Wiedźmin 2: Oblężenie Vergen
Aktualizacja:
Oblężenie Vergen
Zleceniodawca: Automatycznie po ukończeniu zadania Wieczna bitwa.
Krok 1: Porozmawiaj z Zoltanem Chivayem
Biegnij pod zachodnią bramę, gdzie spotkasz się z Zoltanem (M15, 22), w czasie rozmowy rozpocznie się oblężenie.
Krok 2: Uruchom krasnoludzki mechanizm

Na dzień dobry postanowicie poczęstować żołnierzy gorącym olejem. Wbiegnij na mury po prawej stronie - tuż przy samym końcu znajdziesz mechanizm (M15, 23) wylewający płyn - musisz szybko wciskać lewy przycisk myszy. Uważaj jednak na Kaedweńskich rycerzy.
Krok 3: Wróć pod bramę do Zoltana
Po oblaniu przeciwników olejem powróć pod bramę do Zoltana (M15, 22).
Dodatkowa nagroda: 300 XP
Krok 4: Wycofaj się. Podążaj za Zoltanem
Niestety siły wroga zdołają przedrzeć się do pierwszej bramy, musisz czym prędzej się wycofać pod następną bramę (M15, 5)
Dodatkowa nagroda: 200 XP
Krok 5: Obroń mury Vergen

Wbiegnij na mury (M15, 24), gdzie przez dłuższy czas będziesz musiał odpierać atak oponentów. Nie będziesz sam, więc nie musisz się martwić, iż zostaniesz okrążony. Żołnierze wdzierają się na mury przy pomocy dwóch drabin. Dobrze sprawdza się tutaj znak Aard, który umożliwia Ci zrzucanie przeciwników z murów.
Dodatkowa nagroda: 400 XP
Musisz odeprzeć kolejną falę przeciwników - postępuj identycznie jak uprzednio, powinieneś bezproblemowo przetrwać.
Dodatkowa nagroda: 400 XP
Krok 6: Sprawdź sekretny tunel do Vergen

Dowiesz się o tajemnej kopalni, o której prawie nikt nie wie, lecz wysłany dla pewności oddział zwiadowców nie powraca. Biegnij wraz z Saskią do tegoż sekretnego tunelu (M15, 25). Wewnątrz czeka Cię przeprawa przez najemników (M22, 2), jako, że przeciwnik ma przewagę liczebną uważaj, aby nie dać się otoczyć.
Dodatkowa nagroda: 300 XP
Krok 7: Zabij Detmolda

Dotrzesz w końcu do większej części jaskini, gdzie spotkasz się z Detmoldem (M22, 3). Potyczkę ciężko nazwać walką, gdyż musisz przeżyć na tyle długo, aż mag rzuci na Ciebie zaklęcie. Przestrzeń do manewrowania masz ograniczoną polem siłowym. Na szczęście nie zginiesz, gdyż zostaniesz uratowany przez kogoś zaskakującego. Detmold zdoła uciec teleportem.
Dodatkowa nagroda: 300 XP
Krok 8: Wróć na mury i broń Vergen

Po krótkiej rozmowie z Saskia opuść jaskinię i powróć do Vergen (M22, 1). Przywita Cię Zoltan. Automatycznie przeniesiesz się na mury miasta.
Dodatkowa nagroda: 400 XP
Uwaga! W zależności od tego, czy pomogłeś trollicy czy też najemnikom w zadaniu Gdzie jest Triss Merigold?, do pomocy przy oblężeniu przybędą trolle bądź najemnicy. |
Krok 9: Obroń mury Vergen
Jeszcze raz musisz odeprzeć falę wrogów wchodzących na mur po drabinach, pamiętaj o używaniu znaku Aard, aby ich zrzucać. Po pewnym czasie pojawi się Iorweth z oddziałem łuczników Scoia'tael.
Krok 10: Przebij się do Iorwetha

Musisz zamknąć bramę, aby odciąć Henseltowi drogę ucieczki, zmuszając go tym samym do poddania się. Biegnij na drugi koniec muru, gdzie znajdziesz drabinę (M15, 26). Zejdź na dół i udaj się do Iorwetha (M15, 27).
Dodatkowa nagroda: 300 XP
Krok 11: Eskortuj Zoltana do dźwigni przy bramie

Ostatnim etapem zadania będzie eskortowanie Zoltana do dźwigni (M15, 28), przy pomocy której zamknie bramę. Nie natrafisz na żaden opór po drodze, uważaj jednak na schody przy przejściu, gdyż jacyś żołnierze mogą się przedrzeć. Odczekaj aż Zoltan zamknie bramę - aktywuje się przerywnik filmowy, na którym Henselt się poddaje.
Nagroda: 600 XP
Krok 12: Odszukaj Saskię i Filippę w kwaterze czarodziejki
Gdy tylko udasz się za Saskią i Filippą zauważysz, jak przechodzą przez portal i znikają.
Krok 13: Przeszukaj komnatę Filippy Eilhart

Wejdź do środka komnaty czarodziejki (M15, 14) i dokładnie przeszukaj wszystkie pomieszczenia. W jednym z nich znajdziesz książkę Jady i trucizny. Z tego co wyczytasz, wywnioskujesz, iż Filippa użyła róży pamięci, aby wpłynąć na umysł Saskii. Podążaj za Iorwethem do Loc Muinne.
Koniec Aktu 2. Kontynuacja w Akt 3 - Iorweth.
0
- Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - poradnik do gry
- Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - poradnik, opis przejścia, questy
- Wiedźmin 2: Akt 2 - Iorweth - zadania główne
- Wiedźmin 2: Preludium do wojny- Aedirn
- Wiedźmin 2: Narada wojenna
- Wiedźmin 2: Kwestia życia i śmierci
- Wiedźmin 2: Podziemne życie
- Wiedźmin 2: W pogoni za magią
- Wiedźmin 2: Królewska krew
- Wiedźmin 2: Gdzie jest Triss Merigold? (kroki 1 - 7)
- Wiedźmin 2: Gdzie jest Triss Merigold? (kroki 8 - 10)
- Wiedźmin 2: Gdzie jest Triss Merigold? (kroki 11 - 14)
- Wiedźmin 2: Wieczna bitwa
- Wiedźmin 2: Symbol śmierci; Symbol nienawiści
- Wiedźmin 2: Oblężenie Vergen
- Wiedźmin 2: Akt 2 - Iorweth - zadania główne
- Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - poradnik, opis przejścia, questy
Komentarze czytelników
DanteVer Centurion
W misji Gdzie jest Triss... uciekam przed żołnierzami nad jezioro/morze ale i tak mam scenkę jak w środku obozu geralt zostaje zabity xD widać że Redzi wtedy nie umieli jeszcze tak dobrze w gry
abbaddonna Junior
poprawcie akt 3 zadanie na gargulce Długi cień sarny
Księżyc zawodzi cicho
Że to już jesień. powinno być Zwierzę -> Niebo -> Śmierć -> Czas
Vivienn Legionista
Loghos ja tam od razu wzięłam sen Letho i miałam królową z głowy, ale szczerze nie była za trudna. Wystarczyło porozstawiać dużo pułapek i rzucać bomby w harpie . :) No i rzucać Quen na Geralta :) O wiele bardziej mnie męczyły te harpie mocniejsze niż ta królowa, serio. Tylko ja przechodzę Wiedźmina na normalnym poziomie trudności i może to tego kwestia :)
natisiab Junior
jeżeli posiadam mody do wiedźmina 1 (powrót białego wilka i inne typu scabbard) to moge te sejwy z ukończenie gry zaimportować do 2 ?
Fan11 Legionista
Dzień dobry,
mam problem ze składnikiem "Język zgnilca lub jajo harpii" harpie są przy ruinach jak się idzie górą, a zgnilce w kanałach obok mocarnego ale nie ważne ile bym ich zabił to mi te fanty nie wypadają, nie pierwszy raz gram w W2 nie pamiętam czy i jak to obszedłem poprzednio ale dlaczego nie wypada mi potrzebny składnik?
superallah782 Junior
pamiętam jak nasz prezydent dał kopie tej gry Barackowi Obamie
blackcat18 Junior
Hejka! Mam pewien problem i będę wdzięczna za pomoc. Mianowicie przy misji "Śmierć zdrajcy" ( po wybraniu strony Roche), gdy wchodzę po drabinie wyskakuje mi komunikat " zadanie zapach kadzideł się nie powiodło" i mam czerwony krzyżyk. Jak to możliwe skoro przed tą misją miałam zieloną fajkę, czyli ukończyłam to zadanie (tj. Dostarczyłam prawdziwą recepture i dostałam pieniądze)? Czy to jakiś błąd w grze?
Nicety13 Junior
Witam mam problem w zadaniu zabójcy królów wchodząc do kryjówki zabojców geral wychodzi ze snu pomimo że nie wchodze w żadna pułapke czy to bug?
Refael72 Junior
W poradniku brakuje questa pobocznego, wspólnego dla obu ścieżek. Chodzi o "Wór pełen piór".
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
