Wiedźmin 2: Zdolności - alchemia
Aktualizacja:
Zdolności - alchemia
Mutant - zdolność, o której warto wspomnieć już na samym początku. Bohater wpada w szał bojowy pozwalający mu w szaleńczym tempie eliminować przeciwników. Dodatkowo pozwala generować adrenalinę pod wpływem zatrucia. Już na samym początku musisz wybrać:
- Synteza i Specjalista: eliksiry - skupisz swoją rozgrywkę na piciu eliksirów wspomagających, które to jednak posiadają przeróżne właściwości - zarówno te ulepszające statystyki jak i niestety pogorszajace.
 - Alchemik i Efekt uboczny - petardy przydadzą się do rozpoczęcia ataku z daleka, zaś rozwinięcie efektu mutagenów zaowocuje w przyszłości, gdy zdobędziesz najlepsze mutageny.
 
Do Żniwiarza nie warto dokładać drugiego punku, można go znacznie lepiej spożytkować. Jeśli wybrałeś ścieżkę eliksirów koniecznie zainwestuj dwa punkty w zdolność Kataliza, który znacząco osłabi negatywne działanie płynów. Zas w przypadku olejów naturalnie możesz tę zdolność pominąć, a rozwinąć na drugi poziom Specjalista: oleje. Kolejny wybór jest podyktowany wcześniejszymi zdolnościami, a więc Transmutacja oraz Impregnacja dla olejów oraz Kiper jeśli nastawiłeś się na picie eliksirów. Metatezę możesz rozwinąć na drugi poziom jeśli nastawiasz się jak najbardziej ofensywnie się tylko da. Podobnie ma się sprawa ze zdolnościami numer 11 i 13. Kondensacja przy da się jeśli Twoją podporą są eliksiry zapewniając dodatkową ochornę przed zatruciem, natomiast Berserker zwiększe Twoje szanse na błyskawiczne wykończenie przeciwników podczas szaleńczych ataków.
Ostatnie dwie zdolności, Mutant i Amplifikacja, dodają postaci ogromnego "kopniaka" i pozwalają na bezproblemową walkę nawet na najwyższym poziomie trudności.
Proponowany rozwój bohatera (oleje)
Alchemik [2] + Efekt uboczny [1] + Żniwiarz [1] -> Specjalista: oleje [2] -> Impregnacja [1] + Transmutacja [2] + Metateza [2] -> Berserker [2] -> Mutant [2] + Amplifikacja [2]
Łącznie: 17 talentów (+6 talentów zdolności treningowe)
Proponowany rozwój bohatera (eliksiry)
Synteza [2] + Specjalista: eliksiry [2] + Żniwiarz [1] -> Kataliza [2] -> Specjalista: oleje [1] -> Kiper [2] -> Metateza [1] -> Kondensacja [2] -> Mutant [2] + Amplifikacja [2]
Łącznie: 17 talentów (+6 talentów zdolności treningowe)
Uwaga! Istnieje możliwość zrestartowania i możliwość przydzielenia od nowa talentów po wykonaniu zadania Sprzed stuleci, gdzie istnieje możliwość wybrania takiej właśnie opcji.  | 

Nazwa  | Poziom 1  | Poziom 2  | 
1. Alchemik  | Obrażenia petard +30%. Obrażenia pułapek +20%.  | Obrażenia petard +100%. Obrażenia pułapek +100%.  | 
2. Żniwiarz  | Liczba uzyskiwanych składników alchemicznych +50%.  | Liczba uzyskiwanych składników alchemicznych +100%.  | 
3. Synteza  | Żywotność +10.  | Żywotność +50.  | 
4. Efekt uboczny  | Szansa na stworzenie mutagenu jako efektu ubocznego alchemii: 2%.  | Szansa na stworzenie mutagenu jako efektu ubocznego alchemii: 10%.  | 
5. Specjalista: oleje  | Czas działania olejów +10%.  | Czas działania olejów +40%.  | 
6. Specjalista: eliksiry  | Czas działania eliksirów +10%.  | Czas działania eliksirów +40%.  | 
7. Kataliza  | Efekty wszystkich wypitych eliksirów +15%. Negatywne efekty wypitych eliksirów -30%.  | Efekty wszystkich wypitych eliksirów +35%. Negatywne efekty wypitych eliksirów -80%.  | 
8. Transmutacja  | Efekty wszystkich użytych olejów +15%.  | Efekty wszystkich użytych olejów +35%.  | 
9. Impregnacja  | Efekty wszystkich mutagenów +15%.  | Efekty wszystkich mutagenów +35%.  | 
10. Kiper  | Odblokowuje możliwość wypicia jednego dodatkowego eliksiru.  | Odblokowuje możliwość wypicia jednego dodatkowego eliksiru. Redukcja obrażeń pod wpływem zatrucia +10%.  | 
11. Kondensacja Slot: tak  | Regeneracja wigoru pod wpływem zatrucia +15%.  | Regeneracja wigoru pod wpływem zatrucia +55%.  | 
12. Metateza Slot: tak  | Obrażenia pod wpływem zatrucia +5%.  | Obrażenia pod wpływem zatrucia +15%.  | 
13. Berserker Slot: tak  | Szansa na natychmiastowe zabicie przeciwnika podczas zatrucia +1%.  | Szansa na natychmiastowe zabicie przeciwnika podczas zatrucia +3%.  | 
14. Mutant Slot: tak  | Odblokowuje tryb berserku, uruchamiany po naładowaniu paska adrenaliny. Pozwala generować adrenalinę pod wpływem zatrucia.  | Odblokowuje tryb berserku, uruchamiany po naładowaniu paska adrenaliny. Pozwala generować adrenalinę pod wpływem zatrucia. Generowanie adrenaliny pod wpływem zatrucia +25%.  | 
15. Amplifikacja Slot: tak  | Generowanie adrenaliny pod wpływem zatrucia +15%. Pod wpływem zatrucia: Obrażenia +5%, Redukcja obrażeń +5%.  | Generowanie adrenaliny pod wpływem zatrucia +50%. Pod wpływem zatrucia: Obrażenia +15%, Redukcja obrażeń +15%.  | 
0
Komentarze czytelników
DanteVer Centurion
W misji Gdzie jest Triss... uciekam przed żołnierzami nad jezioro/morze ale i tak mam scenkę jak w środku obozu geralt zostaje zabity xD widać że Redzi wtedy nie umieli jeszcze tak dobrze w gry
abbaddonna Junior
poprawcie akt 3 zadanie na gargulce Długi cień sarny
Księżyc zawodzi cicho
Że to już jesień.  powinno być Zwierzę -> Niebo -> Śmierć -> Czas
Vivienn Legionista
Loghos ja tam od razu wzięłam sen Letho i miałam królową z głowy, ale szczerze nie była za trudna. Wystarczyło porozstawiać dużo pułapek i rzucać bomby w harpie . :) No i rzucać Quen na Geralta :) O wiele bardziej mnie męczyły te harpie mocniejsze niż ta królowa, serio. Tylko ja przechodzę Wiedźmina na normalnym poziomie trudności i może to tego kwestia :)
natisiab Junior
jeżeli posiadam mody do wiedźmina 1 (powrót białego wilka i inne typu scabbard) to moge te sejwy z ukończenie gry zaimportować do 2 ?
Fan11 Legionista
Dzień dobry,
mam problem ze składnikiem "Język zgnilca lub jajo harpii" harpie są przy ruinach jak się idzie górą, a zgnilce w kanałach obok mocarnego ale nie ważne ile bym ich zabił to mi te fanty nie wypadają, nie pierwszy raz gram w W2 nie pamiętam czy i jak to obszedłem poprzednio ale dlaczego nie wypada mi potrzebny składnik?
superallah782 Junior
pamiętam jak nasz prezydent dał kopie tej gry Barackowi Obamie
blackcat18 Junior
Hejka! Mam pewien problem i będę wdzięczna za pomoc. Mianowicie przy misji "Śmierć zdrajcy" ( po wybraniu strony Roche), gdy wchodzę po drabinie wyskakuje mi komunikat " zadanie zapach kadzideł się nie powiodło" i mam czerwony krzyżyk. Jak to możliwe skoro przed tą misją miałam zieloną fajkę, czyli ukończyłam to zadanie (tj. Dostarczyłam prawdziwą recepture i dostałam pieniądze)? Czy to jakiś błąd w grze?
Nicety13 Junior
Witam mam problem w zadaniu zabójcy królów wchodząc do kryjówki zabojców geral wychodzi ze snu pomimo że nie wchodze w żadna pułapke czy to bug?
Refael72 Junior
W poradniku brakuje questa pobocznego, wspólnego dla obu ścieżek. Chodzi o "Wór pełen piór".
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
