Wiedźmin 2: Gdzie jest Triss Merigold?
Aktualizacja:
Gdzie jest Triss Merigold?
Zleceniodawca: Automatycznie po zakończeniu walki z Letho w zadaniu Zabójcy królów.
W zależności od decyzji, którą podjąłeś podczas rozmowy z Letho masz dwie możliwe ścieżki:
- Pomogłeś Iorwethowi. Powróć do Flotsam samodzielnie. Decyzja opisana w sekcji Krok 1, Wariant A.
- Pomogłeś Roche'owi. Vernon odnajdzie cię tuż po walce, powróć do Flotsam wraz z nim. Decyzja opisana w sekcji Krok 1, Wariant B.
Krok 1, Wariant A: Biegnij do karczmy - pogrom

Jeśli wspomogłeś Iorwetha, do miasta będziesz musiał wrócić samodzielnie. Gdy tylko przekroczysz bramę zastaniesz istną masakrę.
Uwaga! Jeśli w zadaniu Niemoralna propozycja przystałeś na propozycję złożoną przez Loredo, strażnicy przepuszczą Cię bez żadnych problemów. |
Nim udasz się do karczmy (M7, 3) będziesz musiał stawić czoła wieśniakom - bądź też użyć wymuszania znakiem Axii, aby rozeszli się do domów.

Wewnątrz karczmy zastaniesz Jaskra, który będzie bronił niewinnych elfów przed miejscową ludnością oskarżającą wszystkie żyjące elfy o złą sytuację w mieście. Możesz z nimi walczyć bądź użyć wymuszania znakiem Axii lub zastraszania, aby się ich pozbyć. Porozmawiaj z Jaskrem i wraz z nim udaj się na poszukiwania Triss - warto zajrzeć do pokoju Sheali nad karczmą (drzwi po lewej). Po wyjściu z karczmy możesz wspomóc zastraszanych krasnoludów przy jednej z bram - rozprawić się z wiśniakami możesz w taki sam sposób jak z tymi w karczmie. Przejdź do sekcji Krok 2.
Krok 1, Wariant B: Biegnij za Vernonem na ratunek Triss - uczta

Jeśli wspomogłeś Roche'a, spotkasz go po walce z Letho. Biegnij za nim do Flotsam - gdy tylko przekroczysz bramę zastaniesz ucztę na cześć schwytania Iorwetha. Możesz wychylić kielicha (przez pewien czas obraz będzie zamazany i Geralt będzie się nieco chwiał) bądź odmówić i udać się prosto do karczmy. Wewnątrz porozmawiaj z Jaskrem na temat Triss (ponownie możesz się napić bądź odmówić przyjacielowi). Dowiesz się, że poszła do pokoju Sheali. Przejdź do sekcji Krok 2.
Krok 2: Biegnij do pokoju Sheali w karczmie

Wybiegnij z karczmy i wejdź po schodach na górną jej część - drzwi po lewej prowadzą do pokoju Sheali. Po wejściu do środka zastaniesz mały nieporządek, w tym martwego ochroniarza. Musisz przyjrzeć się trzem miejscom:
- Martwemu ochroniarzowi.
- Nieporządkowi przy łóżku.
- Dziurze w ścianie.
Jaskier nie będzie próżnował w komentarzach o heroicznych wyczynach Triss łamiącej kark ochroniarzowi, a następnie raniącej samą siebie.
Dodatkowa nagroda: 100 XP
Krok 3: Biegnij do burdelu nad karczmą

Przez dziurę w ścianie dostrzeżesz w sąsiednim pomieszczeniu prostytutkę, warto spróbować zapytać się, czy przypadkiem czegoś nie widziała. Wyjdź z pokoju Sheali i wejdź w sąsiednie drzwi burdelu. W zależności od tego, czy pomogłeś Iorwethowi czy Roche'owi, sytuacja w burdelu będzie minimalnie inna.
- Pomoc Iorwethowi: Porozmawiasz z burdelmamą Gawerną. Dowiesz się, iż Triss rozmawiała z Filippą Eilhart.
- Pomoc Roche'owi: Porozmawiasz z Darae'ą. Dowiesz się, iż Triss rozmawiała z Detmoldem. Ponadto, Gawerna udała się do swojego pokoju i od tamtego czasu nie widziano jej nigdzie. Zostaje odblokowane zadanie poboczne Zniknięcie Gawerny (nie musisz go wykonywać).
Dowiesz się również, że gdy wszystko ucichło, Cedric został zauważony w drodze do lasu - krwawiąc.
Uwaga! W każdym przypadku nie będziesz w stanie wykorzystać wszystkich opcji dialogowych. |
Krok 4: Odszukaj Cedrika po śladach krwi. Użyj eliksiru Kot

