Aliens Dark Descent: Sterowanie
Dobre opanowanie sterowania w Aliens Dark Descent jest kluczem do wydawania szybkich komend. Nasz poradnik zawiera wszystkie klawisze sterowania oraz informacje o dodatkowych ustawieniach sterowania.
Aktualizacja:
W Aliens Dark Descent powinniście zapoznać się ze sterowaniem i klawiszologią zanim podejmiecie decyzję o rozpoczęciu kampanii. Zapamiętajcie wszystkie najważniejsze polecenia, by szybko wydawać je w trakcie misji i zmniejszać ryzyko udanych ataków ksenomorfów. W naszym poradniku prezentujemy przyciski sterowania i jego dodatkowe opcje.
PC
![]() | Poruszanie kursorem |
![]() | Przesuwanie kamery |
![]() | Obrót kamery w lewo |
![]() | Obrót kamery w prawo |
![]() | Przybliżenie kamery |
![]() | Oddalenie kamery |
![]() | Przesunięcie oddziału (podwójne wciśnięcie to bieg do celu) Anulowanie akcji (w wybranych sytuacjach) |
![]() | Interakcja Włączenie umiejętności |
![]() | Menu pauzy (opcje, wczytanie stanu gry, powrót do menu głównego) |
![]() | Wycofanie rozkazu |
![]() | Przeładowanie broni |
![]() | Wyśrodkowanie kamery na dowódcy oddziału |
![]() | Przełączenie menu umiejętności |
![]() | Swobodne obracanie kamery |
![]() | Pełnoekranowa mapa |
![]() | Kucanie i tryb skradania |
![]() | Dane bojowe |
![]() | Otwarcie datapada |
![]() | Umiejętność Wystrzał ze strzelby |
![]() | Umiejętność Granatnik U1 |
![]() | Umiejętność Podpalenie |
![]() | Umiejętność Precyzyjny strzał |
![]() | Umiejętność GPP |
![]() | Umiejętność Ogień zaporowy transportowca |
![]() | Umiejętność Strzał przegrzanej plazmy |
![]() | Umiejętność Mina |
![]() | Umiejętność Reprymenda |
![]() | Umiejętność ATB M56 |
![]() | Umiejętność Flara |
![]() | Umiejętność Ogień zaporowy |
![]() | Umiejętność Działko |
![]() | Przenośny detektor ruchu |
![]() | Analiza taktyczna |
![]() | Odwet |
![]() | Przełączanie pomiędzy sterowaniem dronem i oddziałem |
![]() | Wyśrodkowanie kamery na wydarzeniu fabularnym |
![]() | Zmiana członka oddziału |
Dodatkowe ustawienia sterowania

Ustawienia powiązane ze sterowaniem znajdziecie w zakładce Rozgrywka. Do najważniejszych zaliczają się:
- Wstrzymaj grę - Odblokowuje ono całkowite zatrzymywanie gry na czas wydawania rozkazów i dokładniej omówiliśmy to na stronie Czy jest aktywna pauza?.
- Ciągły obrót kamery - Opcja ta jest domyślnie włączona.
- Wibracje - Dotyczą one grania na kontrolerze i są domyślnie włączone.
- Prędkość ruchu kamery - W wersji PC domyślna wartość to 33%. Warto ją zwiększyć jeśli chcecie szybciej przenosić się w inne miejsca bez wywoływania ekranu mapy.
- Prędkość przybliżania kamery - W wersji PC domyślną wartością ponownie jest 33%.
- Odwróć obrót kamery - Ustawienie to jest domyślnie wyłączone.
0
- Aliens Dark Descent - poradnik do gry
- Aliens Dark Descent: Poradnik do gry
- Aliens Dark Descent: Aneks
- Aliens Dark Descent: Polska wersja językowa
- Aliens Dark Descent: Wymagania sprzętowe PC
- Aliens Dark Descent: Multiplayer i coop
- Aliens Dark Descent: Znajomość serii Obcy
- Aliens Dark Descent: Game Pass
- Aliens Dark Descent: Długość gry - czas trwania fabuły i zdobycia 100% sekretów
- Aliens Dark Descent: Trofea / Osiągnięcia - lista wszystkich, poradnik trofeowy
- Aliens Dark Descent: Sterowanie
- Aliens Dark Descent: Aneks
- Aliens Dark Descent: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
A.l.e.X Legend
Wspaniała gra ! dobrze że już pojawiły się egzemplarze na PS5.
Felipe Konsul
To że wyłączenie odlicznaia do porażki od razu aktywuje "niestandardowy" poziom trudności to badziew. Gdyby tego nie było to pewnie bym się nawet pokusił o przejście na najwyższym poziomie trudności. Ale nienawidzę takich gier gdzie trzeba coś robić na czas albo przegrywasz. Dobrze, że można wyłączyć ale czemu to od razu poziom trudności zmienia eh.
Felipe Konsul
Początkowo do oddziału zawsze brałem jakiegoś gościa ze smartgunem, ale chyba nawet lepszym wyborem byłby drugi sierżant. Poza tym, że zwiększa odwagę czyli wolniej wzrasta nam stres u wszystkich marines, to jedno z jego ulepszeń to szybsza regeneracja punktów dowodzenia o 10 sekund i drugie ulepszenie dające jeden dodatkowy punkt. Czyli można częściej używać umiejętności typu miny, strzelby itd., bo zamiast trzech punktów dowodzenia mamy ich aż 5 jeśli mamy 2 sierżantów.
Co do amunicji to kiedyś w innym poradniku czytałem, że nie ma sensu ulepszać toreb na amunicję, bo można ją znaleźć podczas misji XD. Chyba większej głupoty nie słyszałem. Ewidentnie temu kto pisał taki poradnik nigdy się amunicja nie skończyła i ktoś chyba bardzo chciał zginąć przez brak amunicji. Prawda, że najważniejsze są ulepszenia klasowe typu reanimacja nieprzytomnego marine u medyka, ale tych jest zwykle po 2 ewentualnie 3, więc zawsze zostaje miejsce na zwiększenie zapasu amunicji do 2 magazynków. Poza tym warto też ulepszyć magazynek, co dodaje 20% amunicji więcej i na 2 przeładowania to praktycznie połowa magazynka amunicji za darmo. No i oczywiście torby na narzędzia i apteczki, żeby więcej można było ich zabierać na misję, ale też żeby z misji do bazy ich więcej przynosić. Dziwię się, że w poradach na start nie ma info o tym, żeby NIE BRAĆ NIGDY pełnego zapasu apteczek czy narzędzi, a już na pewno nie wtedy kiedy rozpoczynamy daną misję po raz pierwszy, bo wtedy wiele zasobów zostaje na mapie i nie można ich podnieść, bo nie mamy na nie miejsca. Najlepiej jest brać połowę, a jeśli wszyscy marines mają już zwiększone sakwy to nawet mniej niż połowę. Branie wszystkiego, albo prawie wszystkiego ma sens tylko jeśli wiemy, że przy danym desancie misję skończymy, a poza tym na mapie nie ma już wiele, albo prawie w ogóle apteczek czy narzędzi. Chociaż z tych dwóch najważniejsze są apteczki, bo apteczek nie można wytworzyć, a narzędzie można wytwarzać na statku, gdy się skończą.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.





































