Aliens Dark Descent: Jak rzadziej ginąć?
Nasz poradnik do Aliens Dark Descent wyjaśnia jakie są konsekwencje ciężkich obrażeń i śmierci marines, a także jak ograniczać liczbę zgonów w drużynie i jak dbać o dobre samopoczucie podległych żołnierzy.
Aktualizacja:
W Aliens Dark Descent członkowie dowodzonego oddziału mogą łatwo ginąć i utrudniać lub uniemożliwiać zaliczanie misji. W naszym poradniku dowiecie się o konsekwencjach śmierci, a także znajdziecie porady jak unikać zgonów marines. Dotyczą one m.in. ograniczania ryzyka w walkach z ksenomorfami, stosowania odpowiedniego sprzętu czy dbanie o dobre samopoczucie podwładnych.
- Ciężkie obrażenia i śmierć marines
- Najczęstsze błędy podczas walk z potworami
- Jak dbać o dobry stan marines?
Ciężkie obrażenia i śmierć marines

Marines z Waszego oddziału mogą odnosić w misjach mniejsze lub poważniejsze obrażenia, a także zginąć. Może to bardzo niekorzystnie wpłynąć na dalszą rozgrywkę:
- Mniejsze obrażenia możecie leczyć bezpośrednio w trakcie misji, ale mimo wszystko po jej zakończeniu żołnierz może wymagać wizyty w kwaterach medycznych.
- Poważne obrażenia oznaczają utratę przytomności i konieczność przeniesienia marine do transportowca. Po powrocie do bazy czeka go dłuższy powrót do zdrowia.
- Śmierć żołnierzy w grze jest permanentna i nie możecie jej w żaden sposób odwrócić.
W przypadku poważnych obrażeń lub śmierci musicie działać w osłabionym składzie. Bardzo wskazane jest wycofanie się do pojazdu opancerzonego i przedwczesne zakończenie desantu.
Najczęstsze błędy podczas walk z potworami

- Za wszelką cenę trzymajcie ksenomorfy na dystans. Każda próba zbliżenia się do Waszych żołnierzy to zwiększone ryzyko dużych obrażeń lub śmierci, zwłaszcza na wyższych poziomach trudności. Ginące kreatury mogą też obryzgać Waszych ludzi kwasem i wywołać u nich niepotrzebne obrażenia.
- Jak najdłużej prowadźcie działania z ukrycia. Polegajcie na wskazaniach detektorów ruchu, a także na usługach Zwiadowcy wyposażonego w snajperkę z tłumikiem. Pozwoli to Wam po cichu pozbywać się wrogów. Każde zaalarmowanie okolicy to ryzyko, że coś pójdzie nie po myśli, a ataki potworów będą coraz silniejsze.

- Rozstawiajcie wieżyczki strażnicze jeszcze przed walkami. Są one świetnym wsparciem dla marines i nawet jeśli zostaną zaatakowane przez ksenomorfy, to w najgorszym przypadku dojdzie do ich uszkodzenia. Jest to lepsza alternatywa od śmierci kogoś z drużyny.
- Polegajcie na ofensywnych umiejętnościach. Potrafią one bardzo pomagać w powstrzymywaniu / spowalnianiu ataków przeciwników oraz ich szybszym zabijaniu. Warto mieć zawsze w zapasie 1-2 punkty dowodzenia, ale kolejne na bieżąco zużywać podczas walk.

- Obserwujcie poziom agresji obcych. Jeśli oś czasu zbliża się do nowego zmasowanego natarcia lub do pojawienia się elitarnego obcego, to powinniście wycofać się do APC i bronić się przy nim lub zabarykadować się w obszarze z 1 korytarzem lub wejściem.
- Pozostawiajcie za sobą jak najwięcej min. Na mapie czerwonymi wykrzyknikami oznaczone są miejsca pojawiania się nowych potworów i to one mogą najłatwiej zaskoczyć Waszych ludzi. Każda mina zużywa 1 punkt dowodzenia, który może się odnowić, a starsze miny nie znikają samoczynnie z mapy.

- Unikajcie dużych odstępów pomiędzy zapisami stanu gry. Jeśli możecie sejwować podczas misji, to koniecznie polegajcie na tym. Twórzcie nowe schrony jeśli od ostatniego automatycznego zapisu minęło kilkanaście minut. Unikniecie powtarzania większych fragmentów misji.
- Nie śpieszcie się w lokacjach z twarzołapami. Bardzo łatwo możecie doprowadzić do śmierci drużyny, szczególnie jeśli nie posiadacie Urządzenia do ekstracji embriona. Twarzołapy łatwo przegapić na dużym oddaleniu kamery. W miarę możliwości niszczcie jaja od razu po ich wykryciu.
Jak dbać o dobry stan marines?