Jeśli w zadaniu Zabójcy królów pomogłeś Iorwethowi i zastałeś w mieście masakrę, po wypiciu mikstury kot zauważysz krew prowadzącą zarówno w stronę lasu jak i wewnątrz miasta. Udaj się naturalnie do lasu. Ślady krwi doprowadzą Cię do konającego Cedrika (M8, 22) nieopodal wodospadu. Ostatkiem sił elf opowie Ci co się wydarzyło, o tym jak Triss poprosiła go o pomoc i zabił ochroniarza, a następnie pojawił się wiedźmin - niestety był za szybko i elf nie dał mu rady. Triss nie miała wyboru i teleportowała się wraz z królobójcą do Aedirn.
Uwaga! Po rozmowie z umierającym Cedrikiem możesz porozmawiać z Roche'em na temat Dzikiego Gonu. Vernon przesiaduje w siedzibie oddziałów specjalnych (M7, 29). |
Po chwili pojawi się Zoltan i Jaskier - zachęcą Cię oni do obalenia Loredo, musisz jednak opowiedzieć się za jedną ze stron konfliktu.
Zostaje odblokowane zadanie Na rozstajach: Scoia'tael oraz Na rozstajach: Roche.
Nagroda: 900 XP
Uwaga! Kiedy tylko opowiesz się po którejś stronie konfliktu rozpocznie się ostatnie zadanie w pierwszym akcie. Wszystkie zadania poboczne przestaną być dostępne! Jeśli chcesz jeszcze jakieś wykonać, warto odłożyć decyzję. |
Uwaga! Podjęta w zadaniu Na rozstajach: Vernon Roche / Scoia'tael decyzja ma zasadniczy wpływ na dalszy przebieg rozgrywki - w zależności od obranej strony konfliktu zmienia się diametralnie zarówno drugi jak i trzeci akt! |
0
- Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - poradnik do gry
- Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - poradnik, opis przejścia, questy
- Wiedźmin 2: Akt 1 - zadania główne
- Wiedźmin 2: Twarde lądowanie
- Wiedźmin 2: Z woli boskiej i katowskiej
- Wiedźmin 2: Niemoralna propozycja
- Wiedźmin 2: Kejran (kroki 1 - 4)
- Wiedźmin 2: Kejran (krok 5)
- Wiedźmin 2: Kejran- kwestia ceny
- Wiedźmin 2: Zabójcy królów (kroki 1 - 6)
- Wiedźmin 2: Zabójcy królów (kroki 7 - 8)
- Wiedźmin 2: Róża pamięci
- Wiedźmin 2: Gdzie jest Triss Merigold?
- Wiedźmin 2: Na rozstajach- Scoia'tael
- Wiedźmin 2: Na rozstajach- Vernon Roche
- Wiedźmin 2: Śmierć zdrajcy!
- Wiedźmin 2: Pływające więzienie
- Wiedźmin 2: Akt 1 - zadania główne
- Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - poradnik, opis przejścia, questy
Komentarze czytelników
DanteVer Centurion
W misji Gdzie jest Triss... uciekam przed żołnierzami nad jezioro/morze ale i tak mam scenkę jak w środku obozu geralt zostaje zabity xD widać że Redzi wtedy nie umieli jeszcze tak dobrze w gry
abbaddonna Junior
poprawcie akt 3 zadanie na gargulce Długi cień sarny
Księżyc zawodzi cicho
Że to już jesień. powinno być Zwierzę -> Niebo -> Śmierć -> Czas
Vivienn Legionista
Loghos ja tam od razu wzięłam sen Letho i miałam królową z głowy, ale szczerze nie była za trudna. Wystarczyło porozstawiać dużo pułapek i rzucać bomby w harpie . :) No i rzucać Quen na Geralta :) O wiele bardziej mnie męczyły te harpie mocniejsze niż ta królowa, serio. Tylko ja przechodzę Wiedźmina na normalnym poziomie trudności i może to tego kwestia :)
natisiab Junior
jeżeli posiadam mody do wiedźmina 1 (powrót białego wilka i inne typu scabbard) to moge te sejwy z ukończenie gry zaimportować do 2 ?
Fan11 Legionista
Dzień dobry,
mam problem ze składnikiem "Język zgnilca lub jajo harpii" harpie są przy ruinach jak się idzie górą, a zgnilce w kanałach obok mocarnego ale nie ważne ile bym ich zabił to mi te fanty nie wypadają, nie pierwszy raz gram w W2 nie pamiętam czy i jak to obszedłem poprzednio ale dlaczego nie wypada mi potrzebny składnik?
superallah782 Junior
pamiętam jak nasz prezydent dał kopie tej gry Barackowi Obamie
blackcat18 Junior
Hejka! Mam pewien problem i będę wdzięczna za pomoc. Mianowicie przy misji "Śmierć zdrajcy" ( po wybraniu strony Roche), gdy wchodzę po drabinie wyskakuje mi komunikat " zadanie zapach kadzideł się nie powiodło" i mam czerwony krzyżyk. Jak to możliwe skoro przed tą misją miałam zieloną fajkę, czyli ukończyłam to zadanie (tj. Dostarczyłam prawdziwą recepture i dostałam pieniądze)? Czy to jakiś błąd w grze?
Nicety13 Junior
Witam mam problem w zadaniu zabójcy królów wchodząc do kryjówki zabojców geral wychodzi ze snu pomimo że nie wchodze w żadna pułapke czy to bug?
Refael72 Junior
W poradniku brakuje questa pobocznego, wspólnego dla obu ścieżek. Chodzi o "Wór pełen piór".
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
