Unreal Engine 6 ma zmienić podejście do tworzenia gier. Szef Epica zapowiada konieczną rewolucję
Prezes Epic Games, Tim Sweeney, przyznał, że firma pracuje nad Unreal Engine 6. Nowy silnik graficzny ma naprawić jeden z największych problemów obecnej wersji.

Unreal Engine 5 jest popularny w branży gier, ale nie wszyscy deweloperzy mają o nim dobre zdanie. Doniesienia o tym, że programiści sami muszą poprawiać silnik graficzny, połączone z komunikatami od Epica na temat problemów UE5, nie tworzą pozytywnej laurki. To może się zmienić z kolejną wersją, na temat której wypowiedział się prezes Epic Games, Tim Sweeney (vide Wccftech).
Epic Games pracuje nad Unreal Engine 6
Tim Sweeney wystąpił jako gość w 467. odcinku podcastu Lexa Friedmana. Jednym z poruszonych wątków był Unreal Engine 6 – jako punkt, w stronę którego zmierza Epic Games. Sweeney zdradził, że obecnie prace nad UE5 są prowadzono dwutorowo: jedna wersja silnika powstaje z myślą o deweloperach, a druga jest skierowana do społeczności Fortnite'a, i obie różnią się od siebie.
Według Sweeneya dzieje się tak, ponieważ twórcy mają problem z implementacją pewnych rozwiązań w Fortnite, które byłyby obsługiwane na wszystkich platformach, na których gra jest dostępna. Wszystko ma zmienić się wraz z premierą Unreal Engine 6.
Miejscem, gdzie wszystkie kierunki rozwoju połączą się w jeden, jest Unreal Engine 6. Do jego premiery pozostało jeszcze kilka lat i nie mamy dokładnych ram czasowych, ale wczesna wersja jest prawdopodobna za około dwa lub trzy lata. Cały czas robimy postępy w tym kierunku.
Koniec z symulacją na jednym rdzeniu procesora
Unreal Engine 6 ma również skończyć z jedną z największych bolączek Unreal Engine 4 i Unreal Engine 5, czyli symulacją gier na jednym rdzeniu procesora. Prawdopodobnie jest to jedna z przyczyn, dlaczego zwłaszcza gry z otwartym światem charakteryzują się niezadowalającą wydajnością.
Jeśli masz 16-rdzeniowy procesor, my używamy tylko jednego rdzenia do symulacji gry, a reszta jest wykorzystywana do skomplikowanych algorytmów. Programowanie na jednym rdzeniu jest znacznie łatwiejsze i nie chcieliśmy obciążać siebie, naszych partnerów lub społeczności.
Tim Sweeney dodał, że z czasem stało się to przeszkodą, dlatego w przypadku UE6 Epic planuje wprowadzenie programowania opartego na wielu rdzeniach, co powinno przynieść korzyść dla gier oraz dla graczy.