Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 sierpnia 2025, 09:10

Twórcy Battlefield 6 zapytali graczy, po co im przeglądarka serwerów, i postanowili wyjaśnić zawiłości multiplayera

Producentka BF6 spytała fanów, co cenią w przeglądarce serwerów. Jej zdaniem, ta już obecna w grze spełni ich potrzeby. Przy okazji poznaliśmy szczegóły systemu dobierania graczy.

Źródło fot. EA DICE
i

Battlefield 6 zaoferuje graczom opcję przeglądania i tworzenia serwerów za pośrednictwem Battlefield Portal. Tryb ten zadebiutował w Battlefieldzie 2042 i chociaż był uznawany za dobry pomysł, jego szybkie porzucenie przez twórców sprawiło, że wiele osób ostatecznie uznało go za zmarnowany potencjał.

Przeglądarka serwerów w BF6

Wygląda jednak na to, że EA DICE nie chce powtórzyć tego samego błędu w nadchodzącej odsłonie serii. Producentka BF6, Alexia Christofi, zapytała fanów, co jest dla nich najważniejsze w przeglądarce serwerów. Post spotkał się ze sporym zainteresowaniem graczy, którzy podzielili się swoimi opiniami w komentarzach i na Reddicie.

Z najpopularniejszych odpowiedzi wynika, że dla graczy najważniejsze są: możliwość wyboru oraz poczucie przynależności do danej społeczności. Niektórzy zwracają też uwagę, że taki tryb jest wręcz konieczny w regionach o mniejszej populacji, gdzie o niektórych porach dnia trudno znaleźć graczy przez matchmaking. Wiele osób podkreśla również, że przeglądarka serwerów skutecznie przedłuża żywotność gry.

Christofi zapoznała się z odpowiedziami i w osobnym poście wymieniła elementy, które odczuła, że zdaniem graczy są najbardziej istotne:

  1. trwałe serwery;
  2. poczucie przynależności do społeczności i możliwość wspólnej gry;
  3. możliwość wyboru konkretnych map / trybów;
  4. możliwość filtrowania po pingu / zapełnieniu serwera;
  5. wsparcie dla regionów o niskiej liczbie graczy.

Co jednak najważniejsze, Christofi potwierdziła, że jej zdaniem przeglądarka serwerów w BF6 odpowiada na wszystkie te potrzeby.

Myślę, że nasze rozwiązanie z przeglądarką serwerów odpowiada na wszystkie te potrzeby. Tak, działa przez Portal i pokazuje doświadczenia społeczności, ale mogą one dawać pełne XP, będą wyeksponowane w głównym menu, a nie ukryte – i pozwolą na filtrowanie oraz wyszukiwanie konkretnych rzeczy, których szukasz. Będziemy mieć więcej do powiedzenia na ten temat w przyszłości, ale patrząc na wszystkie Wasze odpowiedzi, wydaje mi się, że to, co mamy, odpowiada na większość scenariuszy użycia.

System dobierania graczy

Przechodząc do standardowego matchmakingu – otrzymaliśmy na jego temat nowe informacje. EA potwierdziło (via Insider Gaming), że system dobierania graczy będzie częściowo oparty na umiejętnościach (tzw. SBMM). Skupi się on na czterech kluczowych obszarach:

  1. ping;
  2. lokalizacja gracza;
  3. dostępność serwera;
  4. pewien czynnik umiejętności.

Przekazano, że czynniki matchmakingu „będą się różnić w zależności od trybu gry i liczby graczy”. EA jakiś czas temu stwierdziło też, że system ma przede wszystkim tworzyć bardziej zbalansowane drużyny, a nie skupiać się wyłącznie na poziomie umiejętności każdego gracza.

Battlefield jest najlepszy, gdy grasz w trybie totalnej wojny ze znajomymi i różnymi typami graczy – nie chcemy tego ograniczać.

Wygląda więc na to, że chociaż w BF6 wciąż będziemy mieli do czynienia z SBMM, to jednocześnie działać będzie dodatkowy system zapewniający lepszy balans. Dzięki temu najbardziej zdeterminowani gracze nie trafią razem do jednego lobby, a rozgrywka będzie nieco luźniejsza. Z pewnością temat ten zostanie doprecyzowany przez twórców bliżej premiery gry.

Mapy i tryby dostępne podczas bety

Przypomnijmy, że beta-testy Battlefielda 6 odbędą się na wszystkich platformach w trzech falach. Wczesny dostęp będzie aktywny od 7 do 8 sierpnia. Otwarte testy odbędą się w dniach 9-10 i 14-17 sierpnia.

Producent wykonawczy EA DICE, Ryan McArthur, potwierdził, że gracze otrzymają dostęp do zawartości, którą ogrywali streamerzy podczas ostatniego pokazu gry.

Podczas bety będziemy mogli sprawdzić cztery z dziewięciu planowanych na premierę map. Są to Liberation Peak, Siege of Cairo, Iberian Offensive i Empire State. Bawić będziemy mogli się w czterech trybach: Conquest, Breakthrough, Squad TDM oraz Domination.

Nawiasem mówiąc, VGT Gaming News potwierdził również, że BF6 będzie działać w 60 klatkach na sekundę na konsolach PS5 i XSX/S. Wersja na PS5 Pro zaoferuje dodatkowe ulepszenia wizualne.

Battlefield 6 zadebiutuje 10 października na PC oraz konsolach PS5 i XSX/S. Użytkowników Steama z pewnością ucieszy fakt, że gra nie będzie wymagała od nas korzystania z EA App.

Marcin Bukowski

Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

więcej