Słowo na niedzielę Ostatnie wiadomości

Zostawcie Concorda, nie wyciągajcie go, tam ciągle gra muzyka

Zostawcie Concorda, nie wyciągajcie go, tam ciągle gra muzyka

W swoim czerwcowym felietonie poświęconym grom, które miały mieć premierę podczas wakacji i sezonu ogórkowego, znajduję takie oto niemal profetyczne stwierdzenie: „Concord to niedawno zapowiedziany arena shooter z portfolio Sony, czyli propozycja, o której zapomnę, gdy postawię kropkę w tym zdaniu”.

opinie

Maciej Pawlikowski

8 września 2024 12:45

Zostawcie Concorda, nie wyciągajcie go, tam ciągle gra muzyka
Zasypiałem na stojąco, ale chyba jednak było warto - jak pracuje się na największych targach gier na świecie?

Zasypiałem na stojąco, ale chyba jednak było warto - jak pracuje się na największych targach gier na świecie?

Tegoroczny gamescom był imprezą rekordową pod względem frekwencji. Był szczególny również dla nas, bo udało nam się przygotować rekordową liczbę tekstów, zapowiedzi i wideo z targów. Oto, jak to wyglądało od kuchni.

opinie

Maciej Pawlikowski

1 września 2024 15:43

Zasypiałem na stojąco, ale chyba jednak było warto - jak pracuje się na największych targach gier na świecie?
No Man's Sky było kosmiczną porażką. Dziś to najlepsza gra o eksploracji kosmosu

No Man's Sky było kosmiczną porażką. Dziś to najlepsza gra o eksploracji kosmosu

To wręcz nieprawdopodobne, że Sean Murray nie porzucił NMS. Z łatwością wskazałbym dziesiątkę innych wydawców, którzy po astronomicznej porażce, jaką odniosło NMS, porzuciłoby projekt. Tymczasem po 20 patchach i 8 latach w końcu No Man's Sky zabiera nas w ciekawą podróż dookoła galaktyki.

opinie

Maciej Pawlikowski

4 sierpnia 2024 13:52

No Man's Sky było kosmiczną porażką. Dziś to najlepsza gra o eksploracji kosmosu
Nikt już nie pamięta o komputerowych grach olimpijskich, choć kiedyś miały swoją krótką karierę

Nikt już nie pamięta o komputerowych grach olimpijskich, choć kiedyś miały swoją krótką karierę

Jest piątek, 26 lipca 2024, dosłownie już za chwilę nasi sportowcy wejdą do łodzi, którymi przepłyną sześciokilometrowy odcinek Sekwany, aby celebrować rozpalenie olimpijskiego znicza. W Paryżu rozpoczynają się Letnie Igrzyska Olimpijskie.

opinie

Maciej Pawlikowski

28 lipca 2024 13:45

Nikt już nie pamięta o komputerowych grach olimpijskich, choć kiedyś miały swoją krótką karierę
Widziałem, słyszałem i czułem 50-tonowy dowód na pozytywny wpływ gier na świat - i długo tego nie zapomnę

Widziałem, słyszałem i czułem 50-tonowy dowód na pozytywny wpływ gier na świat - i długo tego nie zapomnę

Powiedzieć, że gry wideo są popularne, to nic nie powiedzieć. Ale są takie momenty, gdy ta popularność przynosi zaskakujące efekty. Jak wtedy, gdy zapełnia muzeum czy pomaga wyremontować zabytkowy czołg.

opinie

Adam Zechenter

7 lipca 2024 16:30

Widziałem, słyszałem i czułem 50-tonowy dowód na pozytywny wpływ gier na świat - i długo tego nie zapomnę
Co działo się w redakcji, gdy dzieci wesoło wybiegły ze szkoły? Felieton na koniec roku szkolnego

Co działo się w redakcji, gdy dzieci wesoło wybiegły ze szkoły? Felieton na koniec roku szkolnego

Jest gorąco, jest słonecznie, ale co najważniejsze, trwa sezon ogórkowy, więc jest nudno! Co działo się w redakcji, gdy dzieci wesoło wybiegły ze szkoły? Z pewnością lato to jeden z niewielu sposobów na ciszę w naszym biurze i niektórzy z nas w końcu mogą pracować.

opinie

Maciej Pawlikowski

30 czerwca 2024 13:10

Co działo się w redakcji, gdy dzieci wesoło wybiegły ze szkoły? Felieton na koniec roku szkolnego
Wkrótce sezon ogórkowy, ale tym razem będzie inaczej i zagramy w wiele wspaniałych gier

