Aliens Dark Descent: Jak uzupełniać zapasy amunicji?

W Aliens Dark Descent może pojawić się problem braku amunicji. Na tej stronie poradnika podpowiadamy jak ograniczać ryzyko wyczerpania amunicji, jak powiększać jej zapasy i jak pozyskiwać amunicję w trakcie misji.

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

W trakcie zaliczania misji w grze Aliens Dark Descent musicie umiejętnie zarządzać amunicją po to żeby minimalizować ryzyko doprowadzenia do braku amunicji do głównych broni. W naszym poradniku znajdziecie wskazówki jak oszczędzać amunicję, jak uzupełniać magazynki amunicji w trakcie misji oraz jak zabierać więcej amunicji na kolejne wyprawy.

Magazynki amunicji

1 - Aliens Dark Descent: Jak uzupełniać zapasy amunicji? - Aliens Dark Descent - poradnik do gry
  1. Magazynki amunicji to jeden z surowców wykorzystywanych w grze. Aktualne zapasy magazynków są wyświetlane u góry ekranu.
  2. Magazynki są potrzebne tylko dla broni głównych, m.in. karabinu impulsowego używanego od samego początku gry. Broń poboczna nie potrzebuje zapasów amunicji, ale cechuje się niską siłą rażenia. Bronie specjalne (m.in. strzelba, miotacz ognia, snajperka) do aktywacji potrzebują z kolei punktów dowodzenia.
  3. Zapasy amunicji są dostępne i zużywane przez wszystkich marines wchodzących w skład oddziału. Każde przeładowanie broni głównej zmniejszy liczbę przechowywanej amunicji o 1.

Odnajdywanie amunicji w trakcie misji

Amunicja, z którą rozpoczniecie misję, na szczęście nie musi Wam wystarczyć do samego jej końca - Aliens Dark Descent: Jak uzupełniać zapasy amunicji? - Aliens Dark Descent - poradnik do gry

Amunicja, z którą rozpoczniecie misję, na szczęście nie musi Wam wystarczyć do samego jej końca. Możecie uzupełniać magazynki amunicji dzięki eksploracji mapy.

Szukajcie przede wszystkim skrzyń z amunicją - mają one logo magazynka widoczne na skrzyni oraz dodatkowo na mapie (musicie najpierw odwiedzić dane pomieszczenie i odkryć skrzynię).

Inny sposób na pozyskiwanie amunicji to przeszukiwanie zwłok żołnierzy - Aliens Dark Descent: Jak uzupełniać zapasy amunicji? - Aliens Dark Descent - poradnik do gry

Inny sposób na pozyskiwanie amunicji to przeszukiwanie zwłok żołnierzy. Loot w tym przypadku jest losowy, ale jest szansa na to, że znajdziecie właśnie magazynek amunicji. Martwi żołnierze są wśród pytajników zaznaczanych na mapie po odkryciu danej lokacji.

Jak oszczędzać amunicję?

W trakcie misji powinniście unikać całkowitego lub prawie całkowitego wyczerpania amunicji, zwłaszcza jeśli czekają Was intensywne walki - Aliens Dark Descent: Jak uzupełniać zapasy amunicji? - Aliens Dark Descent - poradnik do gry

W trakcie misji powinniście unikać całkowitego lub prawie całkowitego wyczerpania amunicji, zwłaszcza jeśli czekają Was intensywne walki. Lepiej wtedy wycofać się z obszaru misji i po wizycie w bazie wznowić zmagania kolejnego dnia. Możecie też na różne sposoby oszczędzać amunicję. Oto najważniejsze techniki:

  1. Rozstawiajcie działka strażnicze - Cechują się one dużą siłą rażenia i mogą wyręczyć Waszych marines w pozbyciu się wielu ksenomorfów.
  2. Unikajcie częstych ręcznych przeładowań - Domyślnie każdy marine przeładuje główną broń po wyczerpaniu amunicji. Wymuszajcie wcześniejsze przeładowania tylko jeśli zaraz rozpocznie się duża bitwa, a wszystkie osoby z drużyny mają mało amunicji (przykład na obrazku).
  3. Wycofujcie się w pobliże APC - Transporter zwiadowczy ma nielimitowaną amunicję, a jego działko ogromną siłę rażenia.
  4. Rzadziej stosujcie Ogień zaporowy - Jest to przydatna umiejętność, ale zużywa dużo amunicji. Polegajcie na niej tylko jeśli chcecie spowolnić grupę biegnących ksenomorfów lub elitarnego potwora.
  5. Wybierajcie perki dla marines związane z amunicją - Może to być np. perk, który pozwala na odnowienie stanu amunicji po każdym odpoczynku w schronie. Każdy taki mały bonus może się przydać.

Jak zabierać więcej amunicji na misję?

Domyślnie każdy marine może zacząć z 2 magazynkami amunicji - Aliens Dark Descent: Jak uzupełniać zapasy amunicji? - Aliens Dark Descent - poradnik do gry

Domyślnie każdy marine może zacząć z 2 magazynkami amunicji. Możecie podnieść ten limit o 1 dzięki ulepszeniom Torba na amunicję. Rozglądajcie się za możliwością wybrania go w koszarach podczas przeglądania listy ulepszeń dla danego żołnierza.

Podobało się?

0

Aliens: Dark Descent

20 czerwca 2023

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2023-06-16
16:35

A.l.e.X Legend

A.l.e.X
😍

Wspaniała gra ! dobrze że już pojawiły się egzemplarze na PS5.

Komentarz: A.l.e.X
2024-08-20
13:36

Felipe Konsul

Felipe
😒

To że wyłączenie odlicznaia do porażki od razu aktywuje "niestandardowy" poziom trudności to badziew. Gdyby tego nie było to pewnie bym się nawet pokusił o przejście na najwyższym poziomie trudności. Ale nienawidzę takich gier gdzie trzeba coś robić na czas albo przegrywasz. Dobrze, że można wyłączyć ale czemu to od razu poziom trudności zmienia eh.

Komentarz: Felipe
2024-11-20
12:29

Felipe Konsul

Felipe
😁

Początkowo do oddziału zawsze brałem jakiegoś gościa ze smartgunem, ale chyba nawet lepszym wyborem byłby drugi sierżant. Poza tym, że zwiększa odwagę czyli wolniej wzrasta nam stres u wszystkich marines, to jedno z jego ulepszeń to szybsza regeneracja punktów dowodzenia o 10 sekund i drugie ulepszenie dające jeden dodatkowy punkt. Czyli można częściej używać umiejętności typu miny, strzelby itd., bo zamiast trzech punktów dowodzenia mamy ich aż 5 jeśli mamy 2 sierżantów.
Co do amunicji to kiedyś w innym poradniku czytałem, że nie ma sensu ulepszać toreb na amunicję, bo można ją znaleźć podczas misji XD. Chyba większej głupoty nie słyszałem. Ewidentnie temu kto pisał taki poradnik nigdy się amunicja nie skończyła i ktoś chyba bardzo chciał zginąć przez brak amunicji. Prawda, że najważniejsze są ulepszenia klasowe typu reanimacja nieprzytomnego marine u medyka, ale tych jest zwykle po 2 ewentualnie 3, więc zawsze zostaje miejsce na zwiększenie zapasu amunicji do 2 magazynków. Poza tym warto też ulepszyć magazynek, co dodaje 20% amunicji więcej i na 2 przeładowania to praktycznie połowa magazynka amunicji za darmo. No i oczywiście torby na narzędzia i apteczki, żeby więcej można było ich zabierać na misję, ale też żeby z misji do bazy ich więcej przynosić. Dziwię się, że w poradach na start nie ma info o tym, żeby NIE BRAĆ NIGDY pełnego zapasu apteczek czy narzędzi, a już na pewno nie wtedy kiedy rozpoczynamy daną misję po raz pierwszy, bo wtedy wiele zasobów zostaje na mapie i nie można ich podnieść, bo nie mamy na nie miejsca. Najlepiej jest brać połowę, a jeśli wszyscy marines mają już zwiększone sakwy to nawet mniej niż połowę. Branie wszystkiego, albo prawie wszystkiego ma sens tylko jeśli wiemy, że przy danym desancie misję skończymy, a poza tym na mapie nie ma już wiele, albo prawie w ogóle apteczek czy narzędzi. Chociaż z tych dwóch najważniejsze są apteczki, bo apteczek nie można wytworzyć, a narzędzie można wytwarzać na statku, gdy się skończą.

Komentarz: Felipe

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl