Wiedźmin 2: Kłopoty z trollem (kroki 1 - 3)
Aktualizacja:
Kłopoty z trollem
Zleceniodawca: Tablica ogłoszeń zlecenie na trolla (M7, 5)
Krok 1: Udaj się do legowiska trolla

Troll (M8, 6) znajduje się przy zniszczonym moście, na wschodzie krainy. Nim zejdziesz nad rzekę, natkniesz się na chłopa atakowanego przez nekkery. Po wybiciu potworów wywiąże się z mężczyzną rozmowa o trollu. Wspomnisz o nagrodzie za potwora, jednak chłop spróbuje Cię przekonać, żebyś nie zabijał stworzenia tylko udał się do Choraba (M7, 16) i porozmawiał z nim o trollu. W tej chwili masz dwie możliwe ścieżki:
- Zabić trolla. Decyzja opisana w sekcji Krok 2, Wariant A.
- Porozmawiać z Chorabem. Decyzja opisana w sekcji Krok 2, Wariant B.
Krok 2, Wariant A: Zabij trolla

Jeśli postanowisz zabić trolla, zejdź po półkach skalnych na rzekę - zauważysz siedzącego pod mostem potwora. Potwór poprosi Cię o wódkę - jeśli nie posiadasz żadnej przy sobie, nie będzie chciał Cię przepuścić przez most (który i tak jest zniszczony), po chwili rozpocznie się walka. Dzieli się ona na dwie części - mniej więcej, gdy pozbawisz połowę życia stworowi, ten poprosi Cię byś przestał. W tej chwili masz dwa możliwe wyjścia:
- Wysłuchać trolla. Następuje przejście do sekcji Krok 2, Wariant B.
- Zabić trolla.
- Wysłuchać trolla.
- Zabić trolla. Następuje przejście do sekcji Krok 2, Wariant A.
Uwaga! Zabijając trolla pogrzebiesz swoje szanse na zdobycie dobrego schematu zbroi. |

Druga część walki jest niemal identyczna, z jedną drobną różnicą. Jeśli oddali się nieco od potwora, ten zacznie miotać w Ciebie kamieniami. Staraj się więc walczyć w zwarciu i nie odchodzić zbyt daleko. Troll nie jest wymagającym przeciwnikiem, znak Yrden w zupełności wystarczy, ewentualnie możesz użyć znaku Quen w razie gdybyś na przykład uskoczył zbyt daleko i troll zdążył rzucić w Ciebie głazem.
Uwaga! Zabijając trolla zyskasz język trolla - nie zapomnij go więc przeszukać, związany z zadaniem Serce Melitele. |
Krok 3: Odbierz nagrodę od Ludwiga Marse'a

Gdy tylko troll polegnie, zgłoś się do Ludwiga Marse'a (M7, 15), u którego odbierzesz nagrodę. Jego mieszkanie znajduje się na lewo od jednej z bram głównych.
Nagroda: 125 XP
Krok 2, Wariant B: Porozmawiaj z Chorabem o trollu

Choraba (M7, 16) znajdziesz w bindudze, prawdopodobnie będzie przesiadywał pod swoją chatką bądź pałętał się bez celu po okolicy.
Uwaga! Nie musisz iść do Choraba, możesz od razu pójść do trolla i wypytać go co się stało (sekcja Krok 3), jednak wtedy nie otrzymasz 200 orenów nagrody od chłopa. |
Krok 3: Udaj się do legowiska trolla

Do legowiska trolla (M8, 6) zejdziesz po półkach skalnych przy zniszczonym moście - w oddali zauważysz siedzącego tam stwora. Potwór poprosi Cię o wódkę - jeśli nie posiadasz żadnej przy sobie, nie będzie chciał Cię przepuścić przez most (który i tak jest zniszczony), po chwili rozpocznie się walka. Dzieli się ona na dwie części - mniej więcej gdy pozbawisz połowy życia stworowa, ten poprosi Cię byś przestał. W tej chwili masz dwa możliwe wyjścia:
Uwaga! Zabijając trolla pogrzebiesz swoje szanse na zdobycie dobrego schematu zbroi. |
Jeśli postanowisz wysłuchać trolla, dowiesz się dlaczego ten pije - ktoś zamordował jego trollicę. Postanowisz odszukać morderców i tym samym spróbować namówić trolla, by odłożył alkohol i naprawił most.
0
- Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - poradnik do gry
- Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - poradnik, opis przejścia, questy
- Wiedźmin 2: Akt 1 - zadania poboczne
- Wiedźmin 2: Miecz na potwory
- Wiedźmin 2: Balista
- Wiedźmin 2: Kejran- cieniokost
- Wiedźmin 2: Zniknięcie Gawerny; Na kacu
- Wiedźmin 2: Zlecenie na endriagi
- Wiedźmin 2: Zlecenie na nekkery
- Wiedźmin 2: Jeden na jednego- Flotsam
- Wiedźmin 2: Podziemny krąg
- Wiedźmin 2: Nie ma mocnych- Flotsam
- Wiedźmin 2: Pokerowa twarz- Flotsam
- Wiedźmin 2: Kłopoty z trollem (kroki 1 - 3)
- Wiedźmin 2: Kłopoty z trollem (kroki 4 - 8)
- Wiedźmin 2: Zapach kadzideł
- Wiedźmin 2: Sklepik z marzeniami
- Wiedźmin 2: W szponach szaleństwa (kroki 1 - 5)
- Wiedźmin 2: W szponach szaleństwa (kroki 6 - 11)
- Wiedźmin 2: Malena
- Wiedźmin 2: Serce Melitele
- Wiedźmin 2: Akt 1 - zadania poboczne
- Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - poradnik, opis przejścia, questy
Komentarze czytelników
DanteVer Centurion
W misji Gdzie jest Triss... uciekam przed żołnierzami nad jezioro/morze ale i tak mam scenkę jak w środku obozu geralt zostaje zabity xD widać że Redzi wtedy nie umieli jeszcze tak dobrze w gry
abbaddonna Junior
poprawcie akt 3 zadanie na gargulce Długi cień sarny
Księżyc zawodzi cicho
Że to już jesień. powinno być Zwierzę -> Niebo -> Śmierć -> Czas
Vivienn Legionista
Loghos ja tam od razu wzięłam sen Letho i miałam królową z głowy, ale szczerze nie była za trudna. Wystarczyło porozstawiać dużo pułapek i rzucać bomby w harpie . :) No i rzucać Quen na Geralta :) O wiele bardziej mnie męczyły te harpie mocniejsze niż ta królowa, serio. Tylko ja przechodzę Wiedźmina na normalnym poziomie trudności i może to tego kwestia :)
natisiab Junior
jeżeli posiadam mody do wiedźmina 1 (powrót białego wilka i inne typu scabbard) to moge te sejwy z ukończenie gry zaimportować do 2 ?
Fan11 Legionista
Dzień dobry,
mam problem ze składnikiem "Język zgnilca lub jajo harpii" harpie są przy ruinach jak się idzie górą, a zgnilce w kanałach obok mocarnego ale nie ważne ile bym ich zabił to mi te fanty nie wypadają, nie pierwszy raz gram w W2 nie pamiętam czy i jak to obszedłem poprzednio ale dlaczego nie wypada mi potrzebny składnik?
superallah782 Junior
pamiętam jak nasz prezydent dał kopie tej gry Barackowi Obamie
blackcat18 Junior
Hejka! Mam pewien problem i będę wdzięczna za pomoc. Mianowicie przy misji "Śmierć zdrajcy" ( po wybraniu strony Roche), gdy wchodzę po drabinie wyskakuje mi komunikat " zadanie zapach kadzideł się nie powiodło" i mam czerwony krzyżyk. Jak to możliwe skoro przed tą misją miałam zieloną fajkę, czyli ukończyłam to zadanie (tj. Dostarczyłam prawdziwą recepture i dostałam pieniądze)? Czy to jakiś błąd w grze?
Nicety13 Junior
Witam mam problem w zadaniu zabójcy królów wchodząc do kryjówki zabojców geral wychodzi ze snu pomimo że nie wchodze w żadna pułapke czy to bug?
Refael72 Junior
W poradniku brakuje questa pobocznego, wspólnego dla obu ścieżek. Chodzi o "Wór pełen piór".
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
