Aliens Dark Descent: Lista najlepszych umiejętności

Marines z gry Aliens Dark Descent mogą nie tylko używać broni, ale także polegać na umiejętnościach. Na tej stronie poradnika zestawiliśmy najlepsze aktywne umiejętności wraz z podpowiedziami kiedy ich używać.

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Aktywne umiejętności z gry Aliens Dark Descent mogą pomagać członkom Waszego oddziału w utrzymywaniu się przy życiu oraz eliminowaniu ksenomorfów. Ta strona poradnika zawiera rekomendacje najlepszych umiejętności, na które powinniście przeznaczać punkty akcji. Opisaliśmy też najważniejsze zastosowania polecanych umiejętności.

Ogień zaporowy

1 - Aliens Dark Descent: Lista najlepszych umiejętności - Aliens Dark Descent - poradnik do gry
  1. To jedna z umiejętności, których powinniście często używać, choć warto zaznaczyć, że każda jej aktywacja zużywa 1 punkt dowodzenia.
  2. Zdolność ta pomaga w sytuacjach, w których drużyna broni się przed nadciągającymi przeciwnikami. Po wybraniu umiejętności musicie dodatkowo ustalić kierunek, w który zwróceni zostaną marines. Pomagajcie sobie wskazaniami mapy żeby ustalić skąd nadciągnie zagrożenie.
  3. W obszarze objętym ogniem zaporowym przeciwnicy poruszają się o 30% wolniej i podwojona jest szybkostrzelność broni, ale odbywa się to niestety kosztem jej zmniejszonej celności i marines nie mogą jednocześnie biegać. Wyłączcie zawsze umiejętność po tym jak minie zagrożenie.

Granatnik U1

2 - Aliens Dark Descent: Lista najlepszych umiejętności - Aliens Dark Descent - poradnik do gry
  1. Umiejętność tę przetestujcie po raz pierwszy w prologu do zabicia grupy facehuggerów i podobne zastosowanie ma też później - strzał z granatnika może osłabić lub zabić grupę blisko stojących przeciwników. Jeżeli gracie ze spowolnieniem czasu zamiast pauzy, to zadbajcie o to żeby przeciwnicy nie zdążyli opuścić planowanego obszaru ostrzału.
  2. Wystrzelenie z granatnika zużywa niestety 1 punkt dowodzenia i nie powinniście go używać na pojedynczych wrogach.
  3. W dalszej części możecie też używać podobnie działającej wyrzutni rakiet. Musicie ją zakupić w warsztacie i ustawić jako broń specjalną co najmniej jednemu z żołnierzy.

Wystrzał ze strzelby

3 - Aliens Dark Descent: Lista najlepszych umiejętności - Aliens Dark Descent - poradnik do gry
  1. Umiejętność odblokujecie w trakcie zaliczania prologu, już po tym jak Maeko dołączy do grupy 3 marines. Pozwala ona oddać strzał ze strzelby, który zadaje duże obrażenia na krótkim dystansie. Idealnie sprawdza się to w sytuacjach, gdy ksenomorf ominie Wasz główny ostrzał i podbiegnie do marines. Macie wtedy szansę go zatrzymać zanim wykona atak lub porwie członka drużyny. Pamiętajcie o tym żeby brać poprawkę przy celowaniu ze strzelby jeśli macie do czynienia z bardzo szybkim przeciwnikiem. Najlepiej strzelać gdy biegnie w prostej linii w stronę Waszej postaci.
  2. Każde użycie strzelby zużywa 1 punkt dowodzenia. Nie musicie natomiast martwić się o zużywanie przez nią magazynków amunicji.

Działko strażnicze

4 - Aliens Dark Descent: Lista najlepszych umiejętności - Aliens Dark Descent - poradnik do gry
  1. Umiejętność odblokujecie w momencie zdobycia pierwszego działka. Domyślnie powinno to mieć miejsce w misji 1 podczas zaliczania celu misji z uratowania weterynarz McNeil z kolonii Dead Hills. Możecie później odnajdywać kolejne działka i docelowo mieć 4 w gotowości do użycia.
  2. W momencie rozstawiania działka możecie ustawić kierunek, w który ma zostać zwrócone - to bardzo ważny krok. Najlepiej ustawić je przy wąskich przejściach, przez które musi przejść większość wrogów.
  3. Działko posiada zapas 250 sztuk amunicji i po jej wyczerpaniu możecie je przeładować. Uszkodzone działko można też naprawiać i nie musicie obawiać się jego szybkiego utraty.
  4. Rozstawienie 1 działka strażniczego kosztuje 1 punkt dowodzenia. Po tym jak zakończycie walki nie zapomnijcie zabrać działko żeby ponownie zacząć przenosić je w inwentarzu.

Mina

5 - Aliens Dark Descent: Lista najlepszych umiejętności - Aliens Dark Descent - poradnik do gry
  1. Minę musicie zakupić w warsztacie po tym jak co najmniej 1 marine awansuje na 2 poziom doświadczenia. Kosztuje ona 100 materiałów. Dodatkowo musicie wyposażyć w nią co najmniej 1 żołnierza na ekranie przygotowań do wyruszenia na misję (kategoria broni specjalnych).
  2. Rozstawienie każdej miny kosztuje 1 punkt dowodzenia, ale nie zużywa to innych zasobów. Oznacza to, że możecie czekać na odnawianie się punktów i "za darmo" wybierać kolejne miny.
  3. Umieszczajcie miny w wąskich przejściach i korytarzach, bo właśnie wtedy są największe szanse, że przeciwnik je aktywuje. Mogą Wam pomagać w misjach obronnych (razem z działkami strażniczymi) oraz do zabezpieczania swoich tyłów podczas eksploracji mapy (np. nagłe pojawienie się ksenomorfa w korytarzu).

Precyzyjny strzał

6 - Aliens Dark Descent: Lista najlepszych umiejętności - Aliens Dark Descent - poradnik do gry
  1. Umiejętność ta jest odblokowywana po wyposażeniu marines z klasy Zwiadowca w karabin snajperski. Zadbajcie też koniecznie o wybranie ulepszenia Tłumik, które umożliwi ciche strzały. Opisaliśmy to dokładniej na osobnej stronie Jak używać snajperki?.
  2. Snajperka nie jest wybierana jako główna broń i każdy strzał z karabinu wymaga 1 punktu dowodzenia. Po tym jak oddacie strzał możecie od razu wystrzelić po raz kolejny i przydaje się to do zabijania par wrogów.
  3. Zabijcie wroga zanim zostaniecie zauważeni, tzn. zanim żółta linia zmieni w 100% kolor na czerwony. Oznaczałoby to zauważenie marines i w przypadku ksenomorfów zaalarmowanie całego roju.
Podobało się?

0

Aliens: Dark Descent

20 czerwca 2023

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2023-06-16
16:35

A.l.e.X Legend

A.l.e.X
😍

Wspaniała gra ! dobrze że już pojawiły się egzemplarze na PS5.

Komentarz: A.l.e.X
2024-08-20
13:36

Felipe Konsul

Felipe
😒

To że wyłączenie odlicznaia do porażki od razu aktywuje "niestandardowy" poziom trudności to badziew. Gdyby tego nie było to pewnie bym się nawet pokusił o przejście na najwyższym poziomie trudności. Ale nienawidzę takich gier gdzie trzeba coś robić na czas albo przegrywasz. Dobrze, że można wyłączyć ale czemu to od razu poziom trudności zmienia eh.

Komentarz: Felipe
2024-11-20
12:29

Felipe Konsul

Felipe
😁

Początkowo do oddziału zawsze brałem jakiegoś gościa ze smartgunem, ale chyba nawet lepszym wyborem byłby drugi sierżant. Poza tym, że zwiększa odwagę czyli wolniej wzrasta nam stres u wszystkich marines, to jedno z jego ulepszeń to szybsza regeneracja punktów dowodzenia o 10 sekund i drugie ulepszenie dające jeden dodatkowy punkt. Czyli można częściej używać umiejętności typu miny, strzelby itd., bo zamiast trzech punktów dowodzenia mamy ich aż 5 jeśli mamy 2 sierżantów.
Co do amunicji to kiedyś w innym poradniku czytałem, że nie ma sensu ulepszać toreb na amunicję, bo można ją znaleźć podczas misji XD. Chyba większej głupoty nie słyszałem. Ewidentnie temu kto pisał taki poradnik nigdy się amunicja nie skończyła i ktoś chyba bardzo chciał zginąć przez brak amunicji. Prawda, że najważniejsze są ulepszenia klasowe typu reanimacja nieprzytomnego marine u medyka, ale tych jest zwykle po 2 ewentualnie 3, więc zawsze zostaje miejsce na zwiększenie zapasu amunicji do 2 magazynków. Poza tym warto też ulepszyć magazynek, co dodaje 20% amunicji więcej i na 2 przeładowania to praktycznie połowa magazynka amunicji za darmo. No i oczywiście torby na narzędzia i apteczki, żeby więcej można było ich zabierać na misję, ale też żeby z misji do bazy ich więcej przynosić. Dziwię się, że w poradach na start nie ma info o tym, żeby NIE BRAĆ NIGDY pełnego zapasu apteczek czy narzędzi, a już na pewno nie wtedy kiedy rozpoczynamy daną misję po raz pierwszy, bo wtedy wiele zasobów zostaje na mapie i nie można ich podnieść, bo nie mamy na nie miejsca. Najlepiej jest brać połowę, a jeśli wszyscy marines mają już zwiększone sakwy to nawet mniej niż połowę. Branie wszystkiego, albo prawie wszystkiego ma sens tylko jeśli wiemy, że przy danym desancie misję skończymy, a poza tym na mapie nie ma już wiele, albo prawie w ogóle apteczek czy narzędzi. Chociaż z tych dwóch najważniejsze są apteczki, bo apteczek nie można wytworzyć, a narzędzie można wytwarzać na statku, gdy się skończą.

Komentarz: Felipe

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl