Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 grudnia 2019, 13:19

autor: Entelarmer

Gothic Remake z cheatami i nowe informacje od twórców

Firma THQ Nordic podzieliła się kolejnymi informacjami na temat potencjalnego odświeżenia Gothica. Wydawca wciąż nie jest pewien, czy projekt rzeczywiście powstanie, ale jeśli tak, to twórcy planują już zmiany zgodne z sugestiami fanów. Przy okazji zdradzono kody pozwalające na korzystanie z opcji trybu deweloperskiego.

Prototyp Gothica powstał w ciągu roku i wiele jeszcze się zmieni do czasu ewentualnej premiery. - Gothic Remake z cheatami i nowe informacje od twórców - wiadomość - 2019-12-15
Prototyp Gothica powstał w ciągu roku i wiele jeszcze się zmieni do czasu ewentualnej premiery.

Kiedy w piątek firma THQ Nordic zdradziła się z planami odświeżenia Gothica, fani musieli uznać, że oto spełnia się ich marzenie o powrocie kultowej w Polsce serii RPG. Jednakże udostępniony prototyp ostudził zapał wielu osób (wliczając w to Drauga, który podzielił się swoimi wrażeniami z gry). Oczywiście kluczowe jest tu słowo „prototyp”, co potwierdzają kolejne informacje od wydawcy (m.in. z oficjalnego kanału Discord). Część z nich zebrała społeczność fanów skupiona wokół grupy w rosyjskim serwisie VKontakte. Twórcy podali choćby trzy elementy, które na pewno zmieniłyby się w finalnej wersji gry. Są to: system walki, atmosfera (by była bardziej ponura, a zatem zgodna z duchem oryginału) oraz „serdeczne” powitanie Bezimiennego przez mieszkańców Górniczej Doliny, którego zabrakło w demie. Być może powróci też muzyka z oryginału autorstwa Kaia Rosenkranza oraz niemieccy aktorzy głosowi, aczkolwiek nie jest to przesądzone.

Być może wielu fanów zastanawia się, czy remake powstałby z udziałem czy choćby błogosławieństwem Piranha Bytes. Jednakże THQ Nordic dało do zrozumienia, że niemieckie studio nie jest zainteresowane tym projektem i raczej pracuje nad własną, zupełnie nową grą. Wydawca stwierdził też, że w Piranha Bytes nie ostał się żaden z twórców pierwszego Gothica, w związku z czym zaangażowanie dewelopera byłoby powrotem oryginalnego zespołu tylko z nazwy.

Firma zapewniła też, że zamierza słuchać głosów fanów i jeśli produkcja ruszy, gracze będą na bieżąco informowani o postępach. Widać to było choćby po ankiecie udostępnionej w piątek, ale THQ Nordic zachęca również do udzielania się w temacie na Steamie. Rzecz jasna, wszystko rozbija się o to, czy firma zdecyduje się w ogóle kontynuować prace nad projektem. Bowiem nic nie jest jeszcze przesądzone – deweloperzy wciąż rozważają, czy rzeczywiście chcą wskrzesić Gothica. Dlatego też zbywają licznie pytania fanów o datę premiery oraz… dodatki DLC. Tak więc na razie możemy jedynie dzielić się z twórcami swoimi uwagami na temat prototypu, który – na marginesie – powstał w ciągu jednego roku.

Przyszłość odświeżonego Gothica jest niepewna, ale twórcy wiedzą, co należałoby poprawić. - Gothic Remake z cheatami i nowe informacje od twórców - wiadomość - 2019-12-15
Przyszłość odświeżonego Gothica jest niepewna, ale twórcy wiedzą, co należałoby poprawić.

Kody do dema Gothic Remake

Na koniec wypada wspomnieć o pewnej ciekawostce. Otóż grywalny teaser Gothica uwzględnia tryb deweloperski, pozwalający na korzystanie z de facto czitów wykorzystywanych w trakcie produkcji. Możemy więc przenieść bohatera w dowolne miejsce, przejąć kontrolę nad innymi postaciami bądź zmienić porę dnia na wybraną godzinę. Aby uzyskać do nich dostęp, należy wpisać kod „marvin” na ekranie postaci w celu uruchomienia konsoli. Listę dostępnych komend znajdziecie poniżej.

Lista komend dla trybu deweloperskiego:

  • freecam on – pozwala na swobodne przemieszczanie kamery. Funkcję wyłączymy komendą „freecam off”;
  • goto [cyfra] – natychmiast przenosi gracza do lokacji oznaczonych cyframi od 0 do 9;
  • kill – uśmierca podświetlonego wroga;
  • life [cyfra] – przywraca punkty zdrowia w liczbie równej wpisanej wartości;
  • possess on – pozwala przejąć kontrolę nad podświetloną postacią. Funkcję wyłączamy komendą „possess off”;
  • teleport – przenosi postać do pozycji swobodnej kamery;
  • time [godzina] – zmienia porę dnia na godzinę podaną w formacie dwudziestoczterogodzinnym, na przykład „time 21:37”;
  • torch on – zapala pochodnię bohatera. Funkcję wyłączamy komendą „torch off”.