Kejran (krok 5) | Akt 1 - zadania główne w Wiedźmin 2 Zabójcy Królów
Aktualizacja:
Krok 5: Pokonaj kejrana w jego leżu

Przeniesiesz się tuż pod legowisko potwora (M8, 11), Sheala wywabi potwora i utrzyma go w ryzach, Twoim zadaniem będzie pokonanie kejrana. Podobnie jak za pierwszym razem z Triss, zejdź po półkach skalnych na niższe poziomy.
Uwaga! Staraj się nie zajść zbyt daleko, pamiętaj o tym, aby wypić eliksir Mangusta - jeśli postanowiłeś go sporządzić, czyli wykonać zadanie Kejran: cieniokost. Mikstura będzie działała przez 10 minut. |

Gdy tylko rozpocznie się walka biegnij w prawo bądź lewo - przede wszystkim nie stój naprzeciw potwora, gdyż ten pluje toksynami oraz atakuje dwiema środkowymi mackami. Staraj się trzymać maksymalnie na uboczu.
Uwaga! Miejsce na pułapkę pokaże się tylko wtedy, jeśli udało Ci się zdobyć żelazną ramę w zadaniu Niemoralna propozycja, zakupiłeś od Cedrika schemat pułapki na kejrana oraz ją skonstruowałeś. |
Na ziemi zauważysz dwa miejsca na pułapkę, oświetlone na żółto. Uważaj na mackę stwora, masz dosłownie kilka sekund między kolejnymi atakami aby ustawić sidła. W momencie, gdy zastawisz pułapkę biegnij czym prędzej na druga stronę - wciąż pamiętając, by trzymać się jak najbardziej na uboczu.

Potwór będzie wściekły i zacznie miotać mackami we wszystkich kierunkach oraz pluć toksynami. Jeśli nie zdążysz uchylić się przed nimi, będziesz musiał się oswobodzić szybko wciskając prawy przycisk myszy. Kejran zakończy złowieszczy atak w momencie zniszczenia kawałka mostu.

Wybierz znak Yrden i ustaw go tuż pod mackami potwora (tymi zewnętrznymi, nie centralnymi), odczekaj, aż kejran zrobi zamach, by Cię zaatakować i uskocz w ostatnim momencie (gdy macka zostanie uniesiona do góry). Unieruchomioną w ten sposób mackę możesz bezproblemowo odrąbać - wystarczy tylko kilka ciosów srebrnym mieczem. Postępuj w ten sam sposób z pozostałymi mackami.

Po odrąbaniu trzech macek rozpocznie się QTE (Quick Time Event). Musisz wskoczyć na jedną z macek kejrana (prawy przycisk myszy) gdy ta zacznie się zbliżać, następnie kilkukrotnie wbić w nią miecz (szybko lewy przycisk myszy), zeskakując na sam koniec (spacja). Jeśli w którymś momencie się pomyliłeś bądź nie zdążyłeś wcisnąć odpowiedniego przycisku, musisz powtórzyć cała sekwencję od początku. Po udanej próbie na kejrana zawali się most.

To już końcówka walki. Musisz wbiec po zawalonym moście pod samego kejrana. Uważaj jednak: gdy znajdujesz się daleko stwór będzie ciskał w Ciebie głazami (możesz wykorzystać kawałek mostu jako chwilową osłonę, a gdy tylko głaz będzie leciał w Twoim kierunku rozpocznij bieg na most). Na zniszczonym moście potwór zacznie atakować Cię już tylko mackami. Pamiętaj, aby cały czas mieć wyciągnięty miecz, pozwoli Ci to wykonywać uniki. Gdy tylko zabiegniesz na samą górę Geralt wysadzi kejrana przy pomocy granatu.

Chwilę później pojawi się Sheala z gratulacjami. Przypomni Ci o odebraniu nagrody za zabicie stwora - dokończenie zadania Kejran: kwestia ceny.
Nagroda: 1750 XP
Uwaga! Nim opuścisz legowisko kejrana warto się rozglądnąć. Nieopodal znajdziesz wrak statku związany z zadaniem pobocznym Rzeka tajemnic. |
Uwaga! Warto przeszukać ciało potwora - znajdziesz przy nim trofeum oraz skórę kejrana, przydatną do stworzenia bardzo dobrego pancerza, którego schemat otrzymasz od kupca w zadaniu Kejran: kwestia ceny. |
0
- Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - poradnik do gry
- Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - poradnik, opis przejścia, questy
- Akt 1 - zadania główne
- Twarde lądowanie | Akt 1 - zadania główne w Wiedźmin 2 Zabójcy Królów
- Z woli boskiej i katowskiej | Akt 1 - zadania główne w Wiedźmin 2 Zabójcy Królów
- Niemoralna propozycja | Akt 1 - zadania główne w Wiedźmin 2 Zabójcy Królów
- Kejran (kroki 1 - 4) | Akt 1 - zadania główne w Wiedźmin 2 Zabójcy Królów
- Kejran (krok 5) | Akt 1 - zadania główne w Wiedźmin 2 Zabójcy Królów
- Kejran- kwestia ceny | Akt 1 - zadania główne w Wiedźmin 2 Zabójcy Królów
- Zabójcy królów (kroki 1 - 6) | Akt 1 - zadania główne w Wiedźmin 2
- Zabójcy królów (kroki 7 - 8) | Akt 1 - zadania główne w Wiedźmin 2
- Róża pamięci | Akt 1 - zadania główne w Wiedźmin 2 Zabójcy Królów
- Gdzie jest Triss Merigold? | Akt 1 - zadania główne w Wiedźmin 2 Zabójcy Królów
- Na rozstajach- Scoia'tael | Akt 1 - zadania główne w Wiedźmin 2 Zabójcy Królów
- Na rozstajach- Vernon Roche | Akt 1 - zadania główne w Wiedźmin 2 Zabójcy Królów
- Śmierć zdrajcy! | Akt 1 - zadania główne w Wiedźmin 2 Zabójcy Królów
- Pływające więzienie | Akt 1 - zadania główne w Wiedźmin 2 Zabójcy Królów
- Akt 1 - zadania główne
- Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - poradnik, opis przejścia, questy
Komentarze czytelników
superallah782 Junior
pamiętam jak nasz prezydent dał kopie tej gry Barackowi Obamie
blackcat18 Junior
Hejka! Mam pewien problem i będę wdzięczna za pomoc. Mianowicie przy misji "Śmierć zdrajcy" ( po wybraniu strony Roche), gdy wchodzę po drabinie wyskakuje mi komunikat " zadanie zapach kadzideł się nie powiodło" i mam czerwony krzyżyk. Jak to możliwe skoro przed tą misją miałam zieloną fajkę, czyli ukończyłam to zadanie (tj. Dostarczyłam prawdziwą recepture i dostałam pieniądze)? Czy to jakiś błąd w grze?
Nicety13 Junior
Witam mam problem w zadaniu zabójcy królów wchodząc do kryjówki zabojców geral wychodzi ze snu pomimo że nie wchodze w żadna pułapke czy to bug?
Refael72 Junior
W poradniku brakuje questa pobocznego, wspólnego dla obu ścieżek. Chodzi o "Wór pełen piór".
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.