Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

grafika (gry) - newsy i ciekawostki (5)

Cyberpunk 2077 z obsługą ray tracingu i DLSS 2.0
Cyberpunk 2077 z obsługą ray tracingu i DLSS 2.0

Bartosz Świątek, 26 czerwca 2020, 09:08

Firmy Nvidia i CD Projekt RED poinformowały, że w dniu premiery Cyberpunk 2077 będzie obsługiwał zarówno ray tracing, jak i DLSS 2.0. Wszystko wskazuje na to, że pokazany wczoraj gameplay był tych funkcji pozbawiony.

Nowa jakość w grach - twórca Last of Us 2 o systemie animacji twarzy
Nowa jakość w grach - twórca Last of Us 2 o systemie animacji twarzy

Bartosz Świątek, 22 czerwca 2020, 10:48

Roger Clark – aktor znany z Red Dead Redemption 2 – skomplementował animacje twarzy w The Last of Us: Part II. Dzięki odpowiedzi dewelopera ze studia Naughty Dog dowiedzieliśmy się, że ważną rolę w tej kwestii odgrywa system opracowany przez animatora Keitha Paciello. Pozwala on automatycznie dopasowywać animacje do emocji odczuwanych przez postacie.

Premierowy Cyberpunk 2077 ładniejszy na PS5 i Xbox Series X [aktualizacja]
Premierowy Cyberpunk 2077 ładniejszy na PS5 i Xbox Series X [aktualizacja]

Jakub Błażewicz, 19 czerwca 2020, 13:16

Adam Kiciński, prezes firmy CD Projekt, wypowiedział się na temat przyczyn opóźnienia premiery gry Cyberpunk 2077. Potwierdził też, że polska produkcja będzie dostępna na premierę także na konsolach PlayStation 5 oraz Xbox Series X.

300 modów w Skyrim - gra wygląda rewelacyjnie i wciąż działa
300 modów w Skyrim - gra wygląda rewelacyjnie i wciąż działa

Paweł Woźniak, 10 czerwca 2020, 12:34

Gracz Skyrima pochwalił się swoją wersją gry, na której zainstalował ponad 300 różnych modyfikacji. Dzięki temu produkcja prezentuje się niesamowicie i, co najważniejsze, nadal działa bez żadnych problemów.

Minecraft 1.16 pozwoli ustawić poziom grafiki na bajeczny
Minecraft 1.16 pozwoli ustawić poziom grafiki na bajeczny

Miłosz Szubert, 5 czerwca 2020, 16:15

Zadebiutował pierwszy tzw. pre-release aktualizacji 1.16 do Minecrafta: Java Edition. Umożliwia on między innymi przetestowanie nowego ustawienia graficznego o nazwie Fabulous (Bajeczne), które w zamierzeniu ma poprawiać widoczność różnych zjawisk przez przezroczyste obiekty.

The Last of Us 2 - zobacz, jak zmieniała się grafika gry
The Last of Us 2 - zobacz, jak zmieniała się grafika gry

Arkadiusz Strzała, 1 czerwca 2020, 13:46

Na YouTube zostało opublikowane porównanie detali z materiałów demonstracyjnych nadchodzącego The Last of Us 2. Specjaliści z NX Gamer wzięli na warsztat wcześniejsze filmy z tej gry i te ostatnio opublikowane. Zobacz, jak bardzo zmienił się jej wygląd.

Wiedźmin 3 - ładniejsi NPC na zwiastunie HD Reworked Project 12.0
Wiedźmin 3 - ładniejsi NPC na zwiastunie HD Reworked Project 12.0

Miłosz Szubert, 25 maja 2020, 12:15

W sieci pojawił się pierwszy zwiastun wersji 12.0 modyfikacji HD Reworked Project do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Prezentuje on poprawiony wygląd postaci w popularnym RPG studia CD Projekt RED. Kolejne wydanie fanowskiego projektu autorstwa Halka Hogana najprawdopodobniej zadebiutuje latem.

Mafia: Trilogy kuleje; fani zgłaszają liczne błędy w remasterach
Mafia: Trilogy kuleje; fani zgłaszają liczne błędy w remasterach

Jakub Błażewicz, 20 maja 2020, 19:00

Internauci masowo wypowiadają się na temat remasterów wchodzącyh w skład pakietu Trylogia Mafia. Niestety, Edycje Ostateczne Mafii II i Mafii III najwyraźniej są pełne rozmaitych błędów, których nijak nie wynagradza oprawa wizualna.

CoD: Modern Warfare – fani narzekają na downgrade grafiki
CoD: Modern Warfare – fani narzekają na downgrade grafiki

Bartosz Świątek, 18 maja 2020, 12:01

Jeden z użytkowników forum Reddit przygotował porównanie prezentujące różnicę, jaka zaszła w grafice Call of Duty: Modern Warfare. Oprawa w trybie wieloosobowym na pecetach została zauważalnie okrojona.

Mod GTA 5 NaturalVision Evolved na pierwszym trailerze
Mod GTA 5 NaturalVision Evolved na pierwszym trailerze

Jakub Błażewicz, 16 maja 2020, 12:40

Modder Razed zaprezentował NaturalVision Evolved, kolejną wersję upiększającego moda do GTA V. Prace nad projektem wciąż trwają, ale twórca udostępnił trailer z porównaniem grafiki.

„Nie płać do pierwszego miliona” – Unreal Engine z nowymi zasadami
„Nie płać do pierwszego miliona” – Unreal Engine z nowymi zasadami

Jakub Błażewicz, 14 maja 2020, 11:50

Firma Epic Games zmieniła warunki licencji Unreal Engine. Od teraz twórcy mogą wykorzystywać ten silnik w celach komercyjnych bezpłatnie do czasu uzyskania miliona dolarów przychodu brutto z gier stworzonych na bazie tej technologii.

Demo technologiczne Unreal Engine 5 zachwyca grafiką na PS5
Demo technologiczne Unreal Engine 5 zachwyca grafiką na PS5

Jakub Błażewicz, 13 maja 2020, 19:25

Firma Epic Games zaprezentowała imponujące demo technologiczne UE5. Pokaz przeprowadzono na konsoli PlayStation 5.

GTA 4 w 4K i z imponującą grafiką odwzorowane w GTA 5
GTA 4 w 4K i z imponującą grafiką odwzorowane w GTA 5

Paweł Woźniak, 12 maja 2020, 16:10

Na YouTubie pojawił się materiał prezentujący mapę GTA 4 odwzorowaną w GTA 5. Całość została podrasowana realistycznymi modyfikacjami, znacznie polepszającymi grafikę.

Do WoW-a najprawdopodobniej trafi ray tracing
Do WoW-a najprawdopodobniej trafi ray tracing

Paweł Woźniak, 30 kwietnia 2020, 17:27

Dzisiaj najprawdopodobniej potwierdziła się informacja, że w najnowszym dodatku do World of Warcraft pojawią się ustawienia graficzne dotyczące ray tracingu. Póki co opcja ta trafiła do wersji alfa Shadowlands, aczkolwiek nie da się jej jeszcze uruchomić.

WoW Shadowlands – będą nowe ustawienia graficzne i kreator postaci
WoW Shadowlands – będą nowe ustawienia graficzne i kreator postaci

Bartosz Świątek, 17 kwietnia 2020, 14:14

Wraz z premierą dodatku Shadowlands gra MMORPG World of Warcraft otrzyma kilka nowych opcji graficznych, które pozwolą poprawić wydajność. Silnik produkcji Blizzard Entertainment może też otrzymać wsparcie dla technologii Variable Rate Shading oraz ray tracingu.

Ukazała się wersja beta imponującego moda do STALKER-a
Ukazała się wersja beta imponującego moda do STALKER-a

Adrian Werner, 15 kwietnia 2020, 14:44

Ukazała się wersja beta moda STALKER Clear Sky Remaster, który gruntownie ulepsza oprawę graficzną FPS-a S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo. Z tej okazji udostępniono również świeży zwiastun.

Piękne GTA 5 z ray tracingiem w Ultra i 4K
Piękne GTA 5 z ray tracingiem w Ultra i 4K

Konrad Hazi, 11 kwietnia 2020, 15:50

Kanał Digital Dreams postanowił sprawdzić, jak dobrze może wyglądać GTA 5 z ray-tracingiem, odświeżonymi teksturami oraz dopieszczonym oświetleniem w 4K i przy ustawieniach Ultra. Do realizacji planu potrzebna była potężna karta graficzna i sporo RAM-u, jednak - patrząc po efektach - warto było spróbować.

Mafia 2 dostała nową wersję moda poprawiającego grafikę
Mafia 2 dostała nową wersję moda poprawiającego grafikę

Miłosz Szubert, 8 kwietnia 2020, 12:55

Światło dzienne ujrzała nowa wersja modyfikacji Old Time Reality do gry Mafia II. Wyraźnie poprawia on oprawę wizualną produkcji studia 2K Czech z 2010 roku oraz dodatków do niej.

Minecraft - piękne i realistyczne krajobrazy stworzone przez graczy
Minecraft - piękne i realistyczne krajobrazy stworzone przez graczy

Bartosz Świątek, 3 kwietnia 2020, 14:28

Gracze potrafią stworzyć naprawdę niezwykłe rzeczy w Minecrafcie. Najczęściej uwagę zwracają ambitne, trójwymiarowe konstrukcje i światy, ale niewątpliwy urok mają też pojedyncze sceny i obrazki, które niejednokrotnie są zaskakująco realistyczne. Część użytkowników domaga się od deweloperów zmian w silniku gry, które dałyby im jeszcze większe możliwości.

Fotorealistyczny las pokazuje pełną moc PS4
Fotorealistyczny las pokazuje pełną moc PS4

Paweł Woźniak, 1 kwietnia 2020, 11:41

Fotorealistyczne projekty tworzone w Dreams, produkcji przeznaczonej wyłącznie na PlayStation 4, pokazują prawdziwe możliwości tej konsoli.

CoD: Modern Warfare 2 Remastered - porównanie graficzne z pierwowzorem
CoD: Modern Warfare 2 Remastered - porównanie graficzne z pierwowzorem

Adrian Werner, 1 kwietnia 2020, 08:49

W sieci pojawił się ciekawy materiał wideo, oferujący porównanie graficzne gry Call of Duty: Modern Warfare 2 Campaign Remastered z pierwowzorem z 2009 roku.

Minecraft – porównanie prezentuje piękną grafikę z ray tracingiem
Minecraft – porównanie prezentuje piękną grafikę z ray tracingiem

Bartosz Świątek, 31 marca 2020, 10:15

W sieci pojawiło się kilka obrazków prezentujących różnicę w oprawie graficznej Minecrafta po aktywowaniu funkcji ray tracingu, która w tym roku zostanie dodana do wersji pecetowej. Śledzenie promieni naprawdę robi wrażenie.

Microsoft prezentuje DirectX 12 Ultimate - zobacz demo w akcji
Microsoft prezentuje DirectX 12 Ultimate - zobacz demo w akcji

Konrad Hazi, 20 marca 2020, 09:07

Microsoft zaprezentował najnowszą wersję swojej biblioteki graficznej - DirectX 12 Ultimate. Nowości, którymi chwalą się twórcy, dotyczą przede wszystkim DirectX Raytracingu, który otrzymał wersję 1.1, a jego działanie możemy zobaczyć na demach. Karty Nvidii RTX 20xx mają obsłużyć DX12U, jednak wygląda na to, że na układy RTX 3000 poczekamy dłużej.

Mod Natural Landscapes upiększa teren w grze Fallout 4
Mod Natural Landscapes upiększa teren w grze Fallout 4

Miłosz Szubert, 17 marca 2020, 14:15

Kilka dni temu światło dzienne ujrzała nowa wersja modyfikacji Natural Landscapes do gry Fallout 4. Wyraźnie zwiększa ona jakość tekstur terenu w produkcji firmy Bethesda. Mod występuje w dwóch wersjach rozdzielczości – 2K i 4K.

Wiedźmin 3 HD Reworked - wersja 11.0 moda poprawiającego grafikę już dostępna
Wiedźmin 3 HD Reworked - wersja 11.0 moda poprawiającego grafikę już dostępna

Miłosz Szubert, 13 marca 2020, 11:10

Od wczoraj dostępna jest wersja 11.0 modyfikacji HD Reworked do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Przede wszystkim upiększa region Toussaint znany z dodatku Krew i wino. Mniejszych lub większych poprawek doczekały się także inne krainy.

Nowe tekstury 4K upiększają świat Skyrima - zobacz moda
Nowe tekstury 4K upiększają świat Skyrima - zobacz moda

Miłosz Szubert, 9 marca 2020, 14:10

Niedawno w sieci udostępniona została paczka tekstur Tamrielic Textures 1 – Landscapes, mająca za zadanie znacznie upiększyć The Elder Scrolls V: Skyrim zarówno w wersji standardowej z dodatkami, jak i Special Edition. Jest to pierwsza część większego projektu.

The Witcher 3 HD Reworked - wersja 11.0 moda graficznego z datą premiery
The Witcher 3 HD Reworked - wersja 11.0 moda graficznego z datą premiery

Miłosz Szubert, 25 lutego 2020, 12:45

12 marca zadebiutuje wersja 11.0 modyfikacji The Witcher 3 HD Reworked, która poprawia modele i tekstury w popularnym RPG-u akcji od studia CD Projekt RED. To wydanie skupi się przede wszystkim na odświeżeniu Toussaint, lecz wyraźnych zmian doczekają się też inne regiony.

4A Games o ray tracingu na PS5 i Xbox Series X
4A Games o ray tracingu na PS5 i Xbox Series X

Konrad Serafiński, 23 lutego 2020, 10:00

4A Games jest w pełni zaangażowane w rozwój technologii ray tracingu. Firma wraz z premierą nowej generacji konsol planuje poświęcić jeszcze większą uwagę technologii śledzenia promieni światła.

Zobacz Wiedźmina 3 z przeszło dwudziestoma modami graficznymi
Zobacz Wiedźmina 3 z przeszło dwudziestoma modami graficznymi

Miłosz Szubert, 19 lutego 2020, 12:55

Osoby prowadzące kanał Candyland zainstalowały do Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu 21 modyfikacji upiększających grafikę. Film porównujący tę ulepszoną wersję z oryginałem jest dostępny w sieci.

Star Wars: Battlefront 2 - zobacz zmiany graficzne
Star Wars: Battlefront 2 - zobacz zmiany graficzne

Mateusz Wróbel, 17 lutego 2020, 10:14

EA DICE pracuje nad ulepszeniem gry Star Wars: Battlefront II. Szwedzkie studio w pocie czoła wypuszcza aktualizacje, które upiększają oprawę graficzną, eliminują błędy uniemożliwiające rozgrywkę czy też modernizują ruchy postaci. Kanał Cinematic Captures przygotował zestawienie, w którym widać postępy prac.

Doom Eternal raczej bez ray tracingu na premierę
Doom Eternal raczej bez ray tracingu na premierę

Bartosz Świątek, 27 stycznia 2020, 12:59

Marty Stratton - producent wykonawczy Doom Eternal - zdradził w wywiadzie udzielonym serwisowi Digital Foundry, że studio id Software dopiero zaczyna prace nad implementacją ray tracingu w omawianej produkcji. Deweloper zaznaczył przy tym, że jego zespół ma kilka ciekawych pomysłów na wykorzystanie tej technologii.

Animator The Last of Us -  nie ray tracing, a realistyczne animacje siłą nowej generacji
Animator The Last of Us - nie ray tracing, a realistyczne animacje siłą nowej generacji

Bartosz Świątek, 27 stycznia 2020, 10:05

Na portalu FX Guide pojawił się materiał prezentujący nowe funkcje silnika graficznego Unreal Engine 4. Jonathan Cooper - animator, który pracował m.in. nad Assassin’s Creed oraz The Last of Us - opublikował na Twitterze jego fragment, dodając, że chciałby, aby platformy nowej generacji pozwoliły mu korzystać z podobnych funkcji.

Pełne demo The Heretic pokazuje możliwości graficzne Unity
Pełne demo The Heretic pokazuje możliwości graficzne Unity

Konrad Serafiński, 23 stycznia 2020, 11:10

Firma Unity opublikowała pełną wersję dema technologicznego pod tytułem The Heretic. Prawie 8-minutowy materiał prezentuje możliwości silnika w wersji 2019.3. Trzeba przyznać, że wygląda to bardzo dobrze.

Nowości w Hearthstone i Wolfenstein: Youngblood z obsługą ray tracingu - wieści
Nowości w Hearthstone i Wolfenstein: Youngblood z obsługą ray tracingu - wieści

Miłosz Szubert, 10 stycznia 2020, 14:55

Dziś piszemy o zapowiedzi Przebudzenia Galakronda, czyli kolejnej singlowej przygody w Hearthstone, oraz premierze aktualizacji do gry Wolfenstein: Youngblood, która dodaje wsparcie dla ray tracingu oraz DLSS. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Mafia II otrzymała mod upiększający grafikę
Mafia II otrzymała mod upiększający grafikę

Jakub Błażewicz, 6 stycznia 2020, 18:38

W sieci pojawiła się modyfikacja odświeżająca oprawę wizualną gry Mafia II. Mod skupia się na poprawieniu elementów związanych z warunkami pogodowymi, ale jego twórca dodał też garść innych zmian.

Piękna zima na nowym filmiku z Microsoft Flight Simulator
Piękna zima na nowym filmiku z Microsoft Flight Simulator

Miłosz Szubert, 2 stycznia 2020, 10:40

W sieci pojawił się kolejny materiał filmowy z gry Microsoft Flight Simulator. Tym razem twórcy zaprezentowali otoczenie pokryte śniegiem. Tytuł ukaże się w tym roku na PC oraz konsoli Xbox One.

STALKER Remaster - mod już do pobrania
STALKER Remaster - mod już do pobrania

Miłosz Szubert, 31 grudnia 2019, 09:30

S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl Remaster, czyli fanowska modyfikacja odświeżająca grafikę w popularnej produkcji studia GSC Game World, wkrótce będzie miała swoją premierę. W sieci zadebiutował jej nowy zwiastun.

Nvidia pokazała piękne wideo z Microsoft Flight Simulator
Nvidia pokazała piękne wideo z Microsoft Flight Simulator

Adrian Werner, 31 grudnia 2019, 09:09

Firma Nvidia podzieliła się nowym filmikiem z Microsoft Flight Simulator. Pokazuje on imponujący poziom detali otoczenia w grze.

System Shock Remake - porównanie gry na silniku Unity i Unreal Engine 4
System Shock Remake - porównanie gry na silniku Unity i Unreal Engine 4

Paweł Woźniak, 15 grudnia 2019, 14:28

Niedawno udostępnione demo remake'u System Shocka pozwoliło fanom porównać grę z jej poprzednią wersją na silniku Unity. Obecnie produkcja powstaje na Unreal Engine 4. Gracze na razie nie wydają się jednak zadowoleni z tej zmiany.

Commandos 2 HD i Praetorians HD - oryginały vs remastery
Commandos 2 HD i Praetorians HD - oryginały vs remastery

Paweł Woźniak, 14 grudnia 2019, 13:55

Od wczoraj trwają beta-testy odświeżonych wersji Commandos 2 oraz Praetorians. Dostęp do nich mają gracze, którzy zamówili (lub dopiero zamówią) gry w przedsprzedaży. Do sieci trafił również krótki zwiastun porównujący graficznie remastery z pierwowzorami.

Resident Evil 3 – porównanie graficzne remake'u z oryginałem
Resident Evil 3 – porównanie graficzne remake'u z oryginałem

Bartosz Krawcewicz, 11 grudnia 2019, 12:42

W sieci pojawił się krótki materiał wideo porównujący grafikę wydanego dwie dekady temu Resident Evil 3: Nemesis z remakiem, który trafi do sprzedaży w kwietniu przyszłego roku.

Nvidia uważa, że ray tracing w PS5 i Xboksie Scarlett jest jej zasługą
Nvidia uważa, że ray tracing w PS5 i Xboksie Scarlett jest jej zasługą

Bartosz Świątek, 18 listopada 2019, 13:10

Jen-Hsun „Jensen” Huang - prezes firmy Nvidia - stwierdził w wywiadzie prasowym, że obsługa ray tracingu w konsolach nowej generacji jest pośrednio zasługą jego koncernu.

Zobacz Red Dead Redemption 2 na ustawieniach niższych od... najniższych
Zobacz Red Dead Redemption 2 na ustawieniach niższych od... najniższych

Konrad Serafiński, 17 listopada 2019, 10:05

Zastanawialiście się kiedyś, jak wyglądałoby Red Dead Redemption 2, gdyby zamiast dopracowanych modeli postaci użyć... ziemniaków? Ok, może to zbyt duże uproszczenie, ale po prostu musicie zobaczyć ten materiał.

Star Wars Jedi: Fallen Order na PC – poznaliśmy ustawienia graficzne
Star Wars Jedi: Fallen Order na PC – poznaliśmy ustawienia graficzne

Krystian Pieniążek, 14 listopada 2019, 18:45

Star Wars Jedi: Upadły Zakon na komputerach osobistych pozwoli graczom dostosować szereg opcji związanych z jakością oprawy graficznej. Do sieci trafiły zrzuty ekranu prezentujące listę ustawień czekających w pecetowej wersji najnowszego dzieła studia Respawn Entertainment.

Benchmark Cryteka pozwala przetestować komputer pod kątem ray tracingu
Benchmark Cryteka pozwala przetestować komputer pod kątem ray tracingu

Jakub Błażewicz, 13 listopada 2019, 20:10

Firma Crytek udostępniła Neon Noir, czyli darmowy benchmark do testowania ray tracingu. Aplikacja oparta na demie z targów GDC 2019 pozwala na sprawdzenie tej technologii na popularnych kartach grafiki.

Porównanie trailerów Death Stranding z cut-scenkami w grze
Porównanie trailerów Death Stranding z cut-scenkami w grze

Paweł Woźniak, 7 listopada 2019, 17:36

Serwis GameSpot przygotował materiał wideo porównujący zwiastuny Death Stranding z fragmentami finalnej wersji gry. Drobnych zmian doczekały się niektóre elementy graficzne, ale całość prezentuje się całkiem podobnie do tego, co twórcy pokazywali przez ostatnie lata.

Red Dead Redemption 2 na PC bez obsługi RTX
Red Dead Redemption 2 na PC bez obsługi RTX

Agnieszka Adamus, 1 listopada 2019, 19:41

Wczoraj zaprezentowane zostały nowe screeny 4K z pecetowej wersji Red Dead Redemption 2. Zainteresowanie graczy wzbudziło zamieszczone na nich logo „RTX”, które mogłoby wskazywać na to, że tytuł wykorzysta ray tracing. Nvidia zaprzeczyła jednak, że produkcja będzie wspierać tę technologię.

S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla otrzyma graficzny mod z obsługą ray tracingu
S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla otrzyma graficzny mod z obsługą ray tracingu

Agnieszka Adamus, 1 listopada 2019, 12:51

Powstaje odświeżona wersja gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla. Grupa kryjąca się pod nazwą Remaster Studio opublikowała film prezentujący mod poprawiający graficzne aspekty tytułu. Wśród poprawek, jakie ma on wprowadzić, znajdziemy między innymi nowy system pogodowy oraz obsługę ray tracingu.

Pierwsze mody do The Outer Worlds – stonowane kolory i próby optymalizacji
Pierwsze mody do The Outer Worlds – stonowane kolory i próby optymalizacji

Krystian Pieniążek, 31 października 2019, 16:23

Od premiery The Outer Worlds nie minął nawet tydzień, a gra już doczekała się pierwszych fanowskich modyfikacji. Ich autorzy zajęli się HUD-em i paletą kolorów, a także próbują poprawić optymalizację.

CoD: Modern Warfare – porównanie graficzne między PS4, Xbox One i PC z ray tracingiem
CoD: Modern Warfare – porównanie graficzne między PS4, Xbox One i PC z ray tracingiem

Adrian Werner, 31 października 2019, 09:19

Serwis Candyland wypuścił materiał wideo z porównaniem graficznym Call of Duty: Modern Warfare na Xboksie One X, PlayStation 4 Pro oraz PC na maksymalnych ustawieniach z ray tracingiem.