Crytek zaprezentował demo z ray tracingiem, działające na karcie graficznej AMD

Firma Crytek pokazała demo o tytule Neon Noir, pokazujące możliwości CryEngine w kwestii technologii ray tracingu. Co ciekawe, skorzystać z nich zdecydowana większość nowoczesnych kart graficznych, również tych produkcji AMD.

futurebeat.pl

Jakub Mirowski

Crytek zapowiada, że CryEngine z nową wersją techniki Total Illumination zapewni działanie ray tracingu na większości najnowszych kart graficznych. / źródło: Wccftech. -  Crytek zaprezentował demo z ray tracingiem, działające na karcie graficznej AMD - wiadomość - 2019-03-18
Crytek zapowiada, że CryEngine z nową wersją techniki Total Illumination zapewni działanie ray tracingu na większości najnowszych kart graficznych. / źródło: Wccftech.

Technologia ray tracingu nie schodzi ostatnimi czasy z ust graczy marzących o fotorealistycznej oprawie w grach wideo – nawet pomimo faktu, że jak dotąd wspierają ją zaledwie dwa tytuły (Battlefield V oraz Metro Exodus). Możliwości swojego silnika CryEngine w jej obsłudze postanowiła teraz zaprezentować również firma Crytek, która opublikowała dwuminutowe demo, przedstawiające wizję futurystycznego miasta pełnego neonów i świateł. Materiał zobaczycie poniżej i trzeba przyznać, że wygląda on naprawdę wyśmienicie. Co jednak najciekawsze, niemiecka firma ujawniła, że demo Neon Noir przygotowano na karcie graficznej AMD Radeon RX Vega 56.

  1. Czym jest ray tracing – technologia światła i cieni?
  2. Ray tracing w praktyce na przykładzie Metro Exodus i BF5

Dlaczego to tak ważna informacja? Do tej pory swoisty monopol na technologię ray tracingu miały karty od Nvidii, dokładniej zaś rodzina GeForce RTX. Samo AMD zapowiadało, że przygląda się możliwym, szerszym rozwiązaniom w kwestii DirectX Raytracing, ale chyba nie spodziewaliśmy się tak szybkich postępów. Tymczasem Crytek pokazał, że śledzenie promieni w czasie rzeczywistym potrafią obliczać także inne karty, nawet te nieposiadające specjalnych rdzeni odpowiedzialnych za obsługę tej technologii, a efekt końcowy i tak jest bardzo zadowalający. Odbicia świateł w kałużach, refleksje neonów na pokrytej deszczem powierzchni policyjnego drona, rozmyty blask lamp, wszystko to buduje prawdziwie cyberpunkowy klimat dema.

Crytek zapewnia przy okazji, że jego rozwiązania dotyczące ray tracingu działają na większości popularnych kart graficznych z obozu zarówno Nvidii, jak i AMD. Całość została stworzona przy użyciu silnika CryEngine 5.5, korzystającego z usprawnionej wersji autorskiej techniki Total Illumination. Ma ona trafić do deweloperów, którzy posługują się CryEngine, jeszcze w tym roku, a w ramach dalszych usprawnień będzie lepiej wykorzystywać możliwości dawane przez DirectX 12 czy interfejs Vulkan. Czekamy na dalsze informacje od niemieckiej firmy, bo trzeba przyznać, że swoim demem zaskoczyła wszystkich graczy.

  1. Oficjalna strona internetowa firmy Crytek
Podobało się?

69

Jakub Mirowski

Autor: Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2019-03-18
12:38

Phreak Legionista

Ich The Hunt Showdown jest strasznie zasobozerny. Wyobraźcie sobie ze dodają tam ray tracing ;-). Hejt na nvidie spowodowany jest tylko i wyłącznie ceną nowych rozwiązań bo tam gdzie cena nie gra roli (zastosowania profesjonalne) nowe karty nvidii zostały przyjęte bardzo ciepło i nie mają aktualnie żadnej konkurencji.

Komentarz: Phreak
2019-03-18
15:12

marcing805 Legend

marcing805

No śmiało Crytek, zróbcie teraz pełnoprawną dobrą grę na takim silniku, utrzymaną w podobnej atmosferze i być może odzyskacie szacunek i miano dobrego dewelopera, którym niegdyś byliście.

Komentarz: marcing805
2019-03-18
15:14

MadMaxPL Konsul

Zatem nabywcy RTXów zrobieni w bambuko??
SZOK!!!

Komentarz: MadMaxPL
2019-03-18
16:49

Stona2 Legionista

Stona2

Spójrzcie na odbicie napisu "Exchange" w oknie od ok 0:34
Imho coś tutaj jest nie tak, bo ten napis chyba fizycznie nie jest w stanie się odbijać cały w oknie. Jego odległość od ściany i krawędzi ściany jest zbyt mała, aby był w całości widoczny w oknie. Podejrzewam, że ten Crytecowy RT to fajna sztuczka, ale daleko mu do prawdziwego RT.

Komentarz: Stona2
2019-03-18
21:45

Lutz Legend

Nikt nie jest zrobiony w bambuko, fajnie byloby zobaczyc cos wiecej niz tylko realtime reflections, o ile to chyba najbardziej oczywisty z efektow raytracingu to jest pare rzeczy duzo bardziej wplywajacych na calosciowy efekt.

No i pierwsze pytanie - czy raytracingowe dema unreala sa gorsze dlatego ze odbicia (raytraced reflections) sa slabiej zaimplementowane niz w demku cryteka? Nawet w demach unreal engine nie wszystkie elementy sie odbijaja - szkoda ze pozbyli sie ze stronki dem Unreala 4.22 ktore mozna zobaczyc tylko w ripach youtuberow, bo moglibyscie sobie sprawdzic.

Chcialbym zobaczyc u cryteka raytracowane cienie, gi, ibl, bo odbicia to tylko jeden z elementow.

Inna rzecz, ze faktycznie disclaimer na koncu filmu mowi "rendered on ..." co moze byc mylace, gdyz slowo rendering (bez magicznego "realtime") odnosi sie zwyczajowo do generowania scen niekoniecznie w czasie rzeczywistym.

Komentarz: Lutz

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl