Aliens Dark Descent: Jak uciec z serwerowni i unikać ksenomorfa?
Ucieczka z serwerowni i uniknięcie zabicia przez ksenomorfa to najtrudniejszy moment prologu Aliens Dark Descent. Z opisu w naszym poradniku dowiecie się jak śledzić potwora, jak skradać się i jak poprawnie korzystać z zasłon.
Aktualizacja:
Spotkanie z ksenomorfem w serwerowni jest jedną z części prologu kampanii gry Aliens Dark Descent. Z tej strony poradnika dowiecie się jak poprawnie skradać się i pozostawać niewykrytym przez kreaturę, jaka jest najlepsza ścieżka do wyjścia oraz jak sprawdzać aktualne położenie ksenomorfa.
- Spotkanie z ksenomorfem w serwerowni
- Jak skradać się w serwerowni?
- Pierwsze spotkanie z oddziałem marines
Spotkanie z ksenomorfem w serwerowni

Po tym jak dotrzecie do pomieszczenia Cerberusa czeka Was pierwsze pełnoprawne spotkanie z ksenomorfem. Hayes wycofa się do pomieszczenia serwerowni i musicie z niego uciec pozostając niezauważonym.
Jak skradać się w serwerowni?
Przed Wami najtrudniejszy fragment prologu, w którym prawdopodobnie co najmniej raz zginiecie.

Przykładową trasę wędrówki pokazuje obrazek 1:
- punkt 1 to początek skradania się, czyli okolice wejścia do zbadanego wcześniej pomieszczenia Cerberusa;
- punkt 2 to cel wędrówki, czyli wyjście z dużej sali;
- strzałki to rekomendowana trasa wędrówki - powinniście przemieszczać się bocznymi obszarami i za wszelką cenę unikać poruszania się na otwartej przestrzeni w centralnej części serwerowni.

Po ucieczce do serwerowni gra załączy samouczek z podstaw skradania się:
- Wasza postać może chować się za przeszkodami i pozostawać za nimi w pozycji przykucniętej (klawisz CTRL), by zniknąć z pola widzenia potwora.
- Na ekranie może pojawiać się linia symbolizująca czas do wykrycia przez przeciwnika. Żółty kolor linii oznacza ryzyko wykrycia. Musicie ponownie powrócić do ukrycia zanim linia zmieni kolor w całości na czerwony. Będzie to oznaczało zauważenie przez ksenomorfa i Hayes mając jedynie pistolet nie może obronić się - dojdzie do śmierci bohaterki.

W trakcie przeprawy docierajcie do kolejnych zasłon, którymi mogą być np. rzędy komputerów czy beczek. Możecie ryzykować z krótkimi sprintami lub pozostawać w przykucniętej pozycji. Po dotarciu do zasłony zawsze kucajcie (klawisz CTRL).

Ksenomorf jest oznaczany na mapie białą kropką i jest to bardzo duża podpowiedź na temat szans wykrycia. Nie wychodźcie z ukrycia jeśli potwór jest w tej samej części sali i/lub jeśli kropka na mapie przemieszcza się w Waszą stronę (Hayes to zielona kropka).

Jeśli potwór idzie w Waszą stronę to pozostańcie w tym samym miejscu lub przesuńcie się nieznacznie bez "odklejania się" od zasłony.
Nie śpieszcie się z wznowieniem skradania się nawet jeśli ksenomorf jest już zwrócony w inną stronę. Potwór może zareagować na obecność odsłoniętego bohatera jeśli jest dostatecznie blisko niego. Najbezpieczniej zaczekać aż kreatura wyjdzie poza ekran na największym przybliżeniu kamery.
Pierwsze spotkanie z oddziałem marines

