Unreal Engine Ostatnie wiadomości

„To, co robimy, nie jest możliwe na generycznym silniku”. Producenci Battlefield 6 mówią „nie” podążaniu za branżowym trendem

„To, co robimy, nie jest możliwe na generycznym silniku”. Producenci Battlefield 6 mówią „nie” podążaniu za branżowym trendem

EA DICE nie zamierza porzucać silnika Frostbite na rzecz Unreal Engine 5. Ich autorskie rozwiązanie sprawdza się doskonale w serii Battlefield, m.in. dzięki realistycznej destrukcji otoczenia.

gry

Marcin Bukowski

4 sierpnia 2025

„To, co robimy, nie jest możliwe na generycznym silniku”. Producenci Battlefield 6 mówią „nie” podążaniu za branżowym trendem
Ładna gra, która pójdzie na każdym pececie. Recenzja techniczna Stellar Blade

Ładna gra, która pójdzie na każdym pececie. Recenzja techniczna Stellar Blade

Stellar Blade w końcu uwolniło się z okowów konsolowej ekskluzywności i zachwyca grafiką także na pecetach. Okazuje się jednak, że nie trzeba mieć najlepszego sprzętu, by się nim cieszyć, bo do komfortowej rozgrywki nada się nawet Steam Deck.

Tech

Mikołaj Łaszkiewicz

10 lipca 2025

Ładna gra, która pójdzie na każdym pececie. Recenzja techniczna Stellar Blade
W Wiedźminie 4 być może zmierzymy się z wrogiem, z którym nie dane było walczyć Geraltowi w Wiedźminie 3

W Wiedźminie 4 być może zmierzymy się z wrogiem, z którym nie dane było walczyć Geraltowi w Wiedźminie 3

Wiedźmin 4 może wreszcie dodać bestię, która miała pojawić się już w Dzikim Gonie, ku entuzjastycznej reakcji fanów.

gry

Jakub Błażewicz

4 czerwca 2025

W Wiedźminie 4 być może zmierzymy się z wrogiem, z którym nie dane było walczyć Geraltowi w Wiedźminie 3
Koniec z cięciem detali? Unreal Engine 5.6 wyznacza kurs dla otwartych światów w grach

Koniec z cięciem detali? Unreal Engine 5.6 wyznacza kurs dla otwartych światów w grach

Epic opublikował Unreal Engine w wersji 5.6. Ulepszony silnik graficzny powinien ułatwić deweloperom między innymi tworzenie gier z otwartym światem o wysokiej jakości – i to przy stabilnych 60 klatkach na sekundę.

Tech

Zbigniew Woźnicki

4 czerwca 2025

Koniec z cięciem detali? Unreal Engine 5.6 wyznacza kurs dla otwartych światów w grach
Epic Games Store jest toporniejszy od Steama, przyznaje Tim Sweeney. „To rozczarowujące dla nas i dla wielu użytkowników”

Epic Games Store jest toporniejszy od Steama, przyznaje Tim Sweeney. „To rozczarowujące dla nas i dla wielu użytkowników”

Tim Sweeney nie podziela optymizmu i obaw odnośnie do „kreatywnego” AI, ale wie, że klient Epic Games Store musi stać się mniej toporny, nim jego zalety przeważą nad funkcjami Steama.

gry

Jakub Błażewicz

9 maja 2025

Epic Games Store jest toporniejszy od Steama, przyznaje Tim Sweeney. „To rozczarowujące dla nas i dla wielu użytkowników”
„My używamy tylko jednego rdzenia” - Epic przyznaje się do ograniczeń silnika. Unreal Engine 6 ma to zmienić raz na zawsze

„My używamy tylko jednego rdzenia” - Epic przyznaje się do ograniczeń silnika. Unreal Engine 6 ma to zmienić raz na zawsze

Tim Sweeney z Epic Games ujawnił pierwsze szczegóły dotyczące Unreal Engine 6, nowej generacji silnika graficznego. Nadchodząca wersja ma na celu zjednoczenie różnych ścieżek rozwoju technologii firmy oraz, co kluczowe, rozwiązanie fundamentalnych ograniczeń poprzednich edycji, w tym przejście na pełną wielowątkowość.

Tech

Krystian Łukasik

5 maja 2025

„My używamy tylko jednego rdzenia” - Epic przyznaje się do ograniczeń silnika. Unreal Engine 6 ma to zmienić raz na zawsze
Unreal Engine 6 ma zmienić podejście do tworzenia gier. Szef Epica zapowiada konieczną rewolucję

Unreal Engine 6 ma zmienić podejście do tworzenia gier. Szef Epica zapowiada konieczną rewolucję

Prezes Epic Games, Tim Sweeney, przyznał, że firma pracuje nad Unreal Engine 6. Nowy silnik graficzny ma naprawić jeden z największych problemów obecnej wersji.

Tech

Zbigniew Woźnicki

5 maja 2025

Unreal Engine 6 ma zmienić podejście do tworzenia gier. Szef Epica zapowiada konieczną rewolucję
"Unreal Engine 5 może być pułapką”: Twórcy nadchodzącej gry RPG z mieszanymi odczuciami wobec UE5

"Unreal Engine 5 może być pułapką”: Twórcy nadchodzącej gry RPG z mieszanymi odczuciami wobec UE5

Twórcy nadchodzącej gry RPG Clair Obscur: Expedition 33 podzielili się swoimi doświadczeniami z pracy z Unreal Engine 5. Przejście na nowy silnik przyniosło zespołowi zarówno korzyści, jak i wyzwania.

Tech

Krystian Łukasik

21 lutego 2025

"Unreal Engine 5 może być pułapką”: Twórcy nadchodzącej gry RPG z mieszanymi odczuciami wobec UE5
Ekspert twierdzi, że deweloperzy muszą sami doprowadzać Unreal Engine 5 do stanu używalności

Ekspert twierdzi, że deweloperzy muszą sami doprowadzać Unreal Engine 5 do stanu używalności

Eksperci odnieśli się do informacji przekazanych przez Epica w sprawie Unreal Engine 5. Okazuje się, że systemy dostarczone deweloperom nie działają prawidłowo.

Tech

Zbigniew Woźnicki

19 lutego 2025

Ekspert twierdzi, że deweloperzy muszą sami doprowadzać Unreal Engine 5 do stanu używalności
Tylko 10% gier wydanych na Steamie powstało na autorskim silniku graficznym. W siłę rośnie Unreal Engine

Tylko 10% gier wydanych na Steamie powstało na autorskim silniku graficznym. W siłę rośnie Unreal Engine

2024 rok stał pod znakiem Unity i podobnych mu silników gier. Według najnowszego raportu tylko 10% gier wypuszczonych na Steamie powstało na autorskim silniku graficznym.

Tech

Zbigniew Woźnicki

13 lutego 2025

Tylko 10% gier wydanych na Steamie powstało na autorskim silniku graficznym. W siłę rośnie Unreal Engine
Epic pracuje nad przycinaniem gier na silniku Unreal Engine 5. Producent wyjaśnił, jakie mogą być powody problemu

Epic pracuje nad przycinaniem gier na silniku Unreal Engine 5. Producent wyjaśnił, jakie mogą być powody problemu

Epic Games zabrało głos w sprawie problemów, jakie sprawia Unreal Engine 5. Firma zapewniła, że są prowadzone prace nad poprawą działania silnika graficznego.

Tech

Zbigniew Woźnicki

6 lutego 2025

Epic pracuje nad przycinaniem gier na silniku Unreal Engine 5. Producent wyjaśnił, jakie mogą być powody problemu
Epic Games ulepsza Unreal Engine. MegaLights zwiększa wydajność i realizm

Epic Games ulepsza Unreal Engine. MegaLights zwiększa wydajność i realizm

Pojawiła się nowa funkcja dla deweloperów pracujących na Unreal Engine 5.5 o nazwie „MegaLights”. Jej celem jest znaczne zwiększenie liczby dynamicznych źródeł światła bez negatywnego wpływu na wydajność, a nawet z jej poprawą. Są jednak pewne kompromisy.

Tech

Krystian Łukasik

30 grudnia 2024

Epic Games ulepsza Unreal Engine. MegaLights zwiększa wydajność i realizm
MegaLights w Unreal Engine 5 poprawia wydajność. Gracze jednak krytykują wpływ na oprawę graficzną

MegaLights w Unreal Engine 5 poprawia wydajność. Gracze jednak krytykują wpływ na oprawę graficzną

Unreal Engine w wersji 5.5 otrzymał nową funkcję MegaLights, która znacznie zwiększa liczbę klatek na sekundę. Gracze jednak nie są zadowoleni i krytykują wpływ opcji na oprawę graficzną.

Tech

Zbigniew Woźnicki

27 grudnia 2024

MegaLights w Unreal Engine 5 poprawia wydajność. Gracze jednak krytykują wpływ na oprawę graficzną
Wiedźmin 4 i Unreal Engine 5 to przepis na kłopoty. Nadzieja w ogarniętym ray tracingu oraz optymalizacji

Wiedźmin 4 i Unreal Engine 5 to przepis na kłopoty. Nadzieja w ogarniętym ray tracingu oraz optymalizacji

Wiedźminskie przygody Ciri mogą przysporzyć sporo problemów technicznych, zwłaszcza w wersji na PC. Nowy silnik graficzny innym deweloperom sprawia kłopoty i CDP ma przed sobą dosyć ciężkie zadanie. Zwłaszcza jeśli chcą utrzymać grafikę ze zwiastuna.

Tech

Mateusz Zelek

17 grudnia 2024

Wiedźmin 4 i Unreal Engine 5 to przepis na kłopoty. Nadzieja w ogarniętym ray tracingu oraz optymalizacji
Seria Halo przenosi się na Unreal Engine 5. Oto jak prezentuje się gra na nowym silniku

Seria Halo przenosi się na Unreal Engine 5. Oto jak prezentuje się gra na nowym silniku

Po latach zmagań z własnym, problematycznym silnikiem, twórcy Halo postawili na sprawdzone rozwiązanie. Przyszłość serii będzie budowana na Unreal Engine 5.

Tech

Krystian Łukasik

7 października 2024

Seria Halo przenosi się na Unreal Engine 5. Oto jak prezentuje się gra na nowym silniku
Tim Sweeney nadal wierzy w metaverse. Epic Games na tym oprze Unreal Engine 6

Tim Sweeney nadal wierzy w metaverse. Epic Games na tym oprze Unreal Engine 6

Unreal Engine 6 to odległa przyszłość, ale przez kolejną dekadę Epic Games ma przygotować fundamenty, na których oprze nową generację silnika i metaverse.

gry

Jakub Błażewicz

7 października 2024

Tim Sweeney nadal wierzy w metaverse. Epic Games na tym oprze Unreal Engine 6
Qualcomm i Epic Games chcą wymyślić samochód na nowo

Qualcomm i Epic Games chcą wymyślić samochód na nowo

Epic Games i Qualcomm ogłosili współpracę, w ramach której silnik Unreal Engine ma zostać wykorzystany do stworzenia cyfrowego środowiska wewnątrz samochodów.

Tech

Kamil Cuber

3 października 2024

Qualcomm i Epic Games chcą wymyślić samochód na nowo
Epic Games wyszło na prostą, a w międzyczasie ponad 1000 źródeł światła rzuca cienie w demie Unreal Engine 5.5 na PS5

Epic Games wyszło na prostą, a w międzyczasie ponad 1000 źródeł światła rzuca cienie w demie Unreal Engine 5.5 na PS5

Po wielkich zwolnieniach w zeszłym roku Epic Games jest w dobrej sytuacji finansowej, dzięki wynikom EGS-a i Fortnite'a. Tim Sweeney zaprezentował też nową, eksperymentalną funkcję Unreal Engine 5.5.

gry

Jakub Błażewicz

2 października 2024

Epic Games wyszło na prostą, a w międzyczasie ponad 1000 źródeł światła rzuca cienie w demie Unreal Engine 5.5 na PS5
Woda w grach jak prawdziwa. Nowy materiał pokazuje dynamiczny rozwój polskiego projektu Fluid Flux

Woda w grach jak prawdziwa. Nowy materiał pokazuje dynamiczny rozwój polskiego projektu Fluid Flux

Krystian Komisarek udostępnił kolejną imponującą prezentację narzędzia Fluid Flux w formie wejścia do podwodnego świata.

gry

Jakub Błażewicz

14 sierpnia 2024

Woda w grach jak prawdziwa. Nowy materiał pokazuje dynamiczny rozwój polskiego projektu Fluid Flux
Twórcy Gothica i Elexa stracili dostęp do autorskiego silnika, więc ich kolejne gry powstaną na Unreal Engine

Twórcy Gothica i Elexa stracili dostęp do autorskiego silnika, więc ich kolejne gry powstaną na Unreal Engine

Zespół Pithead Studio rozważał różne opcje, ale Unreal Engine okazał się łatwym wyborem dla byłych pracowników Piranha Bytes.

gry

Jakub Błażewicz

5 sierpnia 2024

Twórcy Gothica i Elexa stracili dostęp do autorskiego silnika, więc ich kolejne gry powstaną na Unreal Engine
12345
...
7

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl