Aliens Dark Descent: Wszystkie poziomy trudności

W Aliens Dark Descent możecie dostosować poziom trudności do swoich preferencji. W poradniku opisaliśmy wszystkie ustawienia stopnia trudności. Dowiecie się też czy można później zmienić wybrany poziom.

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Aliens Dark Descent pozwala dokładnie dopasować stopień wyzwania do własnych możliwości i upodobań. Na tej stronie poradnika jest zestawienie wszystkich poziomów trudności wraz z rekomendacją najlepszego poziomu. Wyjaśniamy również czy gra pozwala zmienić poziom trudności już podczas rozgrywania kampanii.

Lista ustawień poziomu trudności

W grze jest 5 głównych ustawień poziomu trudności - Aliens Dark Descent: Wszystkie poziomy trudności - Aliens Dark Descent - poradnik do gry

W grze jest 5 głównych ustawień poziomu trudności:

  1. opowieść - to najniższy poziom wyzwania przeznaczony do nacieszenia się samą fabułą;
  2. średnie;
  3. trudne;
  4. koszmarne;
  5. niestandardowe - możecie dokładnie dostosować pod siebię grę i np. zwiększyć poziom wyzwania dla wybranych elementów gry, a obniżyć dla tych rzeczy, z którymi słabiej sobie radzicie.

Na stopień trudności gry wpływają następujące czynniki:

  1. Punkty zdrowia przeciwników - wrogowie z dłuższymi paskami zdrowia są trudniejsi do zabicia i jest większe ryzyko, że dopadną Waszych marines zanim zostaną zabici. Trudniej będzie też pokonać wytrzymałych bossów.
  2. Czas wykrycia przez przeciwników - na niższych ustawieniach możecie łatwiej skradać się po to żeby unikać całkowicie konfrontacji lub żeby sprawniej przygotowywać zasadzki.
  3. Opóźnienie przyrostu poziomu agresji - zwiększający się poziom agresji oznacza, że będzie pojawiać się coraz więcej przeciwników i możecie zostać zmuszeni do wycofania się z pola bitwy.
  4. Liczba dni w odliczaniu do porażki kampanii - to ważny współczynnik, który reguluje ile czasu gra Wam przydzieli na ukończenie głównej fabuły. Na wyższych ustawieniach trzeba śpieszyć się żeby nie zawalić całej gry.
  5. System zapisów - wybranie trudniejszego ustawienia zablokuje tworzenie autosejwów w trakcie misji. Gra pozwoli Wam polegać wyłącznie na zapisach z bazy oraz z desantu przed misją.

Działanie systemu zachowywania postępów dokładniej omówiliśmy na stronie Czy można zapisywać grę?.

Czy można zmieniać poziom trudności?

W Aliens Dark Descent nie można zmieniać poziomu trudności już po rozpoczęciu kampanii i musicie pozostać z początkowymi ustawieniami. Z tego samego powodu nie polecamy wybierać od razu trudnego lub koszmarnego poziomu, bo będziecie mieli kłopoty z uczeniem się podstaw rozgrywki i niektóre misje mogą stać się bardzo wymagające.

Najlepsze ustawienia do pierwszego przejścia gry

Rekomendowane przez nas ustawienia dla pierwszego playthrough to:

  1. normalny poziom trudności - po tym jak zaliczycie początkowe samouczki powinien on przez większość czasu oferować dostateczny poziom wyzwania;
  2. przystępny system zapisów - umożliwi on regularnie tworzenie sejwów i cofanie się do nich w razie nagłej śmierci marines lub poważnego błędu z Waszej strony.
Podobało się?

0

Aliens: Dark Descent

20 czerwca 2023

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2023-06-16
16:35

A.l.e.X Legend

A.l.e.X
😍

Wspaniała gra ! dobrze że już pojawiły się egzemplarze na PS5.

Komentarz: A.l.e.X
2024-08-20
13:36

Felipe Konsul

Felipe
😒

To że wyłączenie odlicznaia do porażki od razu aktywuje "niestandardowy" poziom trudności to badziew. Gdyby tego nie było to pewnie bym się nawet pokusił o przejście na najwyższym poziomie trudności. Ale nienawidzę takich gier gdzie trzeba coś robić na czas albo przegrywasz. Dobrze, że można wyłączyć ale czemu to od razu poziom trudności zmienia eh.

Komentarz: Felipe
2024-11-20
12:29

Felipe Konsul

Felipe
😁

Początkowo do oddziału zawsze brałem jakiegoś gościa ze smartgunem, ale chyba nawet lepszym wyborem byłby drugi sierżant. Poza tym, że zwiększa odwagę czyli wolniej wzrasta nam stres u wszystkich marines, to jedno z jego ulepszeń to szybsza regeneracja punktów dowodzenia o 10 sekund i drugie ulepszenie dające jeden dodatkowy punkt. Czyli można częściej używać umiejętności typu miny, strzelby itd., bo zamiast trzech punktów dowodzenia mamy ich aż 5 jeśli mamy 2 sierżantów.
Co do amunicji to kiedyś w innym poradniku czytałem, że nie ma sensu ulepszać toreb na amunicję, bo można ją znaleźć podczas misji XD. Chyba większej głupoty nie słyszałem. Ewidentnie temu kto pisał taki poradnik nigdy się amunicja nie skończyła i ktoś chyba bardzo chciał zginąć przez brak amunicji. Prawda, że najważniejsze są ulepszenia klasowe typu reanimacja nieprzytomnego marine u medyka, ale tych jest zwykle po 2 ewentualnie 3, więc zawsze zostaje miejsce na zwiększenie zapasu amunicji do 2 magazynków. Poza tym warto też ulepszyć magazynek, co dodaje 20% amunicji więcej i na 2 przeładowania to praktycznie połowa magazynka amunicji za darmo. No i oczywiście torby na narzędzia i apteczki, żeby więcej można było ich zabierać na misję, ale też żeby z misji do bazy ich więcej przynosić. Dziwię się, że w poradach na start nie ma info o tym, żeby NIE BRAĆ NIGDY pełnego zapasu apteczek czy narzędzi, a już na pewno nie wtedy kiedy rozpoczynamy daną misję po raz pierwszy, bo wtedy wiele zasobów zostaje na mapie i nie można ich podnieść, bo nie mamy na nie miejsca. Najlepiej jest brać połowę, a jeśli wszyscy marines mają już zwiększone sakwy to nawet mniej niż połowę. Branie wszystkiego, albo prawie wszystkiego ma sens tylko jeśli wiemy, że przy danym desancie misję skończymy, a poza tym na mapie nie ma już wiele, albo prawie w ogóle apteczek czy narzędzi. Chociaż z tych dwóch najważniejsze są apteczki, bo apteczek nie można wytworzyć, a narzędzie można wytwarzać na statku, gdy się skończą.

Komentarz: Felipe

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl