Aliens Dark Descent: Finałowy boss Ksenotytan
W ostatniej misji 12 Odkupienie w Aliens Dark Descent zmierzycie się z finałowym bossem. Nasz poradnik wyjaśnia czy można zabić ksenotytana oraz jak spowalniać bossa w trakcie ucieczki z Cassandrą.
Aktualizacja:
Ksenotytan to końcowy boss z gry Aliens Dark Descent, którego możecie spotkać w dwunastej misji. Na tej stronie poradnika odpowiadamy na pytanie czy trzeba stoczyć klasyczny pojedynek z bossem. Oprócz tego dowiecie się jak zatrzymywać ksenotytana w scenie ucieczki już po odnalezieniu Cassandry.
Miejsce spotkania ksenotytana

- Ksenotytan to największy z ksenomorfów, który swoimi rozmiarami przebija nawet królowe obcych. Przebywa on w mieście ksenomorfów z ostatniej misji gry. Finałowy boss pojawia się w misji 12 i przebywa on w tej samej komnacie, w której drużyna marines odnalazła Cassandrę.
- Ksenotytan po uratowaniu Cassandry odczepi się i rozpocznie pościg za drużyną.
Jak unikać ataków końcowego bossa?

- Najważniejszą informacją jest to, że nie możecie zabić Ksenotytana, a gra pozwala go jedynie tymczasowo spowalniać.
- Musicie wyruszyć w drogę powrotną, tzn. do wyjścia z miasta ksenomorfów. Używajcie paska umiejętności do tego żeby spowalniać lub zatrzymywać czas. Pozwoli to Wam łatwo wskazywać kolejne punkty docelowe.
- Upewnijcie się, że Maeko i Cassandra przez cały czas biegną. Zerkajcie na mini-mapę i starajcie się z jej pomocą unikać ślepych zaułków, bo będzie to oznaczało pewną śmierć.

- Pierwsza część pościgu zakończy się po powrocie do sali z dużymi jajami ksenomorfów, gdyż Ksenotytan nie może przecisnąć się przez wąskie przejście.
- Przez pewien czas musicie odpierać ataki zwykłych ksenomorfów. Najlepiej używać strzelby do pozbywania się tych osobników, które zbliżyły się do Maeko.
- Pamiętajcie, że w finale nie musicie martwić się o punkty dowodzenia i możecie aktywować 2 dostępne umiejętności (strzelba i granatnik) bez czekania na odnowienie się zapasu punktów. Nie trzeba też oszczędzać amunicji ani zajmować się leczeniem oddziału.
W pewnym momencie Ksenotytan przebije się przez ścianę i rozpocznie się druga część pościgu.

- W tym pościgu musicie już używać granatnika U1, bo w przeciwnym razie boss zbliży się do bohaterek i śmierć dowolnej z nich oznacza zawalenie misji.
- Wybierajcie granatnik z paska umiejętności. Eksplozje spowolnią i zatrzymają na krótką chwilę ksenotytana. Umożliwi to ponowne zwiększenie dystansu od potwora.

- Rozważcie wywołanie na chwilę pełnoekranowej mapy żeby przypomnieć sobie drogę ucieczki. Pamiętajcie jednak, że na ekranie mapy gra nie jest zatrzymywana ani spowalniana.
- Używajcie granatnika i podróżujcie w stronę drugiego wąskiego przejścia. Zatrzyma ono ponownie ksenotytana. Od tego momentu będziecie już napotykać "tylko" standardowe ksenomorfy. Pozbywajcie się podbiegających potworów w drodze do miejsca ewakuacji i zakończenia ostatniej misji.
0
- Aliens Dark Descent - poradnik do gry
- Aliens Dark Descent: Poradnik do gry
- Aliens Dark Descent: Bossowie
- Aliens Dark Descent: Boss Królowa obcych w Dead Hills
- Aliens Dark Descent: Boss Królowa obcych w Berkley's Docks
- Aliens Dark Descent: Boss Królowa obcych w misji Protokół jądrowy
- Aliens Dark Descent: Boss Królowa obcych w misji Atmosferyczny koszmar
- Aliens Dark Descent: Boss Królowa obcych w misji Strefa ewakuacji
- Aliens Dark Descent: Boss Królowa obcych w misji Podstępna Pryce
- Aliens Dark Descent: Królowa obcych w misji Wykopalisko Olduvai
- Aliens Dark Descent: Finałowy boss Ksenotytan
- Aliens Dark Descent: Bossowie
- Aliens Dark Descent: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
A.l.e.X Legend
Wspaniała gra ! dobrze że już pojawiły się egzemplarze na PS5.
Felipe Konsul
To że wyłączenie odlicznaia do porażki od razu aktywuje "niestandardowy" poziom trudności to badziew. Gdyby tego nie było to pewnie bym się nawet pokusił o przejście na najwyższym poziomie trudności. Ale nienawidzę takich gier gdzie trzeba coś robić na czas albo przegrywasz. Dobrze, że można wyłączyć ale czemu to od razu poziom trudności zmienia eh.
Felipe Konsul
Początkowo do oddziału zawsze brałem jakiegoś gościa ze smartgunem, ale chyba nawet lepszym wyborem byłby drugi sierżant. Poza tym, że zwiększa odwagę czyli wolniej wzrasta nam stres u wszystkich marines, to jedno z jego ulepszeń to szybsza regeneracja punktów dowodzenia o 10 sekund i drugie ulepszenie dające jeden dodatkowy punkt. Czyli można częściej używać umiejętności typu miny, strzelby itd., bo zamiast trzech punktów dowodzenia mamy ich aż 5 jeśli mamy 2 sierżantów.
Co do amunicji to kiedyś w innym poradniku czytałem, że nie ma sensu ulepszać toreb na amunicję, bo można ją znaleźć podczas misji XD. Chyba większej głupoty nie słyszałem. Ewidentnie temu kto pisał taki poradnik nigdy się amunicja nie skończyła i ktoś chyba bardzo chciał zginąć przez brak amunicji. Prawda, że najważniejsze są ulepszenia klasowe typu reanimacja nieprzytomnego marine u medyka, ale tych jest zwykle po 2 ewentualnie 3, więc zawsze zostaje miejsce na zwiększenie zapasu amunicji do 2 magazynków. Poza tym warto też ulepszyć magazynek, co dodaje 20% amunicji więcej i na 2 przeładowania to praktycznie połowa magazynka amunicji za darmo. No i oczywiście torby na narzędzia i apteczki, żeby więcej można było ich zabierać na misję, ale też żeby z misji do bazy ich więcej przynosić. Dziwię się, że w poradach na start nie ma info o tym, żeby NIE BRAĆ NIGDY pełnego zapasu apteczek czy narzędzi, a już na pewno nie wtedy kiedy rozpoczynamy daną misję po raz pierwszy, bo wtedy wiele zasobów zostaje na mapie i nie można ich podnieść, bo nie mamy na nie miejsca. Najlepiej jest brać połowę, a jeśli wszyscy marines mają już zwiększone sakwy to nawet mniej niż połowę. Branie wszystkiego, albo prawie wszystkiego ma sens tylko jeśli wiemy, że przy danym desancie misję skończymy, a poza tym na mapie nie ma już wiele, albo prawie w ogóle apteczek czy narzędzi. Chociaż z tych dwóch najważniejsze są apteczki, bo apteczek nie można wytworzyć, a narzędzie można wytwarzać na statku, gdy się skończą.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
