Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 15 grudnia 2019, 15:03

Nas też zaskoczyło zwycięstwo Sekiro, nowy Xbox i remake Gothica

W tym tygodniu rozdane zostały growe Oscary, z werdyktem nie zgadzamy się w pełni, a THQ Nordic zrzucił na nas bombę w postaci grywalnego dema remake’u Gothica.

Jeszcze kilka dni temu Death Stranding było murowanym faworytem do zgarnięcia „growego Oscara”, czyli nagrody dla najlepszej gry roku na gali The Game Awards. Dziś wiemy już, że zaszczyt ten przypadł produkcji pod tytułem Sekiro: Shadows Die Twice, a najnowsze dzieło Hideo Kojimy musi zadowolić się trzema wyróżnieniami – za najlepszą ścieżkę dźwiękową i reżyserię, a także statuetką dla najlepszego aktora, którym okazał się Mads Mikkelsen.

Czy Death Stranding jest wielkim przegranym czwartkowej gali? Niekoniecznie. Kojimę brak najważniejszej nagrody z pewnością zabolał, ale jego gra i tak zdobyła najwięcej statuetek spośród wszystkich tytułów branych pod uwagę (dla porównania Control miało osiem nominacji, a może pochwalić się tylko jednym wyróżnieniem). Nasza redakcja akurat głosowała na Death Stranding, ale jak już zapewne wiecie – jesteśmy tylko jednym z osiemdziesięciu podmiotów biorących udział w głosowaniu. Podobnie jak zgromadzeni na gali goście, byliśmy mocno zaskoczeni faktem, że ostatecznie zwyciężyło Sekiro.

Microsoft pokazał nowego Xboksa

Skoro mowa o gali, warto wspomnieć o towarzyszących relacji zapowiedziach. Firma Microsoft wreszcie pokazała nowego Xboksa, dając przy okazji kolejny dowód na to, że w temacie wymyślania nazw dla tych urządzeń gigant z Redmond kieruje się mocno pokręconą logiką. Bardzo podobał nam się też zwiastun drugiej odsłony Hellblade’a ze świetną muzyką zespołu Heilung. Reszta pokazanych produkcji nie przyspieszyła już bicia serca, ale szanujemy The Game Awards za to, że z roku na rok tych zapowiedzi jest coraz więcej.

W Polsce większym echem odbiła się zapewne wieść o nadejściu remake’u Gothica, a w zasadzie krótkiego dema, które dopiero otworzy dyskusję o tym, czy tak radykalne zmiany są tej grze w ogóle potrzebne. O projekcie tym wiedzieliśmy od jakiegoś czasu i po ograniu uczucia były mocno mieszane. Teraz wyrobić zdanie możecie sobie sami, bo krótki fragment dostępny jest dla każdego, kto posiada w swojej bibliotece dowolną grę firmy Piranha Bytes w wersji Steam (aktualnie trwa promocja, więc nie będzie to droga inwestycja).

Na koniec chcieliśmy Wam przypomnieć, że już niebawem Wy wybierzecie najlepszą grę mijającego roku. Plebiscyt ruszy w przyszłym tygodniu i tradycyjnie nie będziemy modyfikować go o nasze typy. Walka o najwyższe laury zapowiada się niezwykle ciekawie, bo nie było w 2019 roku tytułu, który odstawałby wyraźnie od reszty, jak Red Dead Redemption 2 czy God of War rok wcześniej.

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA

Ten tekst to zapowiedź naszego nowego newslettera, który przyjmie formę cotygodniowego, autorskiego skrótu informacji z mijającego tygodnia. Chcecie go otrzymywać, jeszcze zanim pojawi się na stronie? Wyraźcie zgodę na newsletter w swoim koncie.

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA

Jeśli spodobał Ci się ten tekst i chcesz otrzymywać go przed wszystkimi, zapisz się do naszego newslettera.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej