4A Games o ray tracingu na PS5 i Xbox Series X

4A Games jest w pełni zaangażowane w rozwój technologii ray tracingu. Firma wraz z premierą nowej generacji konsol planuje poświęcić jeszcze większą uwagę technologii śledzenia promieni światła.

Konrad Serafiński

Metro Exodus potrafi wyglądać przepięknie. I to nie tylko z włączonym ray tracingiem. - 4A Games o ray tracingu na PS5 i Xbox Series X - wiadomość - 2020-02-23
Metro Exodus potrafi wyglądać przepięknie. I to nie tylko z włączonym ray tracingiem.
W SKRÓCIE:
  1. 4A Games pracuje nad udoskonaleniem technologii ray tracingu.
  2. Śledzenie promieni światła ma być kluczowym aspektem konsol nowej generacji.
  3. Ray tracing ma szansę całkowicie zmienić oblicze oprawy graficznej na przestrzeni kilku najbliższych lat.

Na stronie serwisu Eurogamer pojawił się wywiad z Olesiem Sziszkowstowem, dyrektorem ds. technologii (CTO) w 4A Games. Rozmowa dotyczyła głównie przeniesienia Metro Redux na konsolę Nintendo Switch, ale nie zabrakło również tematu ray tracingu. Wygląda na to, że studio jest w pełni zaangażowane w rozwój technologii śledzenia promieni światła i wykorzysta ją w swoich nowych produkcjach. Sziszkowstow zapytany o kluczowe aspekty konsol nowej generacji, a konkretnie o powszechną wiedzę o obsłudze przez PS5 i Xboksa Series X technologii ray tracingu, odpowiedział następująco:

Skupiamy się w pełni na ray tracingu, porzucając całkowicie oldskulowy sposób kodowania i techniki. Wiele eksperymentowaliśmy i uzyskaliśmy spektakularne wyniki. Będziecie jednak musieli poczekać, żeby zobaczyć, co zaimplementowaliśmy do naszych przyszłych projektów.

Jak widać, firma nie ma zamiaru zdradzać wszystkich szczegółów już teraz, co wydaje się dosyć oczywiste. Warto zauważyć, że ze słów dewelopera możemy wywnioskować (może trochę na wyrost, ale jednak), że wsparcie ray tracingu będzie rzeczywiście jednym z kluczowych aspektów nowej generacji konsol.

Dodajmy, że 4A Games znajduje się w ścisłej czołówce firm, które otwarcie i z dużym zaangażowaniem wspierają rozwój technologii ray tracingu. Produkcje z cyklu Metro są tego najlepszym przykładem. Podczas gdy nadal nie znamy zbyt wielu szczegółów dotyczących specyfikacji nowej generacji konsol, „deklaracja” o ray tracingu jako elemencie kluczowym wywołuje różne reakcje wśród graczy.

Zainteresowanie technologią rośnie, co zauważył jakiś czas temu Jen-Hsun Huang, prezes firmy Nvidia, który stwierdził nawet, że ray tracing w PS5 i Xboksie Series X są pośrednio zasługą „zielonych”. Co więcej, Nvidia zaznacza, że dwie trzecie sprzedawanych obecnie na potrzeby komputerów stacjonarnych układów obsługuje to rozwiązanie. Wiadomo również, że prace nad kartami obsługującymi technologię trwają w obozie AMD.

  1. Oficjalna strona internetowa 4A Games
Metro Exodus

Metro Exodus

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 15 lutego 2019

Informacje o Grze
8.2

GRYOnline

7.7

Gracze

9.0

Steam

8.3

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

22

NetEase tworzy sieciowego FPS-a z superbohaterami Marvela

Następny
NetEase tworzy sieciowego FPS-a z superbohaterami Marvela

Baldur's Gate 3 - premiera w tym roku w Steam Early Access

Poprzedni
Baldur's Gate 3 - premiera w tym roku w Steam Early Access

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl