Kejran (kroki 1 - 4) | Akt 1 - zadania główne w Wiedźmin 2 Zabójcy Królów
Aktualizacja:
Kejran
Zleceniodawca: Automatycznie po pierwszej rozmowie z Jaskrem i Zoltanem po uratowaniu ich w zadaniu Z woli boskiej i katowskiej.
Uwaga! Nim udasz się na walkę z kejranem (Krok 4) warto wykonać zadanie Niemoralna propozycja, podczas którego zaczepia Cię pewien mężczyzna z informacją o pułapce na kejrana. |
Krok 1: Zbadaj co wydarzyło się na nadbrzeżu / Popytaj w karczmie o potwora z rzeki

Kiedy tylko zakończysz rozmowę w tawernie ze swoimi towarzyszami, w pewnym momencie wbiegnie chłop oznajmiający o ponownym ataku bestii. Triss zauważy, iż ktoś rzuca zaklęcia i lepiej się przyjrzeć sprawie z bliska. Wyjdź tylnymi drzwiami, prowadzącymi do portu, kiedy tylko znajdziesz się na zewnątrz uruchomi się przerywnik filmowy. Zauważysz jak pewna kobieta (jeśli wykonałeś zadanie Niemoralna propozycja poznasz, iż jest to Sheala) rzucając zaklęcie w stronę macki potwora odpędza go od portu. Nie tracąc ani chwili biegnij na miejsce (M7, 9).

Podejdź do grupki zgromadzonych ludzi i wtrąć się do rozmowy (bądź odczekaj, aż zostaniesz zauważony). Jeden z wieśniaków skarży się, że kobieta nie pomogła jego przyjacielowi, którego potwór omal nie wciągnął do wody. Mężczyzny możesz się pozbyć w sposób łagodny - zadać mu pytanie czy sam nie chciałby zmierzyć się z potworem, skoro przeszkadza mu, iż ktoś w ogóle próbuje pomóc. Możesz użyć także zastraszania bądź wymuszania znakiem Axii.

Gdy mieszkańcy się rozejdą przybędzie Ludwig Marse z propozycją zabicia potwora. Wszelkie sprawy finansowe mające związek z nagrodą musisz ustalić z kupcami na nabrzeżu do Flotsam.
Zostaje odblokowane zadanie Kejran: kwestia ceny.
Kolejna nadejdzie Triss, która przedstawi Ci Shealę. Po wymianie uprzejmości dowiesz się, że jeden z elfów - Cedric może posiadać jakieś informacje na temat kejrana.
Krok 2: Porozmawiaj z Cedrikiem

Tuż po przejściu przez bramę miasta natkniesz się na Triss, będzie chciała odwieść Cię od pomysłu walki z kejranem. Niezależnie jak poprowadzisz rozmowę, nic się nie zmieni, Cedrika znajdziesz najprawdopodobniej na wieży obserwacyjnej (M7, 7). Zapytaj się go, czy jest w stanie pomóc Ci w walce z kejranem. Zbyt wiele się nie dowiesz, warto więc samemu udać się do legowiska potwora i poszukać wszelkich śladów, które mogą okazać się pomocne. Cedric wskaże Ci lokalizacje. Triss użyje teleportu i spotka Cię na miejscu.
Uwaga! Cedric posiada schemat: pułapka na kejrana. Jeśli ukończyłeś zadanie Niemoralna propozycja i udało Ci się pozyskać żelazną ramę w rezydencji Loredo, warto zakupić schemat i przygotować pułapkę - ułatwi Ci ona walkę z potworem. |
Krok 3: Znajdź próbkę jadu kejrana w jego leżu

Udaj się na wschód i gdy tylko zauważysz dróżkę biegnącą na lewo ku górze, skręć w nią. Na drodze natrafisz na dwie grupki zbirów. Nie powinni Ci oni sprawić żadnego kłopotu. Możesz wspomóc się znakiem Axii, aby przejąć kontrolę nad jednym, który chwilowo pomoże Ci w walce z pozostałymi. W końcu dotrzesz do miejsca spotkania z Triss (M8, 11). Biegnij za nią po półkach skalnych, schodząc niżej. Gdy tylko dotrzecie na sam dół zauważycie czyjeś ślady. Chwilę później zostaniecie zaatakowani przez gromadę utopców. Znacznie przewyższają was ilością, staraj się robić częste uniki i pod żadnym pozorem nie atakuj ich w grupie. Bardziej niż znak Yrden przydatny tutaj będzie znak Quen czy chociażby Axii oraz Igni. Możesz również mieć spore szanse ogłuszenia potworów przy pomocy znaku Aard.

Po zakończeniu walki udaj się na prawo, do legowiska potwora (M8, 12). Nie sposób go nie zauważyć, jest całe otoczone zieloną wydzieliną. Gdy tylko podejdziesz bliżej, Triss chętnie wspomoże Cię i czarem diagnostycznym zidentyfikuje wstępnie z czym masz do czynienia. Dowiesz się, że kejran jest chory i umiera, a także, że jest mocno toksyczny. Twoja towarzyszka zasugeruje cieniokost, który powinien dodatkowo wspomóc Cię w walce i ocalić od ewentualnych nadmiernych toksyn. Możesz wypytać Triss o więcej szczegółów, lecz nie jest to konieczne. Otrzymasz recepturę: Mangusta.
Zostaje odblokowane zadanie Kejran: cieniokost.
Krok 4: Odszukaj cieniokost lub ruszaj z Shealą na kejrana
Uwaga! W celu przygotowania mikstury Mangusta potrzebujesz kilku składników, w tym jeden bardzo rzadki - cieniokost. Aczkolwiek możesz wykorzystać inny składnik - Esencję śmierci. Zdobędziesz ją w zadaniu pobocznym W szponach szaleństwa bądź embrion endriagi, który zaś pozyskasz w zadaniu pobocznym Zlecenie na endriagi. |

W tym momencie masz dwie możliwe ścieżki:
- Możesz udać się na poszukiwanie cieniokostu, a następnie do Sheali, by rozpocząć walkę. Lokalizację składnika znajdziesz w zadaniu Kejran: cieniokost.
- Możesz udać się bezpośrednio do Sheali, by rozpocząć walkę z kejranem.
Sheala znajduje się w swoim pokoju nad karczmą (M7, 3) - drzwi po lewej. Gdy tylko będziesz gotów stanąć do walki porozmawiaj z nią.
0
- Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - poradnik do gry
- Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - poradnik, opis przejścia, questy
- Akt 1 - zadania główne
- Twarde lądowanie | Akt 1 - zadania główne w Wiedźmin 2 Zabójcy Królów
- Z woli boskiej i katowskiej | Akt 1 - zadania główne w Wiedźmin 2 Zabójcy Królów
- Niemoralna propozycja | Akt 1 - zadania główne w Wiedźmin 2 Zabójcy Królów
- Kejran (kroki 1 - 4) | Akt 1 - zadania główne w Wiedźmin 2 Zabójcy Królów
- Kejran (krok 5) | Akt 1 - zadania główne w Wiedźmin 2 Zabójcy Królów
- Kejran- kwestia ceny | Akt 1 - zadania główne w Wiedźmin 2 Zabójcy Królów
- Zabójcy królów (kroki 1 - 6) | Akt 1 - zadania główne w Wiedźmin 2
- Zabójcy królów (kroki 7 - 8) | Akt 1 - zadania główne w Wiedźmin 2
- Róża pamięci | Akt 1 - zadania główne w Wiedźmin 2 Zabójcy Królów
- Gdzie jest Triss Merigold? | Akt 1 - zadania główne w Wiedźmin 2 Zabójcy Królów
- Na rozstajach- Scoia'tael | Akt 1 - zadania główne w Wiedźmin 2 Zabójcy Królów
- Na rozstajach- Vernon Roche | Akt 1 - zadania główne w Wiedźmin 2 Zabójcy Królów
- Śmierć zdrajcy! | Akt 1 - zadania główne w Wiedźmin 2 Zabójcy Królów
- Pływające więzienie | Akt 1 - zadania główne w Wiedźmin 2 Zabójcy Królów
- Akt 1 - zadania główne
- Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - poradnik, opis przejścia, questy
Komentarze czytelników
superallah782 Junior
pamiętam jak nasz prezydent dał kopie tej gry Barackowi Obamie
blackcat18 Junior
Hejka! Mam pewien problem i będę wdzięczna za pomoc. Mianowicie przy misji "Śmierć zdrajcy" ( po wybraniu strony Roche), gdy wchodzę po drabinie wyskakuje mi komunikat " zadanie zapach kadzideł się nie powiodło" i mam czerwony krzyżyk. Jak to możliwe skoro przed tą misją miałam zieloną fajkę, czyli ukończyłam to zadanie (tj. Dostarczyłam prawdziwą recepture i dostałam pieniądze)? Czy to jakiś błąd w grze?
Nicety13 Junior
Witam mam problem w zadaniu zabójcy królów wchodząc do kryjówki zabojców geral wychodzi ze snu pomimo że nie wchodze w żadna pułapke czy to bug?
Refael72 Junior
W poradniku brakuje questa pobocznego, wspólnego dla obu ścieżek. Chodzi o "Wór pełen piór".
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.