Ray tracing trafi do WoT. Studio Wargaming we współpracy z firmą Intel opracowało rozwiązanie, które pozwoli cieszyć się technologią na każdym komputerze z DirectX 11. Dotyczy to także pecetów z kartami graficznymi, które ray tracingu nie obsługują.

Studio Wargaming wraz z zespołem Intel Advanced Rendering Engineering stworzyło rozwiązanie pozwalające cieszyć się ray tracingiem w grach bez konieczności posiadania karty graficznej obsługującej tę technologię. Według deweloperów wystarczy do tego kompatybilność z DirectX 11. Technologia zostanie wykorzystana do uzyskania wysokiej jakości cieni w World of Tanks.
Wprowadzenie ray tracingu będzie kolejnym krokiem w rozwoju WoT, po tym jak w marcu zeszłego roku Wargaming zmienilo silnik gry na opracowany przez siebie EnCore. Solidne podwaliny pod tę technologię dała również aktualizacja 1.4, w której wprowadzono obsługę procesorów wielordzeniowych. Nowe rozwiązanie udało się opracować dzięki wykorzystaniu biblioteki Intel Embree, będącej częścią Intel One API. Dzięki niemu procesor dokonuje szybkich, wielowątkowych konstrukcji BVH, a karta graficzna generuje ray tracing w shaderach. Wystarczy do tego kompatybilność z DirectX 11. Sama karta nie musi natomiast obsługiwać tej technologii. Zasadę działania ray tracingu w WoT możecie poznać oglądając dziennik dewelopera poświecony temu zagadnieniu.
Ray tracing to rewolucja w grafice gier wideo, która dzieje się na naszych oczach, a my jako Wargaming jesteśmy pośród rewolucjonizujących ten aspekt. Tworzenie cieni opartych o ray tracing wraz z Intelem to dopiero początek. Już dziś możecie sprawdzić owoce naszej pracy pobierając program demonstracyjny. - mówi kierownik tworzenia grafiki w World of Tanks, Bronislav Sviglo.
Ray tracing to wymagająca technologia, dlatego nie będzie uruchomiona domyślnie. Gracze sami wybiorą, czy z niej skorzystać. Przyszłą decyzję już teraz ułatwia aplikacja World of Tanks encore RT demo, która pozwala przetestować swój sprzęt oraz na własne oczy zobaczyć różnice w grafice. Można ją pobrać z tego miejsca.
GRYOnline
Gracze
Steam
12

Autor: Krzysztof Kałuziński
W GRYOnline.pl związany z Newsroomem. Nie boi się podejmowania różnych tematów, choć preferuje wiadomości o niezależnych produkcjach w stylu Disco Elysium. W dzieciństwie pisał opowiadania fantasy, katował Pegasusa, a potem peceta. Pasję przekuł w zawód redaktora portalu dla graczy prowadzonego z przyjacielem, jak również copywritera oraz doradcy w sklepie z konsolami. Nie przepada za remake'ami i growymi tasiemcami. Od dziecka chciał napisać powieść, choć zdecydowanie lepiej tworzy mu się bohaterów niż fabułę. Pewnie dlatego tak pokochał RPGi (papierowe i wirtualne). Wychowały go lata 90., do których chętnie by się przeniósł. Uwielbia filmy Tarantino, za sprawą Mad Maksa i pierwszego Fallouta zatracił się w postapo, a Berserk przekonał go do dark fantasy. Dziś próbuje sił w e-commerce i marketingu, jednocześnie wspierając Newsroom w weekendy, dzięki czemu wciąż może kultywować dawne pasje.