Po dotarciu do wyjścia z serwerowni dojdzie do małego pożaru, ale nie musicie już wykonywać żadnych dodatkowy czynności. Pojawi się grupa marines, którzy w ramach cut-scenki pozbędą się potwora i umożliwią Hayes wydostanie się ze śmiertelnej pułapki.
0
- Aliens Dark Descent - poradnik do gry
- Aliens Dark Descent: Poradnik do gry
- Aliens Dark Descent: FAQ
- Aliens Dark Descent: Czy jest aktywna pauza?
- Aliens Dark Descent: Czy można zapisywać grę?
- Aliens Dark Descent: Jak wydostać się z ładowni w prologu?
- Aliens Dark Descent: Jak uciec z serwerowni i unikać ksenomorfa?
- Aliens Dark Descent: Jak działa detektor ruchu?
- Aliens Dark Descent: Jak wyśrodkować kamerę na dowódcy oddziału?
- Aliens Dark Descent: Jak stworzyć schron i odpocząć?
- Aliens Dark Descent: Jak odeprzeć zmasowane natarcie?
- Aliens Dark Descent: Jak zresetować trudny poziom agresji?
- Aliens Dark Descent: Jak zwiększyć wielkość oddziału?
- Aliens Dark Descent: Czy można grać obcymi?
- Aliens Dark Descent: Jak obrócić działko strażnicze?
- Aliens Dark Descent: Jak zmienić wygląd marines z oddziału?
- Aliens Dark Descent: Jak uzupełniać zapasy amunicji?
- Aliens Dark Descent: Jak odblokować broń smartgun?
- Aliens Dark Descent: Jak pozbyć się traumy?
- Aliens Dark Descent: Jak używać snajperki do cichych zabójstw?
- Aliens Dark Descent: Czy uratować Roberta, Lise i Drake'a w misji 6?
- Aliens Dark Descent: Jak rzadziej ginąć?
- Aliens Dark Descent: Jak dotrzeć do generatora procesora atmosferycznego w misji 6?
- Aliens Dark Descent: Co oznacza polecenie Zabij drania?
- Aliens Dark Descent: FAQ
- Aliens Dark Descent: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
A.l.e.X Legend
Wspaniała gra ! dobrze że już pojawiły się egzemplarze na PS5.
Felipe Konsul
To że wyłączenie odlicznaia do porażki od razu aktywuje "niestandardowy" poziom trudności to badziew. Gdyby tego nie było to pewnie bym się nawet pokusił o przejście na najwyższym poziomie trudności. Ale nienawidzę takich gier gdzie trzeba coś robić na czas albo przegrywasz. Dobrze, że można wyłączyć ale czemu to od razu poziom trudności zmienia eh.
Felipe Konsul
Początkowo do oddziału zawsze brałem jakiegoś gościa ze smartgunem, ale chyba nawet lepszym wyborem byłby drugi sierżant. Poza tym, że zwiększa odwagę czyli wolniej wzrasta nam stres u wszystkich marines, to jedno z jego ulepszeń to szybsza regeneracja punktów dowodzenia o 10 sekund i drugie ulepszenie dające jeden dodatkowy punkt. Czyli można częściej używać umiejętności typu miny, strzelby itd., bo zamiast trzech punktów dowodzenia mamy ich aż 5 jeśli mamy 2 sierżantów.
Co do amunicji to kiedyś w innym poradniku czytałem, że nie ma sensu ulepszać toreb na amunicję, bo można ją znaleźć podczas misji XD. Chyba większej głupoty nie słyszałem. Ewidentnie temu kto pisał taki poradnik nigdy się amunicja nie skończyła i ktoś chyba bardzo chciał zginąć przez brak amunicji. Prawda, że najważniejsze są ulepszenia klasowe typu reanimacja nieprzytomnego marine u medyka, ale tych jest zwykle po 2 ewentualnie 3, więc zawsze zostaje miejsce na zwiększenie zapasu amunicji do 2 magazynków. Poza tym warto też ulepszyć magazynek, co dodaje 20% amunicji więcej i na 2 przeładowania to praktycznie połowa magazynka amunicji za darmo. No i oczywiście torby na narzędzia i apteczki, żeby więcej można było ich zabierać na misję, ale też żeby z misji do bazy ich więcej przynosić. Dziwię się, że w poradach na start nie ma info o tym, żeby NIE BRAĆ NIGDY pełnego zapasu apteczek czy narzędzi, a już na pewno nie wtedy kiedy rozpoczynamy daną misję po raz pierwszy, bo wtedy wiele zasobów zostaje na mapie i nie można ich podnieść, bo nie mamy na nie miejsca. Najlepiej jest brać połowę, a jeśli wszyscy marines mają już zwiększone sakwy to nawet mniej niż połowę. Branie wszystkiego, albo prawie wszystkiego ma sens tylko jeśli wiemy, że przy danym desancie misję skończymy, a poza tym na mapie nie ma już wiele, albo prawie w ogóle apteczek czy narzędzi. Chociaż z tych dwóch najważniejsze są apteczki, bo apteczek nie można wytworzyć, a narzędzie można wytwarzać na statku, gdy się skończą.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
