Aliens Dark Descent: Jak pozbyć się traumy?

Marines w Aliens Dark Descent mogą doznawać efektów traumy. Z poradnika dowiecie się kiedy może pojawić się trauma oraz jak pozbywać się otrzymywanych negatywnych statusów związanych ze stresem.

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

W Aliens Dark Descent Wasi marines mogą walczyć z negatywnym efektem traumy i powiązanymi z nią statusami. Na tej stronie poradnika wyjaśniamy jakie czynności przybliżają do wystąpienia traumy, jak trauma może wpływać na rozgrywkę oraz jak pozbyć się stanów traumy i przywrócić marines do lepszego zdrowia psychicznego.

Kiedy może pojawić się trauma?

Trauma to nazwa dla nałożenia na marine jednego z kilkunastu negatywnych stanów i może to obniżyć jego sprawność na polu bitwy - Aliens Dark Descent: Jak pozbyć się traumy? - Aliens Dark Descent - poradnik do gry

Trauma to nazwa dla nałożenia na marine jednego z kilkunastu negatywnych stanów i może to obniżyć jego sprawność na polu bitwy. Występowanie traumy powiązane jest ze stresem, który gromadzi się podczas walk z przeciwnikami oraz gdy wrogowie polują na oddział.

Gra śledzi stres i zapamiętuje najwyższy etap stresu, który marine uzyskał w danym desancie (tzn. od momentu dotarcia na obszar misji do powrotu do transportowiec). Za każdy etap stresu przyznawane są punkty:

  1. żółty poziom stresu (niepokój) - 1 punkt;
  2. pomarańczowy poziom stresu (panika) - 2 punkty;
  3. czerwony poziom stresu (czerwony) - 3 punkty.

Punkty traumy z kolejnych desantów sumują się. U danego marine odblokowana zostanie losowa trauma po uzyskaniu 3 punktów. Gromadzenie punktów traumy nie kończy się w tym momencie. Kolejne 3 punkty to pojawienie się silniejszej traumy u tego samego żołnierza.

Aktualną liczbę punktów traumy możecie sprawdzić na karcie żołnierza - czerwone pola to nagromadzone punkty traumy (powyższy obrazek).

O nałożeniu traumy na członka oddziału możecie dowiedzieć się na ekranie podsumowania misji - Aliens Dark Descent: Jak pozbyć się traumy? - Aliens Dark Descent - poradnik do gry

O nałożeniu traumy na członka oddziału możecie dowiedzieć się na ekranie podsumowania misji. Podświetlenie jej nazwy doprowadzi do wyświetlenia informacji o jej założeniach.

Traumy w większości przypadków powodują szybsze ładowanie się paska stresu w różnych okolicznościach, np. w kontakcie z ogniem czy określonym typem przeciwników. Mogą one też np. wpływać na wolniejsze przeładowywanie broni

Wizyta w kwaterach medycznych

Nabyta trauma nie zniknie dopóki nie poczynicie starań o pozbycie się jej - Aliens Dark Descent: Jak pozbyć się traumy? - Aliens Dark Descent - poradnik do gry

Nabyta trauma nie zniknie dopóki nie poczynicie starań o pozbycie się jej. Nie radzimy jej ignorować, bo obniży się przydatność żołnierza na polu bitwy.

Główny sposób na pozbycie się traumy to odwiedzenie Jednostki opieki psychiatrycznej w Kwaterach medycznych na USS Otago. Gra odblokuje ją po zaliczeniu misji 2. Możecie wysłać marine na leczenie psychiatryczne i musicie zaczekać kilka dni na jego efekty. Przerwanie leczenia traumy zresetuje postępy i postępujcie tak tylko jeśli brakuje Wam marines do zabrania na misję.

Inne sposoby na wyeliminowanie traumy

Innym sposobem pozbywania się traumy są sloty atrybutów odblokowywane w miarę awansowania postaci - Aliens Dark Descent: Jak pozbyć się traumy? - Aliens Dark Descent - poradnik do gry

Innym sposobem pozbywania się traumy są sloty atrybutów odblokowywane w miarę awansowania postaci. Możecie umieszczać w nich różnorakie perki i niektóre z nich powiązane są właśnie z traumą.

Perk Umysł ze stali (Mind of Steel) pozwala na automatyczne wyleczenie traumy po tym jak miną 3 dni od jej odblokowania.

Perk Odkupienie (Redemption) pozwala na pozbycie się konkretnej traumy, która została nałożona na danego żołnierza - Aliens Dark Descent: Jak pozbyć się traumy? - Aliens Dark Descent - poradnik do gry

Perk Odkupienie (Redemption) pozwala na pozbycie się konkretnej traumy, która została nałożona na danego żołnierza.

Podobało się?

0

Aliens: Dark Descent

20 czerwca 2023

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2023-06-16
16:35

A.l.e.X Legend

A.l.e.X
😍

Wspaniała gra ! dobrze że już pojawiły się egzemplarze na PS5.

Komentarz: A.l.e.X
2024-08-20
13:36

Felipe Konsul

Felipe
😒

To że wyłączenie odlicznaia do porażki od razu aktywuje "niestandardowy" poziom trudności to badziew. Gdyby tego nie było to pewnie bym się nawet pokusił o przejście na najwyższym poziomie trudności. Ale nienawidzę takich gier gdzie trzeba coś robić na czas albo przegrywasz. Dobrze, że można wyłączyć ale czemu to od razu poziom trudności zmienia eh.

Komentarz: Felipe
2024-11-20
12:29

Felipe Konsul

Felipe
😁

Początkowo do oddziału zawsze brałem jakiegoś gościa ze smartgunem, ale chyba nawet lepszym wyborem byłby drugi sierżant. Poza tym, że zwiększa odwagę czyli wolniej wzrasta nam stres u wszystkich marines, to jedno z jego ulepszeń to szybsza regeneracja punktów dowodzenia o 10 sekund i drugie ulepszenie dające jeden dodatkowy punkt. Czyli można częściej używać umiejętności typu miny, strzelby itd., bo zamiast trzech punktów dowodzenia mamy ich aż 5 jeśli mamy 2 sierżantów.
Co do amunicji to kiedyś w innym poradniku czytałem, że nie ma sensu ulepszać toreb na amunicję, bo można ją znaleźć podczas misji XD. Chyba większej głupoty nie słyszałem. Ewidentnie temu kto pisał taki poradnik nigdy się amunicja nie skończyła i ktoś chyba bardzo chciał zginąć przez brak amunicji. Prawda, że najważniejsze są ulepszenia klasowe typu reanimacja nieprzytomnego marine u medyka, ale tych jest zwykle po 2 ewentualnie 3, więc zawsze zostaje miejsce na zwiększenie zapasu amunicji do 2 magazynków. Poza tym warto też ulepszyć magazynek, co dodaje 20% amunicji więcej i na 2 przeładowania to praktycznie połowa magazynka amunicji za darmo. No i oczywiście torby na narzędzia i apteczki, żeby więcej można było ich zabierać na misję, ale też żeby z misji do bazy ich więcej przynosić. Dziwię się, że w poradach na start nie ma info o tym, żeby NIE BRAĆ NIGDY pełnego zapasu apteczek czy narzędzi, a już na pewno nie wtedy kiedy rozpoczynamy daną misję po raz pierwszy, bo wtedy wiele zasobów zostaje na mapie i nie można ich podnieść, bo nie mamy na nie miejsca. Najlepiej jest brać połowę, a jeśli wszyscy marines mają już zwiększone sakwy to nawet mniej niż połowę. Branie wszystkiego, albo prawie wszystkiego ma sens tylko jeśli wiemy, że przy danym desancie misję skończymy, a poza tym na mapie nie ma już wiele, albo prawie w ogóle apteczek czy narzędzi. Chociaż z tych dwóch najważniejsze są apteczki, bo apteczek nie można wytworzyć, a narzędzie można wytwarzać na statku, gdy się skończą.

Komentarz: Felipe

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl