Aliens Dark Descent: Jak odeprzeć zmasowane natarcie?
Zmasowane natarcie to trudny atak ksenomorfów w Aliens Dark Descent, w którym marines łatwo mogą zginąć. Ze wskazówek z naszego poradnika dowiecie się kiedy dochodzi do zmasowanych ataków, jak przygotować się do obrony i jak zachowywać się podczas bitwy.
Aktualizacja:
W trakcie przechodzenia gry Aliens Dark Descent musicie staczać wiele wymagających walk i do najtrudniejszych zaliczają się zmasowane natarcia ksenomorfów. Na tej strony poradnika podpowiadamy kiedy spodziewać się ataku potworów, jak przygotować się na zmasowane natarcie i jak dowodzić marines w trakcie bitwy z ksenomorfami.
- Kiedy może rozpocząć się zmasowane natarcie?
- Przygotowania do obrony
- Jak bronić się w trakcie bitwy?
- Transporter zwiadowczy, a zmasowane natarcie
Kiedy może rozpocząć się zmasowane natarcie?

Zmasowane natarcie to atak dużej grupy ksenomorfów i mogą mogą być wśród nich elitarne osobniki. O możliwości jego wystąpienia możecie dowiedzieć się z wyprzedzeniem. W prawym górnym rogu ekranu wyświetlany jest poziom agresji obcych. Ich zmasowanego ataku spodziewajcie się po tym jak linia czasu zbliży się do czerwonego wykrzyknika.

Otrzymacie ostrzeżenie o zbliżającym się zmasowanym natarciu i pojawi się licznik. Wykorzystajcie ten czas, by wykonać czynności opisane poniżej.
Przygotowania do obrony
Oto lista wszystkich kroków do wykonania przed przybyciem ksenomorfów:

- Najważniejsza kwestia to szybkie znalezienie dobrego miejsca do obrony. Ważne jest to żeby ksenomorfy nie mogły docierać do Waszego oddziału z kilku zupełnie różnych kierunków. Możecie rozstawić się np. w średniej wielkości pomieszczeniu (najlepiej z 1 wejściem) czy przy zablokowanych drzwiach na końcu korytarza.
- Wyślijcie marines do zaspawania drzwi prowadzących do pomieszczenia. Nie zapewnią one całkowitej ochrony, ale ksenomorfy muszą przez nie przebić się i spowolni to ich szarżę.

W obronie mogą Wam pomóc gadżety o działaniu defensywnym. Są to przede wszystkim:
- Działko strażnicze - ustawcie jego pole rażenia w kierunku, z którego powinny nadciągać potwory.
- Miny - możecie umieścić je np. przy wejściach do pomieszczeń i innych wąskich gardłach.
Przed przybyciem ksenomorfów sprawdźcie też stan drużyny. Zadbajcie przede wszystkim o zapasy amunicji w głównych broniach. Jeżeli jest ona na wyczerpaniu, to rozważcie wcześniejsze przeładowanie broni nawet kosztem zmarnowania części amunicji.
Jak bronić się w trakcie bitwy?

Już po rozpoczęciu zmasowanego natarcia pamiętajcie o:
- Używaniu aktywnych umiejętności do spowalniania lub szybszego eliminowania ksenomorfów. Bardzo pomocne są już niektóre początkowe umiejętności, takie jak np. ogień zaporowy.
- Atakowaniu elitarnych ksenomorfów. To one stanowią najwieksze zagrożenie i powinniście jak najwcześniej zacząć je osłabiać.
- Powstrzymywaniu potworów przed zbliżeniem się. Jeśli kreatury ominą Waszą obronę, to użyjcie np. umiejętności wystrzał ze strzelby.
- Pomaganiu atakowanym marines. Skupiajcie ogień na tych potworach, które najbardziej zagrażają któremuś z podwładnych, bo może zostac zabity, poważnie zraniony lub porwany.
Transporter zwiadowczy, a zmasowane natarcie

- Istnieje sposób na uniknięcie trudnej bitwy ze zmasowanego natarcia lub ograniczenia jej poziomu trudności. Plan zakłada szybki powrót do transportera zwiadowczego i zadziała niestety tylko jeśli Was oddział jest w stosunkowo niewielkiej odległości od maszyny.
- Po zbliżeniu się do transportera możecie bronić się przy nim (jego działko ma ogromną siłę rażenia) lub wejść do APC i rozpocząć podróż. Marines będą bezpieczni w trakcie podróży i po dotarciu do celu podróży powinno już być po natarciu.
0
- Aliens Dark Descent - poradnik do gry
- Aliens Dark Descent: Poradnik do gry
- Aliens Dark Descent: FAQ
- Aliens Dark Descent: Czy jest aktywna pauza?
- Aliens Dark Descent: Czy można zapisywać grę?
- Aliens Dark Descent: Jak wydostać się z ładowni w prologu?
- Aliens Dark Descent: Jak uciec z serwerowni i unikać ksenomorfa?
- Aliens Dark Descent: Jak działa detektor ruchu?
- Aliens Dark Descent: Jak wyśrodkować kamerę na dowódcy oddziału?
- Aliens Dark Descent: Jak stworzyć schron i odpocząć?
- Aliens Dark Descent: Jak odeprzeć zmasowane natarcie?
- Aliens Dark Descent: Jak zresetować trudny poziom agresji?
- Aliens Dark Descent: Jak zwiększyć wielkość oddziału?
- Aliens Dark Descent: Czy można grać obcymi?
- Aliens Dark Descent: Jak obrócić działko strażnicze?
- Aliens Dark Descent: Jak zmienić wygląd marines z oddziału?
- Aliens Dark Descent: Jak uzupełniać zapasy amunicji?
- Aliens Dark Descent: Jak odblokować broń smartgun?
- Aliens Dark Descent: Jak pozbyć się traumy?
- Aliens Dark Descent: Jak używać snajperki do cichych zabójstw?
- Aliens Dark Descent: Czy uratować Roberta, Lise i Drake'a w misji 6?
- Aliens Dark Descent: Jak rzadziej ginąć?
- Aliens Dark Descent: Jak dotrzeć do generatora procesora atmosferycznego w misji 6?
- Aliens Dark Descent: Co oznacza polecenie Zabij drania?
- Aliens Dark Descent: FAQ
- Aliens Dark Descent: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
A.l.e.X Legend
Wspaniała gra ! dobrze że już pojawiły się egzemplarze na PS5.
Felipe Konsul
To że wyłączenie odlicznaia do porażki od razu aktywuje "niestandardowy" poziom trudności to badziew. Gdyby tego nie było to pewnie bym się nawet pokusił o przejście na najwyższym poziomie trudności. Ale nienawidzę takich gier gdzie trzeba coś robić na czas albo przegrywasz. Dobrze, że można wyłączyć ale czemu to od razu poziom trudności zmienia eh.
Felipe Konsul
Początkowo do oddziału zawsze brałem jakiegoś gościa ze smartgunem, ale chyba nawet lepszym wyborem byłby drugi sierżant. Poza tym, że zwiększa odwagę czyli wolniej wzrasta nam stres u wszystkich marines, to jedno z jego ulepszeń to szybsza regeneracja punktów dowodzenia o 10 sekund i drugie ulepszenie dające jeden dodatkowy punkt. Czyli można częściej używać umiejętności typu miny, strzelby itd., bo zamiast trzech punktów dowodzenia mamy ich aż 5 jeśli mamy 2 sierżantów.
Co do amunicji to kiedyś w innym poradniku czytałem, że nie ma sensu ulepszać toreb na amunicję, bo można ją znaleźć podczas misji XD. Chyba większej głupoty nie słyszałem. Ewidentnie temu kto pisał taki poradnik nigdy się amunicja nie skończyła i ktoś chyba bardzo chciał zginąć przez brak amunicji. Prawda, że najważniejsze są ulepszenia klasowe typu reanimacja nieprzytomnego marine u medyka, ale tych jest zwykle po 2 ewentualnie 3, więc zawsze zostaje miejsce na zwiększenie zapasu amunicji do 2 magazynków. Poza tym warto też ulepszyć magazynek, co dodaje 20% amunicji więcej i na 2 przeładowania to praktycznie połowa magazynka amunicji za darmo. No i oczywiście torby na narzędzia i apteczki, żeby więcej można było ich zabierać na misję, ale też żeby z misji do bazy ich więcej przynosić. Dziwię się, że w poradach na start nie ma info o tym, żeby NIE BRAĆ NIGDY pełnego zapasu apteczek czy narzędzi, a już na pewno nie wtedy kiedy rozpoczynamy daną misję po raz pierwszy, bo wtedy wiele zasobów zostaje na mapie i nie można ich podnieść, bo nie mamy na nie miejsca. Najlepiej jest brać połowę, a jeśli wszyscy marines mają już zwiększone sakwy to nawet mniej niż połowę. Branie wszystkiego, albo prawie wszystkiego ma sens tylko jeśli wiemy, że przy danym desancie misję skończymy, a poza tym na mapie nie ma już wiele, albo prawie w ogóle apteczek czy narzędzi. Chociaż z tych dwóch najważniejsze są apteczki, bo apteczek nie można wytworzyć, a narzędzie można wytwarzać na statku, gdy się skończą.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
