Wiedźmin 2: Zdolności - alchemia
Aktualizacja:
Zdolności - alchemia
Mutant - zdolność, o której warto wspomnieć już na samym początku. Bohater wpada w szał bojowy pozwalający mu w szaleńczym tempie eliminować przeciwników. Dodatkowo pozwala generować adrenalinę pod wpływem zatrucia. Już na samym początku musisz wybrać:
- Synteza i Specjalista: eliksiry - skupisz swoją rozgrywkę na piciu eliksirów wspomagających, które to jednak posiadają przeróżne właściwości - zarówno te ulepszające statystyki jak i niestety pogorszajace.
- Alchemik i Efekt uboczny - petardy przydadzą się do rozpoczęcia ataku z daleka, zaś rozwinięcie efektu mutagenów zaowocuje w przyszłości, gdy zdobędziesz najlepsze mutageny.
Do Żniwiarza nie warto dokładać drugiego punku, można go znacznie lepiej spożytkować. Jeśli wybrałeś ścieżkę eliksirów koniecznie zainwestuj dwa punkty w zdolność Kataliza, który znacząco osłabi negatywne działanie płynów. Zas w przypadku olejów naturalnie możesz tę zdolność pominąć, a rozwinąć na drugi poziom Specjalista: oleje. Kolejny wybór jest podyktowany wcześniejszymi zdolnościami, a więc Transmutacja oraz Impregnacja dla olejów oraz Kiper jeśli nastawiłeś się na picie eliksirów. Metatezę możesz rozwinąć na drugi poziom jeśli nastawiasz się jak najbardziej ofensywnie się tylko da. Podobnie ma się sprawa ze zdolnościami numer 11 i 13. Kondensacja przy da się jeśli Twoją podporą są eliksiry zapewniając dodatkową ochornę przed zatruciem, natomiast Berserker zwiększe Twoje szanse na błyskawiczne wykończenie przeciwników podczas szaleńczych ataków.
Ostatnie dwie zdolności, Mutant i Amplifikacja, dodają postaci ogromnego "kopniaka" i pozwalają na bezproblemową walkę nawet na najwyższym poziomie trudności.
Proponowany rozwój bohatera (oleje)
Alchemik [2] + Efekt uboczny [1] + Żniwiarz [1] -> Specjalista: oleje [2] -> Impregnacja [1] + Transmutacja [2] + Metateza [2] -> Berserker [2] -> Mutant [2] + Amplifikacja [2]
Łącznie: 17 talentów (+6 talentów zdolności treningowe)
Proponowany rozwój bohatera (eliksiry)
Synteza [2] + Specjalista: eliksiry [2] + Żniwiarz [1] -> Kataliza [2] -> Specjalista: oleje [1] -> Kiper [2] -> Metateza [1] -> Kondensacja [2] -> Mutant [2] + Amplifikacja [2]
Łącznie: 17 talentów (+6 talentów zdolności treningowe)
Uwaga! Istnieje możliwość zrestartowania i możliwość przydzielenia od nowa talentów po wykonaniu zadania Sprzed stuleci, gdzie istnieje możliwość wybrania takiej właśnie opcji. |

Nazwa | Poziom 1 | Poziom 2 |
1. Alchemik | Obrażenia petard +30%. Obrażenia pułapek +20%. | Obrażenia petard +100%. Obrażenia pułapek +100%. |
2. Żniwiarz | Liczba uzyskiwanych składników alchemicznych +50%. | Liczba uzyskiwanych składników alchemicznych +100%. |
3. Synteza | Żywotność +10. | Żywotność +50. |
4. Efekt uboczny | Szansa na stworzenie mutagenu jako efektu ubocznego alchemii: 2%. | Szansa na stworzenie mutagenu jako efektu ubocznego alchemii: 10%. |
5. Specjalista: oleje | Czas działania olejów +10%. | Czas działania olejów +40%. |
6. Specjalista: eliksiry | Czas działania eliksirów +10%. | Czas działania eliksirów +40%. |
7. Kataliza | Efekty wszystkich wypitych eliksirów +15%. Negatywne efekty wypitych eliksirów -30%. | Efekty wszystkich wypitych eliksirów +35%. Negatywne efekty wypitych eliksirów -80%. |
8. Transmutacja | Efekty wszystkich użytych olejów +15%. | Efekty wszystkich użytych olejów +35%. |
9. Impregnacja | Efekty wszystkich mutagenów +15%. | Efekty wszystkich mutagenów +35%. |
10. Kiper | Odblokowuje możliwość wypicia jednego dodatkowego eliksiru. | Odblokowuje możliwość wypicia jednego dodatkowego eliksiru. Redukcja obrażeń pod wpływem zatrucia +10%. |
11. Kondensacja Slot: tak | Regeneracja wigoru pod wpływem zatrucia +15%. | Regeneracja wigoru pod wpływem zatrucia +55%. |
12. Metateza Slot: tak | Obrażenia pod wpływem zatrucia +5%. | Obrażenia pod wpływem zatrucia +15%. |
13. Berserker Slot: tak | Szansa na natychmiastowe zabicie przeciwnika podczas zatrucia +1%. | Szansa na natychmiastowe zabicie przeciwnika podczas zatrucia +3%. |
14. Mutant Slot: tak | Odblokowuje tryb berserku, uruchamiany po naładowaniu paska adrenaliny. Pozwala generować adrenalinę pod wpływem zatrucia. | Odblokowuje tryb berserku, uruchamiany po naładowaniu paska adrenaliny. Pozwala generować adrenalinę pod wpływem zatrucia. Generowanie adrenaliny pod wpływem zatrucia +25%. |
15. Amplifikacja Slot: tak | Generowanie adrenaliny pod wpływem zatrucia +15%. Pod wpływem zatrucia: Obrażenia +5%, Redukcja obrażeń +5%. | Generowanie adrenaliny pod wpływem zatrucia +50%. Pod wpływem zatrucia: Obrażenia +15%, Redukcja obrażeń +15%. |
Komentarze czytelników
W poradniku brakuje questa pobocznego, wspólnego dla obu ścieżek. Chodzi o "Wór pełen piór".
Witam mam problem w zadaniu zabójcy królów wchodząc do kryjówki zabojców geral wychodzi ze snu pomimo że nie wchodze w żadna pułapke czy to bug?
Cześć.po wejściu stań z tym drugim zabójca,dokonczcie dialogi.jak już nic nie będziecie mówić możecie przejść do letho,tam jest kolejny dialog tyle że z wyborami.
Hejka! Mam pewien problem i będę wdzięczna za pomoc. Mianowicie przy misji "Śmierć zdrajcy" ( po wybraniu strony Roche), gdy wchodzę po drabinie wyskakuje mi komunikat " zadanie zapach kadzideł się nie powiodło" i mam czerwony krzyżyk. Jak to możliwe skoro przed tą misją miałam zieloną fajkę, czyli ukończyłam to zadanie (tj. Dostarczyłam prawdziwą recepture i dostałam pieniądze)? Czy to jakiś błąd w grze?
pamiętam jak nasz prezydent dał kopie tej gry Barackowi Obamie
Dzień dobry,
mam problem ze składnikiem "Język zgnilca lub jajo harpii" harpie są przy ruinach jak się idzie górą, a zgnilce w kanałach obok mocarnego ale nie ważne ile bym ich zabił to mi te fanty nie wypadają, nie pierwszy raz gram w W2 nie pamiętam czy i jak to obszedłem poprzednio ale dlaczego nie wypada mi potrzebny składnik?
jeżeli posiadam mody do wiedźmina 1 (powrót białego wilka i inne typu scabbard) to moge te sejwy z ukończenie gry zaimportować do 2 ?
Loghos ja tam od razu wzięłam sen Letho i miałam królową z głowy, ale szczerze nie była za trudna. Wystarczyło porozstawiać dużo pułapek i rzucać bomby w harpie . :) No i rzucać Quen na Geralta :) O wiele bardziej mnie męczyły te harpie mocniejsze niż ta królowa, serio. Tylko ja przechodzę Wiedźmina na normalnym poziomie trudności i może to tego kwestia :)
poprawcie akt 3 zadanie na gargulce Długi cień sarny
Księżyc zawodzi cicho
Że to już jesień. powinno być Zwierzę -> Niebo -> Śmierć -> Czas
W misji Gdzie jest Triss... uciekam przed żołnierzami nad jezioro/morze ale i tak mam scenkę jak w środku obozu geralt zostaje zabity xD widać że Redzi wtedy nie umieli jeszcze tak dobrze w gry
Ten kto wymyślił questa ,, Drżące Serce,, powinien się zastanowić nad sobą xD po cholerę idziemy najpierw do mordercy a dopiero potem do Iorwetha . No kto by pomyślał że po oskarżeniu Elyasa on postanowi uciec z miasta . Przecież logicznym było by pójść odrazu do Iorwetha ale się nie da bo twórcy zakładają że wiedźmin to idiota . Jak ktoś widzi złodzieja to najpierw idzie mu powiedzieć że dzwoni na policję czy może od razu dzwoni
Ale właśnie o to chodziło! Wywabić go z miasta, ubić i udać się do sukkuba po rozkoszną nagrodę.
Przy leczeniu Ciarena rzucamy Aksji a nie Aard xD mamy go uleczyć a nie wywalić ze statku przez deski
Niestety nie. Mozesz uzyc moda co daci 3 talent na poziom i dzieki temu mozesz wymaxowac, inczej nie da rady
Mam problem ludziska. Przeszedłem wiedźmaka 2 ale zdolności postaci za jednym razem nie da się raczej wymaksować. Jak zaczynam nową grę bo chcę przejść 2 raz i wymaksować je to usuwają mi się moje zdolności. Jest jakaś możliwość przechodzenia gry ponownie ze zdolnościami które mieliśmy po zakończeniu gry? Proszę o pomoc w tej kwestii
Nie kojarzę. Ale jest mod zwiększający ilość punktów, ale ma sens tylko na najwyższym poziomie trudności, bo inaczej jest za łatwo zdecydowanie.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
