Total War ma zawitać na PlayStation i Xboxa, a nad Medieval 3 czuwa polski reżyser.
Total War: Medieval powróci z polskim reżyserem. Seria ma również zawitać na konsole Sony i Microsoftu.
Fani strategii od studia Creative Assembly wciąż czekają na potwierdzenie, czym będzie kolejny z projektów opracowywanych przez dewelopera w ramach cyklu TW. Niemniej wczorajsze święto z okazji 25-lecia serii przyniosło bodajże jedną z najbardziej pożądanych zapowiedzi: Total War: Medieval 3. Średniowieczny podcykl cieszy się bowiem statusem kultowym i od lat gracze liczyli, że CA przygotuje nową odsłonę.
Co jednak szybko zauważyli rodzimi gracze (wliczając w to użytkowników naszego serwisu), to że reżyser TW: Medieval 3 jest nie tylko weteranem Creative Assembly, ale i Polakiem. Paweł Wojs, który wyemigrował z rodziną do Anglii jeszcze w latach 90. XX wieku, spędził w studiu 20 lat – zaczynając jako artysta od grafiki 3D, potem nadzorując warstwę artystyczną kolejnych Total Warów, by wreszcie w 2022 roku przejąć pieczę nad nowym projektem. Teraz, gdy Medieval 3 został ujawniony, Wojs nie omieszkał podzielić się swoją radością ze światem poprzez serwis X.
Pomijając polski akcent, bodajże najciekawszą informacją przekazaną przez Creative Assembly jest zapowiedź ekspansji na konsole.
Deweloper ujawnił bowiem nową wersję autorskiej technologii: Warcore. Silnik nie tylko ma być „najbardziej zaawansowanym fundamentem” dla serii Total War w historii i być zdolnym do „ewoluowania”, ale też pozwoli nowym odsłonom ukazać się na PlayStation i Xboxach (o Nintendo Switchu 2 nie wspomniano).
Przypomnijmy też, że ostatni z powstających Total Warów zostanie ujawniony w trakcie gali The Game Awards 2025, która odbędzie się w nocy z 11 na 12 grudnia. Gracze mają już swoje teorie na temat uniwersum, do którego zabierze nas ta produkcja, ale na razie ich uwagę odciągnęła premiera nowego dodatku do TW: Warhammer 3 (a w drodze jest przecież kolejne DLC).

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).