Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

grafika (gry) - newsy i ciekawostki (11)

Tomb Raider: Definitive Edition na PS4 kontra wersja PC
Tomb Raider: Definitive Edition na PS4 kontra wersja PC

Łukasz Szliselman, 30 stycznia 2014, 13:30

Jak prezentuje się Tomb Raider: Definitive Edition na PlayStation 4 w zestawieniu z wersją PC? Różnice możemy wyraźnie dostrzec oglądając porównanie grafiki obu wydań opublikowane przez serwis Eurogamer. Czy edycja „definitywna” faktycznie oferuje najwięcej?

World of Warcraft: Warlords of Draenor – nowe modele postaci na screenach
World of Warcraft: Warlords of Draenor – nowe modele postaci na screenach

Adam Zechenter, 24 stycznia 2014, 12:46

Jedną ze zmian, którą przyniesie dodatek Warlords of Draenor do MMO World of Warcraft będą odświeżone modele postaci. Firma Blizzard podzieliła się właśnie z fanami screenami, pokazującymi jak postępują nad nimi prace.

Resident Evil 4: Ultimate HD Edition - porównanie tekstur HD i SD
Resident Evil 4: Ultimate HD Edition - porównanie tekstur HD i SD

Marcin Skierski, 24 stycznia 2014, 11:05

Firma Capcom udostępniła screeny porównujące jakość tekstur HD i SD w grze Resident Evil 4: Ultimate HD Edition. Kolejna reedycja czwartej części popularnej serii ukaże się 28 lutego bieżącego roku na PC.

Fable Anniversary - zobacz porównanie graficzne z pierwowzorem
Fable Anniversary - zobacz porównanie graficzne z pierwowzorem

Marcin Skierski, 24 stycznia 2014, 10:42

Za dwa tygodnie na rynku zadebiutuje Fable Anniversary - remake uznanej gry RPG akcji autorstwa zespołu Lionhead Studios. Przed premierą warto zapoznać się z filmem porównującym oprawę graficzną najnowszej produkcji z oryginałem wydanym początkowo na pierwszego Xboksa w 2004 roku.

Tomb Raider: Definitive Edition z 60 klatkami na PlayStation 4
Tomb Raider: Definitive Edition z 60 klatkami na PlayStation 4

Kamil Zwijacz, 23 stycznia 2014, 20:58

Producent wykonawczy gry Tomb Raider: Definitive Edition, Scott Amos, wyjawił podczas wywiadu dla serwisu GamesRadar, że nowa wersja popularnej produkcji przez większą część zabawy działać będzie w 60 klatkach na sekundę na konsoli PlayStation 4. Niestety to samo nie dotyczy Xboksa One, który musi zadowolić się 30 klatkami. Obie edycja mogą za to pochwalić się rozdzielczością 1080p.

Assassin’s Creed IV: Black Flag – przepych graficzny wersji PC oraz uaktualnione wymagania sprzętowe
Assassin’s Creed IV: Black Flag – przepych graficzny wersji PC oraz uaktualnione wymagania sprzętowe

Łukasz Szliselman, 20 listopada 2013, 14:30

Studio Ubisoft Montreal opublikowało film opowiadajacy o zaletach pecetowej wersji Assassin’s Creed IV: Black Flag. Szczególnie okazale gra zaprezentuje się na komputerach z podzespołami Nvidii. Podano również oficjalne wymagania sprzętowe produkcji.

NBA 2K14 i NBA Live 14 - zobacz porównanie graficzne na PlayStation 4
NBA 2K14 i NBA Live 14 - zobacz porównanie graficzne na PlayStation 4

Marcin Skierski, 20 listopada 2013, 11:25

Kilka dni temu wraz z amerykańską premierą PlayStation 4 na tamtejszym rynku pojawiły się także next-genowe wersje NBA 2K14 i NBA Live 14. Serwis GameSpot w specjalnym materiale wideo porównał oprawę graficzną w obu grach. Który tytuł wygląda lepiej?

Dying Light – system oświetlenia i nowa lokacja na filmiku
Dying Light – system oświetlenia i nowa lokacja na filmiku

Bartosz Woldański, 18 listopada 2013, 19:29

Polska firma Techland wespół z koncernem Warner Bros. udostępnili nowy materiał wideo z Dying Light, czyli jednego z najbardziej oczekiwanych rodzimych tytułów przyszłego roku. Przybliżono na nim wykorzystaną technologię.

Battlefield 4 w 900p na PlayStation 4 i 720p na Xboksie One - porównanie
Battlefield 4 w 900p na PlayStation 4 i 720p na Xboksie One - porównanie

Marcin Skierski, 29 października 2013, 13:12

W kilku serwisach branżowych pojawiły się pierwsze porównania poszczególnych wersji gry Battlefield 4. Wygląda na to, że najwyższym poziomem oprawy graficznej będą mogli cieszyć się posiadacze odpowiednio mocnych pecetów. Z kolei na PlayStation 4 oraz Xboksie One twórcom nie udało się uzyskać obiecanej rozdzielczości 1080p. Na konsoli Microsoftu osiągnięto tylko 720p.

FIFA 14 na PlayStation 4 i Xboksie One z lepszą SI oraz grafiką w 1080p
FIFA 14 na PlayStation 4 i Xboksie One z lepszą SI oraz grafiką w 1080p

Marcin Skierski, 29 sierpnia 2013, 11:00

David Rutter ze studia EA Sports opowiedział serwisowi Eurogamer o różnicach w grze FIFA 14 pomiędzy wersjami na obecną i nadchodzącą generację konsol. Przyszli posiadacze PlayStation 4 oraz Xboksa One mogą liczyć przede wszystkim na oprawę graficzną w rozdzielczości 1080p, lepiej wyglądających i reagujących kibiców, a także usprawnioną sztuczną inteligencję zawodników.

Call of Duty: Ghosts - pecetowa wersja będzie wyglądać najładniej
Call of Duty: Ghosts - pecetowa wersja będzie wyglądać najładniej

Marcin Skierski, 17 sierpnia 2013, 13:25

Mark Rubin ze studia Infinity Ward twierdzi, że Call of Duty: Ghosts na PC będzie najlepiej wyglądającą wersją nadchodzącej odsłony popularnej serii strzelanin. Pod względem graficznym ma wyprzedzać nawet edycje na PlayStation 4 i Xboksa One.

The Order: 1886 zaprezentuje oświetlenie na miarę nowej generacji
The Order: 1886 zaprezentuje oświetlenie na miarę nowej generacji

Łukasz Szliselman, 29 lipca 2013, 11:30

Twórcy The Order: 1886 wykorzystają możliwości konsol nowej generacji, by zaprojektować realistyczne cieniowanie w grze. Studio Ready At Dawn zadba o to, by każdy materiał reagował na światło nieco inaczej, co widać na zaprezentowanych obrazkach.

Nowa technologia Microsoftu zapewni „niebywałą” ilość detali w grach
Nowa technologia Microsoftu zapewni „niebywałą” ilość detali w grach

Marcin Skierski, 27 czerwca 2013, 09:45

Firma Microsoft zaprezentowała technologię „tiled resources”, pozwalającą na zawarcie „niebywałej” ilości detali w grach na Xboksa One i pecety z systemem Windows 8.1. Wszystko to bez nadmiernego obciążania sprzętu.

Wiedźmin 3: Dziki Gon – prezentacja technologii graficznych
Wiedźmin 3: Dziki Gon – prezentacja technologii graficznych

Łukasz Szliselman, 14 czerwca 2013, 14:06

W sieci pojawiły się filmy przedstawiające zaawansowane efekty wizualne obecne w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon. Zobaczcie jak najnowsze technologie firmy Nvidia sprawdzą się w akcji.

Twórcy Killzone: Shadow Fall o możliwościach PlayStation 4
Twórcy Killzone: Shadow Fall o możliwościach PlayStation 4

Łukasz Szliselman, 31 maja 2013, 13:45

Twórcy Killzone: Shadow Fall bardzo pochlebnie wypowiadają się na temat pracy z nową konsolą firmy Sony – szczególnie jeśli chodzi o przystępność dla dewelopera i możliwości techniczne urządzenia. Swoimi opiniami dzielą się w filmie, który opatrzyliśmy w polskie napisy.

