Aliens Dark Descent: Jak stworzyć schron i odpocząć?
Schrony są bezpiecznymi kryjówkami w bardzo niebezpiecznym świecie Aliens Dark Descent. Z tej strony poradnika dowiecie się jak stworzyć schron i jakie są profity za wydanie rozkazu wysłania drużyny na odpoczynek.
Aktualizacja:
W wybranych lokacjach z gry Aliens Dark Descent możecie korzystać ze schronów - bezpiecznych miejsc do odpoczynku. W naszym poradniku wyjaśniamy gdzie może powstać schron i jak go stworzyć, jakie surowce zużywa przygotowanie kryjówki oraz jakie są nagrody za użycie opcji odpoczynku.
- Jakie zastosowanie mają schron i odpoczynek?
- Wymagania do utworzenia kryjówki
- Jak przygotować pomieszczenie do przemiany w schron?
Jakie zastosowanie mają schron i odpoczynek?

- Schron to bezpieczne pomieszczenie dla oddziału, w którym marines mogą odpocząć. Staje się on bardzo przydatny w sytuacjach, w których od ostatniego zapisu upłynęło dużo czasu oraz gdy Wasz oddział jest zmęczony.
- Skorzystanie ze schronu może obniżyć stres u wszystkich żołnierzy o maksymalnie 100 punktów. Jest to szczególnie istotne, gdy stres zdążył już awansować na wyższe poziomy i negatywnie wpływa na rozgrywkę (np. mniejsza sprawność marines, wolniejsze gromadzenie punktów dowodzenia).
- Odpoczynek w schronie pozwala na wymuszenie automatycznego zapisu stanu gry. Jest to bardzo przydatne, gdyż w Aliens Dark Descent nie możecie tworzyć manualnych zapisów w dowolnym momencie rozgrywki.
- Kolejna zaleta użycia opcji odpoczynku to odnowienie punktów dowodzenia, które pozwalają przede wszystkim na używanie aktywnych umiejętności.
- Wizyta w schronie zatrzymuje narastanie poziomu agresji obcych i może też zatrzymać proces tropienia oddziału przez ksenomorfy.
- W schronie może dojść do wyleczenia krwawienia i usunięcia wybranych mniejszych negatywnych statusów.
Wymagania do utworzenia kryjówki

Schronu nie możecie niestety stworzyć w dowolnym miejscu na mapie. Kwalifiikują się wyłącznie te pomieszczenia, które na głównej mapie mają zieloną ikonę budynku - kilka takich pomieszczeń pokazuje dołączony obrazek.
Jak przygotować pomieszczenie do przemiany w schron?
Poniżej zestawiliśmy wszystkie kroki do stworzenia schronu.

- Po wejściu do pomieszczenia z ikoną domu wyświetli się informacja o liczbie wejść do zaspawania. Tylko wtedy dane pomieszczenie stanie się bezpieczną lokacją do odpoczynku.
- W miarę możliwości szukajcie pomieszczeń mających tylko 1 wejście do zaspawania. Pozwoli to szybciej przygotować kryjówkę i zużyć mniej zasobów.

Na każdych drzwiach pomieszczenia musicie wybrać opcję zaspawania przejścia. Każda taka operacja zużywa 1 narzędzie. Pamiętajcie o tym żeby później szukać skrzynek z lootem i odnowić zapas zużytych narzędzi.

Jeśli poprawnie wykonaliście wszystkie czynności, to u góry ekranu pojawi się ikona aktywacji odpoczynku (powyższy obrazek).
Po zakończeniu odpoczynku musicie ponownie odblokować co najmniej 1 wyjście z pomieszczenia. Pozwoli to Wam wznowić podróżowanie po mapie.
0
- Aliens Dark Descent - poradnik do gry
- Aliens Dark Descent: Poradnik do gry
- Aliens Dark Descent: FAQ
- Aliens Dark Descent: Czy jest aktywna pauza?
- Aliens Dark Descent: Czy można zapisywać grę?
- Aliens Dark Descent: Jak wydostać się z ładowni w prologu?
- Aliens Dark Descent: Jak uciec z serwerowni i unikać ksenomorfa?
- Aliens Dark Descent: Jak działa detektor ruchu?
- Aliens Dark Descent: Jak wyśrodkować kamerę na dowódcy oddziału?
- Aliens Dark Descent: Jak stworzyć schron i odpocząć?
- Aliens Dark Descent: Jak odeprzeć zmasowane natarcie?
- Aliens Dark Descent: Jak zresetować trudny poziom agresji?
- Aliens Dark Descent: Jak zwiększyć wielkość oddziału?
- Aliens Dark Descent: Czy można grać obcymi?
- Aliens Dark Descent: Jak obrócić działko strażnicze?
- Aliens Dark Descent: Jak zmienić wygląd marines z oddziału?
- Aliens Dark Descent: Jak uzupełniać zapasy amunicji?
- Aliens Dark Descent: Jak odblokować broń smartgun?
- Aliens Dark Descent: Jak pozbyć się traumy?
- Aliens Dark Descent: Jak używać snajperki do cichych zabójstw?
- Aliens Dark Descent: Czy uratować Roberta, Lise i Drake'a w misji 6?
- Aliens Dark Descent: Jak rzadziej ginąć?
- Aliens Dark Descent: Jak dotrzeć do generatora procesora atmosferycznego w misji 6?
- Aliens Dark Descent: Co oznacza polecenie Zabij drania?
- Aliens Dark Descent: FAQ
- Aliens Dark Descent: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
A.l.e.X Legend
Wspaniała gra ! dobrze że już pojawiły się egzemplarze na PS5.
Felipe Konsul
To że wyłączenie odlicznaia do porażki od razu aktywuje "niestandardowy" poziom trudności to badziew. Gdyby tego nie było to pewnie bym się nawet pokusił o przejście na najwyższym poziomie trudności. Ale nienawidzę takich gier gdzie trzeba coś robić na czas albo przegrywasz. Dobrze, że można wyłączyć ale czemu to od razu poziom trudności zmienia eh.
Felipe Konsul
Początkowo do oddziału zawsze brałem jakiegoś gościa ze smartgunem, ale chyba nawet lepszym wyborem byłby drugi sierżant. Poza tym, że zwiększa odwagę czyli wolniej wzrasta nam stres u wszystkich marines, to jedno z jego ulepszeń to szybsza regeneracja punktów dowodzenia o 10 sekund i drugie ulepszenie dające jeden dodatkowy punkt. Czyli można częściej używać umiejętności typu miny, strzelby itd., bo zamiast trzech punktów dowodzenia mamy ich aż 5 jeśli mamy 2 sierżantów.
Co do amunicji to kiedyś w innym poradniku czytałem, że nie ma sensu ulepszać toreb na amunicję, bo można ją znaleźć podczas misji XD. Chyba większej głupoty nie słyszałem. Ewidentnie temu kto pisał taki poradnik nigdy się amunicja nie skończyła i ktoś chyba bardzo chciał zginąć przez brak amunicji. Prawda, że najważniejsze są ulepszenia klasowe typu reanimacja nieprzytomnego marine u medyka, ale tych jest zwykle po 2 ewentualnie 3, więc zawsze zostaje miejsce na zwiększenie zapasu amunicji do 2 magazynków. Poza tym warto też ulepszyć magazynek, co dodaje 20% amunicji więcej i na 2 przeładowania to praktycznie połowa magazynka amunicji za darmo. No i oczywiście torby na narzędzia i apteczki, żeby więcej można było ich zabierać na misję, ale też żeby z misji do bazy ich więcej przynosić. Dziwię się, że w poradach na start nie ma info o tym, żeby NIE BRAĆ NIGDY pełnego zapasu apteczek czy narzędzi, a już na pewno nie wtedy kiedy rozpoczynamy daną misję po raz pierwszy, bo wtedy wiele zasobów zostaje na mapie i nie można ich podnieść, bo nie mamy na nie miejsca. Najlepiej jest brać połowę, a jeśli wszyscy marines mają już zwiększone sakwy to nawet mniej niż połowę. Branie wszystkiego, albo prawie wszystkiego ma sens tylko jeśli wiemy, że przy danym desancie misję skończymy, a poza tym na mapie nie ma już wiele, albo prawie w ogóle apteczek czy narzędzi. Chociaż z tych dwóch najważniejsze są apteczki, bo apteczek nie można wytworzyć, a narzędzie można wytwarzać na statku, gdy się skończą.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
