Firma THQ Nordic podzieliła się kolejnymi informacjami na temat potencjalnego odświeżenia Gothica. Wydawca wciąż nie jest pewien, czy projekt rzeczywiście powstanie, ale jeśli tak, to twórcy planują już zmiany zgodne z sugestiami fanów. Przy okazji zdradzono kody pozwalające na korzystanie z opcji trybu deweloperskiego.

Kiedy w piątek firma THQ Nordic zdradziła się z planami odświeżenia Gothica, fani musieli uznać, że oto spełnia się ich marzenie o powrocie kultowej w Polsce serii RPG. Jednakże udostępniony prototyp ostudził zapał wielu osób (wliczając w to Drauga, który podzielił się swoimi wrażeniami z gry). Oczywiście kluczowe jest tu słowo „prototyp”, co potwierdzają kolejne informacje od wydawcy (m.in. z oficjalnego kanału Discord). Część z nich zebrała społeczność fanów skupiona wokół grupy w rosyjskim serwisie VKontakte. Twórcy podali choćby trzy elementy, które na pewno zmieniłyby się w finalnej wersji gry. Są to: system walki, atmosfera (by była bardziej ponura, a zatem zgodna z duchem oryginału) oraz „serdeczne” powitanie Bezimiennego przez mieszkańców Górniczej Doliny, którego zabrakło w demie. Być może powróci też muzyka z oryginału autorstwa Kaia Rosenkranza oraz niemieccy aktorzy głosowi, aczkolwiek nie jest to przesądzone.
Być może wielu fanów zastanawia się, czy remake powstałby z udziałem czy choćby błogosławieństwem Piranha Bytes. Jednakże THQ Nordic dało do zrozumienia, że niemieckie studio nie jest zainteresowane tym projektem i raczej pracuje nad własną, zupełnie nową grą. Wydawca stwierdził też, że w Piranha Bytes nie ostał się żaden z twórców pierwszego Gothica, w związku z czym zaangażowanie dewelopera byłoby powrotem oryginalnego zespołu tylko z nazwy.
Firma zapewniła też, że zamierza słuchać głosów fanów i jeśli produkcja ruszy, gracze będą na bieżąco informowani o postępach. Widać to było choćby po ankiecie udostępnionej w piątek, ale THQ Nordic zachęca również do udzielania się w temacie na Steamie. Rzecz jasna, wszystko rozbija się o to, czy firma zdecyduje się w ogóle kontynuować prace nad projektem. Bowiem nic nie jest jeszcze przesądzone – deweloperzy wciąż rozważają, czy rzeczywiście chcą wskrzesić Gothica. Dlatego też zbywają licznie pytania fanów o datę premiery oraz… dodatki DLC. Tak więc na razie możemy jedynie dzielić się z twórcami swoimi uwagami na temat prototypu, który – na marginesie – powstał w ciągu jednego roku.

Na koniec wypada wspomnieć o pewnej ciekawostce. Otóż grywalny teaser Gothica uwzględnia tryb deweloperski, pozwalający na korzystanie z de facto czitów wykorzystywanych w trakcie produkcji. Możemy więc przenieść bohatera w dowolne miejsce, przejąć kontrolę nad innymi postaciami bądź zmienić porę dnia na wybraną godzinę. Aby uzyskać do nich dostęp, należy wpisać kod „marvin” na ekranie postaci w celu uruchomienia konsoli. Listę dostępnych komend znajdziecie poniżej.
127

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).