Doom Eternal raczej bez ray tracingu na premierę

Marty Stratton - producent wykonawczy Doom Eternal - zdradził w wywiadzie udzielonym serwisowi Digital Foundry, że studio id Software dopiero zaczyna prace nad implementacją ray tracingu w omawianej produkcji. Deweloper zaznaczył przy tym, że jego zespół ma kilka ciekawych pomysłów na wykorzystanie tej technologii.

Bartosz Świątek

Praca nad implementacją ray tracingu w Doom Eternal dopiero się zaczyna. - Doom Eternal raczej bez ray tracingu na premierę - wiadomość - 2020-01-27
Praca nad implementacją ray tracingu w Doom Eternal dopiero się zaczyna.

Nadchodząca strzelanka pierwszoosobowa Doom Eternal ma być kolejnym tytułem, który będzie korzystał z technologii ray tracingu (na razie dostępnej wyłącznie na komputerach wyposażonych w wybrane karty graficzne firmy Nvidia). Nie da się jednak wykluczyć, że na wsparcie dla tej funkcji trzeba będzie poczekać - deweloperzy dopiero zaczynają się przyglądać konkretnym rozwiązaniom. Informacje na ten temat pojawiły się w wywiadzie, którego producent wykonawczy omawianego tytułu - Marty Stratton - udzielił serwisowi Digital Foundry.

Tak naprawdę w ogóle o tym nie rozmawialiśmy. I, szczerze mówiąc, nie spędziliśmy nad tym zbyt dużo czasu. Rok temu zespół pracował nad wstępną implementacją i pomysłami. Było jednak wiele innych rzeczy, które musieliśmy najpierw zrobić.

Nasz zespół odpowiedzialny za silnik jest złożony z największych fanów nowych technologii, dlatego było nam ciężko ich od tego oderwać - to taka nowa, lśniąca zabawka. Ale kiedy chodzi o to, żeby wypuścić grę na rynek, żeby była na czas i na najwyższym możliwym poziomie dopracowania - musieliśmy się powstrzymać od tamtych działań - opisywał Marty Stratton.

Warto zaznaczyć, że do premiery Doom Eternal pozostały jeszcze blisko dwa miesiące (gra ukaże się 20 marca), więc możliwe, że deweloperzy zdążą w tym czasie zaimplementować śledzenie promieni. Wydaje się jednak prawdopodobne, że wsparcie dla technologii zostanie dodane później, w formie aktualizacji - jak miało to miejsce np. w przypadku Wolfenstein: Youngblood.

Marty Stratton odnotował również, że zespół ma kilka ciekawych pomysłów na wykorzystanie ray tracingu. Jego zdaniem pozwala on na więcej niż tylko poprawianie jakości odbić, cieni czy oświetlenia generowanego w czasie rzeczywistym. O co konkretnie chodzi? Tego Marty Stratton nie zdradził, ale możliwe, że id Software szykuje coś interesującego.

Jest to coś, czemu oni (zespół odpowiedzialny za silnik - przyp. red.) właśnie zaczynają się znowu przyglądać. I szczerze mówiąc mają kilka ciekawych pomysłów. Nie chcę zdradzać w tej kwestii zbyt dużo, bo kto wie, co dokładnie zrobimy. Jednak tę technologię można wykorzystać do czegoś więcej, niż tylko odbić, cieni czy oświetlenia w czasie rzeczywistym - dodał producent.

Warto przypomnieć, że Doom Eternal zmierza na komputery i konsole PlayStation 4, Xbox One oraz Nintendo Switch. Niestety, na wydanie dedykowane ostatniej z platform będziemy musieli poczekać dłużej - na razie wiadomo jedynie, że trafi ono na rynek w tym roku.

  1. Doom Eternal - strona oficjalna
  2. Grałem w Doom Eternal i co za dużo... to na zdrowie!
Doom Eternal

Doom Eternal

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 20 marca 2020

Informacje o Grze
8.0

GRYOnline

7.9

Gracze

9.2

Steam

8.9

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

42

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl