System Shock Remake - porównanie gry na silniku Unity i Unreal Engine 4

Niedawno udostępnione demo remake'u System Shocka pozwoliło fanom porównać grę z jej poprzednią wersją na silniku Unity. Obecnie produkcja powstaje na Unreal Engine 4. Gracze na razie nie wydają się jednak zadowoleni z tej zmiany.

Paweł Woźniak

Odświeżona wersja System Shocka z 1994 roku ma zadebiutować w 2020. - System Shock Remake - porównanie gry na silniku Unity i Unreal Engine 4 - wiadomość - 2019-12-15
Odświeżona wersja System Shocka z 1994 roku ma zadebiutować w 2020.

Tego, że powstanie remake klasycznej cyberpunkowej gry z 1994 roku – System Shockdowiedzieliśmy się jeszcze w listopadzie w 2015 roku. Przez ostatnie lata twórcy poinformowali nas, że produkcja ma zadebiutować w 2020 na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Świat obiegła również informacja, że deweloperzy zrezygnowali z silnika Unity na rzecz Unreal Engine 4. Decyzja ta spowodowana była m.in. problemami z optymalizacją oraz tym, że UE4 nadaje się lepiej do tworzenia FPS-ów na konsole. Obszerny gameplay (ponad 20-minutowy) mieliśmy okazję zobaczyć w marcu tego roku.

Niedawno dostępne było demo nadchodzącego remake’u, dzięki czemu fani mogli na własną rękę przekonać się, jak wygląda obecny stan gry. Wielu z nich uważa, że zmiana silnika wcale nie była najlepszym rozwiązaniem. Użytkownik YouTube’a Zach Fett porównał obie wersje i umieścił w sieci prawie 10-minutowe wideo, dzięki któremu sami możecie przekonać się, która z nich prezentuje się lepiej.

Gracze narzekają na brak wielu elementów, które oferowała gra na silniku Unity trzy lata temu – m.in. bardziej realistyczną dynamikę, lepszą fizykę przeciwników czy dopracowane szczegóły i optymalizację. Część z tych mankamentów najprawdopodobniej zostanie poprawiona przed premierą gry, ale na razie fani nie wydają się zadowoleni.

Na koniec warto przypomnieć, że w oryginalnym System Shocku wcielaliśmy się w hakera, który wpakował się w spore kłopoty, po tym jak włamał się do sztucznej inteligencji kontrolującej stację kosmiczną. Świetna atmosfera, fabuła oraz innowacyjne mechaniki sprawiły, że tytuł ten zyskał miano kultowego. Remake ma zaprezentować grę w nieco inny sposób, ale przy tym zachować jej ducha. Historia pozostanie nietknięta, aczkolwiek zostaną załatane jej fabularne dziury.

System Shock

System Shock

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 30 maja 2023

Informacje o Grze
8.1

GRYOnline

8.3

Gracze

9.1

Steam

7.7

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

16

Paweł Woźniak

Autor: Paweł Woźniak

Od 2019 roku związany z GRY-OnLine, gdzie zaczynał jako autor newsów, a obecnie jest jednym z redaktorów tvgry. Obecnie interesują go przede wszystkim gry RPG, soulslike i metroidvanie, ale sporą część gamingowego życia poświęcił też produkcjom sieciowym. W grach ceni sobie głównie rozbudowane mechaniki rozwoju postaci oraz swobodę w działaniu, a na omawiane tytuły stara się patrzeć z różnych perspektyw. Od 2023 roku prowadzi również swój kanał na YouTube.

Nas też zaskoczyło zwycięstwo Sekiro, nowy Xbox i remake Gothica

Następny
Nas też zaskoczyło zwycięstwo Sekiro, nowy Xbox i remake Gothica

Gothic Remake z cheatami i nowe informacje od twórców

Poprzedni
Gothic Remake z cheatami i nowe informacje od twórców

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl