Aliens Dark Descent: Czy można zapisywać grę?
W Aliens Dark Descent marines z oddziału łatwo mogą zginąć i nasz poradnik wyjaśnia jak działa system zapisów, by zabezpieczać się przed porażkami i złymi decyzjami. Dowiecie się o automatycznych sejwach i o tym czy dostępne są manualne zapisy.
Aktualizacja:
Poleganie na zapisach stanu gry w Aliens Dark Descent może ułatwiać Wam unikanie bezpowrotnej śmierci marines i cofanie się do miejsc sprzed wydania niewłaściwych poleceń. Na tej stronie poradnika opisaliśmy automatyczne zapisy stany gry, odpowiedzieliśmy na pytanie o dostępność ręcznych sejwów i wyjaśniliśmy czy poziom trudności wpływa na możliwość zachowywania postępów.
- Automatyczne zapisy i wczytywanie stanu gry
- Czy są manualne sejwy?
- Wymuszenie automatycznego zapisu
- Ograniczenia zapisywania gry na najwyższym poziomie trudności
Automatyczne zapisy i wczytywanie stanu gry

W grze Aliens Dark Descent są dostępne automatyczne sejwy. Do zapisania stanu gry może dojść np. po otrzymaniu nowego celu misji albo po wkroczeniu do ważniejszej nowej lokacji. Na ekranie pojawi się wtedy komunikat o utworzeniu zapisu.

W menu głównym lub w menu pauzy możecie wybrać opcję wczytania stanu gry. Wyświetlona zostanie lista ostatnich autosejwów. Liczba dostępnych zapisów może różnić się w zależności od ustawionego poziomu trudności (więcej o tym w dalszej części strony).
Domyślnie gra pozwala cofnąć się i spróbować ponownie np. po tym gdy któryś z marines z oddziału odniesie poważne obrażenia lub zginie, bądź też gdy zawalicie jakieś zadanie.
Gra zaproponuje też wczytanie zapisu na ekranie game over, tzn. po tym jak utracicie wszystkich członków drużyny (śmierć pojedynczego marine niekoniecznie musi oznaczać ostateczną porażkę).
Czy są manualne sejwy?
W grze Aliens Dark Descent nie znajdziecie opcji tworzenia ręcznych zapisów stanu gry. Nie możecie zapisać postępów w dowolnym momencie rozgrywki ani użyć manualnego sejwa do zachowania ważnego momentu misji lub kampanii. Musicie polegać wyłącznie na automatycznych sejwach.
Wymuszenie automatycznego zapisu

Problem braku ręcznych sejwów częściowo możecie obchodzić na inne sposoby. Pierwsza metoda to tworzenie schronów - kryjówek dla oddziału, w których marines mogą udać się na odpoczynek. Użycie opcji odpoczynku automatycznie zapisuje też grę.
Mechanikę schronów dokładniej opisaliśmy na osobnej stronie Jak stworzyć schron?. Najlepiej wybierać te, które w danym momencie są blisko oraz wymagają do odblokowania tylko 1 narzędzia (zablokowanie 1 wejścia).

Druga metoda to używanie wind do podróżowania pomiędzy różnymi piętrami obszaru misji. Za każdym razem gdy aktywujecie windę po wybraniu piętra powinien załączyć się ekran ładowania mapy oraz gra zostanie zapisana.
Ograniczenia zapisywania gry na najwyższym poziomie trudności

Po rozpoczęciu nowej gry załaduje się ekran wyboru poziomu trudności i jednym z modyfikatorów stopnia trudności jest System zapisów:
- Domyślne ustawienie to Przystępny. W danym momencie dostępnych będzie kilka ostatnich automatycznych sejwów i możecie cofać się do wcześniejszych fragmentów gry.
- Możecie przełączyć się na trudniejsze ustawienie Nikt nie usłyszy ich krzyku. Ogranicza on liczbę autozapisów do dwóch - 1 save dla zarządzania bazą i 1 save tworzony w trakcie desantu. Nie możecie polegać na dodatkowych zapisach w trakcie misji i nie możecie cofać się do wcześniejszych punktów kontrolnych.
0
- Aliens Dark Descent - poradnik do gry
- Aliens Dark Descent: Poradnik do gry
- Aliens Dark Descent: FAQ
- Aliens Dark Descent: Czy jest aktywna pauza?
- Aliens Dark Descent: Czy można zapisywać grę?
- Aliens Dark Descent: Jak wydostać się z ładowni w prologu?
- Aliens Dark Descent: Jak uciec z serwerowni i unikać ksenomorfa?
- Aliens Dark Descent: Jak działa detektor ruchu?
- Aliens Dark Descent: Jak wyśrodkować kamerę na dowódcy oddziału?
- Aliens Dark Descent: Jak stworzyć schron i odpocząć?
- Aliens Dark Descent: Jak odeprzeć zmasowane natarcie?
- Aliens Dark Descent: Jak zresetować trudny poziom agresji?
- Aliens Dark Descent: Jak zwiększyć wielkość oddziału?
- Aliens Dark Descent: Czy można grać obcymi?
- Aliens Dark Descent: Jak obrócić działko strażnicze?
- Aliens Dark Descent: Jak zmienić wygląd marines z oddziału?
- Aliens Dark Descent: Jak uzupełniać zapasy amunicji?
- Aliens Dark Descent: Jak odblokować broń smartgun?
- Aliens Dark Descent: Jak pozbyć się traumy?
- Aliens Dark Descent: Jak używać snajperki do cichych zabójstw?
- Aliens Dark Descent: Czy uratować Roberta, Lise i Drake'a w misji 6?
- Aliens Dark Descent: Jak rzadziej ginąć?
- Aliens Dark Descent: Jak dotrzeć do generatora procesora atmosferycznego w misji 6?
- Aliens Dark Descent: Co oznacza polecenie Zabij drania?
- Aliens Dark Descent: FAQ
- Aliens Dark Descent: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
A.l.e.X Legend
Wspaniała gra ! dobrze że już pojawiły się egzemplarze na PS5.
Felipe Konsul
To że wyłączenie odlicznaia do porażki od razu aktywuje "niestandardowy" poziom trudności to badziew. Gdyby tego nie było to pewnie bym się nawet pokusił o przejście na najwyższym poziomie trudności. Ale nienawidzę takich gier gdzie trzeba coś robić na czas albo przegrywasz. Dobrze, że można wyłączyć ale czemu to od razu poziom trudności zmienia eh.
Felipe Konsul
Początkowo do oddziału zawsze brałem jakiegoś gościa ze smartgunem, ale chyba nawet lepszym wyborem byłby drugi sierżant. Poza tym, że zwiększa odwagę czyli wolniej wzrasta nam stres u wszystkich marines, to jedno z jego ulepszeń to szybsza regeneracja punktów dowodzenia o 10 sekund i drugie ulepszenie dające jeden dodatkowy punkt. Czyli można częściej używać umiejętności typu miny, strzelby itd., bo zamiast trzech punktów dowodzenia mamy ich aż 5 jeśli mamy 2 sierżantów.
Co do amunicji to kiedyś w innym poradniku czytałem, że nie ma sensu ulepszać toreb na amunicję, bo można ją znaleźć podczas misji XD. Chyba większej głupoty nie słyszałem. Ewidentnie temu kto pisał taki poradnik nigdy się amunicja nie skończyła i ktoś chyba bardzo chciał zginąć przez brak amunicji. Prawda, że najważniejsze są ulepszenia klasowe typu reanimacja nieprzytomnego marine u medyka, ale tych jest zwykle po 2 ewentualnie 3, więc zawsze zostaje miejsce na zwiększenie zapasu amunicji do 2 magazynków. Poza tym warto też ulepszyć magazynek, co dodaje 20% amunicji więcej i na 2 przeładowania to praktycznie połowa magazynka amunicji za darmo. No i oczywiście torby na narzędzia i apteczki, żeby więcej można było ich zabierać na misję, ale też żeby z misji do bazy ich więcej przynosić. Dziwię się, że w poradach na start nie ma info o tym, żeby NIE BRAĆ NIGDY pełnego zapasu apteczek czy narzędzi, a już na pewno nie wtedy kiedy rozpoczynamy daną misję po raz pierwszy, bo wtedy wiele zasobów zostaje na mapie i nie można ich podnieść, bo nie mamy na nie miejsca. Najlepiej jest brać połowę, a jeśli wszyscy marines mają już zwiększone sakwy to nawet mniej niż połowę. Branie wszystkiego, albo prawie wszystkiego ma sens tylko jeśli wiemy, że przy danym desancie misję skończymy, a poza tym na mapie nie ma już wiele, albo prawie w ogóle apteczek czy narzędzi. Chociaż z tych dwóch najważniejsze są apteczki, bo apteczek nie można wytworzyć, a narzędzie można wytwarzać na statku, gdy się skończą.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
