„Jedne z najbardziej imponujących opcji graficznych, jakie kiedykolwiek widziałem”. Nowa strzelanka na Unreal Engine 5 zbiera pozytywne recenzje tuż przed premierą

ARC Raiders działa dobrze, mimo że korzysta z krytykowanego silnika Unreal Engine 5. Szczególne pochwały zebrało rozbudowane menu z opcjami graficznymi.

Marcin Bukowski

„Jedne z najbardziej imponujących opcji graficznych, jakie kiedykolwiek widziałem”. Nowa strzelanka na Unreal Engine 5 zbiera pozytywne recenzje tuż przed premierą, źródło grafiki: Embark Studios.
„Jedne z najbardziej imponujących opcji graficznych, jakie kiedykolwiek widziałem”. Nowa strzelanka na Unreal Engine 5 zbiera pozytywne recenzje tuż przed premierą Źródło: Embark Studios.

Silnik Unreal Engine 5 nie cieszy się zbyt dobrą opinią wśród graczy, choćby ze względu na problemy z wydajnością w licznych tytułach. Zdarzają się jednak wyjątki, a jednym z nich zdaje się być nadchodząca strzelanka ARC Raiders, która zebrała pochwały za wykonanie techniczne.

Imponujące opcje graficzne

W zeszły weekend odbyły się testy ARC Raiders, w których w szczytowym momencie bawiło się prawie 200 tysięcy osób jednocześnie na samym tylko Steamie. Produkcja spotkała się z dobrym przyjęciem, więc istnieje szansa, że znajdzie swoich odbiorców, pomimo silnej konkurencji w postaci Battlefielda 6 i Call of Duty: Black Ops 7.

Wielu graczy pochwaliło dobre wykonanie techniczne gry. Wątpliwości dotyczące silnika Unreal Engine 5 zdają się być rozwiane, a jeden z użytkowników zwrócił dodatkowo uwagę na imponujące menu z opcjami graficznymi. Znajdziemy tam wiele ustawień, które zostały bardzo dobrze wyjaśnione, a do tego zmiany możemy obserwować od razu za sprawą przezroczystego tła.

Uruchomiłem właśnie ARC Raiders Playtest i muszę przyznać, że ta gra ma jedno z najbardziej imponujących i szczegółowych menu opcji graficznych, jakie kiedykolwiek widziałem w grze na PC.

Wiele osób zgodziło się z użytkownikiem, ale warto wspomnieć, że pojawiły się też głosy krytyczne dotyczące samej warstwy graficznej. Na Reddicie zwrócono uwagę, że deweloperzy obniżyli jej jakość w porównaniu z testem technologicznym z kwietnia.

Proszę o wyjaśnienie lub cofnięcie tego obniżenia jakości grafiki w pełnej wersji gry. Gdzie podziały się wszystkie efekty wolumetryczne, oświetlenie i roślinność?

Wiele osób w komentarzach zgadza się z twórcą wątku i nie rozumie decyzji deweloperów. Co więcej, niektórzy zgłaszają, że pomimo niższej jakości grafiki, tytuł wcale nie działa z większą liczbą klatek na sekundę.

ARC Raiders zadebiutuje 30 października na PC oraz konsolach PS5 i XSX/S.

  1. Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
ARC Raiders

ARC Raiders

PC PlayStation Xbox
przed premierą

Data wydania: 30 października 2025

Informacje o Grze
Przed premierą
42
graczy czeka na grę.
Czekasz?
Podobało się?

0

Marcin Bukowski

Autor: Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2025-10-21
11:41

LokalnyRzezimieszek Generał

Chłop chyba pod skałą żyje.
Takie samo, a nawet i lepsze menu jest w BF6.
Podobne rzeczy są w wielu innych grach, ale dziwnym trafem chłop dopiero teraz takie coś zauważył, przy okazji ARC Raiders, nie no pewnie nie jest fanem ani nie faworyzuje tej gry prawda? PRAWDA?! ;-)

Komentarz: LokalnyRzezimieszek
2025-10-21
11:46

pieterkov Senator

pieterkov

To są ustawienia typowe w każdej grze na UE. Niestety 90% tych ustawień W OGÓLE NIE WPŁYWA NA WYDAJNOŚĆ.
Mimo wszystko gra wygląda dobrze - jest ostra jak The Division. Niestety występuje mryganie roślinności - pewnie zafajdany Lumen w akcji.
Na plus wydajność - na 3070 w 1080p miałem ze wszystkim na high ponad 120fps przy raytracing high i 150fps bez raytracing.
Oczywiście nie obyło się bez DLSS Quality, ale to mam już w każdej grze włączone.
P.S. Nvidia reflex zabiera około 2-4 fps ale warto.

Komentarz: pieterkov

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl