ARC Raiders działa dobrze, mimo że korzysta z krytykowanego silnika Unreal Engine 5. Szczególne pochwały zebrało rozbudowane menu z opcjami graficznymi.
Silnik Unreal Engine 5 nie cieszy się zbyt dobrą opinią wśród graczy, choćby ze względu na problemy z wydajnością w licznych tytułach. Zdarzają się jednak wyjątki, a jednym z nich zdaje się być nadchodząca strzelanka ARC Raiders, która zebrała pochwały za wykonanie techniczne.
W zeszły weekend odbyły się testy ARC Raiders, w których w szczytowym momencie bawiło się prawie 200 tysięcy osób jednocześnie na samym tylko Steamie. Produkcja spotkała się z dobrym przyjęciem, więc istnieje szansa, że znajdzie swoich odbiorców, pomimo silnej konkurencji w postaci Battlefielda 6 i Call of Duty: Black Ops 7.
Wielu graczy pochwaliło dobre wykonanie techniczne gry. Wątpliwości dotyczące silnika Unreal Engine 5 zdają się być rozwiane, a jeden z użytkowników zwrócił dodatkowo uwagę na imponujące menu z opcjami graficznymi. Znajdziemy tam wiele ustawień, które zostały bardzo dobrze wyjaśnione, a do tego zmiany możemy obserwować od razu za sprawą przezroczystego tła.
Uruchomiłem właśnie ARC Raiders Playtest i muszę przyznać, że ta gra ma jedno z najbardziej imponujących i szczegółowych menu opcji graficznych, jakie kiedykolwiek widziałem w grze na PC.
Wiele osób zgodziło się z użytkownikiem, ale warto wspomnieć, że pojawiły się też głosy krytyczne dotyczące samej warstwy graficznej. Na Reddicie zwrócono uwagę, że deweloperzy obniżyli jej jakość w porównaniu z testem technologicznym z kwietnia.
Proszę o wyjaśnienie lub cofnięcie tego obniżenia jakości grafiki w pełnej wersji gry. Gdzie podziały się wszystkie efekty wolumetryczne, oświetlenie i roślinność?
Wiele osób w komentarzach zgadza się z twórcą wątku i nie rozumie decyzji deweloperów. Co więcej, niektórzy zgłaszają, że pomimo niższej jakości grafiki, tytuł wcale nie działa z większą liczbą klatek na sekundę.
ARC Raiders zadebiutuje 30 października na PC oraz konsolach PS5 i XSX/S.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic

Autor: Marcin Bukowski
Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).