- Polecamy stosować rotację marines biorących udział w misjach, bo żołnierze często powracają z ostatniej misji ranni, zmęczeni oraz z nabytymi traumami. Odeślijcie ich wtedy na leczenie / odpoczynek, a na kolejną misję wyślijcie w pełni zdrowych żołnierzy. Ułatwi to też równomierne gromadzenie XP przez wszystkich dostępnych marines.
- Regularnie obniżajcie poziom stresu żołnierzy podczas misji. Najlepiej jest po prostu często tworzyć schrony, by dodatkowo zapisać też grę. W razie potrzeby używajcie Naproleve żeby poziom stresu nie osiągał w misji najwyższych poziomów.
- Reagujcie na obrażenia sprawności marines. Największym problemem są obrażenia dolnych kończyn, które mogą spowalniać Waszych żołnierzy. Ich leczenie jest sprawą priorytetową, bo w grze często trzeba szybko przemieścić się w inne miejsce.
- Odblokowujcie ulepszenia, które dodają punkty zdrowia i/lub pancerza. Poprawicie w ten sposób żywotność Waszych ludzi oraz zwiększycie ich odporność na słabsze ataki.
0
- Aliens Dark Descent - poradnik do gry
- Aliens Dark Descent: Poradnik do gry
- Aliens Dark Descent: FAQ
- Aliens Dark Descent: Czy jest aktywna pauza?
- Aliens Dark Descent: Czy można zapisywać grę?
- Aliens Dark Descent: Jak wydostać się z ładowni w prologu?
- Aliens Dark Descent: Jak uciec z serwerowni i unikać ksenomorfa?
- Aliens Dark Descent: Jak działa detektor ruchu?
- Aliens Dark Descent: Jak wyśrodkować kamerę na dowódcy oddziału?
- Aliens Dark Descent: Jak stworzyć schron i odpocząć?
- Aliens Dark Descent: Jak odeprzeć zmasowane natarcie?
- Aliens Dark Descent: Jak zresetować trudny poziom agresji?
- Aliens Dark Descent: Jak zwiększyć wielkość oddziału?
- Aliens Dark Descent: Czy można grać obcymi?
- Aliens Dark Descent: Jak obrócić działko strażnicze?
- Aliens Dark Descent: Jak zmienić wygląd marines z oddziału?
- Aliens Dark Descent: Jak uzupełniać zapasy amunicji?
- Aliens Dark Descent: Jak odblokować broń smartgun?
- Aliens Dark Descent: Jak pozbyć się traumy?
- Aliens Dark Descent: Jak używać snajperki do cichych zabójstw?
- Aliens Dark Descent: Czy uratować Roberta, Lise i Drake'a w misji 6?
- Aliens Dark Descent: Jak rzadziej ginąć?
- Aliens Dark Descent: Jak dotrzeć do generatora procesora atmosferycznego w misji 6?
- Aliens Dark Descent: Co oznacza polecenie Zabij drania?
- Aliens Dark Descent: FAQ
- Aliens Dark Descent: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
A.l.e.X Legend
Wspaniała gra ! dobrze że już pojawiły się egzemplarze na PS5.
Felipe Konsul
To że wyłączenie odlicznaia do porażki od razu aktywuje "niestandardowy" poziom trudności to badziew. Gdyby tego nie było to pewnie bym się nawet pokusił o przejście na najwyższym poziomie trudności. Ale nienawidzę takich gier gdzie trzeba coś robić na czas albo przegrywasz. Dobrze, że można wyłączyć ale czemu to od razu poziom trudności zmienia eh.
Felipe Konsul
Początkowo do oddziału zawsze brałem jakiegoś gościa ze smartgunem, ale chyba nawet lepszym wyborem byłby drugi sierżant. Poza tym, że zwiększa odwagę czyli wolniej wzrasta nam stres u wszystkich marines, to jedno z jego ulepszeń to szybsza regeneracja punktów dowodzenia o 10 sekund i drugie ulepszenie dające jeden dodatkowy punkt. Czyli można częściej używać umiejętności typu miny, strzelby itd., bo zamiast trzech punktów dowodzenia mamy ich aż 5 jeśli mamy 2 sierżantów.
Co do amunicji to kiedyś w innym poradniku czytałem, że nie ma sensu ulepszać toreb na amunicję, bo można ją znaleźć podczas misji XD. Chyba większej głupoty nie słyszałem. Ewidentnie temu kto pisał taki poradnik nigdy się amunicja nie skończyła i ktoś chyba bardzo chciał zginąć przez brak amunicji. Prawda, że najważniejsze są ulepszenia klasowe typu reanimacja nieprzytomnego marine u medyka, ale tych jest zwykle po 2 ewentualnie 3, więc zawsze zostaje miejsce na zwiększenie zapasu amunicji do 2 magazynków. Poza tym warto też ulepszyć magazynek, co dodaje 20% amunicji więcej i na 2 przeładowania to praktycznie połowa magazynka amunicji za darmo. No i oczywiście torby na narzędzia i apteczki, żeby więcej można było ich zabierać na misję, ale też żeby z misji do bazy ich więcej przynosić. Dziwię się, że w poradach na start nie ma info o tym, żeby NIE BRAĆ NIGDY pełnego zapasu apteczek czy narzędzi, a już na pewno nie wtedy kiedy rozpoczynamy daną misję po raz pierwszy, bo wtedy wiele zasobów zostaje na mapie i nie można ich podnieść, bo nie mamy na nie miejsca. Najlepiej jest brać połowę, a jeśli wszyscy marines mają już zwiększone sakwy to nawet mniej niż połowę. Branie wszystkiego, albo prawie wszystkiego ma sens tylko jeśli wiemy, że przy danym desancie misję skończymy, a poza tym na mapie nie ma już wiele, albo prawie w ogóle apteczek czy narzędzi. Chociaż z tych dwóch najważniejsze są apteczki, bo apteczek nie można wytworzyć, a narzędzie można wytwarzać na statku, gdy się skończą.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
