Aliens Dark Descent: Znajomość serii Obcy
Ta strona poradnika wyjaśnia czy do zabawy w Aliens Dark Descent wymagana jest znajomość filmowej serii lub innych gier rozgrywających się w uniwersum Obcego.
Aktualizacja:
Aliens Dark Descent jest kolejną gra, której fabułę umieszczono w uniwersum Obcego. Pojawia się tu pytanie - czy przed zagraniem w Dark Descent trzeba obejrzeć wszystkie filmy o ksenomorfach. Dowiecie się też czy wydarzenia z gry są powiązane z tymi z filmów lub innych growych produkcji, takich jak np. Obcy Izolacja.
Filmy

Fabuła przedstawiona w Aliens Dark Descent rozgrywa się po wydarzeniach z trzech pierwszych filmów, tzn. Obcy - Ósmy pasażer Nostromo, Obcy - Decydujące starcie oraz Obcy 3. Trylogia ta powszechnie uznawana przez fanów cyklu za najważniejszą i kanoniczną.
Gra nie nawiązuje w żaden wyraźny sposób do filmów. Obejrzenie ich przed rozpoczęciem rozgrywki może Was wprowadzić w świat Obcego lub go Wam przypomnieć. Wiele elementów z gry (np. korporacja Weyland-Yutani, Smart Gun, projekty maszyn i pojazdów) będzie się dzięki temu wydawało znajomych.
W grze nie spotkacie znanych filmowych postaci, w tym Ripley, która po wydarzeniach z Obcego 3 (i przed wydarzeniami z Obcego 4) nie żyje. W grze pojawiają się zupełnie nowi bohaterowie i 2 najważniejsze postacie w grze to:
- Administratorka Maeko Hayes zatrudniona przez korporację Weyland-Yutani.
- Sierżant Jonas Harper będący jednym z marines stacjonujących na pokładzie statku kosmicznego USS Otago.
W kampanii możecie spotkać znane odmiany nekromorfów, ale także nowe typy przeciwników, w tym również wrogo nastawionych pracowników Weyland-Yutani.
Historia przedstawiona w grze skupia się wokół księżyca Lethe, który jest świeżą lokacją w uniwersum Obcego. Wygląd kolonii może jednak wywoływać skojarzenia z podobnymi lokacjami m.in. z filmwego Obcego 2.
Inne gry
Fabuła gry Aliens Dark Descent w żaden sposób nie nawiązuje do innych gier z uniwersum Obcego, w tym do słynnego Alien Isolation. Jest to autonomiczna opowieść, którą możecie w pełni poznać nawet jeśli graliście w żadne inne produkcje z udziałem ksenomorfów.
0
- Aliens Dark Descent - poradnik do gry
- Aliens Dark Descent: Poradnik do gry
- Aliens Dark Descent: Aneks
- Aliens Dark Descent: Polska wersja językowa
- Aliens Dark Descent: Wymagania sprzętowe PC
- Aliens Dark Descent: Multiplayer i coop
- Aliens Dark Descent: Znajomość serii Obcy
- Aliens Dark Descent: Game Pass
- Aliens Dark Descent: Długość gry - czas trwania fabuły i zdobycia 100% sekretów
- Aliens Dark Descent: Trofea / Osiągnięcia - lista wszystkich, poradnik trofeowy
- Aliens Dark Descent: Sterowanie
- Aliens Dark Descent: Aneks
- Aliens Dark Descent: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
A.l.e.X Legend
Wspaniała gra ! dobrze że już pojawiły się egzemplarze na PS5.
Felipe Konsul
To że wyłączenie odlicznaia do porażki od razu aktywuje "niestandardowy" poziom trudności to badziew. Gdyby tego nie było to pewnie bym się nawet pokusił o przejście na najwyższym poziomie trudności. Ale nienawidzę takich gier gdzie trzeba coś robić na czas albo przegrywasz. Dobrze, że można wyłączyć ale czemu to od razu poziom trudności zmienia eh.
Felipe Konsul
Początkowo do oddziału zawsze brałem jakiegoś gościa ze smartgunem, ale chyba nawet lepszym wyborem byłby drugi sierżant. Poza tym, że zwiększa odwagę czyli wolniej wzrasta nam stres u wszystkich marines, to jedno z jego ulepszeń to szybsza regeneracja punktów dowodzenia o 10 sekund i drugie ulepszenie dające jeden dodatkowy punkt. Czyli można częściej używać umiejętności typu miny, strzelby itd., bo zamiast trzech punktów dowodzenia mamy ich aż 5 jeśli mamy 2 sierżantów.
Co do amunicji to kiedyś w innym poradniku czytałem, że nie ma sensu ulepszać toreb na amunicję, bo można ją znaleźć podczas misji XD. Chyba większej głupoty nie słyszałem. Ewidentnie temu kto pisał taki poradnik nigdy się amunicja nie skończyła i ktoś chyba bardzo chciał zginąć przez brak amunicji. Prawda, że najważniejsze są ulepszenia klasowe typu reanimacja nieprzytomnego marine u medyka, ale tych jest zwykle po 2 ewentualnie 3, więc zawsze zostaje miejsce na zwiększenie zapasu amunicji do 2 magazynków. Poza tym warto też ulepszyć magazynek, co dodaje 20% amunicji więcej i na 2 przeładowania to praktycznie połowa magazynka amunicji za darmo. No i oczywiście torby na narzędzia i apteczki, żeby więcej można było ich zabierać na misję, ale też żeby z misji do bazy ich więcej przynosić. Dziwię się, że w poradach na start nie ma info o tym, żeby NIE BRAĆ NIGDY pełnego zapasu apteczek czy narzędzi, a już na pewno nie wtedy kiedy rozpoczynamy daną misję po raz pierwszy, bo wtedy wiele zasobów zostaje na mapie i nie można ich podnieść, bo nie mamy na nie miejsca. Najlepiej jest brać połowę, a jeśli wszyscy marines mają już zwiększone sakwy to nawet mniej niż połowę. Branie wszystkiego, albo prawie wszystkiego ma sens tylko jeśli wiemy, że przy danym desancie misję skończymy, a poza tym na mapie nie ma już wiele, albo prawie w ogóle apteczek czy narzędzi. Chociaż z tych dwóch najważniejsze są apteczki, bo apteczek nie można wytworzyć, a narzędzie można wytwarzać na statku, gdy się skończą.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
