Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 sierpnia 2025, 12:11

„To, co robimy, nie jest możliwe na generycznym silniku”. Producenci Battlefield 6 mówią „nie” podążaniu za branżowym trendem

EA DICE nie zamierza porzucać silnika Frostbite na rzecz Unreal Engine 5. Ich autorskie rozwiązanie sprawdza się doskonale w serii Battlefield, m.in. dzięki realistycznej destrukcji otoczenia.

Źródło fot. Electronic Arts
i

Electronic Arts stoi niejako w opozycji do panującego obecnie trendu w branży. Podczas gdy coraz więcej deweloperów przenosi się na Unreal Engine 5, niektóre studia amerykańskiego wydawcy wciąż korzystają ze stworzonego przez EA DICE silnika Frostbite. To na nim powstaje nadchodzący Battlefield 6, a twórcy mają konkretne powody, żeby go nie porzucać.

Frostbite jest stworzony dla Battlefielda

Serwis 3DJuegos miał niedawno okazję porozmawiać z Davidem Sirlandem oraz Alexią Christofi z EA DICE. W związku z panującym trendem w branży zapytano ich o potencjalne przejście na silnik Unreal Engine. Deweloperzy stanowczo temu zaprzeczyli.

Ten rodzaj destrukcji, to co robimy, nie jest możliwe do osiągnięcia na generycznym silniku.

Battlefield 6 może się pochwalić bardzo imponującą destrukcją otoczenia, którą mogliśmy zobaczyć podczas niedawnego pokazu. Uzyskanie podobnych efektów przy użyciu innego silnika niż Frostbite byłoby bardzo trudne, ponieważ to właśnie z myślą o tego typu mechanikach został on zbudowany.

Frostbite jest stworzony specjalnie do tego celu, a my tworzymy grę specjalnie pod ten silnik. Myślę, że moglibyśmy osiągnąć efektowny poziom [destrukcji – dop.red.], gdybyśmy użyli silnika ogólnego i wycisnęli z niego wszystko. Ale jesteśmy specjalistami od Frostbite, i to, moim zdaniem, widać.

Dodatkowo wieloletnie doświadczenie w pracy z tym oprogramowaniem sprawia, że współpraca pomiędzy wieloma rozproszonymi po całym świecie studiami jest znacznie łatwiejsza.

Nasze studia są przyzwyczajone do Frostbite i mamy inżynierów zaznajomionych z tym silnikiem, dlatego pracujemy razem w harmonii.

Warto wspomnieć, że współpraca z oddalonymi od siebie zespołami jest też jedną z największych zalet korzystania z Unreal Engine 5. Dla Electronic Arts zmiana technologii oznaczałaby jednak konieczność przeszkolenia wielu pracowników, którzy są przyzwyczajeni do Frostbite i wiedzą jak prawidłowo z niego korzystać.

Battlefield 6 zadebiutuje 10 października na PC oraz konsolach PS5 i XSX/S. W tym tygodniu odbędą się beta-testy gry.

Marcin Bukowski

Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

więcej