Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

grafika (gry) - newsy i ciekawostki (6)

Minecraft - ray tracing w 60 FPS-ach na najtańszej karcie RTX
Minecraft - ray tracing w 60 FPS-ach na najtańszej karcie RTX

Adrian Werner, 23 października 2019, 12:42

Firma Nvidia ogłosiła, że na karcie GeForce RTX 2060 Minecraft z ray tracingiem ma działać w 60 klatkach na sekundę w rozdzielczości 1080p.

The Outer Worlds w 4K tylko na Xboksie One X. PS4 Pro bez usprawnień
The Outer Worlds w 4K tylko na Xboksie One X. PS4 Pro bez usprawnień

Bartosz Świątek, 17 października 2019, 16:59

[Aktualizacja] The Outer Worlds w wersji na Xboksa One X będzie posiadało usprawnienia graficzne. Twórcy nie planują natomiast ulepszeń oprawy na PlayStation 4 Pro.

Minecraft RTX - zobacz gameplay z ray tracingiem
Minecraft RTX - zobacz gameplay z ray tracingiem

Bartosz Świątek, 16 października 2019, 11:05

W czasie targow PAX Aus 2019 zaprezentowano gameplay z Minecrafta z oficjalną obsługą ray tracingu. Po zmianach tytuł prezentuje się bardzo dobrze.

Ray tracing zawita do World of Tanks. Zobacz wideo
Ray tracing zawita do World of Tanks. Zobacz wideo

Krzysztof Kałuziński, 15 października 2019, 15:13

Ray tracing trafi do WoT. Studio Wargaming we współpracy z firmą Intel opracowało rozwiązanie, które pozwoli cieszyć się technologią na każdym komputerze z DirectX 11. Dotyczy to także pecetów z kartami graficznymi, które ray tracingu nie obsługują.

Wiedźmin 3 - premiera na Switch. Gra zbiera dobre recenzje
Wiedźmin 3 - premiera na Switch. Gra zbiera dobre recenzje

Adrian Werner, 15 października 2019, 10:59

Doczekaliśmy się wreszcie premiery The Witcher 3: Wild Hunt - Complete Edition, czyli konwersji Wiedźmina 3 na Nintendo Switch. Pierwsze recenzje są w większosci bardzo pozytywne. W sieci pojawiło się również porównanie graficzne tej wersji z wydaniem na PlayStation 4.

Nvidia stworzyła studio, które doda ray tracing do kolejnych gier
Nvidia stworzyła studio, które doda ray tracing do kolejnych gier

Konrad Serafiński, 13 października 2019, 08:05

Nvidia otworzyła studio, które w przyszłości będzie odpowiedzialne za dodanie efektów ray tracingu do kolejnej klasycznej gry komputerowej. Na razie nie znamy szczegółów, ale może chodzić o Unreala lub Dooma 3.

Graficzny lifting moda Wiedźmin: Pożegnanie Białego Wilka – zobacz porównanie
Graficzny lifting moda Wiedźmin: Pożegnanie Białego Wilka – zobacz porównanie

Krystian Pieniążek, 19 września 2019, 16:18

Prace nad modem Wiedźmin: Pożegnanie Białego Wilka idą pełną parą. Autorzy podzielili się obrazkami porównującymi aktualny wygląd projektu z tym, jak prezentował się on wcześniej.

Borderlands 3 – porównanie graficzne i problemy techniczne
Borderlands 3 – porównanie graficzne i problemy techniczne

Adrian Werner, 15 września 2019, 11:14

W sieci pojawił się materiał wideo oferujący porównanie graficzne między Borderlands 3 na Xboksie One X i PlayStation 4. Z kolei wersja pecetowa zmaga się z problemami technicznymi, ale mimo to cieszy się ogromną popularnością, dwukrotnie przebijając rekord aktywności Borderlands 2.

Square Enix przedstawia implementację ray tracingu w Luminous Engine
Square Enix przedstawia implementację ray tracingu w Luminous Engine

Bartosz Świątek, 5 września 2019, 14:14

Firma Square Enix przedstawiła demo obrazujące możliwości najnowszej wersji technologii graficznej Luminous Engine. Silnik obsługuje głośną funkcję ray tracingu, a jego możliwości są naprawdę imponujące.

Zapowiedź remasteru Crysisa w zwiastunie nowej wersji CryEngine 5.6?
Zapowiedź remasteru Crysisa w zwiastunie nowej wersji CryEngine 5.6?

Paweł Woźniak, 2 września 2019, 11:14

W zwiastunie najnowszej wersji silnika CryEngine oprócz ulepszonych funkcji możemy zobaczyć wyspę znaną z pierwszej części Crysisa. Całkiem możliwe, że jest to zapowiedź remasteru produkcji.

Gameplay z Cyberpunka 2077 wykorzystał RTX 2080 Ti oraz ray tracing
Gameplay z Cyberpunka 2077 wykorzystał RTX 2080 Ti oraz ray tracing

Konrad Serafiński, 31 sierpnia 2019, 08:42

Firma Nvidia pochwaliła się za pośrednictwem Twittera, że wczorajszy zapis rozgrywki z gry Cyberpunk 2077 został przechwycony przy użyciu karty grafiki GeForce RTX 2080 Ti oraz z włączoną technologią ray tracingu.

Problemy techniczne Control na PS4 i Xbox One. Duże spadki klatek
Problemy techniczne Control na PS4 i Xbox One. Duże spadki klatek

Jakub Błażewicz, 29 sierpnia 2019, 16:55

Grupa Digital Foundry opublikowała analizę techniczną konsolowych wydań gry Control. Z testów wynika, że podstawowe modele PlayStation 4 i Xboksa One nie do końca sobie radzą z nową grą studia Remedy Entertainment.

Control – premiera nowej gry twórców Max Payne i Alan Wake
Control – premiera nowej gry twórców Max Payne i Alan Wake

Adrian Werner, 27 sierpnia 2019, 09:31

Na rynku zadebiutowała gra Control, czyli najnowsza produkcja autorstwa studia Remedy, znanego z serii Max Payne i Alan Wake. W sieci pojawił się również ciekawy filmik, pokazujący, jak prezentuje się pecetowa wersja z ray tracingiem.

Wiedźmin 3: porównanie grafiki Switch vs. PS4
Wiedźmin 3: porównanie grafiki Switch vs. PS4

Bartosz Faryna, 20 sierpnia 2019, 14:10

Przeniesienie gry Wiedźmin 3: Dziki Gon na konsolę Nintendo Switch wywołało sporo kontrowersji. W sieci pojawiły się już nawet pierwsze gameplaye, dzięki którym możemy na własne oczy przekonać się, jak bardzo gra została okrojona na potrzeby przenośnej konsoli.

Zwiastun Minecrafta z oficjalną obsługą ray tracingu
Zwiastun Minecrafta z oficjalną obsługą ray tracingu

Miłosz Szubert, 19 sierpnia 2019, 12:55

Firma Nvidia zaprezentowała trailer Minecrafta z obsługą ray tracingu. Oficjalne wsparcie dla tej technologii ma pojawić się w tej popularnej produkcji od studia Mojang AB w przyszłym roku.

Call of Duty: Modern Warfare - oficjalny trailer z ray tracingiem
Call of Duty: Modern Warfare - oficjalny trailer z ray tracingiem

Konrad Serafiński, 19 sierpnia 2019, 11:58

Firma Nvidia podzieliła się z graczami krótkim trailerem, prezentującym technologię ray tracingu w grze Call of Duty: Modern Warfare. Uczestnicy gamescomu 2019 będą mogli przetestować tytuł ze wszystkimi wodotryskami graficznymi.

Na razie nie zobaczymy ray tracingu w Assetto Corsa Competizione
Na razie nie zobaczymy ray tracingu w Assetto Corsa Competizione

Konrad Hazi, 17 sierpnia 2019, 11:00

Twórcy gry zdradzili, że obecnie skupiają się na innych rzeczach i mogą powrócić do kwestii wprowadzenia ray tracingu dopiero po zakończeniu tych prac. Studio KUNOS Simulazioni zajęte jest obecnie ogólnym rozwojem i optymalizacją tytułu.

Minecraft: aktualizacja Super Duper Graphics Pack skasowana
Minecraft: aktualizacja Super Duper Graphics Pack skasowana

Bartosz Świątek, 13 sierpnia 2019, 12:20

To już koniec Super Duper Graphics Packa - ambitnego, darmowego DLC do Minecrafta, które miało odmienić oprawę graficzną leciwej produkcji. Studio Mojang poinformowało o skasowaniu tego projektu.

Star Wars: KotOR 2 otrzymało mod z teksturami usprawnionymi przez AI
Star Wars: KotOR 2 otrzymało mod z teksturami usprawnionymi przez AI

Bartosz Świątek, 5 sierpnia 2019, 15:06

Gra Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords od studia Obsidian Entertainment otrzymała modyfikację, która ulepsza grafikę. Twórca moda wykorzystał sztuczną inteligencję by poprawić wygląd kilkuset tekstur.

Nvidia: pierwsza gra AAA wymagająca ray tracingu pojawi się w 2023 roku
Nvidia: pierwsza gra AAA wymagająca ray tracingu pojawi się w 2023 roku

Jakub Błażewicz, 29 lipca 2019, 21:22

Morgan McGuire z firmy Nvidia wypowiedział się w sprawie wykorzystania ray tracingu w grach. Jego zdaniem pierwsza wysokobudżetowa produkcja wymagająca tej technologii ukaże się w 2023 roku.

Nvidia odwzorowała lądowanie misji kosmicznej Apollo 11
Nvidia odwzorowała lądowanie misji kosmicznej Apollo 11

Julia Dragović, 19 lipca 2019, 22:12

Nvidia pokazała możliwości ray tracingu publikując odtworzone (i ulepszone) nagranie z lądowania statku misji kosmicznej Apollo 11 na Księżycu. Właśnie mija 50. rocznica tego wiekopomnego wydarzenia.

Mod The Witcher 3 HD Reworked Project 10.0 – nowe szaty Wiedźmina
Mod The Witcher 3 HD Reworked Project 10.0 – nowe szaty Wiedźmina

Bartosz Świątek, 19 lipca 2019, 11:35

Na portalu Nexus Mods pojawiła się kolejna wersja moda zmieniającego tekstury w trzeciej części serii Wiedźmin. Modyfikacja The Witcher 3 HD Reworked Project 10.0 Reborn wprowadza olbrzymie zmiany w wyglądzie gry, a jej używanie nie wiąże się z dużym spadkiem wydajności.

Wiedźmin 2 – Polak stworzył mod z teksturami ulepszonymi przez AI
Wiedźmin 2 – Polak stworzył mod z teksturami ulepszonymi przez AI

Bartosz Świątek, 17 lipca 2019, 12:29

Polski modder hub997 opracował pakiet ulepszonych tekstur do ośmioletniej gry studia CD Projekt RED – Wiedźmina 2: Zabójców Królów. Modyfikacja wykorzystuje skalowanie do 2K/4K oraz sztuczną inteligencję, by poprawić wygląd postaci i potworów.

StarCraft przemieniony w kreskówkę. Płatny mod StarCraft Cartooned już dostępny
StarCraft przemieniony w kreskówkę. Płatny mod StarCraft Cartooned już dostępny

Julia Dragović, 10 lipca 2019, 10:22

Nowy mod graficzny od Blizzarda i CarBot Animations do StarCraft: Remastered jest już w sprzedaży. Nakładka zmienia grafikę całej gry w kreskówkę rodem z serialu CarBota – StarCrafts.

AMD opatentowało własny sposób na ray tracing
AMD opatentowało własny sposób na ray tracing

Bartosz Świątek, 1 lipca 2019, 10:14

Wygląda na to, że firma AMD już od pewnego czasu pracuje nad własnym pomysłem na sprzętową obsługę ray tracingu. W 2017 roku koncern opatentował hybrydowe rozwiązanie, które ma pozwolić na elastyczniejsze korzystanie ze śledzenia promieni. Nie da się wykluczyć, że to właśnie wariant tej technologii trafi do PlayStation 5 i Xboksa Scarlett.

Szef Infinity Ward Polska o możliwościach silnika CoD: Modern Warfare
Szef Infinity Ward Polska o możliwościach silnika CoD: Modern Warfare

Dariusz Matusiak, 27 czerwca 2019, 16:54

Nowy silnik graficzny dla serii Call of Duty, który zostanie wykorzystany w nadchodzącym Modern Warfare, powstaje w Polsce, w krakowskim oddziale studia Infinity Ward. Szef projektu, Michał Drobot, opowiedział ze szczegółami o możliwościach tej technologii.

Zobacz Minecrafta z fotorealistycznymi teksturami i ray tracingiem
Zobacz Minecrafta z fotorealistycznymi teksturami i ray tracingiem

Miłosz Szubert, 26 czerwca 2019, 13:20

W serwisie YouTube pojawił się filmik pokazujący, jak za pomocą paczki Stratum 2K Texture i shaderów Continuum RT można sprawić, że Minecraft wygląda niemalże nie do poznania. Na tego typu zabawy trzeba jednak wydać trochę pieniędzy.

Wyjątkowy mod graficzny do StarCraft: Remastered od Carbot Animations
Wyjątkowy mod graficzny do StarCraft: Remastered od Carbot Animations

Miłosz Szubert, 21 czerwca 2019, 13:20

YouTube'owy kanał Carbot Animations przygotował we współpracy z firmą Blizzard specjalną nakładkę graficzną do gry StarCraft: Remastered, która zmienia oprawę wizualną kultowego RTS-a na kreskówkową. Zadebiutuje ona 10 lipca bieżącego roku.

Cyberpunk 2077 wykorzysta technologię ray tracingu
Cyberpunk 2077 wykorzysta technologię ray tracingu

Jakub Mirowski, 12 czerwca 2019, 00:33

Firma Nvidia poinformowała, że współpracuje ze studiem CD Projekt RED przy Cyberpunku 2077. Dzięki temu gra polskiego zespołu wykorzysta możliwości oferowane przez technologię ray tracingu.

Ray tracing za darmo w grywalnym demie Unreal Engine 4
Ray tracing za darmo w grywalnym demie Unreal Engine 4

Jakub Błażewicz, 2 czerwca 2019, 12:26

W sieci pojawiło się grywalne demo technologiczne Unreal Engine 4. Pozwala ono sprawdzić za darmo potencjał ray tracingu, a przy okazji zdemolować miasteczko jako marsjański robot.

Dying Light 2 z najlepszą grafiką na PC
Dying Light 2 z najlepszą grafiką na PC

Bartosz Krawcewicz, 24 maja 2019, 20:56

Przedstawiciel studia Techland udzielił serwisowi Wccftech wywiadu odnośnie Dying Light 2, nadchodzącej kontynuacji popularnej gry z otwartym światem. Dowiedzieliśmy się z niego, że tytuł w wersji na PC będzie obsługiwał zaawansowane opcje graficzne niedostępne na konsolach.

Zobacz Wiedźmina 3 z shaderem imitującym ray tracing
Zobacz Wiedźmina 3 z shaderem imitującym ray tracing

Bartosz Krawcewicz, 23 maja 2019, 18:19

W sieci pojawił się filmik, w którym możemy zobaczyć, jak mniej więcej wyglądałaby gra Wiedźmin 3: Dziki Gon, gdyby wykorzystywała technologię ray tracingu. Wszystko dzięki wykorzystaniu Marty McFly’s RT Shader autorstwa Pascala Gilchera.

EA pokazało nowy model renderowania włosów przez silnik Frostbite
EA pokazało nowy model renderowania włosów przez silnik Frostbite

Konrad Hazi, 22 maja 2019, 12:45

EA opublikowało serię filmów prezentujących nowe możliwości silnika Frostbite w zakresie renderowania włosów. Technologia ma być wczesną zapowiedzią tego, jak mogą wyglądać gry przyszłości.

Ray tracing dostępny w grach Quake 3, FEAR i GTA V dzięki Reshade
Ray tracing dostępny w grach Quake 3, FEAR i GTA V dzięki Reshade

Konrad Hazi, 19 maja 2019, 15:30

Najnowsza wersja alfa popularnej aplikacji Reshade umożliwia włączenie ray tracingu w wielu współczesnych oraz klasycznych tytułach. Dzięki aplikacji możemy uzyskać zdecydowanie lepszą jakość obrazu, jednak odbywa się to kosztem sporego obciążenia komputera.

Sniper Elite V2 Remastered - porównanie graficzne do oryginału
Sniper Elite V2 Remastered - porównanie graficzne do oryginału

Konrad Serafiński, 13 maja 2019, 09:30

Na kanale PC Gaming Videos w serwisie YouTube pojawił się film prezentujący różnice pomiędzy Sniper Elite V2 Remastered a oryginalną wersją. Sprawdźcie go, jeśli jesteście ciekawi, w jaki sposób zmieniła się produkcja studia Rebellion.

Final Fantasy VII Remake - jak zmieniła się gra od 2015 roku
Final Fantasy VII Remake - jak zmieniła się gra od 2015 roku

Adrian Werner, 12 maja 2019, 11:19

W sieci pojawił się ciekawy materiał wideo oferujący porównanie między najnowszym zwiastunem Final Fantasy VII Remake a wersją pokazaną w 2015 roku. Różnice są spore.

Crysis z trybem kooperacyjnym i ray tracingiem dzięki modom
Crysis z trybem kooperacyjnym i ray tracingiem dzięki modom

Bartosz Świątek, 7 maja 2019, 12:45

Serwis Digital Foundry opublikował interesujący materiał o modach do kultowej strzelanki studia Crytek – Crysis. Dzięki fanowskim modyfikacjom produkcja została wzbogacona o obsługę ray tracingu oraz tryb kooperacyjny.

Days Gone  -  porównanie graficzne pokazu na E3 2016 z finalną wersją
Days Gone - porównanie graficzne pokazu na E3 2016 z finalną wersją

Adrian Werner, 28 kwietnia 2019, 09:48

W sieci pojawił się ciekawy materiał wideo, który porównuje pierwszą prezentację Days Gone z targów E3 2016 z wersją gry, która ostatecznie zadebiutowała na rynku.

30-minutowy pokaz Minecrafta z ray tracingiem
30-minutowy pokaz Minecrafta z ray tracingiem

Konrad Serafiński, 25 kwietnia 2019, 17:00

W sieci pojawił się trwający ponad pół godziny film, prezentujący Minecrafta z obsługą path tracingu (mniej popularnej wersji ray tracingu). Wszystko ponownie dzięki wykorzystaniu modyfikacji SEUS.

Mod do The Elder Scrolls IV Oblivion podbija jakość tekstur do 4K i 8K
Mod do The Elder Scrolls IV Oblivion podbija jakość tekstur do 4K i 8K

Miłosz Szubert, 18 kwietnia 2019, 10:30

Popularne RPG The Elder Scrolls IV: Oblivion otrzymało mod podbijający rozdzielczość niemal wszystkich tekstur do 4K i 8K. Dokonano tego za pomocą narzędzia Gigapixel AI. Całość waży około 4,5 GB.

Civilization 6 z modem przywracającym grafikę z piątki
Civilization 6 z modem przywracającym grafikę z piątki

Konrad Serafiński, 9 kwietnia 2019, 10:51

Gra Civilization VI doczekała się moda, który zmienia oprawę graficzną produkcji na taką, która przypomina poprzednią odsłonę cyklu. Twórcą modyfikacji jest dyrektor artystyczny cyklu ze studia Firaxis Games, Brian Busatti.

Debiut lepszych tekstur w Monster Hunter World, trailer RPG Paranoia od Cyanide i inne wieści
Debiut lepszych tekstur w Monster Hunter World, trailer RPG Paranoia od Cyanide i inne wieści

Miłosz Szubert, 4 kwietnia 2019, 16:35

Dziś piszemy o nowej aktualizacji i DLC z lepszymi teksturami do Monster Hunter: World, zestawach klocków LEGO na licencji cyklu Homeworld i pierwszym zwiastunie gry RPG Paranoia: Happines Is Mandatory. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Zobacz, jak wyglądałby Minecraft z ray tracingiem
Zobacz, jak wyglądałby Minecraft z ray tracingiem

Bartosz Świątek, 1 kwietnia 2019, 09:24

Modder o ksywie notglacier wykorzystał modyfikację SEUS, by dodać do Minecrafta obsługę technologii path tracing, czyli nieco mniej znanego w naszej branży wariantu ray tracingu.

Vampire The Masquerade: Redemption z zestawem tekstur HD
Vampire The Masquerade: Redemption z zestawem tekstur HD

Michał Kułakowski, 31 marca 2019, 12:38

Wydana 19 lat temu gra Vampire The Masquerade: Redemption, osadzona w popularnym uniwersum Świata Mroku, otrzymała modyfikację, która wprowadza do niej nowy zestaw tekstur HD, wykonanych przy pomocy programu korzystającego z sieci neuronowych.

Jeszcze więcej destrukcji w pełnym demie Unreal Engine 4 z GDC
Jeszcze więcej destrukcji w pełnym demie Unreal Engine 4 z GDC

Michał Kułakowski, 29 marca 2019, 17:30

Deweloperzy silnika Unreal Engine 4 opublikowali pełną wersję dema technologicznego z konferencji GDC 2019, które prezentuje w widowiskowy sposób udoskonalony system zniszczeń i fizyki obiektów. Nowe opcje i możliwości zaprezentowane w klipie mają wkrótce zostać udostępnione producentom gier.

Zamknięta beta Mortal Kombat 11 i lepsze tekstury dla Monster Hunter World - wieści
Zamknięta beta Mortal Kombat 11 i lepsze tekstury dla Monster Hunter World - wieści

Miłosz Szubert, 22 marca 2019, 16:10

Dziś piszemy o szczegółach zamkniętej bety Mortal Kombat 11 i darmowym DLC do Monster Hunter: World, które doda do pecetowej wersji wysokiej rozdzielczości tekstury. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Ray tracing i destrukcja otoczenia na tech demach Unreal Engine 4
Ray tracing i destrukcja otoczenia na tech demach Unreal Engine 4

Bartosz Świątek, 21 marca 2019, 12:30

Firma Epic Games przedstawiła dwa imponujące dema technologiczne Unreal Engine. Pierwsze z nich skupia się na fizyce i destrukcji otoczenia, a drugie prezentuje potencjał ray tracingu.

Shadow of the Tomb Raider z obsługą ray tracingu i DLSS
Shadow of the Tomb Raider z obsługą ray tracingu i DLSS

Amadeusz Cyganek, 20 marca 2019, 12:30

Studio Nixxes Software, odpowiedzialne za pecetową wersję Shadow of the Tomb Raider, opublikowało nową łatkę, która pozwala posiadaczom komputerów z kartami graficznymi GeForce RTX skorzystać z technologii ray tracingu oraz DLSS.

Control z nowym gameplayem prezentującym ray tracing
Control z nowym gameplayem prezentującym ray tracing

Bartosz Świątek, 19 marca 2019, 11:48

Deweloper Remedy Entertainment zaprezentował kolejny gameplay z gry Control. Dwuminutowy materiał przedstawia metody implementacji głośnej technologii ray tracingu.

Nowy patch do Red Dead Redemption 2 może obniżać jakość grafiki
Nowy patch do Red Dead Redemption 2 może obniżać jakość grafiki

Jakub Mirowski, 17 marca 2019, 09:32

Gracze biją na alarm: wygląda na to, że przy okazji łatki 1.06 do gry Red Dead Redemption 2 deweloperzy z firmy Rockstar obniżyli nieco jakość oprawy graficznej, rezygnując z technologii ambient occlusion.