu powiedzieć że dzwoni na policję czy może od razu dzwoni
Ale właśnie o to chodziło! Wywabić go z miasta, ubić i udać się do sukkuba po rozkoszną nagrodę.
Przy leczeniu Ciarena rzucamy Aksji a nie Aard xD mamy go uleczyć a nie wywalić ze statku przez deski
Niestety nie. Mozesz uzyc moda co daci 3 talent na poziom i dzieki temu mozesz wymaxowac, inczej nie da rady
Mam problem ludziska. Przeszedłem wiedźmaka 2 ale zdolności postaci za jednym razem nie da się raczej wymaksować. Jak zaczynam nową grę bo chcę przejść 2 raz i wymaksować je to usuwają mi się moje zdolności. Jest jakaś możliwość przechodzenia gry ponownie ze zdolnościami które mieliśmy po zakończeniu gry? Proszę o pomoc w tej kwestii
Nie kojarzę. Ale jest mod zwiększający ilość punktów, ale ma sens tylko na najwyższym poziomie trudności, bo inaczej jest za łatwo zdecydowanie.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
