Aliens Dark Descent: Jak uciec z serwerowni i unikać ksenomorfa?

Ucieczka z serwerowni i uniknięcie zabicia przez ksenomorfa to najtrudniejszy moment prologu Aliens Dark Descent. Z opisu w naszym poradniku dowiecie się jak śledzić potwora, jak skradać się i jak poprawnie korzystać z zasłon.

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Spotkanie z ksenomorfem w serwerowni jest jedną z części prologu kampanii gry Aliens Dark Descent. Z tej strony poradnika dowiecie się jak poprawnie skradać się i pozostawać niewykrytym przez kreaturę, jaka jest najlepsza ścieżka do wyjścia oraz jak sprawdzać aktualne położenie ksenomorfa.

Spotkanie z ksenomorfem w serwerowni

Po tym jak dotrzecie do pomieszczenia Cerberusa czeka Was pierwsze pełnoprawne spotkanie z ksenomorfem - Aliens Dark Descent: Jak uciec z serwerowni i unikać ksenomorfa? - Aliens Dark Descent - poradnik do gry

Po tym jak dotrzecie do pomieszczenia Cerberusa czeka Was pierwsze pełnoprawne spotkanie z ksenomorfem. Hayes wycofa się do pomieszczenia serwerowni i musicie z niego uciec pozostając niezauważonym.

Jak skradać się w serwerowni?

Przed Wami najtrudniejszy fragment prologu, w którym prawdopodobnie co najmniej raz zginiecie.

Przykładową trasę wędrówki pokazuje obrazek 1 - Aliens Dark Descent: Jak uciec z serwerowni i unikać ksenomorfa? - Aliens Dark Descent - poradnik do gry

Przykładową trasę wędrówki pokazuje obrazek 1:

  1. punkt 1 to początek skradania się, czyli okolice wejścia do zbadanego wcześniej pomieszczenia Cerberusa;
  2. punkt 2 to cel wędrówki, czyli wyjście z dużej sali;
  3. strzałki to rekomendowana trasa wędrówki - powinniście przemieszczać się bocznymi obszarami i za wszelką cenę unikać poruszania się na otwartej przestrzeni w centralnej części serwerowni.
Po ucieczce do serwerowni gra załączy samouczek z podstaw skradania się - Aliens Dark Descent: Jak uciec z serwerowni i unikać ksenomorfa? - Aliens Dark Descent - poradnik do gry

Po ucieczce do serwerowni gra załączy samouczek z podstaw skradania się:

  1. Wasza postać może chować się za przeszkodami i pozostawać za nimi w pozycji przykucniętej (klawisz CTRL), by zniknąć z pola widzenia potwora.
  2. Na ekranie może pojawiać się linia symbolizująca czas do wykrycia przez przeciwnika. Żółty kolor linii oznacza ryzyko wykrycia. Musicie ponownie powrócić do ukrycia zanim linia zmieni kolor w całości na czerwony. Będzie to oznaczało zauważenie przez ksenomorfa i Hayes mając jedynie pistolet nie może obronić się - dojdzie do śmierci bohaterki.
W trakcie przeprawy docierajcie do kolejnych zasłon, którymi mogą być np - Aliens Dark Descent: Jak uciec z serwerowni i unikać ksenomorfa? - Aliens Dark Descent - poradnik do gry

W trakcie przeprawy docierajcie do kolejnych zasłon, którymi mogą być np. rzędy komputerów czy beczek. Możecie ryzykować z krótkimi sprintami lub pozostawać w przykucniętej pozycji. Po dotarciu do zasłony zawsze kucajcie (klawisz CTRL).

Ksenomorf jest oznaczany na mapie białą kropką i jest to bardzo duża podpowiedź na temat szans wykrycia - Aliens Dark Descent: Jak uciec z serwerowni i unikać ksenomorfa? - Aliens Dark Descent - poradnik do gry

Ksenomorf jest oznaczany na mapie białą kropką i jest to bardzo duża podpowiedź na temat szans wykrycia. Nie wychodźcie z ukrycia jeśli potwór jest w tej samej części sali i/lub jeśli kropka na mapie przemieszcza się w Waszą stronę (Hayes to zielona kropka).

Jeśli potwór idzie w Waszą stronę to pozostańcie w tym samym miejscu lub przesuńcie się nieznacznie bez odklejania się od zasłony - Aliens Dark Descent: Jak uciec z serwerowni i unikać ksenomorfa? - Aliens Dark Descent - poradnik do gry

Jeśli potwór idzie w Waszą stronę to pozostańcie w tym samym miejscu lub przesuńcie się nieznacznie bez "odklejania się" od zasłony.

Nie śpieszcie się z wznowieniem skradania się nawet jeśli ksenomorf jest już zwrócony w inną stronę. Potwór może zareagować na obecność odsłoniętego bohatera jeśli jest dostatecznie blisko niego. Najbezpieczniej zaczekać aż kreatura wyjdzie poza ekran na największym przybliżeniu kamery.

Pierwsze spotkanie z oddziałem marines

Po dotarciu do wyjścia z serwerowni dojdzie do małego pożaru, ale nie musicie już wykonywać żadnych dodatkowy czynności - Aliens Dark Descent: Jak uciec z serwerowni i unikać ksenomorfa? - Aliens Dark Descent - poradnik do gry

Po dotarciu do wyjścia z serwerowni dojdzie do małego pożaru, ale nie musicie już wykonywać żadnych dodatkowy czynności. Pojawi się grupa marines, którzy w ramach cut-scenki pozbędą się potwora i umożliwią Hayes wydostanie się ze śmiertelnej pułapki.

Podobało się?

0

Aliens: Dark Descent

20 czerwca 2023

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2023-06-16
16:35

A.l.e.X Legend

A.l.e.X
😍

Wspaniała gra ! dobrze że już pojawiły się egzemplarze na PS5.

Komentarz: A.l.e.X
2024-08-20
13:36

Felipe Konsul

Felipe
😒

To że wyłączenie odlicznaia do porażki od razu aktywuje "niestandardowy" poziom trudności to badziew. Gdyby tego nie było to pewnie bym się nawet pokusił o przejście na najwyższym poziomie trudności. Ale nienawidzę takich gier gdzie trzeba coś robić na czas albo przegrywasz. Dobrze, że można wyłączyć ale czemu to od razu poziom trudności zmienia eh.

Komentarz: Felipe
2024-11-20
12:29

Felipe Konsul

Felipe
😁

Początkowo do oddziału zawsze brałem jakiegoś gościa ze smartgunem, ale chyba nawet lepszym wyborem byłby drugi sierżant. Poza tym, że zwiększa odwagę czyli wolniej wzrasta nam stres u wszystkich marines, to jedno z jego ulepszeń to szybsza regeneracja punktów dowodzenia o 10 sekund i drugie ulepszenie dające jeden dodatkowy punkt. Czyli można częściej używać umiejętności typu miny, strzelby itd., bo zamiast trzech punktów dowodzenia mamy ich aż 5 jeśli mamy 2 sierżantów.
Co do amunicji to kiedyś w innym poradniku czytałem, że nie ma sensu ulepszać toreb na amunicję, bo można ją znaleźć podczas misji XD. Chyba większej głupoty nie słyszałem. Ewidentnie temu kto pisał taki poradnik nigdy się amunicja nie skończyła i ktoś chyba bardzo chciał zginąć przez brak amunicji. Prawda, że najważniejsze są ulepszenia klasowe typu reanimacja nieprzytomnego marine u medyka, ale tych jest zwykle po 2 ewentualnie 3, więc zawsze zostaje miejsce na zwiększenie zapasu amunicji do 2 magazynków. Poza tym warto też ulepszyć magazynek, co dodaje 20% amunicji więcej i na 2 przeładowania to praktycznie połowa magazynka amunicji za darmo. No i oczywiście torby na narzędzia i apteczki, żeby więcej można było ich zabierać na misję, ale też żeby z misji do bazy ich więcej przynosić. Dziwię się, że w poradach na start nie ma info o tym, żeby NIE BRAĆ NIGDY pełnego zapasu apteczek czy narzędzi, a już na pewno nie wtedy kiedy rozpoczynamy daną misję po raz pierwszy, bo wtedy wiele zasobów zostaje na mapie i nie można ich podnieść, bo nie mamy na nie miejsca. Najlepiej jest brać połowę, a jeśli wszyscy marines mają już zwiększone sakwy to nawet mniej niż połowę. Branie wszystkiego, albo prawie wszystkiego ma sens tylko jeśli wiemy, że przy danym desancie misję skończymy, a poza tym na mapie nie ma już wiele, albo prawie w ogóle apteczek czy narzędzi. Chociaż z tych dwóch najważniejsze są apteczki, bo apteczek nie można wytworzyć, a narzędzie można wytwarzać na statku, gdy się skończą.

Komentarz: Felipe

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl