Benchmark Cryteka pozwala przetestować komputer pod kątem ray tracingu

Firma Crytek udostępniła Neon Noir, czyli darmowy benchmark do testowania ray tracingu. Aplikacja oparta na demie z targów GDC 2019 pozwala na sprawdzenie tej technologii na popularnych kartach grafiki.

futurebeat.pl

Jakub Błażewicz

Ponad pół roku temu mogliśmy zobaczyć demo technologiczne Neon Noir, prezentujące wykorzystanie ray tracingu na silniku CryEngine. Dziś Crytek udostępnił je w formie benchmarku pozwalającego na sprawdzenie, jak nasz komputer radzi sobie z tą technologią. Aplikację możecie pobrać za darmo z oficjalnego sklepu firmy.

Crytek udostępnił własny benchmark ray tracingu. - Benchmark Cryteka pozwala przetestować komputer pod kątem ray tracingu - wiadomość - 2019-11-14
Crytek udostępnił własny benchmark ray tracingu.

Neon Noir korzysta z eksperymentalnego rozwiązania Total Illumination, umożliwiającego korzystanie z ray tracingu na większości popularnych kart grafiki, nawet tych niemających dedykowanych rdzeni obsługujących tę technologię. Uwzględnia to układy AMD, które jak na razie nie otrzymały oficjalnego wsparcia dla ray tracingu (aczkolwiek może się to zmienić wkrótce). Jednak nie ma co liczyć na rychłe wykorzystanie nowej funkcji CryEngine przez twórców gier. Poprzednio Crytek wspominał o udostępnieniu jej najpóźniej w grudniu, jednak ostatecznie Total Illumination pojawi się dopiero w 2020 roku w ramach dużej aktualizacji. Do tego czasu firma będzie pracować nad optymalizacją oraz wsparciem kolejnych API pokroju Vulkana oraz DirectX 12. Niemniej już teraz możecie sprawdzić swój sprzęt pod kątem tej technologii, aczkolwiek nie jest to pierwszy benchmark testujący ray tracing.

Minimalne wymagania sprzętowe:

  • System operacyjny: Windows 10 64-bitowy
  • Procesor: AMD Ryzen 5 2500X CPU / Intel Core i7-8700 lub lepszy
  • Karta grafiki: AMD Vega 56 8 GB VRAM / Nvidia GTX 1070 lub lepsza (8 GB VRAM)
  • Pamięć RAM: 16 GB
  • Inne: DirectX 11
Podobało się?

25

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Komputery
2019-11-14
22:16

ReznoR666 Generał

ReznoR666

Dodatkowo:
https://www.cryengine.com/news/view/ray-tracing-for-everyone-neon-noir-benchmark-tool-released
"We have also added a configuration setting so you can change the quality of the ray tracing in the benchmark from Very High to Ultra, demonstrating how the new technology can be adapted for different levels of performance by the developer or user. When running on the Ultra setting, ray-traced reflections are rendered at the same resolution as the scene. When running on the Very High setting, we adjust a value called LowSpecMode to reduce the resolution of those reflections for rigs with lower performance, saving rendering costs, while still delivering a beautiful scene."

"In the benchmark example, the LowSpecMode value is 0 for the Ultra setting, and the LowSpecMode value is 1 for the Very High setting. A scene rendered at 1920p x 1080px with a LowSpecMode value of 1 will result in ray-traced reflections rendered at a resolution of approximately 1357 x 763px. When the feature ships in CRYENGINE, developers will be able to adjust this value to achieve the level of performance they desire for specific scenes, and/or give control over the performance of ray tracing to users as part of the graphics settings."

Komentarz: ReznoR666
2019-11-14
22:10

ReznoR666 Generał

ReznoR666

Wpierw warto sobie poczytać (lub posłuchać), jak renderowany jest obraz w nowoczesnych grach. Pomoże to zrozumieć, co oznacza "half-screen resolution" w kontekście "compute".
http://www.adriancourreges.com/blog/2015/11/02/gta-v-graphics-study/

Komentarz: ReznoR666
2019-11-14
19:07

zanonimizowany146624 Legend

Na połowie ekranu wyjdzie Ci taki wynik, ze tak jakby to w ogóle nie działało, nie wspominając o fakcie, że w oknie to ... nie wygląda, wiec tak, jakbym miał rację. :)

Komentarz: zanonimizowany146624
2019-11-14
14:27

ReznoR666 Generał

ReznoR666

Tutaj macie więcej informacji na temat tego, w jaki sposób został użyty Ray Tracing w tym demie:
https://www.cryengine.com/news/view/how-we-made-neon-noir-ray-traced-reflections-in-cryengine-and-more
Na ten moment CryEngine wciąż nie korzysta z dodatkowych benefitów wydajnościowych nowej generacji GPU oraz DX12 / Vulkan, ale mają w planach zaimplementować to w przyszłości.
At the moment we don’t benefit from any additional performance that modern APIs like Vulkan or DX12 or dedicated hardware like the latest generation of graphics cards could give us. But of course, we will optimize the feature to achieve an uplift performance from these APIs and graphics cards.

However, RTX will allow the effects to run at a higher resolution. At the moment on GTX 1080, we usually compute reflections and refractions at half-screen resolution. RTX will probably allow full-screen 4k resolution. It will also help us to have more dynamic elements in the scene, whereas currently, we have some limitations. Broadly speaking, RTX will not allow new features in CRYENGINE, but it will enable better performance and more details.

Komentarz: ReznoR666

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl