Remake System Shock może doczekać się zmiany silnika graficznego
„Jeśli zajdzie uzasadniona potrzeba, zmienimy silnik graficzny System Shocka” – zadeklarował jeden z deweloperów ze studia Night Dive, tworzący remaster kultowego tytułu z 1994 roku. Stwierdzenie jest odpowiedzią na zarzuty dotyczące słabej optymalizacji wersji demonstracyjnej gry.
Maciej Żulpo
Twórcy System Shock Remake, znanego już oficjalnie jako po prostu System Shock, mogą zastąpić obecny silnik graficzny gry – Unity – innym, jak Unreal Engine. Sugestię taką wysnuł pracujący nad remasterem grafik (kryjący się pod pseudonimem MaxOfS2D), po tym jak jeden z fanów produkcji zarzucił jej wersji demonstracyjnej słabą optymalizację i niedostateczną płynność działania pomimo posiadania mocnego sprzętu. Jak stwierdził MaxOfS2D:
Problemy z wydajnością związane są z małą liczbą ludzi pracujących nad demem (4 osoby). Mimo że nie wiążą się bezpośrednio z silnikiem graficznym samym w sobie, jeśli koniec końców dojdziemy do wniosku, że jego zmiana będzie sensowna dla projektu, podejmiemy taką decyzję.
Kwestię tę poruszył także współtworzący remaster Jason Fader:
Choć obecnie używany Unity, sporo osób wspierających projekt finansowo sugerowało nam przejście na Unreal Engine. Technologia ma dla nas jednak znaczenie drugorzędne – przede wszystkim chcemy uczynić System Shocka najlepszym możliwym doświadczeniem dla graczy i fanów serii.

Pierwsze zastrzeżenia dotyczące optymalizacji System Shocka wzbudziła ostatnia publikacja wymagań sprzętowych projektu, nieróżniących się zbytnio od tych z ostatniego Dooma. Należy jednak pamiętać, że projekt wciąż znajduje się w fazie pre-alpha i zmiany w zakresie jego optymalizacji są więcej niż pewne.
Demo produkcji udostępniono przedwczoraj – znajdziecie je na Steamie, GOG-u lub w Humble Store. Dodatkowo projekt możecie wesprzeć, udając się na stronę poświęconej mu kickstarterowej zbiórki.
Premierę zremasterowanego System Shocka zaplanowano na grudzień 2017 roku. Gra ukaże się na pecetach i Xboksie One.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- zmiana silnika
- Nightdive Studios
- System Shock (remake)
- PC
- XONE
Komentarze czytelników
AIDIDPl Legend

Kroniki Riddicka: Assault on Dark Athena -- 2009r.
AIDIDPl Legend

Tak wygląda Quake 4, zrobiłem przed chwilą, wszystko wymaksowane --->
To co dałeś to jakieś low-resowe gówno, na grafice co najwyżej medium...
A jeśli miałbym porównać grafikę remaku do jakiejś gry to zdecydowanie byłyby to "Kroniki Riddicka: Assault on Dark Athena" gra z 2009 roku...
vg24a3 Chorąży
Fajne demko, według mnie wygląda naprawdę dobrze, wiadomo że mogłoby lepiej ale jak nawet zostanie na tym poziomie to i tak chętnie pogram. Przeszedłem kilka razy :D
Jeżeli faktycznie przeskoczą na UE4 to fajnie, lepiej dla nas.
Dobra robota
Ezrael Senator

I dobrze, bo obecnie wygląda to dość paskudnie. Rura w ręku, zwłaszcza kolanko, czy rury na ścianach wyglądają jakby były zrobione z plastiku popsikanego akrylem.
Ogólnie zbyt kolorowo, zbyt jaskrawie i zbyt świacąco jak na mój gust. Wręcz kreskówkowo.
Co do samej rozgrywki ciężko się wypowiedzieć. Postać reaguje z dziwacznym opóźnieniem na ruchy myszką (nie wiem, czy tak ma być, czy coś jest nie tak u mnie), demo zawiesza mi się w kółko w tym samym punkcie, optymalizacja tragiczna.
Kibicuję mocno projektowi, bo SS1 to ulubiona gra mojego dzieciństwa i fajnie byłoby w to zagrać w nieco nowocześniejszej odsłonie, ale nadal jeszcze jest masa pracy do wykonania.
.:Jj:. Legend

Nie do końca rozumiem :) Wykupienie licencji na silnik nie jest równoznaczne z możliwościami i potencjałem na jego dobre wykorzystanie. Silniki Unreal są doskonałym przykładem, gdzie porządne studio było w stanie wyczarować coś świetnego, a kiepskie- wydać paskudnego i źle zoptymalizowanego gniota.