Aliens Dark Descent: Jak działa detektor ruchu?
W Aliens Dark Descent jest znany z filmów Obcy detektor ruchu. Na tej stronie poradnika wyjaśniamy jak śledzić wskazania detektora ruchu na potrzeby rozpoznawania wrogów i przygotowywania się na ich ataki.
Aktualizacja:
Jednym z najważniejszych elementów rozgrywki w grze Aliens Dark Descent jest rozpoznawanie i reagowanie na wskazania detektora ruchu, który może ostrzegać o przemieszczających się ksenomorfach i innych wrogach. W naszym poradniku znajdziecie wskazówki w jaki sposób działa detektor ruchu, jak podglądać jego wskazania oraz jak używać przenośnych detektorów ruchu.
- Jak odczytywać wskazania detektora ruchu?
- Przenośny detektor ruchu
- Jak podróżować z nieczynnym detektorem w misji 11?
Jak odczytywać wskazania detektora ruchu?

- Detektor ruchu jest kluczowym gadżetem w Aliens Dark Descent do wykrywania ksenomorfów i innych przeciwników. Możecie dzięki niemu na bieżąco śledzić wrogów po to żeby np. lepiej przygotować się do ataku czy wykorzystać okazję i z wyprzedzeniem zaspawać drzwi.
- Standardowy detektor ruchu jest dostępny od samego początku gry i nie musicie go dodatkowo wynaleźć czy wyprodukować. Możecie go używać już od prologu.
- Działanie detektora polega na skanowaniu obszaru wokół oddziału i obejmuje ono cały zakres 360 stopni, a nie jedynie korytarze i pomieszczenia na wprost. Zasięg detektora to 60 metrów.
- Wykryte poruszające się cele są oznaczane jako białe kropki na mapie.

Dużym ułatwieniem jest to, że nie musicie za każdym razem wywoływać pełnoekranowej mapy. Białe kropki pojawiają się też na mini-mapie. Jest ona domyślnie aktywnym elementem interfejsu użytkownika i pojawia się w prawym dolnym rogu ekranu.
Przenośny detektor ruchu

Już w pierwszej misji fabularnej w Dead Hills odblokujecie korzystanie z przenośnego detektora ruchu. Rozstawienie go działa podobnie do aktywnych umiejętności, a więc wymaga poświęcenia 1 punktu dowodzenia.

Przenośny detektor pozwala śledzić przeciwników nawet przy oddalonej drużynie. Może to być bardzo pomocne np. do przygotowania się na większą zasadzkę czy ułatwienia bezpiecznego podróżowania po mapie.
Możecie też wybrać z ekranu mapy rozstawiony detektor i przeciążyć go. Akcja ta trwa 30 sekund. Pozwala ona na ściagnięcie ksenomorfów w pobliże urządzenia i odciągnięcie ich od Waszej drużyny, ale przenośny detektor przepadnie.
Jak podróżować z nieczynnym detektorem w misji 11?

- W trakcie rozgrywania przedostatniej misji 11 napotkacie dodatkowy problem - przez dużą jej część detektor ruchu będzie nieczynny. Oznacza to, że stracicie możliwość śledzenia przeciwników - nie pojawią się na żadnej z map i nie będą działały sygnały dźwiękowe.
- Nie można niestety naprawić detektora. Powróci on do normalnego działania dopiero po tym jak dostatecznie awansujecie w misji. Przez niektóre obszary musicie przechodzić "na ślepo".

- Używajcie nadal mapy, ale do śledzenia rozkładu pomieszczeń. Mogą na niej pojawiać się m.in. czerwone wykrzykniki symbolizujące miejsca respawnu ksenomorfów. Możecie też skorzystać z kamer ochrony po zhakowaniu terminala i podejrzeć kluczowe pomieszczenia. Dowiecie się m.in. o wrogich posterunkach czy zapasach.
- Nasłuchujcie dźwięki otoczenia. Możecie usłyszeć np. dźwięk kroków czy otwierających się drzwi. Może to pomóc w ustaleniu bezpiecznego kierunku podróżowania.
- Idźcie powoli i używajcie zasłon. Obie te techniki mogą pomóc w zmniejszaniu ryzyka wykrycia.
- Błyskawiczne reagujcie na żółte linie, które symbolizują znalezienie się w polu widzenia wrogów (przykład na obrazku). Możecie szybko wycofać się za zasłonę lub wydać polecenie użycia snajperki do zabicia wroga przed wszczęciem alarmu.
- Częściej sejwujcie, tzn. szukajcie każdej okazji do tego żeby zatrzymać się w mijanych pokojach, które pozwalają stworzyć schron. Skupienie się na głównych zadaniach może też szybciej tworzyć nowe autosejwy.
0
- Aliens Dark Descent - poradnik do gry
- Aliens Dark Descent: Poradnik do gry
- Aliens Dark Descent: FAQ
- Aliens Dark Descent: Czy jest aktywna pauza?
- Aliens Dark Descent: Czy można zapisywać grę?
- Aliens Dark Descent: Jak wydostać się z ładowni w prologu?
- Aliens Dark Descent: Jak uciec z serwerowni i unikać ksenomorfa?
- Aliens Dark Descent: Jak działa detektor ruchu?
- Aliens Dark Descent: Jak wyśrodkować kamerę na dowódcy oddziału?
- Aliens Dark Descent: Jak stworzyć schron i odpocząć?
- Aliens Dark Descent: Jak odeprzeć zmasowane natarcie?
- Aliens Dark Descent: Jak zresetować trudny poziom agresji?
- Aliens Dark Descent: Jak zwiększyć wielkość oddziału?
- Aliens Dark Descent: Czy można grać obcymi?
- Aliens Dark Descent: Jak obrócić działko strażnicze?
- Aliens Dark Descent: Jak zmienić wygląd marines z oddziału?
- Aliens Dark Descent: Jak uzupełniać zapasy amunicji?
- Aliens Dark Descent: Jak odblokować broń smartgun?
- Aliens Dark Descent: Jak pozbyć się traumy?
- Aliens Dark Descent: Jak używać snajperki do cichych zabójstw?
- Aliens Dark Descent: Czy uratować Roberta, Lise i Drake'a w misji 6?
- Aliens Dark Descent: Jak rzadziej ginąć?
- Aliens Dark Descent: Jak dotrzeć do generatora procesora atmosferycznego w misji 6?
- Aliens Dark Descent: Co oznacza polecenie Zabij drania?
- Aliens Dark Descent: FAQ
- Aliens Dark Descent: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
A.l.e.X Legend
Wspaniała gra ! dobrze że już pojawiły się egzemplarze na PS5.
Felipe Konsul
To że wyłączenie odlicznaia do porażki od razu aktywuje "niestandardowy" poziom trudności to badziew. Gdyby tego nie było to pewnie bym się nawet pokusił o przejście na najwyższym poziomie trudności. Ale nienawidzę takich gier gdzie trzeba coś robić na czas albo przegrywasz. Dobrze, że można wyłączyć ale czemu to od razu poziom trudności zmienia eh.
Felipe Konsul
Początkowo do oddziału zawsze brałem jakiegoś gościa ze smartgunem, ale chyba nawet lepszym wyborem byłby drugi sierżant. Poza tym, że zwiększa odwagę czyli wolniej wzrasta nam stres u wszystkich marines, to jedno z jego ulepszeń to szybsza regeneracja punktów dowodzenia o 10 sekund i drugie ulepszenie dające jeden dodatkowy punkt. Czyli można częściej używać umiejętności typu miny, strzelby itd., bo zamiast trzech punktów dowodzenia mamy ich aż 5 jeśli mamy 2 sierżantów.
Co do amunicji to kiedyś w innym poradniku czytałem, że nie ma sensu ulepszać toreb na amunicję, bo można ją znaleźć podczas misji XD. Chyba większej głupoty nie słyszałem. Ewidentnie temu kto pisał taki poradnik nigdy się amunicja nie skończyła i ktoś chyba bardzo chciał zginąć przez brak amunicji. Prawda, że najważniejsze są ulepszenia klasowe typu reanimacja nieprzytomnego marine u medyka, ale tych jest zwykle po 2 ewentualnie 3, więc zawsze zostaje miejsce na zwiększenie zapasu amunicji do 2 magazynków. Poza tym warto też ulepszyć magazynek, co dodaje 20% amunicji więcej i na 2 przeładowania to praktycznie połowa magazynka amunicji za darmo. No i oczywiście torby na narzędzia i apteczki, żeby więcej można było ich zabierać na misję, ale też żeby z misji do bazy ich więcej przynosić. Dziwię się, że w poradach na start nie ma info o tym, żeby NIE BRAĆ NIGDY pełnego zapasu apteczek czy narzędzi, a już na pewno nie wtedy kiedy rozpoczynamy daną misję po raz pierwszy, bo wtedy wiele zasobów zostaje na mapie i nie można ich podnieść, bo nie mamy na nie miejsca. Najlepiej jest brać połowę, a jeśli wszyscy marines mają już zwiększone sakwy to nawet mniej niż połowę. Branie wszystkiego, albo prawie wszystkiego ma sens tylko jeśli wiemy, że przy danym desancie misję skończymy, a poza tym na mapie nie ma już wiele, albo prawie w ogóle apteczek czy narzędzi. Chociaż z tych dwóch najważniejsze są apteczki, bo apteczek nie można wytworzyć, a narzędzie można wytwarzać na statku, gdy się skończą.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
