EA DICE nie zamierza porzucać silnika Frostbite na rzecz Unreal Engine 5. Ich autorskie rozwiązanie sprawdza się doskonale w serii Battlefield, m.in. dzięki realistycznej destrukcji otoczenia.
gry
Marcin Bukowski
4 sierpnia 2025
Stellar Blade w końcu uwolniło się z okowów konsolowej ekskluzywności i zachwyca grafiką także na pecetach. Okazuje się jednak, że nie trzeba mieć najlepszego sprzętu, by się nim cieszyć, bo do komfortowej rozgrywki nada się nawet Steam Deck.
Tech
Mikołaj Łaszkiewicz
10 lipca 2025
Wiedźmin 4 może wreszcie dodać bestię, która miała pojawić się już w Dzikim Gonie, ku entuzjastycznej reakcji fanów.
gry
Jakub Błażewicz
4 czerwca 2025
Epic opublikował Unreal Engine w wersji 5.6. Ulepszony silnik graficzny powinien ułatwić deweloperom między innymi tworzenie gier z otwartym światem o wysokiej jakości – i to przy stabilnych 60 klatkach na sekundę.
Tech
Zbigniew Woźnicki
4 czerwca 2025
Tim Sweeney nie podziela optymizmu i obaw odnośnie do „kreatywnego” AI, ale wie, że klient Epic Games Store musi stać się mniej toporny, nim jego zalety przeważą nad funkcjami Steama.
gry
Jakub Błażewicz
9 maja 2025
Tim Sweeney z Epic Games ujawnił pierwsze szczegóły dotyczące Unreal Engine 6, nowej generacji silnika graficznego. Nadchodząca wersja ma na celu zjednoczenie różnych ścieżek rozwoju technologii firmy oraz, co kluczowe, rozwiązanie fundamentalnych ograniczeń poprzednich edycji, w tym przejście na pełną wielowątkowość.
Tech
Krystian Łukasik
5 maja 2025
Prezes Epic Games, Tim Sweeney, przyznał, że firma pracuje nad Unreal Engine 6. Nowy silnik graficzny ma naprawić jeden z największych problemów obecnej wersji.
Tech
Zbigniew Woźnicki
5 maja 2025
Twórcy nadchodzącej gry RPG Clair Obscur: Expedition 33 podzielili się swoimi doświadczeniami z pracy z Unreal Engine 5. Przejście na nowy silnik przyniosło zespołowi zarówno korzyści, jak i wyzwania.
Tech
Krystian Łukasik
21 lutego 2025
Eksperci odnieśli się do informacji przekazanych przez Epica w sprawie Unreal Engine 5. Okazuje się, że systemy dostarczone deweloperom nie działają prawidłowo.
Tech
Zbigniew Woźnicki
19 lutego 2025
2024 rok stał pod znakiem Unity i podobnych mu silników gier. Według najnowszego raportu tylko 10% gier wypuszczonych na Steamie powstało na autorskim silniku graficznym.
Tech
Zbigniew Woźnicki
13 lutego 2025
Epic Games zabrało głos w sprawie problemów, jakie sprawia Unreal Engine 5. Firma zapewniła, że są prowadzone prace nad poprawą działania silnika graficznego.
Tech
Zbigniew Woźnicki
6 lutego 2025
Pojawiła się nowa funkcja dla deweloperów pracujących na Unreal Engine 5.5 o nazwie „MegaLights”. Jej celem jest znaczne zwiększenie liczby dynamicznych źródeł światła bez negatywnego wpływu na wydajność, a nawet z jej poprawą. Są jednak pewne kompromisy.
Tech
Krystian Łukasik
30 grudnia 2024
Unreal Engine w wersji 5.5 otrzymał nową funkcję MegaLights, która znacznie zwiększa liczbę klatek na sekundę. Gracze jednak nie są zadowoleni i krytykują wpływ opcji na oprawę graficzną.
Tech
Zbigniew Woźnicki
27 grudnia 2024
Wiedźminskie przygody Ciri mogą przysporzyć sporo problemów technicznych, zwłaszcza w wersji na PC. Nowy silnik graficzny innym deweloperom sprawia kłopoty i CDP ma przed sobą dosyć ciężkie zadanie. Zwłaszcza jeśli chcą utrzymać grafikę ze zwiastuna.
Tech
Mateusz Zelek
17 grudnia 2024
Po latach zmagań z własnym, problematycznym silnikiem, twórcy Halo postawili na sprawdzone rozwiązanie. Przyszłość serii będzie budowana na Unreal Engine 5.
Tech
Krystian Łukasik
7 października 2024
Unreal Engine 6 to odległa przyszłość, ale przez kolejną dekadę Epic Games ma przygotować fundamenty, na których oprze nową generację silnika i metaverse.
gry
Jakub Błażewicz
7 października 2024
Epic Games i Qualcomm ogłosili współpracę, w ramach której silnik Unreal Engine ma zostać wykorzystany do stworzenia cyfrowego środowiska wewnątrz samochodów.
Tech
Kamil Cuber
3 października 2024
Po wielkich zwolnieniach w zeszłym roku Epic Games jest w dobrej sytuacji finansowej, dzięki wynikom EGS-a i Fortnite'a. Tim Sweeney zaprezentował też nową, eksperymentalną funkcję Unreal Engine 5.5.
gry
Jakub Błażewicz
2 października 2024
Krystian Komisarek udostępnił kolejną imponującą prezentację narzędzia Fluid Flux w formie wejścia do podwodnego świata.
gry
Jakub Błażewicz
14 sierpnia 2024
Zespół Pithead Studio rozważał różne opcje, ale Unreal Engine okazał się łatwym wyborem dla byłych pracowników Piranha Bytes.
gry
Jakub Błażewicz
5 sierpnia 2024