Doom Eternal raczej bez ray tracingu na premierę

Marty Stratton - producent wykonawczy Doom Eternal - zdradził w wywiadzie udzielonym serwisowi Digital Foundry, że studio id Software dopiero zaczyna prace nad implementacją ray tracingu w omawianej produkcji. Deweloper zaznaczył przy tym, że jego zespół ma kilka ciekawych pomysłów na wykorzystanie tej technologii.

Bartosz Świątek

24
Praca nad implementacją ray tracingu w Doom Eternal dopiero się zaczyna. - Doom Eternal raczej bez ray tracingu na premierę - wiadomość - 2020-01-27
Praca nad implementacją ray tracingu w Doom Eternal dopiero się zaczyna.

Nadchodząca strzelanka pierwszoosobowa Doom Eternal ma być kolejnym tytułem, który będzie korzystał z technologii ray tracingu (na razie dostępnej wyłącznie na komputerach wyposażonych w wybrane karty graficzne firmy Nvidia). Nie da się jednak wykluczyć, że na wsparcie dla tej funkcji trzeba będzie poczekać - deweloperzy dopiero zaczynają się przyglądać konkretnym rozwiązaniom. Informacje na ten temat pojawiły się w wywiadzie, którego producent wykonawczy omawianego tytułu - Marty Stratton - udzielił serwisowi Digital Foundry.

Tak naprawdę w ogóle o tym nie rozmawialiśmy. I, szczerze mówiąc, nie spędziliśmy nad tym zbyt dużo czasu. Rok temu zespół pracował nad wstępną implementacją i pomysłami. Było jednak wiele innych rzeczy, które musieliśmy najpierw zrobić.

Nasz zespół odpowiedzialny za silnik jest złożony z największych fanów nowych technologii, dlatego było nam ciężko ich od tego oderwać - to taka nowa, lśniąca zabawka. Ale kiedy chodzi o to, żeby wypuścić grę na rynek, żeby była na czas i na najwyższym możliwym poziomie dopracowania - musieliśmy się powstrzymać od tamtych działań - opisywał Marty Stratton.

Warto zaznaczyć, że do premiery Doom Eternal pozostały jeszcze blisko dwa miesiące (gra ukaże się 20 marca), więc możliwe, że deweloperzy zdążą w tym czasie zaimplementować śledzenie promieni. Wydaje się jednak prawdopodobne, że wsparcie dla technologii zostanie dodane później, w formie aktualizacji - jak miało to miejsce np. w przypadku Wolfenstein: Youngblood.

Marty Stratton odnotował również, że zespół ma kilka ciekawych pomysłów na wykorzystanie ray tracingu. Jego zdaniem pozwala on na więcej niż tylko poprawianie jakości odbić, cieni czy oświetlenia generowanego w czasie rzeczywistym. O co konkretnie chodzi? Tego Marty Stratton nie zdradził, ale możliwe, że id Software szykuje coś interesującego.

Jest to coś, czemu oni (zespół odpowiedzialny za silnik - przyp. red.) właśnie zaczynają się znowu przyglądać. I szczerze mówiąc mają kilka ciekawych pomysłów. Nie chcę zdradzać w tej kwestii zbyt dużo, bo kto wie, co dokładnie zrobimy. Jednak tę technologię można wykorzystać do czegoś więcej, niż tylko odbić, cieni czy oświetlenia w czasie rzeczywistym - dodał producent.

Warto przypomnieć, że Doom Eternal zmierza na komputery i konsole PlayStation 4, Xbox One oraz Nintendo Switch. Niestety, na wydanie dedykowane ostatniej z platform będziemy musieli poczekać dłużej - na razie wiadomo jedynie, że trafi ono na rynek w tym roku.

  1. Doom Eternal - strona oficjalna
  2. Grałem w Doom Eternal i co za dużo... to na zdrowie!
Doom Eternal

Doom Eternal

PC PlayStation Xbox Nintendo
Data wydania: 20 marca 2020
Doom Eternal - Encyklopedia Gier
8.0

GRYOnline

7.9

Gracze

9.1

Steam

8.9

OpenCritic

Wszystkie Oceny
Oceń

42

Listy życzeń - top 10. Polskie tytuły zyskują

Następny
Listy życzeń - top 10. Polskie tytuły zyskują

Plotka: Konami ma w planach dwie nowe gry z serii Silent Hill

Poprzedni
Plotka: Konami ma w planach dwie nowe gry z serii Silent Hill

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl