Project Phoenix od AMD i Crytek pokazuje „grafikę następnej generacji” – demo technologiczne z GDC 2013

Project Phoenix to demo technologiczne od firm AMD i Crytek, pokazujące „grafikę następnej generacji”. Materiał powstał na bazie silnika CryEngine 3 i został zaprezentowany za zamkniętymi drzwiami na imprezie GDC 2013.

Szymon Liebert

Firmy AMD i Crytek pokazały „grafikę następnej generacji” - Project Phoenix od AMD i Crytek pokazuje „grafikę następnej generacji” – demo technologiczne z GDC 2013 - wiadomość - 2013-04-12
Firmy AMD i Crytek pokazały „grafikę następnej generacji”

Firmy AMD i Crytek zaprezentowały demo technologiczne Project Phoenix na tegorocznej imprezie GDC, która odbyła się w marcu w San Francisco. Wcześniej nie wiedzieliśmy o tym fakcie, bo materiał został pokazany za zamkniętymi drzwiami i napisało o nim niewiele stron. Jedną z nich jest niemieckojęzyczny PC Games Hardware. W próbce możliwości sprzętu, przygotowanej na bazie CryEngine 3, oglądamy nową wersję Ruby, postaci z wcześniejszych dem AMD.

Osobom obecnym na prezentacji AMD pokazano zaledwie trzydziestosekundowy film, w którym Ruby niszczy robota. Możecie obejrzeć go poniżej za pośrednictwem wspomnianego serwisu. Niestety, jest to tylko wideo nagrane kamerą, więc jego jakość pozostawia wiele do życzenia. Osoby interesujące się tematem efektów i silników graficznych na pewno jednak wypatrzą w nim kilka ciekawostek. W demie wykorzystano standard Tress FX, odpowiadający za włosy postaci.

„Project Phoenix został przygotowany dla AMD we współpracy z firmami Illfonic oraz Crytek” – czytamy na stronie twórców serii Crysis. Jego założeniem było pokazanie generowanej w czasie rzeczywistym grafiki następnej generacji, działającej na architekturze AMD Graphics Core Next. Całość powstała na silniku CryEngine 3 i korzysta z wielu nowoczesnych efektów.

Dokładniejsze informacje na temat tej próbki nowych technologii można uzyskać z prezentacji w formacie Powerpoint. Autorzy opisują w niej proces tworzenia odświeżonej wersji Ruby (wraz z animacjami), zestawiają wykorzystane narzędzia i omawiają funkcje CryEngine 3. Większość z tych danych zainteresuje głównie pasjonatów lub osoby zajmujące się grafiką, czy sprzętem.

Ostatnio nie brakowało prezentacji nowych silników, bo wkrótce doczekamy się kolejnej generacji konsol (ujawnionej już PlayStation 4 i wciąż tajemniczego „następnego Xboksa”). Swoje „zabawki” pokazali między innymi Epic Games (Unreal Engine 4), Square Enix (Luminous Studio), Capcom (Panta Rhei) i paru innych deweloperów.

  1. Project Phoenix na stronie firmy Crytek
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2013-04-12
18:07

Kazioo Senator

@Irek22
Dema Infiltrator i Elemental (na PC) to FAKE. Epic Games USUNĘŁO technologię SVOGI z UE4, która odpowiadała za tą miękkość światła niczym w CGI. To samo tyczy się porównań UE4 na PC vs. PS4, bo wersja na PC pochodziła ze starego builda, który miał SVOGI. Nie działało to tak jak chcieli i wymagało high-endowych komputerów żeby w ogóle odpalić (a skalowanie jest konieczne, bo branża nie może polegać na samych high-endach). CryEngine 3 nadal pozostaje najbardziej zaawansowanym technologicznie silnikiem nowej generacji (chyba jedynym a'la 100% real-time), a ma już parę lat na karku.

Komentarz: Kazioo
2013-04-12
18:18

Kazioo Senator

Next-next-gen (na 100%): http://www.youtube.com/watch?v=VtLuStcTRXQ Teraz wymaga kompa z kilkoma high-endowymi grafikami w SLI, ale za 5-10 lat to będzie standard. Przy tej technologii miliony wielokątów nie są problemem i nie obciążają tak grafy, jak to się dzieje tragicznie w rasteryzacji.

Komentarz: Kazioo
2013-04-12
18:58

zanonimizowany876076 Konsul

No no, mozna pomylić z realem :D

Komentarz: zanonimizowany876076
2013-04-13
11:43

wickywoo Konsul

wickywoo

d... nie urywa. Szczerze, to dzisiejsza grafika moglaby zostac na next genach, byleby sie zajeli fizyka.

Komentarz: wickywoo
2013-04-14
14:01

zanonimizowany26519 Generał

Kazioo akurat Infinitrator nie uzywa SVOGI ;]. To, ze usuneli ten model oswietlenia to nie znaczy, ze demka sa fakiem ? Chodzily na wczesnych wersjach UE4 i aktualnych PC.
CryEngine 3 najbardziej zaawansowanym ? lol ... Jakbys z obydwoma silnikami porpacowal to bys wiedzial, ze to bzdura ;]. Cryengine nie ma czegos takiego jak material editory (tylko jakis biedny master shader), blueprinty, kismety ktore sa potega. Przeliczany GI zawsze bedzie lepszy niz rozwiazania realtimowe (ktore opieraja sie na rozsiewaniu malych ambient lightow i GI'em tego nazwac nie mozna). To takze nie wina EPIC'a ,ze SVOGI byl za dobry dla nowych konsol ;].

Kazioo co do filmiku to nadal polygony i textury beda ograniczeniem, nie wydajnosciowym, a pamieciowym. I niestety za 10 lat takze nie bedzie to standardem.

Komentarz: zanonimizowany26519

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl