Remake gry System Shock wykorzysta silnik Unreal Engine 4; zobacz zwiastun
Jason Fader ze studia Night Dive ujawnił podczas tegorocznego Game Developers Conference, że deweloperzy gry System Shock zrezygnowali z silnika Unity na rzecz Unreal Engine 4.
Wyczekiwany reboot gry System Shock doczekał się zmiany silnika. O tym, że twórcy mogą przejść z Unity na Unreal Engine 4, mówiono już przy okazji wypuszczenia wersji demonstracyjnej latem ubiegłego roku. Teraz doniesienia te zostały potwierdzone przez Jasona Fadera, reżysera produkcji, w rozmowie z serwisem Polygon. Przy okazji ogłoszenia tej zmiany studio Night Dive wypuściło zwiastun, na którym możemy po raz pierwszy zobaczyć grę działającą na nowym silniku.
„Unity nie jest dobrym silnikiem do tworzenia FPS-ów na konsole” - stwierdził Fader, tłumacząc powody rezygnacji z popularnej technologii. Graczom ta decyzja powinna przypaść do gustu, bowiem wspomniana wcześniej wersja demonstracyjna, działająca właśnie na Unity, cierpiała na spore problemy z optymalizacją. To jednak nie koniec zmian w projekcie. Podczas tegorocznego Game Developers Conference Fader powtórzył również, że Night Dive nie tworzy remake’u, a „wierny reboot”. „Duch gry pozostanie taki sam, ale zaprezentujemy ją w inny sposób” - ujawnił deweloper. Zapewnił jednak przy tym, że historia pozostanie nietknięta – poza załataniem paru fabularnych dziur. „Wszystkie postacie, które znacie i kochacie, powrócą, i to z bardziej dopracowanymi dialogami”.
Zmiany dotkną więc przede wszystkim rozgrywki, która zostanie mocno „uwspółcześniona”. Pojawi się także zdecydowanie więcej otwartych przestrzeni. „System Shock miał sporo etapów, które można było eksplorować, jednak część z nich była bardzo ograniczona” - wyjaśnia Fader. „Nasz reboot widzimy z kolei jako grę z gatunku metroidvania. Kiedy tylko przejdziesz początkowe poziomy, stacja jest do twojej dyspozycji”. Takie zmiany nie powinny oczywiście dziwić: choć oryginałowi z 1994 roku bezsprzecznie należy się miano klasyka, mechaniki w nim wykorzystane bardzo się zestarzały i kopiowanie ich ponad dwie dekady później byłoby strzałem w kolano całego projektu.
Odświeżona wersja pierwszego System Shocka ma trafić na PC, Xboksa One oraz PlayStation 4 w okolicach drugiego kwartału przyszłego roku. Dla serii, która po finansowej klęsce drugiej części w 1999 roku nie cieszyła się zainteresowaniem wydawców, ostatnie lata to swoiste zmartwychwstanie. W 2015 roku otrzymaliśmy usprawnioną wersję oryginalnej gry, niedługo później studio Night Dive zapowiedziało jej reboot, a w końcu zespół OtherSide Entertainment, złożony z weteranów branży, ogłosił, że stworzy pełnoprawną trzecią część cyklu.
- Oficjalna strona internetowa gry System Shock
- Szok w systemie – trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- trailery (gry)
- Unreal Engine
- zmiana silnika
- Nightdive Studios
- System Shock (remake)
- GDC 2017
- PC
- PS4
- XONE
Komentarze czytelników
dzl Legend

@robert357
Na UE4?! Coś Ci się chyba pomyliło.
@Camelson
Zgadzam się, demo na unity wyglądało nieźle. UE4 jest natomiast bardziej elastyczny, ma już wbudowany silnik fizyczny(b. dobry zresztą), a samo projektowanie na nim jest szybsze, bo nie UE4 już "z pudełka" ma dobrze ustawiony system oświetlenia i cieniowania.
Cyniczny Rewolwerowiec Senator
Z całym, należnym szacunkiem dla System Shocka to po tym jak wyglądały wnętrza stacji/statków kosmicznych w Alien: Isolation to to co prezentują wypada bardzo blado.
zanonimizowany307509 Legend
Zmiany dotkną więc przede wszystkim rozgrywki, która zostanie mocno „uwspółcześniona”. Pojawi się także zdecydowanie więcej otwartych przestrzeni. „System Shock miał sporo etapów, które można było eksplorować, jednak część z nich była bardzo ograniczona” - wyjaśnia Fader. „Nasz reboot widzimy z kolei jako grę z gatunku metroidvania. Kiedy tylko przejdziesz początkowe poziomy, stacja jest do twojej dyspozycji”. Takie zmiany nie powinny oczywiście dziwić: choć oryginałowi z 1994 roku bezsprzecznie należy się miano klasyka, mechaniki w nim wykorzystane bardzo się zestarzały i kopiowanie ich ponad dwie dekady później byłoby strzałem w kolano całego projektu
Mam tylko nadzieję, że na lepsze, a nie na gorsze. Grałem od niedawna w System Shock 1 (wersja DOS) i jestem zadowolony, ale tylko grafika mnie przeszkadza, a nie projekty poziomów i mechanik gry.
Ale nic nie stoi na przeszkodzie, by mieć obu wersje System Shock (pierwotny i reboot) na dysku, skoro projekty poziomów będą się różnić.
@robert357 -> Nie grałeś, a już narzekasz? To wyłącz Internet.
THeMooN85 Generał

O i bardzo dobrze... na Unity to demo wyglądało i chodziło jak g*wno.
zanonimizowany768165 Legend
Z jednej strony cieszę się że porzucili Unity bo to okropny silnik (gry często brzydkie z kosmicznymi wymaganiami patrz- Wasteland2). Z drugiej strony wersja na Unity było bliżej z wyglądu do oryginału niż temu czemuś obecnie...