Wkrótce sezon ogórkowy, ale tym razem będzie inaczej i zagramy w wiele wspaniałych gier

Wkrótce wakacje, a to oznacza sezon ogórkowy w branży. Niby premier mniej, ale tym razem czeka na nas kilka naprawdę niezłych gier, które umilą nam urlopy.

opinie

Maciej Pawlikowski

16 czerwca 2024 22:57

Wkrótce sezon ogórkowy, ale tym razem będzie inaczej i zagramy w wiele wspaniałych gier
Nowe State of Play to zaledwie przystawka przed SGF - w dodatku droga i niezbyt smaczna

Nowe State of Play to zaledwie przystawka przed SGF - w dodatku droga i niezbyt smaczna

Wśród zapowiedzi Sony trudno szukać czegoś, co wbije nas w ziemię. Trochę niepokoi, że obejrzałem ten pokaz z poczuciem znużenia, szerzej otwierając oczy tylko w nielicznych przypadkach. Czasami otwierałem je jednak z niedowierzania.

opinie

Maciej Pawlikowski

2 czerwca 2024 21:20

Nowe State of Play to zaledwie przystawka przed SGF - w dodatku droga i niezbyt smaczna
Wywiad, z którego jestem dumny, choć to nie ja go przeprowadziłem

Wywiad, z którego jestem dumny, choć to nie ja go przeprowadziłem

Za nami Digital Dragons, impreza, którą odwiedzamy co roku. Tym razem w czasie jej trwania udało nam poznać i porozmawiać ze Swenem Vincke, co przypomniało nam, dlaczego w ogóle robimy to, co robimy.

opinie

Maciej Pawlikowski

26 maja 2024 20:15

Wywiad, z którego jestem dumny, choć to nie ja go przeprowadziłem
Polska język, trudna język - czy wspaniałe, duże lokalizacje i przekłady gier na język polski jeszcze powrócą?

Polska język, trudna język - czy wspaniałe, duże lokalizacje i przekłady gier na język polski jeszcze powrócą?

Coraz częściej piszecie na naszym forum o braku pełnej polskiej wersji językowej, a czasami nawet o braku napisów. Rzeczywiście, wydaje się, że pełnych lokalizacji jest coraz mniej, a te które są, pozostawiają wiele do życzenia. Zorganizowaliśmy tydzień tematyczny na GRYOnline.pl, aby bliżej pochylić się nad problemem tłumaczeń gier wideo.

opinie

Maciej Pawlikowski

19 maja 2024 14:26

Polska język, trudna język - czy wspaniałe, duże lokalizacje i przekłady gier na język polski jeszcze powrócą?
Monetyzacja przeprosin i roadmapa pokuty - jak zarabia się na błędach po nieudanej premierze gry?

Monetyzacja przeprosin i roadmapa pokuty - jak zarabia się na błędach po nieudanej premierze gry?

Przeprosiny po nieudanej premierze są już dziś normą, a stały się wręcz sposobem na monetyzację i podsycanie zainteresowania rozzłoszczonych graczy. Oto, jak roadmapa rozwoju gry zamienia się w roadmapę pokuty. A my się na te gesty zwyczajnie nabieramy.

opinie

Maciej Pawlikowski

5 maja 2024 13:00

Monetyzacja przeprosin i roadmapa pokuty - jak zarabia się na błędach po nieudanej premierze gry?
Kto zrobi Baldur's Gate 4? Kto jest na tyle szalony, aby podjąć się zadania?

Kto zrobi Baldur's Gate 4? Kto jest na tyle szalony, aby podjąć się zadania?

Baldur's Gate 4 nie zrobi Larian Studios, więc przez wiele lat zostanie nam cieszenie się Baldur's Gate 3. Zastanówmy się jednak, kogo Hasbro i Wizards of the Coast wyznaczą na dewelopera. Czy chcielibyśmy, aby CD PROJEKT RED zrobiło BG4? A może Activision Blizzard?

opinie

Maciej Pawlikowski

21 kwietnia 2024 22:00

Kto zrobi Baldur's Gate 4? Kto jest na tyle szalony, aby podjąć się zadania?
Dlaczego gramy w stare gry i co to znaczy dla branży

Dlaczego gramy w stare gry i co to znaczy dla branży

Stare gry są w modzie, ale warto pamiętać, że należy do nich nie tylko pierwszy Doom czy Heroes 3. Zdecydowaną większość czasu spędzamy z tytułami, które mają 6 lub więcej lat. Dlaczego tak się dzieje?

opinie

Adam Zechenter

7 kwietnia 2024 19:13

Dlaczego gramy w stare gry i co to znaczy dla branży
Sid Meier's Civilization ciągle niepokonane

Sid Meier's Civilization ciągle niepokonane

Świąteczny newsletter to dobra okazja do wspomnienia Sida Meiera, który do nas wracał w tym tygodniu parę razy.

opinie

Adam Zechenter

31 marca 2024 17:00

Sid Meier's Civilization ciągle niepokonane
Dlaczego nie powstanie Baldur's Gate 4, co wykręciło Hasbro i nad czym pracuje Larian Studios w polskim oddziale?

Dlaczego nie powstanie Baldur's Gate 4, co wykręciło Hasbro i nad czym pracuje Larian Studios w polskim oddziale?

Obok całej tej zadymy z Dragon's Dogma 2, toczyła się wcale nie mniej ważna sprawa ewentualnej kontynuacji Baldur's Gate 3. Larian Studios porzuca licencję Dungeons and Dragons - oczywistym pytaniem jest dlaczego? I co zatem robi Larian w swoim warszawskim oddziale?

opinie

Maciej Pawlikowski

24 marca 2024 20:43

Dlaczego nie powstanie Baldur's Gate 4, co wykręciło Hasbro i nad czym pracuje Larian Studios w polskim oddziale?
Co knuje EA? Dlaczego 30-letnie gry trafiły na Steam?

Co knuje EA? Dlaczego 30-letnie gry trafiły na Steam?

Na Steam trafiło niedawno kilkanaście odsłon Command and Conquer (w tym Red Alert), Sim City 3000 Unlimited, wszystkie części Populous i Dungeon Keeper. Co stało się, że trzydzieści lat później EA przypomina sobie o swoich wielkich klasykach?

opinie

Maciej Pawlikowski

17 marca 2024 14:02

Co knuje EA? Dlaczego 30-letnie gry trafiły na Steam?
11 bit studios jest na fali, ale to mogą być fale sztormowe

11 bit studios jest na fali, ale to mogą być fale sztormowe

11-bici to studio, które w przeszłości kilkukrotnie utwierdzało swoją pozycję w polskim gamedevie, a w tym roku będą wydawali sporo nowych gier. Piszę więc o trudnej sztuce balansowania na krawędzi – i o smutnym śmiechu historii w The Thaumaturge.

opinie

Maciej Pawlikowski

10 marca 2024 13:55

11 bit studios jest na fali, ale to mogą być fale sztormowe
Za chwilę nas tu już nie będzie. Przeprowadzamy się do nowych biur

Za chwilę nas tu już nie będzie. Przeprowadzamy się do nowych biur

Merch, stare gry, pisma komputerowe i mnóstwo pamiątek z całej historii istnienia naszej firmy. Przeprowadzamy się do nowych biur i z szaf powyciągaliśmy artefakty. A każdy z nich to historia redaktorów i pracowników GRY-Online S.A.

opinie

Maciej Pawlikowski

3 marca 2024 13:44

Za chwilę nas tu już nie będzie. Przeprowadzamy się do nowych biur
Moje dzieciństwo zbudowane było z pikseli i kwadratów, a Final Fantasy 7 Rebirth ponownie mnie do niego zabrało

Moje dzieciństwo zbudowane było z pikseli i kwadratów, a Final Fantasy 7 Rebirth ponownie mnie do niego zabrało

Final Fantasy 7 Rebirth zabiera mnie w podróż po wielu miastach i miejscach, które odwiedziłem za dziecka. Jest to dla mnie podróż wcale nie najłatwiejsza, ale piękna.

opinie

Maciej Pawlikowski

25 lutego 2024 21:34

Moje dzieciństwo zbudowane było z pikseli i kwadratów, a Final Fantasy 7 Rebirth ponownie mnie do niego zabrało
Skull and Bones to żadne tropiki, a wczasy nad polskim morzem

Skull and Bones to żadne tropiki, a wczasy nad polskim morzem

Z pewnością w Twoim życiu podobała Ci się gra, na której wszyscy wieszali psy. Ja mam tak ze Skull and Bones - choć zdaję sobie sprawę, jak dziurawa jest to szalupa, wiosłuję w niej z przyjemnością. Ale szkoda, że wyszła z tego gra, z której muszę się sam przed sobą i innymi tłumaczyć.

opinie

Maciej Pawlikowski

18 lutego 2024 15:40

Skull and Bones to żadne tropiki, a wczasy nad polskim morzem

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl