The Vanishing of Ethan Carter osiągnie kolejny poziom fotorealizmu w grach

Polska gra przygodowa, The Vanishing of Ethan Carter, ma zaprezentować prawdziwie fotorealistyczną grafikę. Dzięki zastosowaniu fotogrametrii, artyści ze studia The Astronauts są w stanie wygenerować niezwykle szczegółowe obiekty 3D na podstawie zdjęć.

Łukasz Szliselman

The Vanishing of Ethan Carter postawi spory krok na drodze do fotorealizmu w grach

The Vanishing of Ethan Carter, przygodówka przygotowywana przez polskie studio The Astronauts, być może zawstydzi dotychczasowe „nextgenowe” superprodukcje, wynosząc grafikę w grach na kolejny poziom fotorealizmu. Stanie się to możliwe dzięki zastosowaniu metody zwanej fotogrametrią. Oznacza to, że zamiast własnoręcznie tworzyć każdy model i teksturę, artyści wykorzystują autentyczne zdjęcia i odtwarzają je w 3D. Używając algorytmu o nazwie Lowe’s Scale Invariant Feature Transform są oni w stanie wygenerować dokładną, trójwymiarową reprezentację obrazu widocznego na fotografiach. Nie trzeba chyba nikogo przekonywać, że w ten sposób da się osiągnąć poziom szczegółowości i realizmu niemożliwy do powtórzenia tradycyjnymi metodami. Poniżej znajdziecie screen ukazujący komputerowo wygenerowany kościół z The Vanishing of Ethan Carter, a także odsyłacze do kilku trójwymiarowych modeli wykonanych wspomnianą techniką:

Autentyczny model kościoła z gry The Vanishing of Ethan Carter

  1. Model głazu z gry The Vanishing of Ethan Carter
  2. Model pomnika z gry The Vanishing of Ethan Carter
  3. Model twarzy z gry The Vanishing of Ethan Carter
  4. Model formacji skalnej z gry The Vanishing of Ethan Carter
  5. Wodospad z The Vanishing of Ethan Carter
  6. Model klifu z gry The Vanishing of Ethan Carter
  7. Model doliny z gry The Vanishing of Ethan Carter
The Vanishing of Ethan Carter w skrócie
  1. Producent: The Astronauts
  2. Gatunek: gra przygodowa
  3. Cechy szczególne: wykorzystanie fotogrametrii do uzyskania superrealistycznej grafiki
  4. Platformy docelowe: PC
  5. Data premiery: 2014 rok

Do korzyści płynących z takiego rozwiązania, oprócz wzbudzenia ekstazy wśród fanów rzecz jasna, należy to, że obiekty w grze nie będą jedynie naśladowały realizm – one będą realistyczne. Zamiast dogłębnie studiować prawdopodobne rozmieszczenie zabrudzeń czy zniszczeń widocznych na teksturze budynku (lub losowego ich umiejscowienia, co jeszcze bardziej burzyłoby wiarygodność), grafik wprowadza do komputera zestaw zdjęć danego obiektu i otrzymuje jego realistycznie odwzorowanie. Choć taka drobiazgowość może się wydawać zbędna, to jak wyjaśnia Andrzej Poznański z The Astronauts, mózg gracza jest w stanie wyłapać wszelkie nieścisłości w tej kwestii i wciąż przypominać mu: „to tylko gra”.

„Zaraz, zaraz, czyli wrzucamy do komputera kilka zdjęć i dostajemy coś takiego? Dlaczego nikt wcześniej na to nie wpadł?” – możnaby pomyśleć. Andrzej Poznański przyznał jednak, że proces wcale nie jest tak łatwy, jak mogłoby się wydawać. Aby nie otrzymać chaotycznej papki pikseli, potrzebne są wysokie umiejętności w dziedzinie skanowania obrazu – nie wystarczy pstryknąć kilka fotek swoim smartfonem, by dostać etat w studiu deweloperskim Adriana Chmielarza. Ciekawe szczegóły na temat trudności i wyzwań związanych z zastosowaniem fotogrametrii w grach, opisano na oficjalnym blogu studia.

The Vanishing of Ethan Carter powinno ukazać się jeszcze w tym roku w dystrybucji cyfrowej na PC. Możliwe są również wersje konsolowe, choć póki co, brak oficjalnych komunikatów w tej sprawie.

  1. The Vanishing of Ethan Carter - Adrian Chmielarz o swojej nowej grze
  2. Oficjalna strona studia Astronauts
The Vanishing of Ethan Carter

Zaginięcie Ethana Cartera

The Vanishing of Ethan Carter

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 25 września 2014

Informacje o Grze
7.3

GRYOnline

7.8

Gracze

8.8

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2014-03-26
15:50

trebor_tr Junior

powiedział bym że identyczny kościółek z świątyniom wang która znajduje się w Karpaczu

Komentarz: trebor_tr
2014-03-26
17:28

Matekso Generał

Matekso

to foto.. coś tam, powinno rozwiązać problem ze spadkiem fps w grze, w czasie doczytywania tekstur do modelu, bo w tym przypadku nie ma mowy o jakichkolwiek teksturach; jest tylko jedna ultra HD jak żyleta. a Wydajności i obciążenia też nie uświadczymy

Komentarz: Matekso
2014-03-26
17:31

Matekso Generał

Matekso

Pracujcie nad wyglądem postaci, bo ten stary gość na zwiastunie wygląda jak jakiś gumbas z mario bros, fatalny design.

Komentarz: Matekso
2014-03-26
18:07

kaszanka9 Legend

kaszanka9

Na dobrą sprawę nie chodzi o te modele, te robi się w miarę łatwo i standardowo, ale tekstury, to jest dopiero problem, tak naprawdę to tekstury decydują o jakości, wystarczy spojrzeć na to zdjęcie, zrobienie takich tekstur sztucznie byłoby bardzo czasochłonne, masa poziomów i pomysłu, gotowiec znacznie przyspiesza sprawę, nie ma jak natura.

Drugim, ale najważniejszym elementem jest oświetlenie, o ile tekstury mogą mieć świetne tak wątpię czy oświetlenie będzie tak dobre, ta technologia + oświetlenie snowdrop, to by było coś.

Komentarz: kaszanka9
2014-03-26
20:16

Mortalking Senator

Mortalking

Ludzie z polskiego studia The Farm 51 też coś kombinują przy technice zwiększającej fotorealizm w grach.

Komentarz: Mortalking

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl