Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

felietony Najnowsze wiadomości i informacje

Łzy fanboya. Wrażenia z 3. sezonu serialu Chilling Adventures of Sabrina - felieton
Łzy fanboya. Wrażenia z 3. sezonu serialu Chilling Adventures of Sabrina - felieton

fixumdyrdum, 21 stycznia 2020, 16:10

Najnowszy sezon przygód Sabriny Spellman jest dokładnie tym, czym nie powinien być: przewidywalną od początku do końca papką bez polotu (poza jednym wyjątkiem). Idealną do zagłuszania ciszy podczas mycia garów. Wielka szkoda.

Redzi jak Rockstar - Wiedźmin 4 najprawdopodobniej w 2025 roku - felieton
Redzi jak Rockstar - Wiedźmin 4 najprawdopodobniej w 2025 roku - felieton

Krystian Smoszna, 19 stycznia 2020, 15:00

Wczorajsza wiadomość o przesunięciu premiery Cyberpunka 2077 gruchnęła jak grom z jasnego nieba. Nie widzimy jednak specjalnych powodów do niepokoju, wręcz przeciwnie.

To nie będzie Assassin's Creed dla fanów asasynów - felieton
To nie będzie Assassin's Creed dla fanów asasynów - felieton

Krystian Smoszna, 12 stycznia 2020, 15:00

Plotki i przecieki dość jednoznacznie mówią nam, że nowy asasyn będzie wikingiem i co więcej, będzie taki jak Odyssey, a to oznacza, że będzie w nim bardzo mało starego Assassin's Creeda.

Grosza rzuć Redom
Grosza rzuć Redom

Krystian Smoszna, 6 stycznia 2020, 08:00

Po premierze wiedźmińskiego serialu widzimy, jak bardzo sukces Netfliksa pomógł polskim twórcom gry. Dzięki milionom, wydanym przez platformę streamingową na reklamę setki tysięcy ludzi potrząsnęło sakiewką i rzuciło groszem.

The Outsider – dobra adaptacja prozy Kinga – felieton
The Outsider – dobra adaptacja prozy Kinga – felieton

Hubert Sosnowski, 3 stycznia 2020, 15:49

Jeśli czujecie się zbyt bezpiecznie, powinniście wyruszyć do małych, amerykańskich miasteczek. To właśnie tam czekają największe zagrożenia – takie jak adaptowany przez HBO The Outsider na motywach powieści Stephena Kinga.

Najważniejsze wybory roku - plebiscyt na grę 2019
Najważniejsze wybory roku - plebiscyt na grę 2019

Krystian Smoszna, 29 grudnia 2019, 14:50

Wszystkie ważne premiery tego roku są już za nami, a branża świętuje tak samo, jak cały świat. Dlatego najważniejszym wydarzeniem tygodnia jest nasz trwający plebiscyt, w którym to Wy wybieracie grę 2019 roku.

Tydzień wielkich premier - Gwiezdne wojny, Wiedźmin i nasz plebiscyt
Tydzień wielkich premier - Gwiezdne wojny, Wiedźmin i nasz plebiscyt

Krystian Smoszna, 22 grudnia 2019, 14:50

Branża gier zapadła w letarg, ale za to jest co oglądać, w tym tygodniu dwie wielkie premiery - Wiedźmin i Gwiezdne wojny. Trzecią równie ważną dla nas była premiera naszego plebiscytu na grę roku.

Nas też zaskoczyło zwycięstwo Sekiro, nowy Xbox i remake Gothica
Nas też zaskoczyło zwycięstwo Sekiro, nowy Xbox i remake Gothica

Krystian Smoszna, 15 grudnia 2019, 15:03

W tym tygodniu rozdane zostały growe Oscary, z werdyktem nie zgadzamy się w pełni, a THQ Nordic zrzucił na nas bombę w postaci grywalnego dema remake’u Gothica.

Pierwsze wrażenia z serialu HBO Mroczne Materie – Wdzięczna adaptacja - felieton
Pierwsze wrażenia z serialu HBO Mroczne Materie – Wdzięczna adaptacja - felieton

Hubert Sosnowski, 4 listopada 2019, 12:27

Przed Mrocznymi Materiami stało niełatwe zadanie: musiały nie tylko być dobrym serialem, ale też odzyskać zaufanie widzów po innej, nie do końca udanej adaptacji prozy Pullmana – ładnym, ale chaotycznym Złotym Kompasie. I podołały.

5. sezon Peaky Blinders - scenopisarski hazard skutkuje dobrym sezonem - felieton
5. sezon Peaky Blinders - scenopisarski hazard skutkuje dobrym sezonem - felieton

Hubert Sosnowski, 7 października 2019, 14:15

Mają rozmach, dranie. Peaky Blinders wracają w piątym sezonie, ostrym jak żyleta. Gang z Birmingham udowadnia, że fabularny hazard i ryzykowne podbijanie stawek jednak się opłaca.

Pierwsze wrażenia z Mindhunter s02 - kontynuacja błyskotliwego serialowego thrillera - felieton
Pierwsze wrażenia z Mindhunter s02 - kontynuacja błyskotliwego serialowego thrillera - felieton

Hubert Sosnowski, 29 sierpnia 2019, 12:06

Drugi sezon Mindhuntera jest jak wehikuł czasu. Zabiera nas do epoki, gdy śledczy polujący na seryjnych morderców nie mieli tylu narzędzi co dzisiaj. I pokazuje wszystko w obłędnie dobry sposób.

The Boys - Marvel w krzywym zwierciadle - felieton
The Boys - Marvel w krzywym zwierciadle - felieton

Hubert Sosnowski, 30 lipca 2019, 14:44

Masz już dość superbohaterszczyzny? Poza Iron Manem i Deadpoolem dostrzegasz tam samych świętoszków, a Watchmen było dawno i zbyt poważnie? The Boys, adaptacja komiksu Gartha Ennisa, powstała specjalnie dla Ciebie.

Kroniki Arthdalu - koreańska alternatywa dla Wikingów
Kroniki Arthdalu - koreańska alternatywa dla Wikingów

Hubert Sosnowski, 11 lipca 2019, 11:03

Nakręcenie dobrego fantasy stanowi wyzwanie. Przekonał się o tym Kim Won-seok ze Studia Dragon, gdy tworzył Kroniki Arthdalu. Początek zapowiadał się fatalnie, ale po falstarcie serial zaczął łapać przyzwoite tempo.

Jessica Jones s03 - przyzwoite pożegnanie z netflixową częścią uniwersum Marvela - felieton
Jessica Jones s03 - przyzwoite pożegnanie z netflixową częścią uniwersum Marvela - felieton

Hubert Sosnowski, 18 czerwca 2019, 13:52

Wszystko co dobre kiedyś się kończy. Netflixowe seriale Marvela zaliczały wzloty i upadki, ale wybijały się na tle konkurencji. Jessica Jones stanowiła jeden z jaśniejszych punktów tej konstelacji; również pożegnalny, trzeci sezon potrafi błysnąć mimo wpadek.

Paragraf 22 – błędne koło wojny – pierwsze wrażenia z nowego miniserialu HBO - felieton
Paragraf 22 – błędne koło wojny – pierwsze wrażenia z nowego miniserialu HBO - felieton

Hubert Sosnowski, 23 maja 2019, 15:50

George Clooney już kilkukrotnie udowodnił, że ma dryg do reżyserii. Tym razem jednak porwał się na naprawdę gruby kaliber – ekranizację Paragrafu 22 Josepha Hellera. Ze starcia z wybitnym, ale niewdzięcznym materiałem źródłowym wyszedł obronną ręką.

Gotham – serialowy prequel Batmana odchodzi ze stylem – felieton
Gotham – serialowy prequel Batmana odchodzi ze stylem – felieton

Hubert Sosnowski, 7 maja 2019, 15:35

Wiedzieliśmy, jak Gotham się skończy. Każdy, kto zna mit Batmana, wie, że serial wiódł do powstania Mrocznego Rycerza. To jednak kolejny dowód na to, że nie liczy się cel, a sama droga. Przygody Jima Gordona zaliczały wzloty i upadki, ale ostatecznie odchodzą w dobrym stylu.

Gra o tron - s08e01 - Początek końca z przytupem - felieton
Gra o tron - s08e01 - Początek końca z przytupem - felieton

Hubert Sosnowski, 17 kwietnia 2019, 12:57

Dwa lata odwyku. Tysiące memów i spekulacji. Miliony widzów na całym świecie wstrzymywały oddech w oczekiwaniu na wielki finał słynnej sagi fantasy. I oto smoki wylądowały – a wraz z nimi ostatni sezon Gry o tron. Po pierwszym odcinku zapowiada się naprawdę nieźle.

Love, Death & Robots - Bajki robotów dla dorosłych od Netflixa - felieton
Love, Death & Robots - Bajki robotów dla dorosłych od Netflixa - felieton

Hubert Sosnowski, 26 marca 2019, 11:55

Miłość i śmierć nie od dziś chodzą w parze. Na tym związku zbudowano niejedną wielką historię. Netflix udowadnia, że w tej relacji brakowało istotnego czynnika. Robotów. I choć antologia animacji Miłość, śmierć i roboty jest nierówna, to i tak jedna z ciekawszych rzeczy, jakich doświadczycie w tym miesiącu.

Nightflyers - niezły horror Sci-Fi oparty o prozę George'a R. R. Martina - felieton
Nightflyers - niezły horror Sci-Fi oparty o prozę George'a R. R. Martina - felieton

Hubert Sosnowski, 28 stycznia 2019, 09:12

Boimy się tego, czego nie znamy. Co czai się w ciemnościach i nie ma nazwy. Dlatego Nightflyers, posklejane z dobrze znanych tropów, nie przeraża, choć próbuje. Na szczęście i tak ma dobre momenty.

Pierwsze wrażenia z 2. sezonu serialu The Punisher - felieton
Pierwsze wrażenia z 2. sezonu serialu The Punisher - felieton

Hubert Sosnowski, 17 stycznia 2019, 14:26

Pierwszy sezon The Punisher był jak gorzka, uliczna ballada Johny'ego Casha o tym, że dościgną Cię konsekwencje grzechów. W drugiej odsłonie serial gra do tej samej melodii, tylko z większym wykopem.

O Uncharted słów kilka, czyli ile jest gracji w kradzionych pomysłach

JamLasica, 26 września 2016, 18:07

O Uncharted napisano i powiedziano już tysiące słów, zrecenzowano na setki sposobów. Silenie się na kolejne analizy absolutnie mija się z celem, bo nikomu się tego nie będzie chciało czytać. Warto jednak podejść do tematu mniej konwencjonalnie.

Siedem grzechów głównych otwartych światów
Siedem grzechów głównych otwartych światów

Czarny Wilk, 13 września 2016, 20:11

Gry z otwartym światem na dobre opanowały wysokobudżetowy segment branży gier komputerowych. A ja mam tego coraz bardziej dość, ponieważ większość studiów deweloperskich nie ma odpowiedniego wyczucia do tego typu gier i powtarza w kółko te same błędy.

Od Wizny do Berlina, czyli polskie tematy na gry
Od Wizny do Berlina, czyli polskie tematy na gry

Meehow, 1 września 2016, 18:20

Polska historia to wysyp tematów na dobre gry z różnych gatunków. Niestety, tak się złożyło, że takowych jak dotąd nie powstało wiele – częściej polskie motywy pojawiały się w produkcjach zagranicznych. W niniejszym tekście popuszczam wodze fantazji i wyobrażam sobie kilka tytułów opartych o naszą historię najnowszą, w które dobrze grałoby się nie tylko nam, Polakom, ale także graczom z innych części świata.

Kilka słów o tym, jak EA załatwiło Activision
Kilka słów o tym, jak EA załatwiło Activision

Piras, 8 lipca 2016, 16:23

Electronic Arts urosło w siłę i stopniowo realizowało niegdyś wydawałoby się niemożliwe do osiągnięcia cele. Wszystko to zaszło tak daleko, że znaleźliśmy się w sytuacji wręcz odwrotnie proporcjonalnej do tej, gdy rządziło Call of Duty, a Activision święciło triumfy.

Przez trud do Andromedy, czyli czego oczekuję od nowego Mass Effect
Przez trud do Andromedy, czyli czego oczekuję od nowego Mass Effect

Meehow, 1 lipca 2016, 17:32

Brak solidnej prezentacji gry Mass Effect: Andromeda na targach E3 2016 był zarazem rozczarowaniem i zaskoczeniem. Jako że o rzeczonym tytule wciąż wiemy bardzo mało – mimo że data premiery majaczy już na horyzoncie – postanowiłem napisać skromny felieton na temat swoich marzeń, oczekiwań i pomysłów na Andromedę.

Poziom 1000 na Steam - da się?
Poziom 1000 na Steam - da się?

theartofpeerpressure, 1 lipca 2016, 15:18

Da się. Trzeba tylko wydać "trochę'' pieniędzy na gry, brać udział w wydarzeniach i bawić się kartami na platformie Steam. Jednej osobie już udało się przekroczyć liczbę z trzema zerami. Kto to taki?

Gracz o imieniu Jihad zbanowany przez Sony
Gracz o imieniu Jihad zbanowany przez Sony

theartofpeerpressure, 30 czerwca 2016, 16:48

Sony najwidoczniej nie spodobało się, że Jihad użył swojego prawdziwego imienia w ksywce na konsoli PlayStation, wskutek czego jego PSN ID zostało permanentnie zbanowane. Po nagłośnieniu tej sprawy firma skontaktowała się z Jihadem i zaproponowała rozwiązanie - które dzięki niemu niebawem trafi i do nas.

Pięciu ojców z gier wideo na Dzień Ojca!
Pięciu ojców z gier wideo na Dzień Ojca!

theartofpeerpressure, 23 czerwca 2016, 16:01

Z okazji Dnia Ojca przypomnijmy sobie, kto mógłby być najlepszym tatą ze wszystkich, których można było spotkać w grach wideo. A było takich paru, może nawet więcej, niż się spodziewaliśmy. Jednak tym razem poświęcę czas piątce ojców, którzy różnili się między sobą najbardziej.

CBBE w Fallout 4 nie dla konsol, chyba że Bethesda weźmie się w garść
CBBE w Fallout 4 nie dla konsol, chyba że Bethesda weźmie się w garść

theartofpeerpressure, 21 czerwca 2016, 16:30

Jedna z najchętniej pobieranych modyfikacji do Skyrima pojawiła się także w Fallout 4. Z jej pomocą uwydatnimy kobiece kształty i nie tylko. Konsole jednak będą musiały na nią poczekać. Być może całą wieczność.

No Man's Sky jednak wciąż ,,niczyje''
No Man's Sky jednak wciąż ,,niczyje''

theartofpeerpressure, 19 czerwca 2016, 14:27

Developer No Man's Sky wygrywa proces o prawo do słowa Sky w nazwie z telewizją Sky. Nie był pierwszym, który musiał walczyć o swoje, ale był chyba pierwszym, który wygrał.

Młoty w dłoń, kujmy broń! Klasa robotnicza w grach
Młoty w dłoń, kujmy broń! Klasa robotnicza w grach

Maurycy, 1 maja 2016, 12:06

O tym, jak robotnicza klasa społeczna przedstawiana jest w grach komputerowych. Bunt i rewolucja czy rezygnacja i poddaństwo?

Gropinie - co sądzimy o PlayStation 4K/Neo?
Gropinie - co sądzimy o PlayStation 4K/Neo?

Czarny Wilk, 28 kwietnia 2016, 10:56

Gropinie to nowy cykl, w którym autorzy piszący dla Gameplay.pl pokrótce omawiają wybrany, wywołujący liczne dyskusje temat. Na pierwszy ogień wybraliśmy kwestię nowej konsoli Sony, o której plotki napływają z każdej strony.

Relacja z rozdania Oscarów 2016 - DiCaprio ze statuetką, Spotlight najlepszym filmem
Relacja z rozdania Oscarów 2016 - DiCaprio ze statuetką, Spotlight najlepszym filmem

Promilus, 1 marca 2016, 10:12

Mad Max: Na drodze gniewu z sześcioma Oscarami, a film roku - Spotlight - tylko z dwoma. Sylvester Stallone bez statuetki, którą otrzymał za to (wreszcie) Leonardo DiCaprio za Zjawę.

Dlaczego co roku wracam do trylogii Mass Effect
Dlaczego co roku wracam do trylogii Mass Effect

Meehow, 15 stycznia 2016, 18:20

Mass Effect to w mojej ocenie najlepsza marka w portfolio kanadyjskiego BioWare. Co takiego ma w sobie trylogia o komandorze Shepardzie i załodze fregaty Normandia, że niezmiennie powracam do niej co roku? Po odpowiedź zapraszam do tekstu.

Underrail od podszewki – co robi źle, a co dobrze „prawie-Fallout”?
Underrail od podszewki – co robi źle, a co dobrze „prawie-Fallout”?

Luc, 8 stycznia 2016, 13:30

Fallout 4 fanów klasycznych postapokaliptycznych klimatów z pewnością zawiódł - a powstałą niszę próbuje wypełnić Underrail. Czy jednak jest w stanie podołać temu zadaniu?

Max Payne, Batman i koledzy - dziwne poziomy w grach
Max Payne, Batman i koledzy - dziwne poziomy w grach

Filip „fsm” Grabski, 30 listopada 2015, 18:35

Bywa tak, że standardowa gra przerywana jest poziomem nietypowym, koszmarnym, sennym, udziwnionym. I wtedy taka rzecz zapada w pamięć, a graczom łatwo jest zrobić listę najlepszych tego typu zagrywek. Zapraszam!

Xbox 360 - wielki reformator ma 10 lat
Xbox 360 - wielki reformator ma 10 lat

Lans Tartare, 23 listopada 2015, 13:40

Każda konsola wnosi do branży coś od siebie - nieważne, czy chodzi o te, które odniosły gigantyczny sukces (jak NES, PSX i PS2), czy te mniej udane, w rodzaju Nintendo 64 czy Segi Saturn. Xbox 360 zalicza się do pierwszej grupy, przede wszystkim dzięki temu, ile zmienił w świecie gier.

Black & White 2 – 10 lat boskiej gry Petera Molyneuxa
Black & White 2 – 10 lat boskiej gry Petera Molyneuxa

Lans Tartare, 7 października 2015, 15:25

Kiedy w mediach tradycyjnych wspomina się o „zabawie w boga”, najczęściej ma to negatywny wydźwięk. Od klonowania owieczek, hodowania sztucznej żywności i zmieniania koryt rzek daleko jednak do gier. Poza tym w wirtualnym świecie przeważnie jesteśmy półbogami, wybrańcami losu, czempionami mogącymi na chwilę podpalić swój miecz lub wykonać podwójny skok... Jednak w kilku przypadkach możemy poczuć się naprawdę jak stwórca – takim przypadkiem było Black & White 2.

Czy Dark Messiah przetrwał próbę czasu?
Czy Dark Messiah przetrwał próbę czasu?

kameo, 4 września 2015, 11:27

Dark Messiah of Might and Magic to gra, która kiedyś bawiła mnie zdecydowanie bardziej niż inne gry fantasy FPP. Po latach wracam sprawdzić, czy "to coś" znajduje się w tej produkcji, czy też jest to tylko "wspomnienie z dzeciństwa".

11000 dni Amigi
11000 dni Amigi

Lans Tartare, 28 lipca 2015, 19:00

Przez wiele, wiele lat Amiga była moim marzeniem. Niespełnionym mirażem, kopalnią wspaniałych gier, których na moich podróbkach NES-a nie miałem.

Gra Max Payne ma już ponad 14 lat
Gra Max Payne ma już ponad 14 lat

Promilus, 26 lipca 2015, 13:43

Gra, do której chce się wracać. Max Payne to dzisiaj kultowa pozycja, ukończeniu której towarzyszy uczucie porównywalne do przeczytania dobrej książki lub obejrzenia porządnego filmu.

Moja historia gier platformowych - część 1
Moja historia gier platformowych - część 1

GeneticsD, 21 lipca 2015, 15:44

Krótkie wspomnienia o platformówkach z czasów zamierzchłych. To od tych gier rozpoczął się rozkwit branży trwający po dziś dzień, a co za tym idzie, to one doprowadziły do nieprawdopodobnego zwiększenia rangi tego przemysłu jako jednej z gałęzi gospodarki, ciągnąc za sobą rozwój konsol oraz komputerów osobistych.

F1 2015 i symboliczny brak kariery
F1 2015 i symboliczny brak kariery

Brucevsky, 10 lipca 2015, 22:05

F1 2015 wyjechała na tor słabo zatankowana i raczej wyścigu do serc graczy nie wygra. Brak trybu kariery to dla mnie osobiście symbol problemów Codemasters z ogarnięciem tej licencji.

Konami może sobie pozwolić na wymazanie Kojimy
Konami może sobie pozwolić na wymazanie Kojimy

Brucevsky, 4 lipca 2015, 19:45

Zamieszanie wokół Hideo Kojimy trwa. Konami posuwa się do dziwnych i drastycznych kroków, próbując nawet wymazać twórcę z rzeczywistości. Wygląda na to, że Japończycy mogą sobie na coś takiego pozwolić.

PayDay 2 nie nadaje się dla samotnika
PayDay 2 nie nadaje się dla samotnika

Brucevsky, 1 lipca 2015, 15:05

Samotnicy też mogą spróbować napaść na bank w PayDay 2. Tylko czy w ogóle powinni próbować?

Piętnaście lat gry Diablo II - rocznica w piekle
Piętnaście lat gry Diablo II - rocznica w piekle

Lans Tartare, 29 czerwca 2015, 08:56

Diablo II. Być może najważniejszy pecetowy tytuł na wyłączność. Jedna z nielicznych gier sprzed ery 3D, które Blizzard wciąż oficjalnie wspiera. Numer 1 na liście najlepszych hack & slash Gry-Online. A dla mnie niesamowicie kontrowersyjny sequel.

Przez pięć minut na E3 przestało chodzić o pieniądze
Przez pięć minut na E3 przestało chodzić o pieniądze

Czarny Wilk, 26 czerwca 2015, 15:25

Czasem przez ten rządzony już niemal wyłącznie przez pieniądze biznes potrafi jeszcze przebić się iskierka czegoś więcej. Pasji, zamiłowania i świeżego spojrzenia. Oto Unravel.

Deus Ex wiecznie żywy. Rocznica cyberpunkowego mieszańca
Deus Ex wiecznie żywy. Rocznica cyberpunkowego mieszańca

Lans Tartare, 23 czerwca 2015, 16:30

Deus Ex był pierwszym tytułem, który skłonił mnie do ulepszenia swojego peceta. Wcześniej nie miałem takiej potrzeby - to co chciałem mój złom odpalał, a nieliczne kieszonkowe inwestowałem wtedy w konsole oraz gry na nie.

To nie będzie zwykły remake – nadzieje i obawy związane z powrotem Final Fantasy VII
To nie będzie zwykły remake – nadzieje i obawy związane z powrotem Final Fantasy VII

Brucevsky, 18 czerwca 2015, 17:59

Wiele lat przyszło czekać fanom kultowej siódmej odsłony Final Fantasy na oficjalne ogłoszenie remake’u. Teraz wiemy już nie tylko, że powstaje, ale też będzie nieco różnił się od oryginału. Jakie można mieć w związku z tym nadzieje i obawy?

Analiza zapowiedzi Mass Effect: Andromeda
Analiza zapowiedzi Mass Effect: Andromeda

GeneticsD, 16 czerwca 2015, 23:13

Co wnioskujemy z tytułu gry? Jak wszystkie poznane rasy, z Radą na czele, rozwinęły podróże międzygalaktyczne? Nie będzie wątku Sheparda? I dobrze! Przyglądamy się pokrótce pierwszym informacjom na temat Mass Effect: Andromeda.