Aliens Dark Descent: Czy jest aktywna pauza?
Aktywna pauza może być pomocna w Aliens Dark Descent w wydawaniu rozkazów w reakcji na nagłe zagrożenia. Ta strona poradnika wyjaśnia jak włączyć wstrzymywanie rozgrywki zamiast domyślnego spowalniania upływu czasu.
Aktualizacja:
W Aliens Descent domyślnie włącza się spowolnienie upływu czasu w momencie aktywowania umiejętności i może to być niewystarczające w starciach z szybkimi potworami. W naszym poradniku podpowiadamy jak włączyć aktywną pauzę, która może całkowicie zatrzymać grę i pozwolić na podejmowanie decyzji bez presji czasu.
Spowalnianie gry w menu umiejętności

Na domyślnych ustawieniach rozgrywka nie jest zatrzymywana po wywołaniu menu umiejętności (SPACJA na klawiaturze), z którego wybiera się główne ataki. Jedynym sposobem na całkowite zatrzymanie gry jest wywołanie menu pauzy (wciśnięcie klawisza ESC lub przycisku Options na padzie), ale wtedy z oczywistych względów stracicie podgląd na pole bitwy i nie będziecie mogli wydawać poleceń.
Dostępność jedynie spowolnienia upływu czasu może być problemem, bo musicie śpieszyć się z:
- wybraniem poprawnej umiejętności z listy;
- ustaleniem który marine ma użyć zdolności;
- ustawieniem działania umiejętności, np. wybór obszaru, który ma zostać objęty ogniem zaporowym.
W tym samym czasie ksenomorfy lub inni wrogowie mogą zdążyć dopaść Waszych ludzi.
Jak załączyć pauzowanie na czas wydania poleceń?
W grze możecie wymusić używanie aktywnej pauzy. Dobrą wiadomością jest to, że nie jest ona powiązana z poziomami trudności, tak więc nie zostanie zablokowana na wyższych ustawieniach.

W menu opcji przejdźcie do zakładki Rozgrywka. Na górze listy jest opcja Wstrzymaj grę i włączcie ją. Od tego momentu aktywowanie menu umiejętności zatrzyma rozgrywkę. Pozwoli to Wam spokoju wybrać pożądanie zdolności i dokładnie ustalić gdzie i w jaki sposób mają zostać użyte. Z ułatwienia tego możecie korzystać dowolną ilość razy.
0
- Aliens Dark Descent - poradnik do gry
- Aliens Dark Descent: Poradnik do gry
- Aliens Dark Descent: FAQ
- Aliens Dark Descent: Czy jest aktywna pauza?
- Aliens Dark Descent: Czy można zapisywać grę?
- Aliens Dark Descent: Jak wydostać się z ładowni w prologu?
- Aliens Dark Descent: Jak uciec z serwerowni i unikać ksenomorfa?
- Aliens Dark Descent: Jak działa detektor ruchu?
- Aliens Dark Descent: Jak wyśrodkować kamerę na dowódcy oddziału?
- Aliens Dark Descent: Jak stworzyć schron i odpocząć?
- Aliens Dark Descent: Jak odeprzeć zmasowane natarcie?
- Aliens Dark Descent: Jak zresetować trudny poziom agresji?
- Aliens Dark Descent: Jak zwiększyć wielkość oddziału?
- Aliens Dark Descent: Czy można grać obcymi?
- Aliens Dark Descent: Jak obrócić działko strażnicze?
- Aliens Dark Descent: Jak zmienić wygląd marines z oddziału?
- Aliens Dark Descent: Jak uzupełniać zapasy amunicji?
- Aliens Dark Descent: Jak odblokować broń smartgun?
- Aliens Dark Descent: Jak pozbyć się traumy?
- Aliens Dark Descent: Jak używać snajperki do cichych zabójstw?
- Aliens Dark Descent: Czy uratować Roberta, Lise i Drake'a w misji 6?
- Aliens Dark Descent: Jak rzadziej ginąć?
- Aliens Dark Descent: Jak dotrzeć do generatora procesora atmosferycznego w misji 6?
- Aliens Dark Descent: Co oznacza polecenie Zabij drania?
- Aliens Dark Descent: FAQ
- Aliens Dark Descent: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
A.l.e.X Legend
Wspaniała gra ! dobrze że już pojawiły się egzemplarze na PS5.
Felipe Konsul
To że wyłączenie odlicznaia do porażki od razu aktywuje "niestandardowy" poziom trudności to badziew. Gdyby tego nie było to pewnie bym się nawet pokusił o przejście na najwyższym poziomie trudności. Ale nienawidzę takich gier gdzie trzeba coś robić na czas albo przegrywasz. Dobrze, że można wyłączyć ale czemu to od razu poziom trudności zmienia eh.
Felipe Konsul
Początkowo do oddziału zawsze brałem jakiegoś gościa ze smartgunem, ale chyba nawet lepszym wyborem byłby drugi sierżant. Poza tym, że zwiększa odwagę czyli wolniej wzrasta nam stres u wszystkich marines, to jedno z jego ulepszeń to szybsza regeneracja punktów dowodzenia o 10 sekund i drugie ulepszenie dające jeden dodatkowy punkt. Czyli można częściej używać umiejętności typu miny, strzelby itd., bo zamiast trzech punktów dowodzenia mamy ich aż 5 jeśli mamy 2 sierżantów.
Co do amunicji to kiedyś w innym poradniku czytałem, że nie ma sensu ulepszać toreb na amunicję, bo można ją znaleźć podczas misji XD. Chyba większej głupoty nie słyszałem. Ewidentnie temu kto pisał taki poradnik nigdy się amunicja nie skończyła i ktoś chyba bardzo chciał zginąć przez brak amunicji. Prawda, że najważniejsze są ulepszenia klasowe typu reanimacja nieprzytomnego marine u medyka, ale tych jest zwykle po 2 ewentualnie 3, więc zawsze zostaje miejsce na zwiększenie zapasu amunicji do 2 magazynków. Poza tym warto też ulepszyć magazynek, co dodaje 20% amunicji więcej i na 2 przeładowania to praktycznie połowa magazynka amunicji za darmo. No i oczywiście torby na narzędzia i apteczki, żeby więcej można było ich zabierać na misję, ale też żeby z misji do bazy ich więcej przynosić. Dziwię się, że w poradach na start nie ma info o tym, żeby NIE BRAĆ NIGDY pełnego zapasu apteczek czy narzędzi, a już na pewno nie wtedy kiedy rozpoczynamy daną misję po raz pierwszy, bo wtedy wiele zasobów zostaje na mapie i nie można ich podnieść, bo nie mamy na nie miejsca. Najlepiej jest brać połowę, a jeśli wszyscy marines mają już zwiększone sakwy to nawet mniej niż połowę. Branie wszystkiego, albo prawie wszystkiego ma sens tylko jeśli wiemy, że przy danym desancie misję skończymy, a poza tym na mapie nie ma już wiele, albo prawie w ogóle apteczek czy narzędzi. Chociaż z tych dwóch najważniejsze są apteczki, bo apteczek nie można wytworzyć, a narzędzie można wytwarzać na statku, gdy się skończą.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
