Wiedźmin 2: Róża pamięci
Aktualizacja:
Róża pamięci
Zleceniodawca: Automatycznie po rozmowie z Ciaranem na więziennej barce w zadaniu Zabójcy królów.
Do zadania możesz podejść na dwa sposoby:
- Udać się na poszukiwanie róży samemu. Decyzja opisana w sekcji Krok 1, Wariant A.
- Zabrać Triss ze sobą. Decyzja opisana w sekcji Krok 1, Wariant B.
Uwaga! Jeśli wybierzesz się wraz z Triss będziesz miał szansę odbyć z nią stosunek. Nim wyruszysz możesz zmienić zdanie. |
Krok 1, Wariant A: Znajdź samodzielnie różę pamięci lub porozmawiaj z mieszkańcami Bindugi

Jeśli nie masz pomysłu, gdzie szukać róży, powinieneś udać się do Bindugi i popytać miejscową ludność. Przede wszystkim, warto odwiedzić Cedrika (M7, 7) - dopiero, gdy go poczęstujesz wódką podzieli się z Tobą posiadanymi informacjami. Wskaże Ci stare elfickie ruiny - niegdyś miejsce kochanków.
Krok 2: Znajdź różę pamięci

Udaj się przez las na południe krainy, do starych ruin elfickich (M8, 18), po drodze uważaj na nekkery, endriagi oraz porozstawiane pułapki. Tuż przy wodospadzie znajdziesz ścieżkę - idąc wzdłuż niej i wspinając się coraz wyżej, w końcu dotrzesz do ogrodu. Zerwij różę pamięci tuż spod pomnika.
Krok 3: Oddaj różę Triss

Możesz powrócić do Triss, by wręczyć jej kwiat - znajdziesz ją w karczmie (M7, 3). Czarodziejka potrzebuje jednak kilku dni na przygotowanie zaklęcia, Ty w tym czasie będziesz mógł spotkać się z Iorwethem. Towarzyszka spróbuje zachęcić Cię, byś rzucił wszystko - w zależności od tego, czy się zgodzisz czy też nie, będziesz mógł porozmawiać z Roche'em.
Krok 4: Porozmawiaj z Vernonem Roche'em

Jeśli zgodzisz się rzucić wszystko, będziesz mógł porozmawiać z Roche'em. Jeśli pierwszeństwem dla Ciebie będzie oczyszczenie swojego imienia, zadanie dobiegnie końca i od razu będziesz mógł porozmawiać z Zoltanem. Roche'a znajdziesz w siedzibie oddziałów specjalnych (M7, 29). Chęć ucieczki z Triss nie ma żadnych konsekwencji w przyszłości.
Nagroda: 500 XP
Krok 1, Wariant B: Wspólnie z Triss odszukaj różę pamięci

Jeśli zgodzisz się na wspólną z Triss wyprawę po różę, Twoja towarzyszka pokieruje Cię pod wodospad (M8, 8).
Krok 2: Idź w górę, do ruin
Po lewej stronie znajdziesz ścieżkę, która zaprowadzi Cię do starych elfickich ruin.
Krok 3: Zerwij kwiat Róży Pamięci
Gdy dotrzesz na sam szczyt zauważysz pod pomnikiem mnóstwo róż - zerwij jedną różę pamięci, po czym oddaj ją Triss - którąkolwiek opcję dialogową wybierzesz, czarodziejka i tak otrzyma różę.
Krok 4: Pokonaj bandytów

Chwilę później zostaniecie zaatakowani przez trzech bandytów. Nie są specjalnie wyposażeni, dodatkowo Triss wspomoże Cię w walce, powinieneś się z nimi rozprawić błyskawicznie. Jeden z bandytów będzie chciał skrzywdzić Triss, Geralt ją jednak uratuje, mimo to oboje wpadną do podziemi, do elfickiej łaźni.
Krok 5: Znajdź wyjście z łaźni. Porozmawiaj z Triss

Musisz znaleźć wyjście z łaźni. Możesz tego dokonać na dwa sposoby:
- Porozmawiasz z Triss, a następnie użyjesz znaku Aard na ścianie o wątpliwej budowie po lewej stronie - utworzysz wyjście.
- Podczas rozmowy z Triss zasugerujesz, by ta wzięła kąpiel. Uruchomi się przerywnik filmowy, na którym Geralt i Triss będą uprawiali seks podczas kąpieli.
Po wyjściu na zewnątrz zostaniecie zaatakowani przez Scoia'tael. Przejdź do sekcji Krok 6.
Uwaga! W skrzyni w łaźni znajdziesz Dziki Gon - po odczytaniu zapisków będziesz mógł porozmawiać z Jaskrem na jej temat. |

W przypadku tego wyboru czas minie tak szybko, że w końcu przybędzie do Was Vernon Roche i pomoże Wam się wydostać. Odbędziesz jeszcze rozmowę ze swoją towarzyszką.
Krok 6: Porozmawiaj z Vernonem Roche'em

Jeśli zgodzisz się rzucić wszystko, będziesz mógł porozmawiać z Roche'em. Jeśli pierwszeństwem dla ciebie będzie oczyszczenie swojego imienia, zadanie dobiegnie końca i od razu będziesz mógł porozmawiać z Zoltanem. W zależności od tego, czy odbyłeś z Triss stosunek w łaźni czy też nie, Roche'a znajdziesz, albo właśnie w łaźni albo w siedzibie oddziałów specjalnych (M7, 29). Chęć ucieczki z Triss nie ma żadnych konsekwencji w przyszłości.
Nagroda: 500 XP
- Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - poradnik do gry
- Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - poradnik, opis przejścia, questy
- Wiedźmin 2: Akt 1 - zadania główne
- Wiedźmin 2: Twarde lądowanie
- Wiedźmin 2: Z woli boskiej i katowskiej
- Wiedźmin 2: Niemoralna propozycja
- Wiedźmin 2: Kejran (kroki 1 - 4)
- Wiedźmin 2: Kejran (krok 5)
- Wiedźmin 2: Kejran- kwestia ceny
- Wiedźmin 2: Zabójcy królów (kroki 1 - 6)
- Wiedźmin 2: Zabójcy królów (kroki 7 - 8)
- Wiedźmin 2: Róża pamięci
- Wiedźmin 2: Gdzie jest Triss Merigold?
- Wiedźmin 2: Na rozstajach- Scoia'tael
- Wiedźmin 2: Na rozstajach- Vernon Roche
- Wiedźmin 2: Śmierć zdrajcy!
- Wiedźmin 2: Pływające więzienie
- Wiedźmin 2: Akt 1 - zadania główne
- Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - poradnik, opis przejścia, questy
Komentarze czytelników
W poradniku brakuje questa pobocznego, wspólnego dla obu ścieżek. Chodzi o "Wór pełen piór".
Witam mam problem w zadaniu zabójcy królów wchodząc do kryjówki zabojców geral wychodzi ze snu pomimo że nie wchodze w żadna pułapke czy to bug?
Cześć.po wejściu stań z tym drugim zabójca,dokonczcie dialogi.jak już nic nie będziecie mówić możecie przejść do letho,tam jest kolejny dialog tyle że z wyborami.
Hejka! Mam pewien problem i będę wdzięczna za pomoc. Mianowicie przy misji "Śmierć zdrajcy" ( po wybraniu strony Roche), gdy wchodzę po drabinie wyskakuje mi komunikat " zadanie zapach kadzideł się nie powiodło" i mam czerwony krzyżyk. Jak to możliwe skoro przed tą misją miałam zieloną fajkę, czyli ukończyłam to zadanie (tj. Dostarczyłam prawdziwą recepture i dostałam pieniądze)? Czy to jakiś błąd w grze?
pamiętam jak nasz prezydent dał kopie tej gry Barackowi Obamie
Dzień dobry,
mam problem ze składnikiem "Język zgnilca lub jajo harpii" harpie są przy ruinach jak się idzie górą, a zgnilce w kanałach obok mocarnego ale nie ważne ile bym ich zabił to mi te fanty nie wypadają, nie pierwszy raz gram w W2 nie pamiętam czy i jak to obszedłem poprzednio ale dlaczego nie wypada mi potrzebny składnik?
jeżeli posiadam mody do wiedźmina 1 (powrót białego wilka i inne typu scabbard) to moge te sejwy z ukończenie gry zaimportować do 2 ?
Loghos ja tam od razu wzięłam sen Letho i miałam królową z głowy, ale szczerze nie była za trudna. Wystarczyło porozstawiać dużo pułapek i rzucać bomby w harpie . :) No i rzucać Quen na Geralta :) O wiele bardziej mnie męczyły te harpie mocniejsze niż ta królowa, serio. Tylko ja przechodzę Wiedźmina na normalnym poziomie trudności i może to tego kwestia :)
poprawcie akt 3 zadanie na gargulce Długi cień sarny
Księżyc zawodzi cicho
Że to już jesień. powinno być Zwierzę -> Niebo -> Śmierć -> Czas
W misji Gdzie jest Triss... uciekam przed żołnierzami nad jezioro/morze ale i tak mam scenkę jak w środku obozu geralt zostaje zabity xD widać że Redzi wtedy nie umieli jeszcze tak dobrze w gry
Ten kto wymyślił questa ,, Drżące Serce,, powinien się zastanowić nad sobą xD po cholerę idziemy najpierw do mordercy a dopiero potem do Iorwetha . No kto by pomyślał że po oskarżeniu Elyasa on postanowi uciec z miasta . Przecież logicznym było by pójść odrazu do Iorwetha ale się nie da bo twórcy zakładają że wiedźmin to idiota . Jak ktoś widzi złodzieja to najpierw idzie mu powiedzieć że dzwoni na policję czy może od razu dzwoni
Ale właśnie o to chodziło! Wywabić go z miasta, ubić i udać się do sukkuba po rozkoszną nagrodę.
Przy leczeniu Ciarena rzucamy Aksji a nie Aard xD mamy go uleczyć a nie wywalić ze statku przez deski
Niestety nie. Mozesz uzyc moda co daci 3 talent na poziom i dzieki temu mozesz wymaxowac, inczej nie da rady
Mam problem ludziska. Przeszedłem wiedźmaka 2 ale zdolności postaci za jednym razem nie da się raczej wymaksować. Jak zaczynam nową grę bo chcę przejść 2 raz i wymaksować je to usuwają mi się moje zdolności. Jest jakaś możliwość przechodzenia gry ponownie ze zdolnościami które mieliśmy po zakończeniu gry? Proszę o pomoc w tej kwestii
Nie kojarzę. Ale jest mod zwiększający ilość punktów, ale ma sens tylko na najwyższym poziomie trudności, bo inaczej jest za łatwo zdecydowanie.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