Call of Duty: Ghosts - czy next-genowy silnik rzeczywiście zachwyca?
Call of Duty: Ghosts - czy next-genowy silnik rzeczywiście zachwyca?

Marcin Skierski, 23 maja 2013, 10:45

Do stworzenia gry Call of Duty: Ghosts studio Infinity Ward wykorzysta silnik nowej generacji. Po wtorkowej prezentacji jego możliwości można jednak zadać sobie pytanie, czy rzeczywiście jest się czym zachwycać?

CryEngine 3 realistyczny jak nigdy – nowe demo na silniku studia Crytek
CryEngine 3 realistyczny jak nigdy – nowe demo na silniku studia Crytek

Szymon Liebert, 24 kwietnia 2013, 12:35

CryEngine 3 to wszechstronny silnik, przy pomocy którego można tworzyć wiele różnych środowisk. Udowadnia to filmik francuskiej firmy Enodo, zajmującej się realizowaniem wirtualnych przestrzeni dla zastosowań biznesowych.

Project Phoenix od AMD i Crytek pokazuje „grafikę następnej generacji” – demo technologiczne z GDC 2013
Project Phoenix od AMD i Crytek pokazuje „grafikę następnej generacji” – demo technologiczne z GDC 2013

Szymon Liebert, 12 kwietnia 2013, 12:19

Project Phoenix to demo technologiczne od firm AMD i Crytek, pokazujące „grafikę następnej generacji”. Materiał powstał na bazie silnika CryEngine 3 i został zaprezentowany za zamkniętymi drzwiami na imprezie GDC 2013.

The Last of Us udowadnia, że chaos może być piękny
The Last of Us udowadnia, że chaos może być piękny

Łukasz Szliselman, 9 kwietnia 2013, 12:40

Najnowszy film z kulisów produkcji The Last of Us skupia się na kreacji świata gry. Artyści opowiadają o powstawaniu lokacji, w których przyroda krzyżuje się z miastem oraz o tym, jak dużą rolę pełni oświetlenie i cieniowanie.

Graficzne rewelacje od Nvidii – realistyczna fizyka destrukcji, ubrań, płynów i efektów cząsteczkowych
Graficzne rewelacje od Nvidii – realistyczna fizyka destrukcji, ubrań, płynów i efektów cząsteczkowych

Łukasz Szliselman, 28 marca 2013, 12:00

Firma Nvidia zaprezentowała najnowsze wersje swoich technologii odwzorowania fizyki. Zademonstrowane symulacje pokazują kolejny poziom w odwzorowaniu realistycznej destrukcji, ruchów ubrań, płynów i efektów cząsteczkowych.

Fotorealistyczne twarze w wydaniu Activision
Fotorealistyczne twarze w wydaniu Activision

Łukasz Szliselman, 28 marca 2013, 10:50

Firma Activision zaprezentowała nowoczesną technologię renderowania twarzy. Trzeba przyznać, że efekty pracy grafików z amerykańskiej korporacji robią ogromne wrażenie. Zobaczcie sami!

TRESSFX - sposób AMD na fotorealistyczne włosy w grach
TRESSFX - sposób AMD na fotorealistyczne włosy w grach

Przemysław Bartula, 25 lutego 2013, 12:13

Jesteśmy coraz bliżsi osiągnięcia fotorealistycznej grafiki w grach komputerowych. Kolejny krok ku długo wyczekiwanemu celowi zrobiło AMD, prezentując technologię o nazwie roboczej TRESSFX.

Premiera gry Crysis 3 w Polsce - graficzny gigant debiutuje na rynku
Premiera gry Crysis 3 w Polsce - graficzny gigant debiutuje na rynku

Marcin Skierski, 21 lutego 2013, 11:05

Stało się - strzelanina Crysis 3 oficjalnie zadebiutowała w Polsce. Gracze mogą sami sprawdzić, czy produkcja studia Crytek ma do zaoferowania coś więcej, niż tylko najwyższej klasy oprawę graficzną.

Finalna wersja Aliens: Colonial Marines brzydsza niż demo z 2011 roku
Finalna wersja Aliens: Colonial Marines brzydsza niż demo z 2011 roku

Łukasz Szliselman, 14 lutego 2013, 13:00

Czy wczesna wersja gry może wyglądać lepiej niż gotowa produkcja? Jest tak wypadku Aliens: Colonial Marines – demo z 2011 roku wyglądało dużo lepiej niż efekt końcowy. Na szczęście dzięki narzędzi SweetFX da się poprawić nieco oprawę graficzną najnowszego tytułu o Obcym.

SimCity z dodatkowymi filtrami graficznymi, w tym dla daltonistów
SimCity z dodatkowymi filtrami graficznymi, w tym dla daltonistów

Aleksander Kaczmarek, 26 stycznia 2013, 13:30

Ocean Quigley ze studia Maxis ujawnił, że w finalnej wersji gry SimCity znajdzie się 18 filtrów graficznych. Co ważne, 3 z nich dedykowane są graczom zmagającym się z zaburzeniami rozpoznawania kolorów (daltonizmem).

Nvidia testuje GeForce Experience – program, który wybiera najlepsze ustawienia graficzne
Nvidia testuje GeForce Experience – program, który wybiera najlepsze ustawienia graficzne

Szymon Liebert, 7 grudnia 2012, 11:27

Ruszyły zamknięte testy GeForce Experience, czyli darmowej aplikacji firmy Nvidia, która zoptymalizuje ustawienia graficzne za gracza. Aplikacja ściągnie także automatycznie nowe sterowniki do karty grafiki.

Crysis 3 na PC – zaawansowane opcje graficzne dostępne w dniu premiery
Crysis 3 na PC – zaawansowane opcje graficzne dostępne w dniu premiery

Szymon Liebert, 4 grudnia 2012, 11:12

Studio Crytek potwierdziło, że Crysis 3 będzie miał komplet zaawansowanych ustawień graficznych w dniu premiery. Pecetowa wersja produkcji otrzyma też tekstury w wysokiej rozdzielczości i wiele poprawek wizualnych.

Prezentacja możliwości CryEngine 3 robi wrażenie
Prezentacja możliwości CryEngine 3 robi wrażenie

Kamil Ostrowski, 10 sierpnia 2012, 13:43

Firma Crytek opublikowała w sieci krótki filmik prezentujący możliwości najnowszej wersji silnika CryEngine. Niemcy znani są z dbałości o grafikę w swoich produkcjach, także jest na co popatrzeć. Jeżeli Crysis 3 będzie prezentował ten poziom, to wkraczamy w kolejną fazę na drodze do fotorealizmu w grach wideo.

Texture Pack Combiner – najlepszy mod graficzny do The Elder Scrolls V: Skyrim, jaki powstał
Texture Pack Combiner – najlepszy mod graficzny do The Elder Scrolls V: Skyrim, jaki powstał

Łukasz Szliselman, 25 lipca 2012, 11:40

Modder Mortac wypuścił właśnie mod graficzny do The Elder Scrolls V: Skyrim o nazwie Texture Pack Combiner. Łączy on ze sobą trzy popularne paczki tekstur, wybierając i spinając razem najlepsze z nich. Jeśli macie w miarę mocny komputer, koniecznie sprawdźcie, co potrafi to cudeńko!

Podrasuj grafikę w Grand Theft Auto IV za sprawą moda iCEnhancer 2.1
Podrasuj grafikę w Grand Theft Auto IV za sprawą moda iCEnhancer 2.1

Marcin Skierski, 18 lipca 2012, 13:40

Prace nad darmową modyfikacją iCEnhancer do gry Grand Theft Auto IV zostały zakończone. Dzieło moddera iCE La GlacE znacznie poprawia oprawę graficzną tego tytułu i warto na nie zwrócić uwagę szczególnie ze względu na aktualnie trwającą promocję w serwisie Steam.

Crysis 3 nie powali nas grafiką. Na graczy czeka wciągająca historia
Crysis 3 nie powali nas grafiką. Na graczy czeka wciągająca historia

Mateusz Kądziołka, 4 lipca 2012, 10:42

Przedstawiciele firmy Crytek powiedzieli, że Crysis 3 nie będzie grą rewolucyjną, jeśli chodzi o oprawę graficzną. Trzecia część serii strzelanek ma za to zaoferować głęboką historię.

Imponujące demo technologiczne Square-Enix działa na współczesnym PC
Imponujące demo technologiczne Square-Enix działa na współczesnym PC

Szymon Liebert, 28 czerwca 2012, 19:12

Prezentacja nowego silnika Square-Enix działa na współczesnym pececie. Firma przekonuje, że Luminous, nowa technologia, podniesie poprzeczkę w wielu kategoriach.

Firma Square-Enix pokazała grafikę przyszłości – tak może wyglądać następna gra Final Fantasy
Firma Square-Enix pokazała grafikę przyszłości – tak może wyglądać następna gra Final Fantasy

Szymon Liebert, 6 czerwca 2012, 09:31

Koncern Square-Enix pokazał demo nowego silnika graficznego, który potrafi generować imponujące sceny. Tak mogą wyglądać przyszłe odsłony Final Fantasy i inne gry tego wydawcy.

O możliwościach graficznych pecetowej wersji gry Crysis 3
O możliwościach graficznych pecetowej wersji gry Crysis 3

Marcin Skierski, 7 maja 2012, 12:55

Redaktorzy serwisu Spong przeprowadzili wywiad z Rasmusem Højengaardem, starszym dyrektorem kreatywnym studia Crytek. Rozmówca zapewnił, że zapowiedź konsolowych edycji gry Crysis 3 nie wpłynie negatywnie na oprawę graficzną pecetowej wersji.

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów na Xboksie 360 i PC - porównanie oprawy graficznej
Wiedźmin 2: Zabójcy Królów na Xboksie 360 i PC - porównanie oprawy graficznej

Marcin Skierski, 6 kwietnia 2012, 10:55

W sieci pojawił się materiał filmowy prezentujący w ruchu grę Wiedźmin 2: Zabójcy Królów na Xboksie 360 oraz PC. Dzięki temu posiadacze obydwu platform sprzętowych mogą porównać obie edycje pod względem oprawy graficznej.

The Elder Scrolls V: Skyrim - premiera narzędzi moderskich i ulepszonych tekstur
The Elder Scrolls V: Skyrim - premiera narzędzi moderskich i ulepszonych tekstur

Adrian Werner, 8 lutego 2012, 10:31

Zgodnie z zapowiedziami studio Bethesda wypuściło narzędzia moderskie do The Elder Scrolls V: Skyrim. Ponadto udostępniono aktualizację zwiększającą szczegółowość tekstur.

Pecetowa wersja gry Alan Wake z poprawionymi teksturami... gdzieniegdzie

Aleksander Kaczmarek, 1 lutego 2012, 11:03

Nie będzie Alana Wake'a HD. Zdaniem deweloperów ze studia Remedy Entertainment podniesienie rozdzielczości tekstur w pecetowej wersji gry pochłonęłoby zbyt wiele czasu, podniosło wymagania sprzętowe i nie przełożyło się na zauważalne korzyści w oprawie graficznej. Podrasowane zostaną więc tylko te elementy, które wcześniej pomniejszono z uwagi na ograniczone możliwości konsoli Xbox 360.

Nvidia wyjaśnia jak zmienić zaawansowane opcje graficzne w grze The Elder Scrolls V: Skyrim
Nvidia wyjaśnia jak zmienić zaawansowane opcje graficzne w grze The Elder Scrolls V: Skyrim

Marcin Skierski, 8 grudnia 2011, 12:35

Na oficjalnej stronie kart graficznych GeForce pojawił się poradnik dla posiadaczy pecetowej wersji gry The Elder Scrolls V: Skyrim. Artykuł zawiera wiele wskazówek na temat dostosowania opcji graficznych do swojego komputera.

The Elder Scrolls V: Skyrim - porównanie oprawy graficznej na PC, PlayStation 3 i Xboksie 360

Mateusz Kądziołka, 12 listopada 2011, 09:19

Na serwisie Youtube pojawił się film porównujący oprawę graficzną gry The Elder Scrolls V: Skyrim na trzech platformach docelowych, czyli PC, PlayStation 3 i Xboksie 360. Autor materiału zaprezentował różnice w generowaniu krajobrazu, wnętrz i animacji postaci.

Wygląd gry Battlefield 3 na konsoli Xbox 360 bez pakietu tekstur HD
Wygląd gry Battlefield 3 na konsoli Xbox 360 bez pakietu tekstur HD

Marek Oramus, 25 października 2011, 08:19

Z materiału przygotowanego przez serwis WikiGameGuides wynika, że gra Battlefield 3 bez zainstalowanego pakietu tekstur w wysokiej rozdzielczości prezentuje się znacznie poniżej oczekiwań.

Nowe sterowniki firmy AMD/ATI poprawiają wydajność gry Rage oraz Battlefield 3
Nowe sterowniki firmy AMD/ATI poprawiają wydajność gry Rage oraz Battlefield 3

Marcin Skierski, 8 października 2011, 12:00

Firma AMD/ATI opublikowała nową wersję sterowników poprawiających wydajność w grze Rage oraz wersji beta Battlefield 3. AMD Catalyst 11.10 Preview Version 2 ściągniecie z oficjalnej strony internetowej producenta.

NVIDIA radzi jak uzyskać najlepsze tekstury w grze Rage
NVIDIA radzi jak uzyskać najlepsze tekstury w grze Rage

Szymon Liebert, 6 października 2011, 09:42

W sieci pojawiają się nowe poradniki opisujące jak podrasować graficznie strzelankę Rage. Produkcja studia id Software miała swoją światową premierę we wtorek i spotkała się z falą krytyki posiadaczy pecetów, ze względu na sporo błędów i brak narzędzi do zmiany ustawień. Wygląda jednak na to, że z pomocą kilku porad da się wycisnąć wiele z nowej gry twórców Dooma i Quake’a.

Unlimited Detail - rewolucyjna technologia generowania trójwymiarowej grafiki

Mateusz Kądziołka, 2 sierpnia 2011, 12:20

Technologia Unlimited Detail, autorstwa australijskiej firmy Euclideon, ma być receptą na bolączki trapiące obecny rynek gier. Szef projektu, Bruce Dell, twierdzi, że jest ona 100 tysiecy razy lepsza niż tradycyjne metody generowania grafiki trójwymiarowej.

Liberty City z Grand Theft Auto IV pięknieje - graficzny tunning w darmowej modyfikacji

Szymon Liebert, 5 lipca 2011, 10:22

GTA IV doczekało się kolejnej spektakularnej modyfikacji graficznej, która sprawia, że Liberty City, czyli miasto wykreowane przez firmę Rockstar, stało się jeszcze piękniejsze. Niepozorny dodatek zmienia system shaderów i oświetlenia, dzięki czemu ta sandboksowa gra akcji nabiera nowej jakości.

Chwila prawdy – Crysis 2 w wersji DirectX 11

Szymon Liebert, 28 czerwca 2011, 10:56

Wczoraj firma Crytek wypuściła oczekiwaną aktualizację do komputerowej wersji Crysisa 2, która wprowadza obsługę DirectX 11. Pecetowi fani serii mogą wreszcie sprawdzić jak prezentuje się jedna z ładniejszych gier ostatnich miesięcy w podrasowanej wersji. W sieci pojawiły się obrazki prezentujące nowe efekty oraz rozwiązania technologiczne.

Konsolowy Battlefield 3 w 30 klatkach na sekundę

Jakub Wencel, 20 czerwca 2011, 11:36

Odpowiadając na pytania graczy za pośrednictwem portalu społecznościowego Twitter, pracownik EA DICE Johan Andersson, ujawnił, że wyjątkowo niecierpliwie oczekiwana produkcja studia – Battlefied 3 – w wersjach na konsole będzie działać z prędkością 30 klatek na sekundę.