Koniec z cięciem detali? Unreal Engine 5.6 wyznacza kurs dla otwartych światów w grach
Epic opublikował Unreal Engine w wersji 5.6. Ulepszony silnik graficzny powinien ułatwić deweloperom między innymi tworzenie gier z otwartym światem o wysokiej jakości – i to przy stabilnych 60 klatkach na sekundę.

Unreal Engine 5 został ulepszony. Tak uważa Epic, który wczoraj, 3 czerwca, zorganizował wydarzenie State of Unreal. Oprócz prezentacji Wiedźmina 4, zaprezentowano nowości związane z Unreal Engine 5.6, który ma ułatwić i usprawnić tworzenie gier z otwartym światem. Zaprezentowano ulepszenia silnika graficznego oraz jego funkcje. Co najważniejsze, 60 fpsów ma być dostępne na sprzęcie obecnej generacji (vide Wccftech).
Unreal Engine 5.6 dostępny dla deweloperów
Obecnie Unreal Engine 5 cieszy się mieszanymi opiniami wśród twórców oraz samych graczy. Najbardziej cierpią na tym tytuły z otwartym światem, ponieważ trudno o utrzymanie stałego i wysokiego klatkażu. To może zmienić się już wkrótce, co obiecuje Epic wraz z premierą Unreal Engine 5.6. Najnowsza wersja silnika graficznego przeszła szereg usprawnień, którym twórcy chwalą się w nowym materiale wideo.
Najważniejszym aspektem Epic pochwalił się od razu. Twórcy będą mogli tworzyć „super-wysokiej jakości, otwarte światy na dużą skalę, które działają płynnie przy 60 FPS na sprzęcie obecnej generacji”, co tyczy się również Wiedźmina 4 na PS5. Ulepszono oświetlenie i proces ładowania dużych obszarów, przez co rozgrywka powinna być płynniejsza i znikną przycięcia, których obecnie doświadczają gracze.
Zmian doczekały się także narzędzia. Od teraz, według Epica, łatwiej i bardziej intuicyjnie można dopracować animacje ruchu oraz fizykę poruszania się różnych obiektów, ludzi i zwierząt. Co istotne, kreator ludzkich postaci, MetaHuman Creator, został zaimplementowany bezpośrednio w Unreal Engine 5 i otrzymał nowe funkcje projektowania.
Epic ogłosił, że zmian doczekał się także interfejs. Deweloperzy mają mieć lepszy dostęp do assetów, które łatwiej przeglądać w poszukiwaniu potrzebnych elementów. Przeprojektowano również pasek z narzędziami, aby zapewnić szybszy do nich dostęp. Deweloperzy mają mieć także łatwiejsze zadanie w tworzeniu światów dzięki nowym oknom widoku 3D.
Nowości trochę się nazbierało, ale jak wpłyną na projektowanie tytułów, dowiemy się dopiero za jakiś czas. Na pewno dla graczy najistotniejsza jest obietnica, że na komputerach i konsolach obecnej generacji doświadczymy rozbudowanych, otwartych światów w płynnych 60 klatkach, co powinno zadowolić społeczność gamingową.
- Jaki komputer do Wiedźmina 4? Po pokazie tech dema, trzeba szykować się na wymagania sprzętowe na miarę nowej generacji RPG
- Wiedźmin 4 i Unreal Engine 5 to przepis na kłopoty. Nadzieja w ogarniętym ray tracingu oraz optymalizacji
Więcej:PS5 Pro wydajniejsze, a DualSense bez wymiennej baterii; ekspert sprawdził model konsoli CFI-ZCT2W