Pojawiły się pierwsze doniesienia o wydajności Battlefielda 6. Nowa strzelanka od Electronic Arts zapowiada się na bardzo dobrze zoptymalizowaną.
W ostatnim czasie jesteśmy zasypywani pozytywnymi informacjami dotyczącymi Battlefielda 6. Gra stawia na realizm i otrzyma przeglądarkę serwerów, która „spełni oczekiwania graczy”. Równie dobrze zapowiada się optymalizacja, na co jednak zawsze trzeba patrzeć z dystansem. Według obecnych doniesień, aby uzyskać najlepsze wyniki, lepiej mieć procesor AMD z najwyższej półki niż CPU od Intela.
Na początku sierpnia streamer Bruhskey opublikował na platformie X swoje wrażenia z testów Battlefielda 6. Rozgrywka była prowadzona w natywnej rozdzielczości 1440p, czyli bez żadnych upscalerów. Bruhskey nie wspominał także o generowaniu klatek, co, jeśli jest prawdą, dobrze świadczy o optymalizacji gry. Według streamera rozgrywane mecze były typowymi potyczkami, z jakimi spotkają się gracze po premierze, a najczęstszą mapą był Kair.
Z relacji Bruhskeyego wynika, że dla najlepszej wydajności wręcz wymagane będzie posiadanie gamingowego procesora AMD korzystającego z technologii 3D V-Cache. Różnica między procesorami AMD a Intela wynosi ponad 100 klatek, co w przypadku strzelanek jest niezwykle istotnym elementem.
PC, na którym grał Bruhskey, miał następującą konfigurację:
Jego przyjaciel grał w Battlefielda 6 na niemal bliźniaczej konfiguracji. Jedyną różnicą był procesor: zamiast wspomnianego Ryzena, Intel Core i9-14900K. To wystarczyło, żeby wydajność gry spadła o około 110 klatek (około 33%). Z procesorem od AMD Bruhskey utrzymywał ponad 300, a zbliżał się nawet do 400 FPS-ów.
Relacja streamera brzmi wyjątkowo pozytywnie. Battlefielda 6 możemy zaliczyć do kategorii produkcji AAA, które zazwyczaj charakteryzują się dużymi wymaganiami sprzętowymi. Tymczasem na tak mocnym komputerze streamer osiągnął w rozdzielczości 1440p ponad 300 klatek. Oznaczałoby to, że strzelanka od EA powinna być grywalna nawet na budżetowych komputerach. Wszystko zweryfikuje premiera gry, zaplanowana na 10 października tego roku.
Więcej:Szef NVIDII chce pełnego wdrożenia AI w firmie i nazywa dyrektorów „szalonymi”, gdy tego nie robią
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic

Autor: Zbigniew Woźnicki
Przygodę z publicystyką i pisaniem zaczął w serwisie Allegro, gdzie publikował newsy związane z grami, technologią oraz mediami społecznościowymi. Wkrótce zawitał na GRYOnline.pl i Filmomaniaka, pisząc o nowościach związanych z branżą filmową. Mimo związku z serialami, jego serce należy do gier wszelakiego typu. Żaden gatunek mu nie straszny, a przygoda z Tibią nauczyła go, że niebo i muzyka w grach są całkowicie zbędne. Przed laty dzielił się swoimi doświadczeniami, moderując forum mmorpg.org.pl. Uwielbia ponarzekać, ale oczywiście konstruktywnie i z umiarem. Na forum pisze pod ksywką Canaton.