Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 maja 2005, 07:09

Nowe szczegóły na temat Sid Meier's Civilization IV

Firma Firaxis Games pod przewodnictwem Sida Meiera, od kilku miesięcy pracuje nad kolejną odsłoną słynnego cyklu o nazwie Civilization. Wczoraj opublikowano garść szczegółów na temat nowej gry, które rzucają nieco światła na zmiany, jakie czekają użytkowników po jej premierze.

Firma Firaxis Games pod przewodnictwem Sida Meiera, od kilku miesięcy pracuje nad kolejną odsłoną słynnego cyklu o nazwie Civilization. Wczoraj opublikowano garść szczegółów na temat nowej gry, które rzucają nieco światła na zmiany, jakie czekają użytkowników po jej premierze.

Sid Meier’s Civilization IV zaoferuje graczom w pełni trójwymiarowe środowisko, napędzane przez silnik Gamebryo firmy NDL (ten sam engine został już wykorzystany podczas produkcji Sid Meier’s Pirates!). Jak zapewniają autorzy programu, dzięki niemu zobaczymy wspaniałe krainy, doskonale animowane jednostki oraz po raz pierwszy w historii cyklu: szczegółowe areny działań, wraz z zaznaczonymi na nich cudami świata. Powrócą również filmy prezentujące najważniejsze budowle. Firaxis Games podkreśla, że świat pokazany w Sid Meier’s Civilization IV naprawdę żyje, a biorąc pod uwagę ostatnie dokonania firmy (mowa tu o remake’u Piratów!) nie ma żadnego powodu, aby nie wierzyć przedstawicielom koncernu.

Autorzy skoncentrowali się również nad uproszczeniem mechanizmu rozgrywki, a właściwie sprawieniu, że zabawa w Sid Meier’s Civilization IV będzie szybsza i bardziej emocjonująca. W programie zobaczymy m.in. nowy interfejs użytkownika, podobny do tych z RTS-ów i gier akcji, który pozwoli graczom nie mającym dotąd kontaktu z poprzednimi odsłonami serii, na ekspresowe opanowanie podstawowych zasad rządzących rozgrywką.

Znacznie rozbudowana zostanie także część merytoryczna gry. Pojawi się nowe drzewko technologiczne, które pozwoli podejmować strategiczne decyzje odnośnie rozwoju cywilizacji i pokierować badaniami na wiele różnych sposobów. Zwiększona zostanie także liczba nacji, jednostek, ulepszeń miejskich oraz wynalazków.

Sid Meier’s Civilization IV zaoferuje również rozbudowany tryb multiplayer. Gracze będą mogli tworzyć sojusze, które pozwolą im na wspólne korzystanie z bonusów przyznawanych za wybudowanie cudów świata. Wzorem innych produkcji tego typu, związani aliansem użytkownicy, będą mogli zobaczyć świat z perspektywy innego gracza, uzyskać lepsze wpływy z handlu, itp.

Nie wiadomo dokładnie, kiedy Sid Meier’s Civilization IV zadebiutuje na rynku. Nieoficjalnie mówi się, że program trafi na półki sklepowe pod koniec bieżącego roku.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej