Wiedźmin 2: W imię wyższych racji!
Aktualizacja:
W imię wyższych racji!
Uwaga! Ścieżką Iorwetha podążysz, jeśli w akcie 1 wybrałeś zadanie Na rozstajach: Scoia'tael. |
Krok 1: Udaj się pod bramę do Loc Muinne

Trzeci akt rozpoczniesz na ścieżce górskiej prowadzącej do Loc Muinne. Biegnij cały czas w dół ścieżki, po drodze eksterminując nadlatujące harpie. Tuż przed wejściem do miasta zauważysz rycerzy płonącej róży (M31, 1).
Krok 2: Podążaj za Iorwethem lub rozejrzyj się po obozie zakonników

Uwaga! Jeśli w pierwszej części gry Wiedźmin, opowiedziałeś się po stronie zakonu będziesz mógł podejść do rycerzy i porozmawiać - nic Ci się nie stanie. Jeśli opowiedziałeś się po stronie Scoia'tael, zostaniesz zaatakowany. W przypadku braku importu stanów zapisu zostaniesz natychmiast zaatakowany. |

Jeśli postanowisz udać się za Iorwethem, wejście do jaskini znajdziesz nieopodal (M31, 2) - tuż przed nią będzie czekał elf, który Cię zaprowadzi dalej. Przeprowadzi Cię on również przez całą jaskinię - wpierw będziesz musiał przeskoczyć niewielką szczelinę (M32, 1). Kilkanaście kroków dalej natkniesz się na niemiłą niespodziankę, na krabopająka (M32, 2). Na tym etapie gry nie powinien już sprawiać Ci żadnych kłopotów, możesz go unieruchomić znakiem Yrden, po czym bardzo szybko wykończyć atakując od tyłu.

Nieco dalej natrafisz na kilka endriag wojowników (M32, 3), będzie to ostatni przeciwnik w jaskini - kawałek dalej znajduje się wyjście (M32, 4). Podążając dalej za Iorwethem, wprowadzi Cię on na teren miasta, skorzystanie z wejścia przez zniszczony mur (M31, 4). Biegnij w głąb miasta, po drodze eliminując gargulce (M31, 5), które wybuchają po tym jak zginą. Wyjdź południowymi bocznymi drzwiami (M31, 7) i przejdź przez północne (M31, 8). Natkniesz się na grupę żołnierzy, od których usłyszysz gdzie jest przechowywana Filippa. Musisz teraz zdecydować, jaką ścieżką chcesz do niej dotrzeć:
- Przejdziesz przez kanały. Decyzja opisana w sekcji Krok 3, Wariant A.
- Dasz się aresztować. Decyzja opisana w sekcji Krok 3, Wariant B.
Uwaga! Jeśli dasz się aresztować stracisz całą swoją broń oraz zbroję! |
Krok 3, Wariant A: Przejdź przez kanały

Jeśli zechcesz prześlizgnąć się do lochów korzystając z kanałów musisz przejść ściśle wyznaczoną ścieżką. Przede wszystkim uważaj na strażników przy wejściu na plac (M31, 9). Przejdź przez pomieszczenie (M31, 10) z zejściem do piwnicy - uważaj na gargulce - następnie prześlizgnij się do pomieszczenia z graczami w pokera (M31, 12) unikając tym samym nilgaardzckiego patrolu (M31, 11).

Wyjdź po zawalonej ścianie (M31, 13) na piętro budynku, a następnie rozpraw się z kilkoma harpiami (M31, 14). Po lewej znajdziesz zejście na dół, uważaj tam na dwóch kolejnych rycerzy (M31, 15), przejdź prosto, omijając ich. Dalej już nikt nie powinien się Ciebie czepiać, dotrzesz do zejścia do kanałów (M31, 16).
Krok 4: Odszukaj Filippę Eilhart

Wewnątrz kanałów natrafisz się tylko na jedno nieprzyjemne spotkanie z dwoma Kaczerbami (M33, 3). Przestrzeń w kanałach nie pozwala na zbyt wiele uników, dlatego dobrze jest korzystać ze znaku Quen - im wyższy poziom tym lepiej. Po rozprawieniu się z dwoma stworami, dalej już nie czekają Cię żadne niespodzianki. Jedna z bram jest zamknięta, musisz przejść naokoło - wdrap sie do tunelu i przejdź na drugą stronę. Dotrzesz w końcu pod wyjście przy celach (M33, 5), automatycznie załaduje się przerywnik filmowy, na którym Filippa traci oczy.
Krok 5: Wydobądź od Fitz-Oesterlena informacje o Triss

Nim wejdziesz do lochów musisz zlikwidować kilku żołnierzy - najlepiej wejść w głąb kanałów i odczekać, aż sami przyjdą do Ciebie. Dzięki temu kilku żołnierzy przy lochach nie zaatakuje Cię. Po wyeliminowaniu zagrożenia wejdź do lochów - automatycznie pozbędziesz się strażnika, ogłuszysz ambasadora, po czym porozmawiasz z Filippą. Będziesz musiał dokonać ważnego wyboru:
- Postanowisz uratować Filippę.
- Postanowisz uratować Triss.
- Postanowisz uratować żesz Filippie.
- Postanowisz uratować Triss.
Nagroda: 500 XP
Zostaje odblokowane zadanie Łamacz czarów.
Nagroda: 500 XP
Zostaje odblokowane zadanie Gdzie jest Triss Merigold?. Opis tego zadania znajdziesz w rozdziale [ akt 3 - zadania główne - wspólne ].
Uwaga! Tylko w przypadku pomocy Filippie będziesz w stanie zdjąć urok z Saski i tym samym uratować smoka! |
Krok 3, Wariant B: Daj się aresztować
Jeśli zechcesz podążyć szybszą ścieżką i przedostać się do lochów dając się złapać, na mieście zajdziesz sporo żołnierzy - chociażby na placu. Jeśli jednak może swobodnie poruszać się po Loc Muinne, jest jeden nilgaardzcki patrol (M31, 11), który zaatakuje Cię zawsze. Aby dać się zamknąć w lochach musisz dać się pokonać. Gdy dotrzesz na miejsce porozmawiaj z Filippą - wypytaj ją o wszystko, a szczególnie o Saskię. Nadejdzie Radowid, a chwile później czarodziejka straci oczy.
Krok 4: Przepal więzy znakiem Igni

Po krótkiej rozmowie z ambasadorem będziesz musiał przepalić więzy na dłoniach przy pomocy znaku Igni - musisz szybko naciskać lewy przycisk myszy, jeśli nie zdążysz na czas - zginiesz. Będziesz musiał zmierzyć się z jednym ze strażników, następnie Geralt samodzielnie ogłuszy ambasadora. Odbędziesz krótką rozmowę z Filippą, lecz w końcu będziesz musiał dokonać ważnego wyboru:
Nagroda: 500 XP
Zostaje odblokowane zadanie Łamacz czarów.
Nagroda: 500 XP
Zostaje odblokowane zadanie Gdzie jest Triss Merigold?. Opis tego zadania znajdziesz w rozdziale [ akt 3 - zadania główne - wspólne ].
Uwaga! Tylko w przypadku pomocy Filippie będziesz w stanie zdjąć urok z Saski i tym samym uratować smoka! |
0
Komentarze czytelników
DanteVer Centurion
W misji Gdzie jest Triss... uciekam przed żołnierzami nad jezioro/morze ale i tak mam scenkę jak w środku obozu geralt zostaje zabity xD widać że Redzi wtedy nie umieli jeszcze tak dobrze w gry
abbaddonna Junior
poprawcie akt 3 zadanie na gargulce Długi cień sarny
Księżyc zawodzi cicho
Że to już jesień. powinno być Zwierzę -> Niebo -> Śmierć -> Czas
Vivienn Legionista
Loghos ja tam od razu wzięłam sen Letho i miałam królową z głowy, ale szczerze nie była za trudna. Wystarczyło porozstawiać dużo pułapek i rzucać bomby w harpie . :) No i rzucać Quen na Geralta :) O wiele bardziej mnie męczyły te harpie mocniejsze niż ta królowa, serio. Tylko ja przechodzę Wiedźmina na normalnym poziomie trudności i może to tego kwestia :)
natisiab Junior
jeżeli posiadam mody do wiedźmina 1 (powrót białego wilka i inne typu scabbard) to moge te sejwy z ukończenie gry zaimportować do 2 ?
Fan11 Legionista
Dzień dobry,
mam problem ze składnikiem "Język zgnilca lub jajo harpii" harpie są przy ruinach jak się idzie górą, a zgnilce w kanałach obok mocarnego ale nie ważne ile bym ich zabił to mi te fanty nie wypadają, nie pierwszy raz gram w W2 nie pamiętam czy i jak to obszedłem poprzednio ale dlaczego nie wypada mi potrzebny składnik?
superallah782 Junior
pamiętam jak nasz prezydent dał kopie tej gry Barackowi Obamie
blackcat18 Junior
Hejka! Mam pewien problem i będę wdzięczna za pomoc. Mianowicie przy misji "Śmierć zdrajcy" ( po wybraniu strony Roche), gdy wchodzę po drabinie wyskakuje mi komunikat " zadanie zapach kadzideł się nie powiodło" i mam czerwony krzyżyk. Jak to możliwe skoro przed tą misją miałam zieloną fajkę, czyli ukończyłam to zadanie (tj. Dostarczyłam prawdziwą recepture i dostałam pieniądze)? Czy to jakiś błąd w grze?
Nicety13 Junior
Witam mam problem w zadaniu zabójcy królów wchodząc do kryjówki zabojców geral wychodzi ze snu pomimo że nie wchodze w żadna pułapke czy to bug?
Refael72 Junior
W poradniku brakuje questa pobocznego, wspólnego dla obu ścieżek. Chodzi o "Wór pełen piór".
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
