Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 października 2019, 15:13

autor: Bebop

Ray tracing zawita do World of Tanks. Zobacz wideo

Ray tracing trafi do WoT. Studio Wargaming we współpracy z firmą Intel opracowało rozwiązanie, które pozwoli cieszyć się technologią na każdym komputerze z DirectX 11. Dotyczy to także pecetów z kartami graficznymi, które ray tracingu nie obsługują.

Dzięki nowej technologii czołgi będą wyglądały jeszcze lepiej. - Ray tracing zawita do World of Tanks. Zobacz wideo - wiadomość - 2019-10-15
Dzięki nowej technologii czołgi będą wyglądały jeszcze lepiej.

Studio Wargaming wraz z zespołem Intel Advanced Rendering Engineering stworzyło rozwiązanie pozwalające cieszyć się ray tracingiem w grach bez konieczności posiadania karty graficznej obsługującej tę technologię. Według deweloperów wystarczy do tego kompatybilność z DirectX 11. Technologia zostanie wykorzystana do uzyskania wysokiej jakości cieni w World of Tanks.

W SKRÓCIE:
  1. World of Tanks obsłuży technologię ray tracingu,
  2. firmy Wargaming i Intel wspólnie stworzyły rozwiązanie, które pozwoli cieszyć się realistycznymi cieniami na komputerach z DirectX 11; nie będą wymagane karty graficzne obsługujące tę technologię,
  3. ray tracing w WoT można sprawdzić dzięki wersji demonstracyjnej.

Wprowadzenie ray tracingu będzie kolejnym krokiem w rozwoju WoT, po tym jak w marcu zeszłego roku Wargaming zmienilo silnik gry na opracowany przez siebie EnCore. Solidne podwaliny pod tę technologię dała również aktualizacja 1.4, w której wprowadzono obsługę procesorów wielordzeniowych. Nowe rozwiązanie udało się opracować dzięki wykorzystaniu biblioteki Intel Embree, będącej częścią Intel One API. Dzięki niemu procesor dokonuje szybkich, wielowątkowych konstrukcji BVH, a karta graficzna generuje ray tracing w shaderach. Wystarczy do tego kompatybilność z DirectX 11. Sama karta nie musi natomiast obsługiwać tej technologii. Zasadę działania ray tracingu w WoT możecie poznać oglądając dziennik dewelopera poświecony temu zagadnieniu.

Ray tracing to rewolucja w grafice gier wideo, która dzieje się na naszych oczach, a my jako Wargaming jesteśmy pośród rewolucjonizujących ten aspekt. Tworzenie cieni opartych o ray tracing wraz z Intelem to dopiero początek. Już dziś możecie sprawdzić owoce naszej pracy pobierając program demonstracyjny. - mówi kierownik tworzenia grafiki w World of Tanks, Bronislav Sviglo.

Ray tracing to wymagająca technologia, dlatego nie będzie uruchomiona domyślnie. Gracze sami wybiorą, czy z niej skorzystać. Przyszłą decyzję już teraz ułatwia aplikacja World of Tanks encore RT demo, która pozwala przetestować swój sprzęt oraz na własne oczy zobaczyć różnice w grafice. Można ją pobrać z tego miejsca.

  1. Poradnik do gry World of Tanks
  2. Oficjalna strona internetowa gry World of Tanks
GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.

World of Tanks

World of Tanks